米ぬか誘導体の世界市場 - 2023-2030Global Rice Bran Derivatives Market - 2023-2030 概要 米ぬか誘導体の世界市場は2022年に67億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は6.7%で、2030年には112億米ドルに達すると予想されている。 米ぬか誘導体の世界市場は、長年にわたって大きな成... もっと見る
サマリー概要米ぬか誘導体の世界市場は2022年に67億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は6.7%で、2030年には112億米ドルに達すると予想されている。 米ぬか誘導体の世界市場は、長年にわたって大きな成長と変貌を遂げてきた。米ぬか誘導体の需要は、商業および養鶏産業の両方で増加しており、米ぬか油は人間のコレステロール値を下げるのに役立つため、多目的な調理に大いに利用されている。また、米ぬかは消化器系の健康増進に役立つため、飼料サプリメントとしても使用されています。したがって、このような要因が世界の米ぬか誘導体市場を牽引しています。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くの製造会社が革新的な強化製品を製造している。例えば、カーギル社はビタミンA、D、Eを強化したジェミニ食用油を製造している。したがって、このような製品は米ぬか誘導体の使用量を増やすのに役立つ。 米ぬか油セグメントは市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域は米ぬか誘導体市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。オーストラリアは依然として最大の消費国である。このため、米ぬか誘導体の採用率が高まる可能性がある。 ダイナミクス 飼料サプリメントとしての米ぬかミールの使用増加 養鶏業界は米ぬかミールを動物飼料に採用している。例えば、Kerry社の報告によると、米国のペット用サプリメント市場は2021年に6億9,500万米ドルであった。十分な量のビタミンB、タンパク質を供給し、腸の健康を維持するため、非常に採用されている。それは動物の全体的な健康を改善するのに役立ちます。これらの要因の結果として、飼料サプリメントとして米ぬかミールの需要があります。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くの製造会社が高品質で革新的な製品を製造している。例えば、Midas Naturals Pvt. Ltd.は、飼料サプリメント(米タンパク質ミール)を製造している。これは、甘味料を作るために炭水化物を分離したときにできるベジタリアン用のタンパク質源である。有害な硫黄分やアフラトキシンは含まれていない。牛、家禽、水産飼料産業で広く使用されている。したがって、このような製品は市場の拡大に役立つ。 消費者の健康意識の高まり 従来の油に含まれる高濃度のコレステロールは、いくつかの悪影響をもたらしている。例えば、2023年の米国保健福祉省の報告書によると、米国では2021年に約695,000人が心臓病で死亡し、冠状動脈性心臓病により約375,476人が死亡した。 さらに、このような高い死亡率のため、消費者はLDLやコレステロール値を下げる効果がある米ぬか誘導体を採用している。また、酸化ストレスに対抗し、がんや心臓病などの慢性疾患のリスクを軽減する効果もある。グルテンフリーであるため、採用率の向上にも役立つ。 代替品の採用 多くの政府が輸出入に何らかの規制を課している。例えば、2023年7月、インド対外貿易総局は、牛、鶏、魚の飼料に多く使用される脱油米ぬか(DORB)の輸出を禁止した。この禁止措置により、脱油米ぬか(DORB)の価格は供給逼迫のため、ここ数週間で1トンあたり₹5,000から18,000~18,500に急騰した。 加えて、消費者は米ぬか由来製品から、より安価な従来製品へとシフトしている。大豆油、キャノーラ油、ヒマワリ油、アボカド油など、他の食用油が入手可能になったことも、米ぬか油の使用減少につながっており、米ぬか誘導体の世界市場に影響を与える可能性がある。 セグメント分析 米ぬか誘導体の世界市場は、タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域によって区分される。 高品質油への需要の増加 米ぬか油セグメントは世界の米ぬか誘導体市場で最大のシェアを占めている。米ぬか油は高い発煙点を提供するため、汎用性の高い食用油として使用されている。また、コレステロール値を下げ、酸化ストレスを軽減し、フリーラジカルによるダメージから細胞を保護する働きもある。したがって、このような要素は、採用率を高めるのに役立つ。 さらに、多くの製造企業が、より多くの消費者を引き付けるために、高品質の革新的な製品を発売している。例えば、2020年6月、Ghodawat Consumer Products LLPは、高品質の食用油製品であるSTAR Rice Bran Oilを発売した。これは、チャフ(籾殻)と呼ばれる米の硬い外側の玄米層を抽出し、高度に近代化されたクリーンな製造環境で232℃(450°F)の温度で処理することによって製造される。 地理的浸透 政府の取り組みとCHD罹患率の増加 世界の米ぬか誘導体市場では、アジア太平洋地域が圧倒的な強さを誇っている。2022年9月にヘルステック企業Healthiansが実施した調査によると、インド人の10人に6人が悪玉コレステロールの異常値を持っていることが明らかになった。血中コレステロール値を下げ、消化器系の健康を改善するため、消費者は米ぬか誘導体を普段の食事に取り入れている。 さらに、この地域の政府は、より多くの消費者がアクセスできるように、いくつかの製品を発売した。例えば、2021年6月、インド政府は強化米ぬか油NAFEDを発売した。この取り組みは、Nafedブランドの高品質米ぬか油を簡単に入手できるようにするもので、国産油製造業に弾みをつけ、輸入食用油への依存を減らすことにもなる。このような取り組みは、この地域の市場拡大に役立つだろう。 さらに、コレステロール値の高さは、いくつかの健康被害につながっており、米ぬか誘導体はコレステロール値を下げる効果があるため、米ぬか誘導体の採用を増やすのに役立っている。例えば、2023年のオーストラリア保健福祉研究所の報告によると、オーストラリアでは2021年に17,300人が冠動脈性心臓病で死亡している。したがって、この地域の市場拡大につながる可能性がある。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Riceland Foods、BCL Industries Limited、Midas Naturals、Agrotech International Limited、RiceBran Technologies、Golden Grain Enterprise Company Limited、Kasisuri Co.Ltd.、Cargill, Incorporated、Ghodawat Consumer Ltd.、Ricela Health Foods Ltd.などが含まれる。 COVID-19 影響分析 パンデミックは、米ぬか派生物市場を含む世界中の産業にかつてない難題をもたらした。多くの国の政府が封鎖措置を講じ、多くの製造会社が一部操業を停止しているため、市場における製品の入手可能性が低下している。 タイプ別 - 米ぬかオイル - 米ぬかミール - 米ぬかワックス - 米ぬかタンパク質 - 米ぬか繊維 - その他 流通チャネル別 - 直営店 - Eコマース - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店 - その他 エンドユーザー別 - 産業 - 小売 用途別 - 食品・飲料 - 飼料 - 化粧品・パーソナルケア - バイオ燃料 - 医薬品・栄養補助食品 - その他 地域別 - 北米 o 米国 カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2021年9月、Gemini Edibles & Fats India社はFreedom Physically Refined Rice Bran Oilの5リットル瓶を発売した。同社はまた、ソーシャル、デジタル、電子、印刷の各プラットフォームで、米ぬか油を使うことの健康上の利点を人々に知らせるため、「フリーダム米ぬか油は悪玉コレステロールと戦い、善玉コレステロールを増やす」というメッセージを掲げた新しいキャンペーンを開始した。 - 2023年2月、FMCG企業のMK Agrotech社は、マハラシュトラ州の高級食用油ブランドRisoを買収した。この買収により、MK Agrotechはマハラシュトラ市場におけるSunpureの存在感を強化し、この地域から2023-24年に120億インドルピーの売上を達成することを目指している。 レポートを購入する理由 - 米ぬか誘導体の世界市場をタイプ、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 米ぬか誘導体市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 米ぬか誘導体の世界市場レポートは、約64の表、69の図、191ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Usage of Rice Bran Meal as Feed Supplements 4.1.1.2. Growing health awareness among consumers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adoption of Alternatives 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Rice Bran Oil * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Rice Bran Meal 7.4. Rice Bran Wax 7.5. Rice Bran Protein 7.6. Rice bran Fiber 7.7. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. E-Commerce 8.4. Hypermarkets/Supermarkets 8.5. Specialty Stores 8.6. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Industrial* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retailer 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food & Beverages * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Animal Feed 10.4. Cosmetics & Personal Care 10.5. Biofuel 10.6. Pharmaceuticals & Nutraceuticals 10.7. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Riceland Foods* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. BCL Industries Limited 13.3. Midas Naturals 13.4. Agrotech International Limited 13.5. RiceBran Technologies 13.6. Golden Grain Enterprise Company Limited 13.7. Kasisuri Co., Ltd. 13.8. Cargill, Incorporated 13.9. GHODAWAT CONSUMER LTD. 13.10. Ricela Health Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Usage of Rice Bran Meal as Feed Supplements 4.1.1.2. Growing health awareness among consumers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adoption of Alternatives 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Rice Bran Oil * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Rice Bran Meal 7.4. Rice Bran Wax 7.5. Rice Bran Protein 7.6. Rice bran Fiber 7.7. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. E-Commerce 8.4. Hypermarkets/Supermarkets 8.5. Specialty Stores 8.6. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Industrial* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retailer 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food & Beverages * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Animal Feed 10.4. Cosmetics & Personal Care 10.5. Biofuel 10.6. Pharmaceuticals & Nutraceuticals 10.7. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Riceland Foods* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. BCL Industries Limited 13.3. Midas Naturals 13.4. Agrotech International Limited 13.5. RiceBran Technologies 13.6. Golden Grain Enterprise Company Limited 13.7. Kasisuri Co., Ltd. 13.8. Cargill, Incorporated 13.9. GHODAWAT CONSUMER LTD. 13.10. Ricela Health Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(アグリビジネス)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|