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バイオメトリック車両アクセスシステムの世界市場 - 2023-2030


Global Biometric Vehicle Access Systems Market - 2023-2030

概要 バイオメトリック車両アクセスシステムの世界市場は、2022年に9億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に12.1%のCAGRで成長し、2030年には18億米ドルに達すると予測されている。 自動運転車の開発... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
バイオメトリック車両アクセスシステムの世界市場は、2022年に9億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に12.1%のCAGRで成長し、2030年には18億米ドルに達すると予測されている。
自動運転車の開発重視の高まりが、バイオメトリクス車両アクセスシステム市場の成長を促進すると予想される。バイオメトリック・システムは、その精度の高さから、車両セキュリティ・システムでの利用が増加している。バイオメトリクス・システムは、指紋スキャンや顔認識技術のような生体認証に依存しているため、セキュリティ・レベルが向上する。
フォード、メルセデス・ベンツ、BMW、フォルクスワーゲンなど一部の自動車メーカーは、顧客の安全性と利便性を向上させるため、バイオメトリクス・システムを自動車に組み込み始めている。自動車バイオメトリクスの広範な採用が注目されているため、世界のバイオメトリクス市場の成長を促進する可能性がある。
例えば、LGエレクトロニクスは2022年1月、多数の車載カメラを使って自動車所有者の表情や指のジェスチャーを認識することで、キーを使わずに自動車を始動できる新技術を開発した。カメラのひとつは、生体認証システムによって使用され、ユーザーの個々の身体部位を識別する。1台目のカメラからのデータに基づいて、2台目のカメラが視野角を変更し、ユーザーの虹彩やその他の生体情報を記録する。
アジア太平洋地域は、世界のバイオメトリクス車両アクセス・システム市場において最も急速に成長している地域であり、2022年には市場の約1/4を占める。この地域の国々は、バイオメトリクス市場で最も劇的な変化を見てきた。アジア経済のGDP発展と自動車メーカーの大きな存在が、中国やインドなどのアジア諸国の大きな市場需要を生み出している。
ダイナミクス
自動車の安全とセキュリティに対する意識の高まり
指紋スキャン、顔などの生物学的証拠を要求するため信頼性が高く、安全レベルが向上することが、自動車バイオメトリクス車両アクセスシステム市場の成長を促進する主な理由である。バイオメトリクス・アクセス・システムはパスワードを必要としないため、ハッキングや窃盗が困難である。
さらに、所有者の認識に基づいてアクセスが提供されるため、ハッカーは簡単にパスワードを発見できない。バイオメトリック車両システムは使いやすく、操作も速い。フォード、BMW、メルセデス・ベンツ、フォルクスワーゲンなど一部の自動車メーカーは、消費者の安全と利便性のために、バイオメトリック・システムを自動車に導入する意向だ。
例えば、テスラのモデル3とモデルYに搭載された先進運転支援システムは、2021年5月に顔認証を使ってドライバーが着席し、注意を払っていることを保証した。カメラのデータは車両内でローカルに保存され、分析される。AI自動車システムに関するテスラの特許出願によると、同社は乗客の所在を追跡したり、設定をパーソナライズしたりするために顔バイオメトリクスの利用を試みている。
拡大する虹彩認証の導入
虹彩認証は、自動車におけるドライバー認証のための信頼性が高く正確な生体認証技術とみなされており、ゲートウェイを通じて提供される様々なサービスの保護など、他の機能で前進している。ヒュンダイは2022年4月、虹彩スキャン技術を利用し、ドライバーが車両に乗り込む際に本人確認を行うシステムの特許を提出した。この装置はまた、生体認証の一致が確認されるまで、誰であろうと車両を発進させることができない。
EyeLockは最近、同社の虹彩生体認証技術をSiriusXM e-Walletに統合し、安全性の高いタッチレス・ゲートウェイのプロトタイプを開発する提携を発表した。運転中や乗車中に、ドライバーや同乗者は、コーヒー、ガソリン、映画チケット、駐車場などを探したり、支払ったり、前払いしたりできるようになる。EyeLockのカスタムデザインされたバイザーに取り付けられたプロトタイプを使用して、ドライバーや同乗者の虹彩生体認証を収集することで、車内での注意散漫を解消します。この革新的な技術は、虹彩認証におけるバイオメトリクス・アプリケーションの今後の大きなトレンドとなり、市場成長を牽引している。
高い導入コスト
バイオメトリクス車両アクセスシステムの導入には、多額の初期費用が必要となる。この価格には、指紋スキャナー、顔認識カメラ、手のひら静脈スキャナーのようなバイオメトリック・ハードウェアおよびソフトウェア・コンポーネントの調達や、車両の現行インフラとの統合が含まれる。メーカーや顧客は、初期導入が法外に高価であることに気づくかもしれない。
利用者は、技術の適切な利用方法について指導を受ける必要があるかもしれないし、トラブルシューティングや支援のためのカスタマーサポートサービスを利用できなければならない。バイオメトリクス車両エントリー・システムに必要なソフトウェアを開発し、維持するためにはコストがかかる。特徴抽出、パターン認識、安全なデータ伝送のためのアルゴリズム作成は、すべてソフトウェア開発の一部である。さらに、定期的なソフトウェアのアップデートとメンテナンスが全体的なコストを押し上げる。
セグメント分析
世界のバイオメトリクス車両アクセスシステム市場は、製品、技術、アプリケーション、地域に基づいてセグメント化される。
自動運転車の採用拡大が顔認証の成長を促進
顔認証は2022年に世界市場の約1/3のシェアを占め、市場を牽引すると予想される。同技術の導入は、車両へのアクセス制御と安全確保に役立つ。市場企業は、運転手や乗客の感情を測定して行動を追跡するソリューションを組み込もうとしている。技術の進歩に伴い、安全性とアクセスを統合するための顔認識の利用がますます普及すると予測される。
例えば、運転手が眠そうだったり、フラフラしているようであれば、安全を確保するために車両を交代させることができる。こうした側面は、こうしたソリューションの市場の可能性を高める。ジャガー・ランドローバーは、乗員の感情をモニターする装置を研究している。ステアリングホイールに取り付けたカメラと生体センサーでドライバーの表情を監視する。システムがドライバーのストレスを検知すると、周囲の照明を落ち着いた色に変更することができる。
地理的普及率
北米における先進技術の採用
予測期間中、北米は世界のバイオメトリクス車両アクセス・システム市場の35%以上を占める主要地域である。北米は世界最大の自動車生産地の一つである。同地域の自動車部門は中古車市場との厳しい競争に直面している。その結果、この地域の自動車メーカーは、価値を提供し市場で差別化するために、バイオメトリクスのような新しい技術に依存している。
企業は、バイオメトリクス・ソリューションを戦略的に市場に位置づけ、セグメント化している。例えば、ミシガン州のフォード・グローバル・テクノロジーズは、2022年2月、ドライバーを認識し、視認した瞬間にドアのロックを解除する、自動車に搭載された顔認識システムに関する特許を取得した。
さらに、2022年1月には、噂のアップルカーが車載AIと統合されることを示唆する患者が米国特許商標庁に申請された。この特許では、車載システムの技術的な詳細が説明されており、自動車に座った状態で個人のバイオメトリクスを識別することができるカメラや、車外からの制御から逃れる指示が出された場合にその個人に制御を上書きすることができるカメラなどが含まれている。
競争状況
市場の主な世界企業には、日立製作所、富士通株式会社、ニュアンス・コミュニケーションズ、Safran S.A.、Fingerprint Cards Ab、Synaptics Incorporated、VOXX International、Voicebox Technologies、Hid-Global、Methode Electronicsが含まれます。
COVID-19の影響分析
伝染病が世界的に蔓延する中、自動車メーカーは世界市場における生産レベルと部品供給を調整することが困難になっている。COVID-19 の流行により、世界の自動車生産台数は急激に減少しています。欧州自動車工業会によると、これまでのところ、工場の操業停止によるEU全体の生産台数の損失は少なくとも244万6344台に上る。
特に生体認証システムは、COVID-19の蔓延を食い止めるための早期発見、患者スクリーニング、治安追跡のための重要なツールとして注目されているが、自動車生産台数の減少やサプライチェーンの混乱により、自動車分野での需要は激減している。
AIの影響
AIシステムは、センサー・データをより効率的かつ正確に処理することができる。例えば、AIは加速度センサーやジャイロスコープからのデータ処理を改善し、より優れたモーション・トラッキングやジェスチャー認識を可能にする。コンピュテーショナル・フォトグラフィーのような人工知能主導の画像処理技術は、スマートフォンのカメラの標準機能となっている。AIは画質を向上させ、ノイズを減らし、低照度性能を向上させるだけでなく、ポートレートモード、シーン認識、拡張現実体験などの機能を提供する可能性がある。
顔認識技術の飛躍的な進歩は、AIによってもたらされている。深度センサーや前面カメラなどのセンサーを通じて、安全で正確な顔のロック解除と認証を提供する。人工知能による音声認識と自然言語処理技術は、音声コマンド、音声アシスタント、リアルタイム翻訳サービスを提供するために、マイクと組み合わせて使用されます。
Precise BiometricsとInfineonは、自動車業界向けのバイオメトリクス・アプリケーションに市場機会を見出した最新のテクノロジー企業である。CES2022では、ジェンテックスがドライバー・モニタリング・カメラを展示し、マインドトロニックが新しい人工知能(AI)ベースのバイオメトリクス・センシング技術を実演し、メルセデス・ベンツがVISION EQXXプロトタイプのインフォテインメント機能に関する追加情報を明らかにするなど、多くの企業が自動車アプリケーション向けのバイオメトリクス・ベースの新しいソリューションを発表した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアのウクライナ侵攻は、自動車産業を含むいくつかの分野に影響を及ぼしている。盗難、破壊工作、スパイ行為などの潜在的なリスクにより、この紛争は自動車のセキュリティと安全性に対する脅威を生み出し、ウクライナやその他の影響を受けた国々でセキュリティ技術に対する需要が高まった。
ロシア当局は以前から、平和的なデモ参加者やその他の反体制派を監視・投獄するために、人工知能を利用した顔認識用の生体データを悪用してきた。2022年2月の本格的なウクライナ侵攻では、顔認識ソフトが反戦集会を弾圧する政府の手法のひとつとなった。
多くの自動車メーカーがロシアへの輸出を中止するか、ロシアでの事業を閉鎖しており、これは市場全体、特に欧州ブランドにとって長期的な影響を及ぼす可能性がある。ロシアで毎年8万台の自動車を生産している日本の大手メーカー2社、現代自動車とトヨタは、2022年に事業を閉鎖すると発表した。
フォードとフォルクスワーゲンは、それぞれのラインアップから特定の部品の生産を中止した。近年、フォードはロシアでの事業を大幅に縮小し、商用バンの生産とソラーズ・フォード合弁会社への少数株主参加によるロシア販売のみに注力している。フォードは合弁事業のもう一方の当事者に、追って通知があるまでロシアでの事業を直ちに停止すると通知した。
製品別
- ハンドジオメトリー
- 音声認識
- 指紋認証
- その他
技術別
- 虹彩認証
- 顔認証
アプリケーション別
- 乗用車
- 商用車
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年9月、国際的な自動車内装メーカーであるGrupo Antolinと、BASF SEの完全所有部門であり、生体認証ソリューションのリーダーであるtrinamiX GmbHは、自動車分野で新境地を開拓するために協力する。Grupo Antolinの新製品ポートフォリオにtrinamiX Face Authenticationを導入することで、より安全で便利な車両アクセスを提供するソリューションを共同で開発する。
- 2022年5月、ドイツ最大の生体認証事業者であるダーマログ社と、ドイツの自動車・軍需メーカーであるラインメタル社は、交通安全の向上を目的にラインメタル・ダーマログ・センサテック社を設立した。新会社は自動車メーカーに最先端の生体認証技術を提供する。
- 2021年9月、現代自動車の高級車子会社であるジェネシスは、スマートキーを使わずに人間の顔を認識し、ドアの開閉や施錠を可能にする独自の「フェイスコネクト」技術のリリースを発表した。ジェネシスは創業以来、独自の技術を自動車に搭載し、人間と自動車の関係を強化してきた。
レポートを購入する理由
- 製品、技術、用途、地域に基づく世界の生体認証車両アクセスシステム市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 生体認証車両アクセスシステム市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
バイオメトリック車両アクセスシステムの世界市場レポートは、約61の表、56の図、198ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Awareness for Vehicle Safety and Security
4.1.1.2. Growing Implementation of Iris Recognition
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Installation Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Hand Geometry*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Voice Recognition
7.4. Fingerprint
7.5. Others
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Iris Recognition*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Face Recognition
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Passenger Vehicles*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Vehicles
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Hitachi Ltd*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Fujitsu Ltd
12.3. Nuance Communications
12.4. Safran S.A.
12.5. Fingerprint Cards Ab
12.6. Synaptics Incorporated
12.7. VOXX International
12.8. Voicebox Technologies
12.9. Hid-Global
12.10. Methode Electronics
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Biometric Vehicle Access Systems Market reached US$ 0.9 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1.8 billion by 2030, growing with a CAGR of 12.1% during the forecast period 2023-2030.
The rising emphasis on the development of self-driving vehicles is expected to drive the growth of the biometric vehicle access systems market. Biometric systems are increasingly being used in vehicle security systems due to their increased accuracy. Due to the biometric system is so reliant on biological validation, such as fingerprint scanning and face recognition technologies, it increases the level of security.
Some automakers, like Ford, Mercedes-Benz, BMW and Volkswagen, have started to integrate biometric systems into their vehicles to improve customer safety and convenience. Due to the widespread adoption of automotive biometrics has been noticed, which might fuel global biometrics market growth.
For example, LG Electronics created a new technology in January 2022 that will allow car owners to start their automobiles without needing a key by recognising their facial expressions and finger gestures using numerous in-car cameras. One of the cameras is used by the biometric authentication system to identify the user's individual body parts. Based on the data from the first camera, a second camera modifies its viewing angles to record the user's iris and other biometric information.
Asia-Pacific is the fastest growing region in the global biometric vehicle access systems market covering about 1/4th of the market in 2022. The region's countries have seen the most dramatic changes in the biometrics market. The Asian economy's GDP development and the substantial presence of car manufacturers produce a large market demand for Asian countries such as China and India.
Dynamics
Rising Awareness for Vehicle Safety and Security
The high degree of reliability as it asks for biological evidences such as fingerprint scan, face and others, thus enhancing the level of safety, is a major reason driving the growth of the automotive biometric vehicle access system market. Biometric access systems are challenging to hack or steal because they do not require passwords.
Furthermore, because access is provided based on the owner's recognition, hackers cannot easily discover the passwords. Biometric vehicle systems are easier to use and faster to operate. Some car manufacturers, including Ford, BMW, Mercedes-Benz and Volkswagen, intend to implement biometric systems into their vehicles for the safety and convenience of their consumers.
Tesla's advanced driver assistance systems in the Model 3 and Model Y vehicles, for example, used face recognition to guarantee that the driver was seated and paying attention in May 2021. The camera data is stored and analysed locally within the vehicle. According to a Tesla patent application for an AI automotive system, the company is experimenting with using face biometrics to track passenger whereabouts or personalise settings.
Growing Implementation of Iris Recognition
Iris recognition is regarded as a reliable and accurate biometric technique for driver verification in autos and players are advancing with other capabilities, such as safeguarding the various services given through the gateway. Hyundai submitted a patent in April 2022 for a system that makes use of iris scanning technology to authenticate the driver's identification as they enter the vehicle. The device also prevents anyone from starting the vehicle until a biometric match is found.
EyeLock recently announced a partnership to integrate their iris biometric verification technology into the SiriusXM e-Wallet in a highly safe, touchless gateway prototype. While driving or riding, drivers and passengers are going to able to find, pay for or pre-pay for coffee, petrol, movie tickets or parking. It aids in the elimination of vehicle distractions by gathering iris biometrics from the driver or passenger using EyeLock's custom-designed, visor-mounted prototype. The innovative technology serves to a major future trend in biometric application in iris recognition, which is driving market growth.
High Installation Costs
The implementation of biometric vehicle access systems necessitates a significant initial cost. The price includes the procurement of biometric hardware and software components like fingerprint scanners, facial recognition cameras and palm vein scanners, as well as their integration with the vehicle's current infrastructure. Manufacturers and customers can discover the initial deployment to be prohibitively expensive.
Users may require instruction on how to utilise the technology properly and customer support services for troubleshooting and assistance must be available. It can be expensive to develop and maintain the software needed for biometric vehicle entry systems. Creating algorithms for feature extraction, pattern recognition and secure data transmission are all part of software development. Furthermore, regular software updates and maintenance add to the overall cost.
Segment Analysis
The global biometric vehicle access systems market is segmented based product, technology, application and region.
Growing Adoption of Automation Vehicles Drives the Growth of Facial Recognition
Facial recognition is expected to drive the market by holding a share of about 1/3rd of the global market in 2022. The deployment of technology aids in vehicle access control and safety. Market enterprises are attempting to incorporate a solution to track driver and passenger behaviour by measuring their emotions. With the advancement of technology, it is projected that the use of facial recognition to integrate safety and access will become increasingly prevalent.
For example, if the driver appears sleepy or dizzy, the vehicle can take over to ensure safety. The aspects increase the market potential of these solutions. Jaguar Land Rover is exploring a device that monitors the occupant's emotions. The driver's facial expressions are monitored via a camera mounted to the steering wheel and biometric sensors. If the system detects that the driver is stressed, it can modify the ambient lighting to calming colours.
Geographical Penetration
Adoption of Advanced Technologies in North America
During the forecast period, North America is the dominant region in the global biometric vehicle access systems market covering more than 35% of the market. It is one of the world's largest car production centres. The region's automotive sector is facing tough competition from the used automobile market. As a result, car manufacturers in the region rely on newer technology, such as biometrics, to offer value and differentiate themselves in the market.
The corporations are positioning and segmenting their biometric solutions in the market strategically. For example, Ford Global Technologies in Michigan was issued a patent in February 2022 for face recognition systems fitted into vehicles that recognise their drivers and unlock the doors on sight.
Furthermore, a patient was filed at U.S. Patent and Trademark Office in January 2022, implying that the rumoured Apple Car would be integrated with onboard AI. The patent describes the technical specifics of the onboard system, which includes cameras that can identify the individual's biometrics while seated in the automobile and override control to that individual if a directive to break away from exterior control is given.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Hitachi Ltd, Fujitsu Ltd, Nuance Communications, Safran S.A., Fingerprint Cards Ab, Synaptics Incorporated, VOXX International, Voicebox Technologies, Hid-Global and Methode Electronics.
COVID-19 Impact Analysis
With the epidemic spreading globally, automakers are having difficulty regulating their output levels and component supplies in the globally market. The global automotive production unit has declined precipitously as a result of the COVID-19 pandemic. In accordance to the European Automobile Manufacturers Association, thus far, EU-wide output losses due to factory shutdowns total at least 2,446,344 motor cars.
In particular, biometric systems have been highlighted as an important tool for early detection, patient screening and public safety tracking in the attempt to contain the spread of COVID-19; however, demand in the automobile sector has been drastically reduced due to low automotive production and supply chain disruptions.
AI Impact
AI systems can more efficiently and precisely process sensor data. AI can, for example, improve the processing of data from accelerometers and gyroscopes, allowing for better motion tracking and gesture recognition. Artificial intelligence-driven image processing techniques, like computational photography, have become standard features of smartphone cameras. AI may increase image quality, reduce noise and improve low-light performance, as well as provide features such as portrait mode, scene recognition and augmented reality experiences.
The tremendous breakthroughs in facial recognition technology are being driven by AI. Through sensors like as depth sensors and front-facing cameras, it provides safe and accurate face unlocking and authentication. Voice recognition and natural language processing technologies powered by artificial intelligence are used in conjunction with microphones to provide voice commands, voice assistants and real-time translation services.
Precise Biometrics and Infineon are the latest technology companies to perceive market opportunities in biometric applications for the car industry. At CES 2022, a number of companies unveiled new biometrics-based solutions for vehicle applications, including Gentex displaying a driver-monitoring camera, Mindtronic demonstrating a novel artificial intelligence (AI)-based biometric-sensing technology and Mercedes-Benz revealing additional information about the infotainment capabilities of its VISION EQXX prototype.
Russia- Ukraine War Impact
The Russian invasion of Ukraine has had an influence on several sectors, including the car industry. Due to potential risks such as theft, sabotage and espionage, the conflict created a threat to the security and safety of vehicles and increased demand for security technology in Ukraine and other impacted countries.
Russian authorities have long exploited biometric data for facial recognition powered by artificial intelligence to monitor and imprison peaceful protestors and other dissidents. With the full-fledged invasion of Ukraine in February 2022, facial recognition software became one of the government's methods in suppressing anti-war rallies.
Many automakers have either ceased exports to Russia or closed their operations there, which might have long-term consequences for the market as a whole, particularly for European brands. Hyundai and Toyota, two big Japanese manufacturers in Russia that produce 80,000 automobiles each year, have announced that they will close their operations in 2022.
Both Ford and Volkswagen have discontinued production of certain components from their respective lineups. In recent years, Ford has significantly reduced its operations in Russia, focusing only on commercial van production and Russian sales through a minority participation in the Sollers Ford joint venture. Ford notified the other party in its joint venture that it will suspend operations in Russia immediately until further notice.
By Product
• Hand Geometry
• Voice Recognition
• Fingerprint
• Others
By Technology
• Iris Recognition
• Face Recognition
By Application
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On September 2022, Grupo Antolin, an international maker of car interiors and trinamiX GmbH, a wholly-owned division of BASF SE and a leader in biometric solutions, will collaborate to create new ground in the automotive sector. It will collaborate to create solutions that offer more secure and convenient vehicle access by implementing trinamiX Face Authentication into Grupo Antolin's new product portfolio.
• On May 2022, Dermalog, Germany's largest biometrics business and Rheinmetall, a German automotive and armaments manufacturer, formed Rheinmetall Dermalog SensorTec GmbH, with the goal of improving road safety. The new company will provide vehicle makers with cutting-edge biometric technologies.
• On September 2021, Genesis, Hyundai Motor's luxury vehicle subsidiary, announced the release of its own "Face Connect" technology, which would enable vehicles to recognize human faces and open and lock doors without the use of a smart key. Since its start, Genesis has incorporated unique technologies in its vehicles, enhancing the relationship between humans and vehicles.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global biometric vehicle access systems market segmentation based on product, technology, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of biometric vehicle access systems market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global biometric vehicle access systems market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 198 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Awareness for Vehicle Safety and Security
4.1.1.2. Growing Implementation of Iris Recognition
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Installation Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Hand Geometry*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Voice Recognition
7.4. Fingerprint
7.5. Others
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Iris Recognition*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Face Recognition
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Passenger Vehicles*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Vehicles
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Hitachi Ltd*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Fujitsu Ltd
12.3. Nuance Communications
12.4. Safran S.A.
12.5. Fingerprint Cards Ab
12.6. Synaptics Incorporated
12.7. VOXX International
12.8. Voicebox Technologies
12.9. Hid-Global
12.10. Methode Electronics
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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