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世界の益虫市場 - 2023-2030


Global Beneficial Insects Market - 2023-2030

概要 世界の益虫市場は2022年に8億1,210万米ドルに達し、2030年には1億9,510万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.7%である。 昨今、化学農薬が環境に与える悪影響に対する懸念... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月11日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の益虫市場は2022年に8億1,210万米ドルに達し、2030年には1億9,510万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.7%である。
昨今、化学農薬が環境に与える悪影響に対する懸念が高まっているため、持続可能な害虫駆除方法が人気を集めている。テントウムシ、ナナホシテントウ、寄生スズメバチなどの益虫は、従来の化学農薬に代わる環境に優しい害虫駆除剤である。2023年2月、欧州の規制当局は、花粉媒介昆虫の着実な減少に歯止めをかけるため、E.U.の戦略を更新する新たなイニシアチブを導入した。
有機農法やガーデニングの増加は、益虫にとって有利な市場を作り出している。有機農家は、有機認証基準に沿って、化学合成物質の使用を避け、害虫を自然に駆除するために益虫を利用することが多い。害虫駆除に益虫を利用する利点についての認識が広まるにつれ、益虫を積極的に採用する農家や園芸家が増えている。
ダイナミクス
有機農業の実践
有機農法の普及は益虫市場の成長促進に大きな役割を果たしている。土壌の健全性を促進するための自然な投入物や技術の使用が重視されるようになり、有機農業産業を後押ししている。FiBL調査2021によると、230万haの有機農業生産者の30%がインドに属している。益虫は、化学農薬に代わる持続可能で環境に優しい害虫駆除手段を提供するため、有機農業の実践に不可欠な要素である。
有機農業では化学農薬の使用が禁止されているため、有機農家や生産者は害虫を駆除するために自然で無害な戦略に頼っている。テントウムシ、寄生蜂、捕食性ダニなどの益虫は、作物や土壌に有害な残留物を残さず、害虫を自然に駆除する効率的な方法を提供し、人間の食用にも安全である。
様々な害虫問題による作物損失の増加
様々な害虫問題による作物損失の増加は、益虫市場の成長を支える重要な要因である。害虫は作物と土壌の両方に潜在的なダメージを与える可能性があり、その結果、作物の収量が減少する。例えば、国連食糧農業機関によると、害虫は世界の作物損失の20~40%を引き起こしている。年間、植物の病気と侵入昆虫は、それぞれ約2200億ドルと700億ドルの損失を世界経済に与えている。
害虫は時間の経過とともに化学農薬に対する耐性を獲得し、従来の方法では効率が悪くなる。その結果、農家は害虫の個体数をコントロールし、作物被害を防ぐという課題に直面する。益虫はこのような状況において、より効果的な害虫管理の代替アプローチを提供する。
知識不足と実施上の課題
多くの農家は何十年も従来の化学農薬を使用してきたため、代替害虫管理戦略としての益虫の利点に気づいていない。長年にわたる農業の伝統や慣行は変化に対して抵抗があり、新しい慣れない方法の採用を妨げることがある。
化学農薬の需要が高まっており、その市場が確立している。米国農務省によると、米国では年間10億ポンド以上、世界では約56億ポンドの農薬が使用されている。農家や消費者の間で益虫の利点や効果に対する認識や理解が不足していることが、益虫の普及を妨げている可能性がある。
セグメント分析
世界の益虫市場は、種類、作物、包装、流通チャネル、用途、地域によって区分される。
害虫の生物学的防除としての捕食性の需要の高まり
捕食性益虫は様々な害虫種の天敵であり、害虫の生物学的防除において重要な役割を果たしている。これらの捕食者は害虫を捕食し、その個体数を減らして作物被害を防ぐのに役立つ。捕食性益虫の一般的な例としては、テントウムシ、ナナホシテントウ、コナジラミ、シバンムシなどが挙げられる。
紅茶研究協会によると、紅茶農園における害虫の蔓延により、年間2865クローの収益が失われている。多くの捕食者は害虫の異なるライフステージや異なる害虫種をしばしば攻撃し、害虫による損失を減らしている。Bioline Agrosciences社が提供するpredafix+という散布可能な製剤は、農作物上の有益なダニの数、分布、均一性を改善するように設計されており、農園における捕食者の需要を高めている。
出典DataM Intelligence分析(2023年)
地理的浸透度
北米の多様な農業慣行
北米は大規模畑作、園芸生産、温室農業など多様な農業慣行で知られている。益虫は多用途であるため、様々な農業環境に適しており、その普及率の高さに貢献している。北米では、約2,000種の地上甲虫が害虫を捕食し、周囲の土壌にある厄介な雑草の種子を食べることで作物を支えている。
北米では、持続可能な農業への移行が顕著である。例えば、2023年5月、米国のBungeとNutrien Agは、持続可能な農業を支援するための提携を発表した。益虫は、害虫管理に対する環境にやさしく生態学的にバランスの取れたアプローチを重視するこの動きによく合致している。したがって、持続可能な農業への注目は、農業分野において様々な益虫を必要とし、この地域の益虫市場を牽引している。
出典DataM Intelligenceの分析(2023年)
競合他社の状況
世界の主要企業には、Biobest Group NV、Bioline AgroSciences Ltd、Andermatt Group AG、ARBICO Organics、BioBee Ltd、Koppert、Dudutech、Associates Insectary、Tip TopAg、IPM Laboratories, Inc.などがある。
COVID-19 影響分析
COVIDの影響
パンデミックとそれに伴う封鎖により、サプライチェーンと輸送網に混乱が生じた。この混乱はすべての農業活動に影響を与え、ひいては益虫市場の成長にも影響を与えた。パンデミックによる労働力の確保や移動への影響は、特に輸入に大きく依存する地域において、農家や生産者への益虫の供給やタイムリーな流通に影響を与えた。
種類別
- 捕食者
o テントウムシ
o コナカイガラムシ
o ヨトウムシ
o その他
- 寄生虫
o スズメバチ
o ハエ
o その他
- 受粉媒介者
o ミツバチ
o 葉切蜂
o チョウ
o 蛾
o その他
- 病原菌
作物別
- 果物・野菜
- 花卉
- 穀物・豆類
パッケージ別
- 小袋
- チューブ
段ボールチューブ
プラスチックチューブ
- その他
流通チャネル別
- 直営店
- Eコマース
- 専門店
- その他
用途別
- 農作物保護
- 農作物生産
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年4月、ナチュラル・グローサーズは第6回てんとう虫愛護キャンペーンを開始した。顧客は地球月間に有益な昆虫を保護し、無農薬の地元の公園を作るために「てんとう虫愛の誓い」をするよう招待される。
- 2023年4月、サスカチュワン大学(USask)は、カナダ西部の大学では初となる検疫機能を備えた昆虫研究施設、サスカチュワン大学昆虫研究施設(USIRF)を導入した。同大学の研究は、カナダ農業の改善、環境保護、昆虫生態学の基礎的な洞察に役立つ。
- 2020年9月、プレーリー害虫モニタリング・ネットワーク(PPMN)は新しいウェブサイトを開設した。この新しいウェブサイトでは、昆虫のリスク予測、昆虫個体数のモニタリング、スカウティングや化学的防除などに関する情報を提供している。
レポートを購入する理由
- 種類、作物、包装、流通チャネル、用途、地域に基づく世界の益虫市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 有益昆虫市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel版)。
世界の益虫市場レポートは約77表、78図、203ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Crop
3.3. Snippet by Packaging
3.4. Snipped by Distribution Channel
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Organic Farming Practices
4.1.1.2. Rise in Crop Loss Due to Various Pest Problems
4.1.1.3. Rising Concerns About the Use of Chemical Pesticide
4.1.1.4. Increased Resistance of Insects and Weeds to Pesticides
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Knowledge and Implementation Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Predators*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Ladybird Beetles
7.2.4. Ground Beetles
7.2.5. Lacewings
7.2.6. Others
7.3. Parasitoids
7.3.1. Wasps
7.3.2. Flies
7.3.3. Others
7.4. Pollinators
7.4.1. Honeybees
7.4.2. Leafcutter Bees
7.4.3. Butterflies
7.4.4. Moths
7.4.5. Others
7.5. Pathogens
8. By Crop
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop
8.2. Fruits & Vegetables*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Flowers & Ornamentals
8.4. Grains & Pulses
9. By Packaging
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
9.2. Sachets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Tube
9.3.1. Cardboard Tube
9.3.2. Plastic Tube
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Company-Owned Stores*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. E-Commerce
10.4. Specialty Stores
10.5. Others
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Crop Production*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Crop Protection
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Biobest Group NV*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. Bioline AgroSciences Ltd
14.3. Andermatt Group AG
14.4. ARBICO Organics
14.5. BioBee Ltd
14.6. Koppert
14.7. Dudutech
14.8. Associates Insectary
14.9. Tip TopAg
14.10. IPM Laboratories, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Beneficial Insects Market reached US$ 812.1 million in 2022 and is expected to reach US$ 1975.1 million by 2030, growing with a CAGR of 11.7% during the forecast period 2023-2030.
Nowadays sustainable pest control methods are becoming more popular as there is a growing concern about the negative impacts of chemical pesticides on the environment. Beneficial insects, such as ladybugs, lacewings and parasitoid wasps, provide an eco-friendly substitute for traditional chemical pesticides. In February 2023, European regulators introduced a new initiative that will update E.U. strategies to halt the steady decline of pollinator insects.
The rise in organic farming and gardening practices has created a favorable market for beneficial insects. Organic farmers often rely on beneficial insects to control pests naturally and avoid the use of synthetic chemicals, in line with organic certification standards. As awareness about the benefits of using beneficial insects for pest control spreads, more farmers and gardeners are willing to adopt these solutions.
Dynamics
Growing Organic Farming Practices
Growing organic farming practices play a significant role in driving the growth of the beneficial insects market. There is a growing emphasis on the use of natural inputs and techniques to promote soil health which boosts the organic farming industry. According to the FiBL survey 2021, Having 2.30 million ha., 30% of total organic producers belong to India. Beneficial insects are an integral part of organic farming practices since they provide a sustainable and environmentally friendly means of pest control alternative to chemical pesticides.
Organic farmers and growers depend on natural and non-toxic strategies to control pests since the use of chemical pesticides is prohibited in organic agriculture. Beneficial insects, like ladybugs, parasitoid wasps and predatory mites, offer an efficient manner to manage pests naturally without leaving any harmful residues on crops or in the soil, making them safe for human consumption.
Rise in Crop Loss due to Various Pest Problems
The rise in crop loss due to various pest problems is a significant driver behind the growth of the Beneficial Insects Market. Pest can lead to potential damage to both crop and soil resulting in reduced crop yield. For instance, according to the Food and Agriculture Organization of the United Nations, pests cause 20-40% of the world’s crop loss. Annually, plant diseases and invasive insects cost the world economy around $220 billion and $70 billion respectively.
Over time, pests can develop resistance to chemical pesticides, rendering these conventional methods less efficient. As a result, farmers face challenges in controlling pest populations and preventing crop damage. Beneficial insects offer an alternative approach to managing pests, which can be more effective in such situations.
Lack of Knowledge and Implementation Challenges
Many farmers have been using conventional chemical pesticides for decades and are not aware of the benefits of beneficial insects as an alternative pest management strategy. Long-standing farming traditions and practices can be resistant to change, hindering the adoption of new and unfamiliar methods.
There is a growing demand for chemical pesticides which creates a well-established market for them. According to USDA, annually, more than 1 billion pounds of pesticides are used in the United States and approximately 5.6 billion pounds are used globally. The lack of awareness and understanding of the benefits and effectiveness of beneficial insects among farmers and consumers can hinder their widespread adoption.
Segment Analysis
The global beneficial insects market is segmented based on type, crop, packaging, distribution channel, application and region.
Rising Demand for Predatory as Biological Control of Pests
Predatory beneficial insects are natural enemies of various pest species and play a crucial role in the biological control of pests. These predators consume pest insects, helping to reduce their populations and prevent crop damage. Some common examples of predatory beneficial insects include ladybird beetles, lacewings, amphibolites, syrphid flies, etc.
According to the Tea Research Association, annually, 2865 crore of revenue loss is due to pest infestation in tea plantations. Many predators often attack different life stages of pests and also different pest species which reduces the loss caused by pests. A sprayable formulation, predafix+ offered by Bioline Agrosciences, is designed to improve the number of beneficial mites, their distribution and homogeneity on crops which increases the demand for predatory among farms.
Source: DataM Intelligence Analysis (2023)
Geographical Penetration
North America’s Diverse Agricultural Practices
North America is known for its diverse agricultural practices, including large-scale field crops, horticultural production and greenhouse agriculture. The versatility of beneficial insects makes them suitable for various agricultural settings, contributing to their higher adoption rates. In North America, nearly 2,000 species of ground beetles support crops by preying on insect pests and eating the seeds of bothersome weeds in the surrounding soil.
North America has witnessed a significant shift towards sustainable agricultural practices. For instance, in May 2023, US Bunge and Nutrien Ag announced an alliance to support sustainable farming practices. Beneficial insects align well with this focus on environmentally friendly and ecologically balanced approaches to pest management. Hence, the focus on sustainable agriculture demands various beneficial insects in the agricultural field which drives their market in the region.
Source: DataM Intelligence Analysis (2023)
Competitive Landscape
The major global players include Biobest Group NV, Bioline AgroSciences Ltd, Andermatt Group AG, ARBICO Organics, BioBee Ltd, Koppert, Dudutech, Associates Insectary, Tip TopAg, IPM Laboratories, Inc.
COVID-19 Impact Analysis
COVID Impact
The pandemic and associated lockdowns led to disruptions in supply chains and transportation networks. This disruption has affected all the agricultural activities which in turn impacted the beneficial insect market growth. The pandemic's impact on labor availability and mobility affected the availability and timely distribution of beneficial insects to farmers and growers, especially in regions that heavily rely on imports.
By Type
• Predators
o Ladybird Beetles
o Ground Beetles
o Lacewings
o Others
• Parasitoids
o Wasps
o Flies
o Others
• Pollinators
o Honeybees
o Leafcutter Bees
o Butterflies
o Moths
o Others
• Pathogens
By Crop
• Fruits & Vegetables
• Flowers & Ornamentals
• Grains & Pulses
By Packaging
• Sachets
• Tube
o Cardboard Tube
o Plastic Tube
• Others
By Distribution Channel
• Company-Owned Stores
• E-Commerce
• Specialty Stores
• Others
By Application
• Crop Protection
• Crop Production
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In April 2023, Natural Grocers launched the Sixth Annual Ladybug Love Campaign. Customers are invited to take the Ladybug Love Pledge for the protection of beneficial insects and create pesticide-free local parks during Earth Month.
• In April 2023, the University of Saskatchewan (USask) introduced the University of Saskatchewan Insect Research Facility (USIRF), the first insect research facility with quarantine capabilities in a Western Canadian university. The university’s research will help improve Canadian agriculture, protect the environment and offer fundamental insight into insect ecology.
• In September 2020, the Prairie Pest Monitoring Network (PPMN) launched a new website. This new website predicts insect risk, monitors insect population and information on scouting, chemical controls and more
Why Purchase the Report?
• To visualize the global beneficial insects market segmentation based on type, crop, packaging, distribution channel, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of beneficial insects market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global beneficial insects market report would provide approximately 77 tables, 78 figures and 203 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Crop
3.3. Snippet by Packaging
3.4. Snipped by Distribution Channel
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Organic Farming Practices
4.1.1.2. Rise in Crop Loss Due to Various Pest Problems
4.1.1.3. Rising Concerns About the Use of Chemical Pesticide
4.1.1.4. Increased Resistance of Insects and Weeds to Pesticides
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Knowledge and Implementation Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Predators*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Ladybird Beetles
7.2.4. Ground Beetles
7.2.5. Lacewings
7.2.6. Others
7.3. Parasitoids
7.3.1. Wasps
7.3.2. Flies
7.3.3. Others
7.4. Pollinators
7.4.1. Honeybees
7.4.2. Leafcutter Bees
7.4.3. Butterflies
7.4.4. Moths
7.4.5. Others
7.5. Pathogens
8. By Crop
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop
8.2. Fruits & Vegetables*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Flowers & Ornamentals
8.4. Grains & Pulses
9. By Packaging
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
9.2. Sachets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Tube
9.3.1. Cardboard Tube
9.3.2. Plastic Tube
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Company-Owned Stores*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. E-Commerce
10.4. Specialty Stores
10.5. Others
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Crop Production*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Crop Protection
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Biobest Group NV*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. Bioline AgroSciences Ltd
14.3. Andermatt Group AG
14.4. ARBICO Organics
14.5. BioBee Ltd
14.6. Koppert
14.7. Dudutech
14.8. Associates Insectary
14.9. Tip TopAg
14.10. IPM Laboratories, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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