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パキスタンの種子市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Pakistan Seed Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

パキスタンの種子市場は2020年に3億5500万米ドルと評価され、2026年には4億5860万米ドルに達すると予測され、予測期間(2021-2026年)の年平均成長率は5.2%です。 COVID-19により、全国でサプライチェーンが... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

パキスタンの種子市場は2020年に3億5500万米ドルと評価され、2026年には4億5860万米ドルに達すると予測され、予測期間(2021-2026年)の年平均成長率は5.2%です。

COVID-19により、全国でサプライチェーンが寸断されたため、流通センターから農家への種子の配送に大きな影響がありました。しかし、ここ数ヶ月の間にパキスタン政府が実施した安全プロトコルや様々な対策により、国内で流行しているパンデミック危機の中、農家や生産者にタイムリーに種子を提供することが可能になりました。特にパキスタンのような発展途上国における種子の需要はまだ開拓されておらず、多国籍企業に様々な拡大の機会と広い顧客層を提供しています。同国では、世界的な人口動態から野菜種子の輸出の可能性があるため、高品質の種子を採用する方向へとシフトしています。例えば、パキスタンでは輸出の可能性から、高収量品種の採用が増加しています。ハイブリッド種子の研究開発への投資の高まりは、種子産業の成功のための重要な要素となっています。耕作地減少の憂慮すべき速度、ハイブリッド種子の採用増加、政府補助金、新しい有利な政策などの要因が、同国の種子部門を牽引しています。しかし、水の安全保障や気候変動に対する懸念の高まり、インフォーマルセクターの優位性などが、予測期間中の種子市場の抑制につながる可能性があります。

主な市場動向

ハイブリッド種子の普及と政府の支援が市場を牽引

ハイブリッド作物を栽培する意欲と関心は、大部分が政府の法律と政策に支配されています。パキスタンはハイブリッド作物および製品の生産国であると同時に輸入国でもあります。パキスタンの種子部門は、2015年の種子改正法と2018年の植物育種家権利法という2つの重要な規制によって左右されます。2016年、パキスタン国会は、新しい植物品種の開発を奨励し、そのような品種の育種家の権利を保護するために、植物育種家権利法を採択しました。同法は、植物の新品種を保護すると同時に、農家が農場で保存した種子を保存、使用、交換、販売する権利を尊重することを定めています。

2019年、パキスタン農業研究評議会(PARC)のイネ品種評価委員会(VEC)は、作物の生産高を促進するために、国内の稲作地域全体で商業栽培するための12の新しいハイブリッド米を推奨しました。したがって、新技術はパキスタンの農民の作物生産性を向上させ、同国の農業の自給自足を可能にすることが期待されます。政府の好意的な政策に助けられ、大きな成長の可能性があることを認識している種苗会社は、パキスタンに強い関心を示しています。このことは、同国の種子部門の成長を促進する可能性があります。

穀物・穀物用種子が国内最大シェアを占める

FAOによると、同国は300万ヘクタールの土地で米を栽培しており、2019年には1110万トンの米を生産しています。パキスタンの種子産業は、国際食料政策研究所の調査で報告されたように、同国の種子必要量の約80%を無認証種子が占めており、インフォーマルセクターが大きな特徴となっています。民間種苗企業の認可以来、種苗事業の発展は望ましい生産水準に達していませんが、最近のハイブリッド米種子分野の発展は、米種子市場を牽引する記念碑的なものでした。これらの国の農民や労働コストは先進国より安い。このことは、生産コストを下げることで利益実現を高める機会を意味している。

競合他社の状況

パキスタンの種子市場は、国内のプレーヤーが多く、やや断片化されています。Bayer Crop Science Pakistan (Pvt.) Ltd、Four Brothers Group、ICI Pakistan Limited、Ali Akbar Groupなどは、同国で魅力的な売上を獲得している数少ないプレーヤーです。これらの企業の市場シェアが高いのは、地理的に大きなプレゼンスを持ち、製品ポートフォリオが高度に多様化されているためと思われます。これらの企業は、研究開発、豊富な製品ポートフォリオ、幅広い地域的存在感、積極的な買収戦略に重点を置いています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Transgenic
5.1.2 Non-transgenic
5.1.3 Open Pollinated
5.2 By Crop Type
5.2.1 Grains and Cereals
5.2.1.1 Rice
5.2.1.2 Wheat
5.2.1.3 Corn
5.2.1.4 Other Grains and Cereals
5.2.2 Oilseeds
5.2.2.1 Cotton
5.2.2.2 Sunflower
5.2.2.3 Rapeseed
5.2.2.4 Other Oilseeds
5.2.3 Vegetables
5.2.3.1 Solanaceae
5.2.3.2 Cucurbit
5.2.3.3 Roots and Bulbs
5.2.3.4 Brassica
5.2.3.5 Other Vegetables
5.2.4 Other Seeds

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Bayer Crop Science Pakistan (Pvt.) Ltd
6.3.2 ICI Pakistan (Pvt.) Ltd
6.3.3 Four Brothers Seeds Corporation
6.3.4 Rashid Seeds
6.3.5 Sky Seeds
6.3.6 Jullundur Private Limited
6.3.7 Haji Sons
6.3.8 AllahDin Group​
6.3.9 Ali Akbar Group​
6.3.10 Pak Hi-Bred Seed
6.3.11 Star Seed Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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Summary

The Pakistan Seed Market was Valued at USD 355.0 million in 2020 and it was projected to reach USD 458.6 million in 2026 registering a CAGR of 5.2% during the forecast period (2021-2026).

Due to COVID-19, there was a significant impact on the delivery of seeds from distribution centers to the farmers due to disruption in supply chains all over the country. However, safety protocols and various measures undertaken by the Pakistani government over the last couple of months have enabled the timely availability of seeds to farmers and growers amid the pandemic crisis prevailing in the country. The demand for seeds, especially in developing countries such as Pakistan, is still untapped and provides multinational corporations various opportunities for expansion and a wide customer base. The country is shifting toward the adoption of high-quality seeds due to the export potential of vegetable seeds from the global demographics. For instance, the adoption of high-yielding variants is on the rise in Pakistan due to the export potential. The rising investments in R&D of hybrid seeds are a key element to the success of the seed industry. The factors such as the alarming rate of decreasing arable land, increasing adoption of hybrid seeds, government subsidies, and new favorable policies are driving the seed sector in the country. However, rising concerns over water security, climate change, and dominance of the informal sector may lead to restraint in the seed market during the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Adoption of Hybrid Seeds and Government Support are Driving the Market

The willingness and interest to grow hybrid crops are, to a large extent, governed by government legislation and policy. Pakistan is both a producer and importer of hybrid crops and products. Pakistan’s seed sector is dependent on two key regulations, the Seed Amendment Act of 2015 and the Plant Breeders Rights Act 2018. In 2016, the Pakistan National Assembly adopted the Plant Breeders’ Rights Act to encourage the development of new plant varieties and protect the rights of breeders of such varieties. The act provides protection for new plant varieties while at the same time respecting the right of farmers to save, use, exchange, and sell farm-saved seeds.

In 2019, the Variety Evaluation Committee (VEC) of the Rice of Pakistan Agriculture Research Council (PARC) recommended 12 new hybrids rice for commercial cultivation across the rice-growing areas of the country to promote the crop output. Hence, new technology is expected to increase the crop productivity of farmers in Pakistan and enable them to make the country self-sufficient in agriculture. Realizing the potential for immense growth, aided by favorable government policies, seed companies have shown keen interest in Pakistan. This is likely to enhance the growth of the seed sector in the country.

Grains and Cereals Seeds Occupies largest share in the Country

According to the FAO, the country cultivated rice in 3.0 million hectare of land, which produced 11.1 million metric ton of rice in 2019. The seed industry in Pakistan is hugely characterized by the informal sector, as uncertified seeds account for almost 80% of the total seed requirement in the country, as reported in a study by the International Food Policy Research Institute. Although development in the seed business has not been able to reach the desired level of output since the authorization of private seed enterprises, recent developments in the hybrid rice seed sector were monumental in driving the rice seed market. The farmer and labor costs in these countries are cheaper than in developed countries. This implies an opportunity to increase profit realization by bringing down the cost of production.

Competitive Landscape

Pakistan's seed market is slightly fragmented with more domestic players. Bayer Crop Science Pakistan (Pvt.) Ltd, Four Brothers Group, ICI Pakistan Limited, and Ali Akbar Group are few players capturing attractive sales in the country. The greater market share of these players can be attributed to their large geographical presence and highly diversified product portfolios. These players focus on R&D, a large product portfolio, a wide geographical presence, and an aggressive acquisition strategy.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Transgenic
5.1.2 Non-transgenic
5.1.3 Open Pollinated
5.2 By Crop Type
5.2.1 Grains and Cereals
5.2.1.1 Rice
5.2.1.2 Wheat
5.2.1.3 Corn
5.2.1.4 Other Grains and Cereals
5.2.2 Oilseeds
5.2.2.1 Cotton
5.2.2.2 Sunflower
5.2.2.3 Rapeseed
5.2.2.4 Other Oilseeds
5.2.3 Vegetables
5.2.3.1 Solanaceae
5.2.3.2 Cucurbit
5.2.3.3 Roots and Bulbs
5.2.3.4 Brassica
5.2.3.5 Other Vegetables
5.2.4 Other Seeds

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Bayer Crop Science Pakistan (Pvt.) Ltd
6.3.2 ICI Pakistan (Pvt.) Ltd
6.3.3 Four Brothers Seeds Corporation
6.3.4 Rashid Seeds
6.3.5 Sky Seeds
6.3.6 Jullundur Private Limited
6.3.7 Haji Sons
6.3.8 AllahDin Group​
6.3.9 Ali Akbar Group​
6.3.10 Pak Hi-Bred Seed
6.3.11 Star Seed Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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