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チアシード市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年 - 2027年)


Chia Seed Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

チアシード市場は、予測期間(2021-2026年)にCAGR6.5%を記録すると予測されています。 チアシードは、生産地が限られているため、主に輸出されている商品の1つです。したがって、物流システムの混乱を引き起... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

チアシード市場は、予測期間(2021-2026年)にCAGR6.5%を記録すると予測されています。

チアシードは、生産地が限られているため、主に輸出されている商品の1つです。したがって、物流システムの混乱を引き起こす最初のCovid-19ロックダウンは、世界中の商品の供給に影響を与えた。このため、今年の前半は相場が下落しました。しかし、パンデミックは消費者の健康意識を高め、チアシードを含むスーパーフードに機会を与え、この要因が予測期間中に市場を推進すると予想される。

チアシードはまだ市場規模が小さいため、コモディティ化の流れには乗りません。しかし、より多くの消費者がチアシードとその利点を認識するようになったため、市場は近い将来、世界的に驚異的な成長を目撃する可能性があります。チアシードやその他のチアシードベースの製品の需要が最も高い国は、引き続き米国とオーストラリアですが、英国、ブラジル、チリ、スペインなど、その需要の大幅な増加を示している市場もあります。栄養価の高い古代穀物やマルチシリアルベースの製品の機能食品としての需要の増加が、チアシードの需要を牽引しています。チアシードはグルテンフリーで、高いタンパク質含有量を持っています。チアシードが持つグルテンフリーの特性は、グルテン不耐性(セリアック病)に苦しむ消費者や、ライフスタイルの選択によって単にグルテンを避ける人々の間で強い需要を生み出すと予想されます。

主な市場動向

スーパーフードの人気の高まり

消費者の自然で健康的な素材への志向を受け、「スーパー」素材の人気はここ数年、製品の発売とともに大きく高まっています。これらの製品は、ポリフェノール、抗酸化物質、ビタミン、ミネラルを豊富に含むため、優れた栄養価を有しています。この市場は、機能的で健康的な天然由来製品への消費者の嗜好が原動力となっています。チアシードは世界中で高い需要があるため、食料品店で容易に入手することができます。チアシードの可用性を含む「スーパーフード」の販売において、従来の食料品店やコンビニエンスストアと比較して、スーパーマーケットの利用しやすさが重要な要因となっています。

ヨーロッパでは、チアは健康ショップや専門店だけでなく、Tesco(イギリス)、El Corte Ingles(スペイン)、Albert Heijn(オランダ)といった大手スーパーマーケットにも進出しています。また、ドラッグストアでは食品サプリメントとして販売されています。これは、健康食品や「スーパーフード」に対する一般の人々の関心が高まっていることを反映している。また、近年、チアシードはその高い栄養価や薬効から、食品業界での利用が飛躍的に伸びています。チアシードは、丸ごと、粉砕、粉状、油状、ゲル状など様々な形状で使用することができます。これらすべての要因が市場の成長に貢献すると期待されています。

北米は市場の主要な消費者である

北米は、調査期間中、チアシードの最大の消費者です。米国心臓協会は、心臓病を予防するために、毎日の食事にオメガ3が豊富な食品や油を含めることを推奨しています。時間とともに、チアシードのようなオメガ3 EFAの植物源は、利便性と機能性食品とその中立的な味で、その容易な企業のおかげで、人気を集めています。米国では、チアシードは「スーパーフード」として扱われており、そのため、ほとんどの販売業者は、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質の含有量をパッケージに記載して、顧客の関心を集めています。高タンパク、オメガ3脂肪酸、食物繊維の含有量が多いため、過去数年間、この地域でのチアシードの消費量は増加しています。

そのため、米国では、スナックやエナジードリンク、シリアルとの集合体など、健康や食品分野のトレンドにシードが組み込まれることが多くなっています。チアシードの販売業者は、全国各地で店頭での実演を含む教育的なマーケティングプログラムを積極的に作成し、店頭のディスプレイに多額の投資を行い、チアのバッチごとに分析証明書を顧客に提供して、市場シェアの拡大を図っています。これらすべての要因が市場の成長に寄与すると期待されています。





その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis
4.4.1 Value Chain Overview
4.4.2 Price Markups in the Value Chain
4.4.3 Stakeholders in the Value Chain

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value & Volume, Import Analysis by Value & Volume, Export Analysis by Value & Volume and Price Trend Analysis)
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.2 Canada
5.1.1.3 Mexico
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Germany
5.1.2.2 United Kingdom
5.1.2.3 Netherlands
5.1.2.4 France
5.1.2.5 Spain
5.1.2.6 Italy
5.1.3 Asia Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.2 Australia
5.1.3.3 Japan
5.1.3.4 India
5.1.4 South America
5.1.4.1 Bolivia
5.1.4.2 Argentina
5.1.4.3 Paraguay
5.1.4.4 Peru
5.1.5 Middle East and Africa
5.1.5.1 South Africa
5.1.5.2 United Arab Emirates

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

Chia Seeds Market is projected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period (2021-2026).

Chia seeds are among the majorly exported commodities as the production of the commodity is limited to few geographies. Hence, the initial Covid-19 lockdown causing disruptions in the logistics system has affected the supply of the commodity across the globe. This had led to a decline in the market during the first half of the year. However, the pandemic has increased the health consciousness among the consumers which has opened an opportunity for superfoods including chia seeds and the factor is anticipated to propel the market in the forecast period.

Chia seeds do not follow the commoditization trend, as the market is still small. However, as more consumers are now aware of chia seed and its benefits, the market is likely to witness tremendous growth in the near future, globally. The United States and Australia continue to be the countries with the highest demand for chia seeds and other chia-based products, but there are markets, such as the United Kingdom, Brazil, Chile, and Spain, that have shown a substantial increase in their demand.The increased demand for nutritional ancient grains and multi-cereal-based products as functional foods are driving the demand for chia seeds. Chia seeds are gluten-free and have high protein content. The gluten-free property of chia seeds is expected to create a strong demand among consumers suffering from gluten intolerance (celiac disease), or those who simply avoid gluten because of their lifestyle choices.

Key Market Trends

Growing Popularity of Superfoods

The popularity of “Super” ingredients has increased significantly over the recent past, with product launches, as consumers are more inclined toward natural and wholesome ingredients. These products have superior nutritional value as they are rich sources of polyphenols, antioxidants, vitamins, and minerals. The market is driven by consumer preference toward functional and health-based naturally derived products. Chia seeds are readily available in grocery stores because they have a high demand around the world. A key factor in the sale of “superfoods”, including chia seeds’ availability, and accessibility of supermarkets, as compared to traditional grocery stores and convenience stores.

In Europe, chia has not only found its entrance in the health shops and specialty stores, but also in the major supermarkets, such as Tesco (United Kingdom), El Corte Ingles (Spain), and Albert Heijn (Netherlands). It is also sold as a food supplement in drug stores. It reflects a growing interest of the main public in healthy food and ‘superfood’. Additionally, in recent years, the usage of Chia seeds has tremendously grown in the food industry due to their high nutritional and medicinal values. Chia seeds can be used in different shapes whole, ground, in the form of flour, oil, and gel. . All these factors are expected to contribute to the growth of the market.

North America is the Major Consumer in the Market

North America is the largest consumer of chia seeds in the study period. The American Heart Association recommends inclusion of omega-3 rich foods and oils in the daily diets to prevent heart disease. With time, plant sources of omega-3 EFAs, such as chia seed, is gaining popularity, owing to its easy corporation in the convenience and functional foods and its neutral taste. Chia seeds are labeled as ‘superfoods’ in the United States, and hence, most of the merchants cite vitamin, mineral, and antioxidant contents on the packages to attract customers. Due to the presence of high protein, omega-3 fatty acid, as well as fiber content, the past few years have seen an increase in the consumption of chia seeds in the region.

As such, in the United States, the seeds are being increasingly integrated into the trends of health and food sectors, such as snacks, energy drinks, or aggregate with cereal. Chia seed merchants are actively creating educational marketing programs that include in-store demonstrations around the country, investing heavily in point-of-sale displays and supplying the customers with a certificate of analysis on every single batch of chia, to increase their market share. All these factors are expected to contribute to the growth of the market.





Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis
4.4.1 Value Chain Overview
4.4.2 Price Markups in the Value Chain
4.4.3 Stakeholders in the Value Chain

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value & Volume, Import Analysis by Value & Volume, Export Analysis by Value & Volume and Price Trend Analysis)
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.2 Canada
5.1.1.3 Mexico
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Germany
5.1.2.2 United Kingdom
5.1.2.3 Netherlands
5.1.2.4 France
5.1.2.5 Spain
5.1.2.6 Italy
5.1.3 Asia Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.2 Australia
5.1.3.3 Japan
5.1.3.4 India
5.1.4 South America
5.1.4.1 Bolivia
5.1.4.2 Argentina
5.1.4.3 Paraguay
5.1.4.4 Peru
5.1.5 Middle East and Africa
5.1.5.1 South Africa
5.1.5.2 United Arab Emirates

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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