世界の益虫市場 - 2023-2030Global Beneficial Insects Market - 2023-2030 概要 世界の益虫市場は2022年に8億1,210万米ドルに達し、2030年には1億9,510万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.7%である。 昨今、化学農薬が環境に与える悪影響に対する懸念... もっと見る
サマリー概要世界の益虫市場は2022年に8億1,210万米ドルに達し、2030年には1億9,510万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.7%である。 昨今、化学農薬が環境に与える悪影響に対する懸念が高まっているため、持続可能な害虫駆除方法が人気を集めている。テントウムシ、ナナホシテントウ、寄生スズメバチなどの益虫は、従来の化学農薬に代わる環境に優しい害虫駆除剤である。2023年2月、欧州の規制当局は、花粉媒介昆虫の着実な減少に歯止めをかけるため、E.U.の戦略を更新する新たなイニシアチブを導入した。 有機農法やガーデニングの増加は、益虫にとって有利な市場を作り出している。有機農家は、有機認証基準に沿って、化学合成物質の使用を避け、害虫を自然に駆除するために益虫を利用することが多い。害虫駆除に益虫を利用する利点についての認識が広まるにつれ、益虫を積極的に採用する農家や園芸家が増えている。 ダイナミクス 有機農業の実践 有機農法の普及は益虫市場の成長促進に大きな役割を果たしている。土壌の健全性を促進するための自然な投入物や技術の使用が重視されるようになり、有機農業産業を後押ししている。FiBL調査2021によると、230万haの有機農業生産者の30%がインドに属している。益虫は、化学農薬に代わる持続可能で環境に優しい害虫駆除手段を提供するため、有機農業の実践に不可欠な要素である。 有機農業では化学農薬の使用が禁止されているため、有機農家や生産者は害虫を駆除するために自然で無害な戦略に頼っている。テントウムシ、寄生蜂、捕食性ダニなどの益虫は、作物や土壌に有害な残留物を残さず、害虫を自然に駆除する効率的な方法を提供し、人間の食用にも安全である。 様々な害虫問題による作物損失の増加 様々な害虫問題による作物損失の増加は、益虫市場の成長を支える重要な要因である。害虫は作物と土壌の両方に潜在的なダメージを与える可能性があり、その結果、作物の収量が減少する。例えば、国連食糧農業機関によると、害虫は世界の作物損失の20~40%を引き起こしている。年間、植物の病気と侵入昆虫は、それぞれ約2200億ドルと700億ドルの損失を世界経済に与えている。 害虫は時間の経過とともに化学農薬に対する耐性を獲得し、従来の方法では効率が悪くなる。その結果、農家は害虫の個体数をコントロールし、作物被害を防ぐという課題に直面する。益虫はこのような状況において、より効果的な害虫管理の代替アプローチを提供する。 知識不足と実施上の課題 多くの農家は何十年も従来の化学農薬を使用してきたため、代替害虫管理戦略としての益虫の利点に気づいていない。長年にわたる農業の伝統や慣行は変化に対して抵抗があり、新しい慣れない方法の採用を妨げることがある。 化学農薬の需要が高まっており、その市場が確立している。米国農務省によると、米国では年間10億ポンド以上、世界では約56億ポンドの農薬が使用されている。農家や消費者の間で益虫の利点や効果に対する認識や理解が不足していることが、益虫の普及を妨げている可能性がある。 セグメント分析 世界の益虫市場は、種類、作物、包装、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 害虫の生物学的防除としての捕食性の需要の高まり 捕食性益虫は様々な害虫種の天敵であり、害虫の生物学的防除において重要な役割を果たしている。これらの捕食者は害虫を捕食し、その個体数を減らして作物被害を防ぐのに役立つ。捕食性益虫の一般的な例としては、テントウムシ、ナナホシテントウ、コナジラミ、シバンムシなどが挙げられる。 紅茶研究協会によると、紅茶農園における害虫の蔓延により、年間2865クローの収益が失われている。多くの捕食者は害虫の異なるライフステージや異なる害虫種をしばしば攻撃し、害虫による損失を減らしている。Bioline Agrosciences社が提供するpredafix+という散布可能な製剤は、農作物上の有益なダニの数、分布、均一性を改善するように設計されており、農園における捕食者の需要を高めている。 出典DataM Intelligence分析(2023年) 地理的浸透度 北米の多様な農業慣行 北米は大規模畑作、園芸生産、温室農業など多様な農業慣行で知られている。益虫は多用途であるため、様々な農業環境に適しており、その普及率の高さに貢献している。北米では、約2,000種の地上甲虫が害虫を捕食し、周囲の土壌にある厄介な雑草の種子を食べることで作物を支えている。 北米では、持続可能な農業への移行が顕著である。例えば、2023年5月、米国のBungeとNutrien Agは、持続可能な農業を支援するための提携を発表した。益虫は、害虫管理に対する環境にやさしく生態学的にバランスの取れたアプローチを重視するこの動きによく合致している。したがって、持続可能な農業への注目は、農業分野において様々な益虫を必要とし、この地域の益虫市場を牽引している。 出典DataM Intelligenceの分析(2023年) 競合他社の状況 世界の主要企業には、Biobest Group NV、Bioline AgroSciences Ltd、Andermatt Group AG、ARBICO Organics、BioBee Ltd、Koppert、Dudutech、Associates Insectary、Tip TopAg、IPM Laboratories, Inc.などがある。 COVID-19 影響分析 COVIDの影響 パンデミックとそれに伴う封鎖により、サプライチェーンと輸送網に混乱が生じた。この混乱はすべての農業活動に影響を与え、ひいては益虫市場の成長にも影響を与えた。パンデミックによる労働力の確保や移動への影響は、特に輸入に大きく依存する地域において、農家や生産者への益虫の供給やタイムリーな流通に影響を与えた。 種類別 - 捕食者 o テントウムシ o コナカイガラムシ o ヨトウムシ o その他 - 寄生虫 o スズメバチ o ハエ o その他 - 受粉媒介者 o ミツバチ o 葉切蜂 o チョウ o 蛾 o その他 - 病原菌 作物別 - 果物・野菜 - 花卉 - 穀物・豆類 パッケージ別 - 小袋 - チューブ 段ボールチューブ プラスチックチューブ - その他 流通チャネル別 - 直営店 - Eコマース - 専門店 - その他 用途別 - 農作物保護 - 農作物生産 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年4月、ナチュラル・グローサーズは第6回てんとう虫愛護キャンペーンを開始した。顧客は地球月間に有益な昆虫を保護し、無農薬の地元の公園を作るために「てんとう虫愛の誓い」をするよう招待される。 - 2023年4月、サスカチュワン大学(USask)は、カナダ西部の大学では初となる検疫機能を備えた昆虫研究施設、サスカチュワン大学昆虫研究施設(USIRF)を導入した。同大学の研究は、カナダ農業の改善、環境保護、昆虫生態学の基礎的な洞察に役立つ。 - 2020年9月、プレーリー害虫モニタリング・ネットワーク(PPMN)は新しいウェブサイトを開設した。この新しいウェブサイトでは、昆虫のリスク予測、昆虫個体数のモニタリング、スカウティングや化学的防除などに関する情報を提供している。 レポートを購入する理由 - 種類、作物、包装、流通チャネル、用途、地域に基づく世界の益虫市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 有益昆虫市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel版)。 世界の益虫市場レポートは約77表、78図、203ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Crop 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snipped by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Organic Farming Practices 4.1.1.2. Rise in Crop Loss Due to Various Pest Problems 4.1.1.3. Rising Concerns About the Use of Chemical Pesticide 4.1.1.4. Increased Resistance of Insects and Weeds to Pesticides 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Knowledge and Implementation Challenges 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Predators* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Ladybird Beetles 7.2.4. Ground Beetles 7.2.5. Lacewings 7.2.6. Others 7.3. Parasitoids 7.3.1. Wasps 7.3.2. Flies 7.3.3. Others 7.4. Pollinators 7.4.1. Honeybees 7.4.2. Leafcutter Bees 7.4.3. Butterflies 7.4.4. Moths 7.4.5. Others 7.5. Pathogens 8. By Crop 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 8.2. Fruits & Vegetables* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Flowers & Ornamentals 8.4. Grains & Pulses 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Sachets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Tube 9.3.1. Cardboard Tube 9.3.2. Plastic Tube 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Company-Owned Stores* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. E-Commerce 10.4. Specialty Stores 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Crop Production* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Crop Protection 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Biobest Group NV* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. Bioline AgroSciences Ltd 14.3. Andermatt Group AG 14.4. ARBICO Organics 14.5. BioBee Ltd 14.6. Koppert 14.7. Dudutech 14.8. Associates Insectary 14.9. Tip TopAg 14.10. IPM Laboratories, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Crop 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snipped by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Organic Farming Practices 4.1.1.2. Rise in Crop Loss Due to Various Pest Problems 4.1.1.3. Rising Concerns About the Use of Chemical Pesticide 4.1.1.4. Increased Resistance of Insects and Weeds to Pesticides 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Knowledge and Implementation Challenges 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Predators* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Ladybird Beetles 7.2.4. Ground Beetles 7.2.5. Lacewings 7.2.6. Others 7.3. Parasitoids 7.3.1. Wasps 7.3.2. Flies 7.3.3. Others 7.4. Pollinators 7.4.1. Honeybees 7.4.2. Leafcutter Bees 7.4.3. Butterflies 7.4.4. Moths 7.4.5. Others 7.5. Pathogens 8. By Crop 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 8.2. Fruits & Vegetables* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Flowers & Ornamentals 8.4. Grains & Pulses 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Sachets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Tube 9.3.1. Cardboard Tube 9.3.2. Plastic Tube 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Company-Owned Stores* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. E-Commerce 10.4. Specialty Stores 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Crop Production* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Crop Protection 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Biobest Group NV* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. Bioline AgroSciences Ltd 14.3. Andermatt Group AG 14.4. ARBICO Organics 14.5. BioBee Ltd 14.6. Koppert 14.7. Dudutech 14.8. Associates Insectary 14.9. Tip TopAg 14.10. IPM Laboratories, Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(アグリビジネス)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|