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トルクベクタリングの世界市場 - 2023-2030


Global Torque Vectoring Market - 2023-2030

市場概要 トルクベクタリングの世界市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率19.9%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。 トルクベクタリングは、車両... もっと見る

 

 

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2023年8月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
トルクベクタリングの世界市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率19.9%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。
トルクベクタリングは、車両が個々の車輪への動力配分を最適化し、安定性、操縦性、全体的な運転体験を向上させることを可能にする最先端技術である。個々の車輪に伝達されるトルクを正確に調整することで、トルク・ベクタリングはトラクション、ハンドリング、安定性を最適化し、特にコーナリング時や滑りやすい路面状況での安定性を向上させる。この技術は、車両性能、安全性、全体的な運転体験を大幅に向上させる。世界の自動車産業は技術の著しい進歩を目の当たりにし、自動車の運転方法を変革し、全体的な運転性能を向上させている。
前輪駆動は急速な成長を遂げ、現在市場シェアの半分以上を占めている。前輪駆動は、ハンドリング、安定性、性能の向上において、この技術の多様な利点により著しい成長を遂げている。同様に、アジア太平洋地域はトルクベクタリング市場を支配しており、3分の1を超える最大の市場シェアを獲得している。アジア太平洋地域の優位性は、高性能車への需要の高まりと自動車技術の進歩によってもたらされている。
市場ダイナミクス
自動車技術の進歩と性能・ハンドリングに対する需要の増加
自動車技術の進歩は、トルクベクタリング市場の成長に重要な役割を果たしている。センサー、電子制御ユニット(ECU)、高度なアルゴリズムの出現により、自動車メーカーは走行状況に即座に反応する正確なトルク・ベクタリング・システムを実装できるようになった。技術の進歩により、より効果的かつ効率的なトルク配分が実現し、車両の性能と安定性が向上した。
センサーとECUの継続的な開発により、自動車メーカーは後輪トルクベクタリングや個別ホイールトルクベクタリングなど、さまざまなトルクベクタリングモードを提供できるようになり、運転体験がさらに向上している。自動車技術の急速な進化がトルクベクタリングシステムの採用に拍車をかけ、世界のトルクベクタリング市場の拡大を支えている。
優れたハンドリング性能を備えた高性能車に対する需要の高まりも、トルク・ベクタリング市場の主要な促進要因である。消費者、特に自動車愛好家は、スリリングな運転体験、シャープなコーナリング、正確なコントロールを提供する自動車を求めている。トルク・ベクタリング技術は、自動車メーカーがこれらの品質を提供することを可能にし、自動車が正確かつ俊敏にコーナーを通過することを可能にする。
性能とハンドリングの側面は、自動車購入の意思決定を左右する重要な要素となっている。性能向上への需要が自動車メーカーにトルクベクタリングシステムの採用を促し、世界のトルクベクタリング市場の成長を促進している。
安全性、安定性、性能、ハンドリングに対する需要の増加
トルクベクタリング市場の主な促進要因の1つは、現代の自動車における安全性と安定性の重視です。世界中の政府は、交通事故の数を減らし、コーナリングや厳しい走行条件下での車両の安定性を向上させるために、厳しい安全規制を実施しています。
トルク・ベクタリング・システムはトラクションを強化し、横滑りのリスクを低減し、特に滑りやすい路面や凹凸の多い路面での車両制御を確実にします。世界保健機関(WHO)によると、交通事故が原因で毎年約135万人が亡くなっており、交通事故による負傷は5歳から29歳までの若者の死因の第1位となっている。各国政府が交通安全の向上に努めるなか、自動車メーカーはトルク・ベクタリング・システムを車両に組み込む傾向を強めており、これが世界のトルク・ベクタリング市場の成長に寄与している。
消費者、特に自動車愛好家は、スリリングな運転体験、シャープなコーナリング、正確なコントロールを提供する自動車を求めている。トルク・ベクタリング技術は、自動車メーカーがこれらの品質を提供することを可能にし、自動車が正確かつ俊敏にコーナーを通過することを可能にする。性能とハンドリングの側面は、自動車購入の意思決定を左右する重要な要素となっている。性能向上に対するそれぞれの需要が、自動車メーカーがトルクベクタリングシステムを採用する原動力となっており、これが世界のトルクベクタリング市場の成長を促進している。
高い初期コストと限られた認知度と受容性
トルク・ベクタリング・システムを自動車に組み込む際の初期コストが高いことが、市場成長の大きな阻害要因となっている。この技術はハンドリングと性能の向上をもたらすが、複雑さと高度なコンポーネントが追加されるため、生産コストが高くなる。これが車両価格の上昇につながり、潜在的な購買意欲を削いでいる。
米国労働統計局によると、米国における新車の平均価格は年々着実に上昇している。2020年には平均価格が約4万ドルに達し、消費者の経済的負担とトルクベクタリングシステム搭載車への潜在的な投資意欲の低下を示している。
自動車技術の進歩にもかかわらず、多くの消費者はトルク・ベクタリング・システムの利点をまだ知らない。トルク・ベクタリング・システムがどのように機能し、車両の性能や安全性にどのような影響を与えるかについての認識や理解が限られていることが、市場の成長を妨げている。米国高速道路交通安全局(NHTSA)は、トルクベクタリングを含む先進運転支援システム(ADAS)に対する消費者の知識や認識はまだ限定的であると報告している。NHTSAが実施した調査では、回答者の37%しかADAS技術に精通していないことが明らかになった。このような認知度の低さが、トルク・ベクタリング・システムの普及を遅らせているのかもしれない。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は世界中の経済や産業に大きな影響を与えており、自動車セクターも例外ではない。影響を受けたさまざまな自動車技術の中でも、車両の安定性と性能を高める重要なシステムであるトルクベクタリングは、需要と成長パターンが変動している。パンデミック以前は、世界の自動車産業は着実な成長を遂げており、トルクベクタリングを含む先進技術の需要は増加傾向にあった。政府筋によると、自動車部門は世界のGDPに大きく貢献しており、販売と生産の動向は前向きな勢いを示していた。
さらに、サプライチェーンの混乱がトルクベクタリングシステムに必要な重要部品の入手性に影響を与えた。国際的なサプライヤーに依存し、さまざまな地域で国境が閉鎖された結果、部品の製造と出荷に遅れが生じ、市場の成長がさらに妨げられた。自動車の生産と販売が影響を受けたため、トルクベクタリングを含む先進自動車技術の需要も低迷した。自動車メーカーはコスト削減を優先し、先進システム関連の研究開発プロジェクトへの投資を延期した。
セグメント分析
世界のトルクベクタリング市場は、車両タイプ、推進力、クラッチ作動、技術、地域によって区分される。
ハンドリングと安定性の向上、トラクションの改善
トルクベクタリング技術は、自動車産業における革命的な力として台頭し、ハンドリング、安定性、性能の向上をもたらしている。さまざまなドライブトレイン構成の中で、前輪駆動(FF)車はトルクベクタリングシステムの採用が大幅に伸びている。トルクベクタリングは、車輪への動力配分を積極的に制御するために自動車で使用される先進技術である。各車輪にかかるトルクを変化させることでコーナリング性能を最適化し、加速時やコーナリング時の安定性とトラクションを高める。それぞれの技術は、一般的にトルクが前輪に偏る前輪駆動車において特に有益である。
FF車では、トルクベクタリングにより、コーナリング時に外側の前輪により多くのパワーを供給することでアンダーステアを最小限に抑え、グリップと安定性が向上します。これにより、車両は意図した進路を維持し、全体的なハンドリングを向上させ、より魅力的なドライビング体験を提供します。前輪駆動車は、特に滑りやすい路面での加速時にホイールスピンに悩まされることが多い。トルクベクタリング技術は、最もトラクションの高い車輪にパワーを配分することでこの問題に対処し、車輪のスリップを緩和し、路面への効率的なパワー供給を保証します。
地理的分析
アジア太平洋地域の急速な経済成長と都市化の進展
自動車産業は近年目覚ましい進歩を遂げており、技術革新によって運転体験が一変している。様々な自動車技術の中でも、トルクベクタリングは、自動車の性能、安定性、ハンドリングを向上させる重要なトレンドとして浮上している。トルクベクタリングは、車輪間のトルク配分を制御する動的システムであり、その結果、トラクションと操縦性が向上する。アジア太平洋地域では、この技術が大きな勢いを得ており、同地域を世界のトルクベクタリング市場の主要プレーヤーとして位置付けている。
アジア太平洋地域は自動車産業において目覚ましい発展を遂げており、いくつかの国では急速な経済成長と都市化が進んでいる。その結果、高性能車に対する需要が急増し、同地域におけるトルクベクタリングのような先進技術の採用を後押ししている。また、アジア太平洋地域の政府は、交通安全性の向上と二酸化炭素排出量の削減のため、先進的な自動車技術の使用を積極的に推進しており、トルクベクタリング市場の成長をさらに後押ししている。前述の事実は、アジア太平洋地域の成長を後押しする主な要因となっている。
競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーには、GKN、American Axle、Dana、BorgWarner、Eaton、ZF、JTEKT、Magna、Bosch、Univanceが含まれます。
レポートを購入する理由
- 車両タイプ、推進力、クラッチアクチュエーション、技術、地域に基づく世界のトルクベクタリング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- トルクベクタリング市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。
トルクベクタリングの世界市場レポートは、約64表、69図、192ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle Type
3.2. Snippet by Propulsion
3.3. Snippet by Clutch Actuation
3.4. Snippet by Technology
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Demand for Electric All-Wheel Drive (eAWD) Systems and Stringent Emission and Fuel Efficiency Regulations
4.1.1.2. Improving Vehicle Safety and Stability and Growing Interest in Autonomous Driving
4.1.1.3. Advancements in Automotive Technology and Increasing Demand for Performance and Handling
4.1.1.4. Increasing Demand for Safety, Stability, Performance and Handling
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Government Regulations and Technological Limitations
4.1.2.2. High Initial Cost and Limited Awareness and Acceptance
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
7.2. Passenger Vehicles*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Propulsion
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
8.2. Front wheel drive (FWD)*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rear wheel drive (RWD)
8.4. All wheel drive/Four wheel drive (4WD)
9. By Clutch Actuation
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Clutch Actuation
9.2. Hydraulic*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Electronic
10. By Technology
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
10.2. Active Torque Vectoring System*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Passive Torque Vectoring System
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. GKN*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. American Axle
13.3. Dana
13.4. BorgWarner
13.5. Eaton
13.6. ZF
13.7. JTEKT
13.8. Magna
13.9. Bosch
13.10. Univance
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Torque Vectoring Market reached US$ 8.9 billion in 2022 and is expected to reach US$ 14.8 billion by 2030, growing with a CAGR of 19.9% during the forecast period 2023-2030.
Torque vectoring is a cutting-edge technology that allows vehicles to optimize power distribution to individual wheels, improving stability, maneuverability, and overall driving experience. By precisely adjusting the torque delivered to individual wheels, torque vectoring optimizes traction, handling, and stability, especially during cornering and slippery road conditions. The technology significantly enhances vehicle performance, safety, and overall driving experience. The global automotive industry has witnessed significant advancements in technology, transforming the way vehicles operate and enhancing overall driving performance.
The front wheel drive has witnessed rapid growth and currently holds more than half of the market share. It has witnessed significant growth due to the technology's manifold benefits in enhancing handling, stability, and performance. Likewise, the Asia-Pacific dominates the torque vectoring market, capturing the largest market share of over one-third. The Asia-Pacific’s dominance is driven by the increasing demand for high-performance vehicles and advancements in automotive technology.
Market Dynamics
Advancements in Automotive Technology and Increasing Demand for Performance and Handling
Advancements in automotive technology have played a vital role in the growth of the torque vectoring market. With the advent of sensors, electronic control units (ECUs), and sophisticated algorithms, automakers can implement precise torque vectoring systems that respond instantaneously to driving conditions. The technological advancements have resulted in more effective and efficient torque distribution, boosting vehicle performance and stability.
The continuous development of sensors and ECUs enables automakers to offer various torque vectoring modes, such as rear-wheel torque vectoring and individual wheel torque vectoring, further enhancing the driving experience. The rapid evolution of automotive technology has fueled the adoption of torque vectoring systems, supporting the expansion of the global torque vectoring market.
The growing demand for high-performance vehicles with superior handling capabilities is another major driver for the torque vectoring market. Consumers, especially automotive enthusiasts, seek vehicles that offer thrilling driving experiences, sharp cornering, and precise control. Torque vectoring technology allows automakers to deliver these qualities, enabling vehicles to navigate corners with precision and agility.
The performance and handling aspects have become significant factors influencing vehicle purchasing decisions. The demand for improved performance has driven automakers to adopt torque vectoring systems, thus propelling the growth of the global torque vectoring market.
Increasing Demand for Safety, Stability, Performance and Handling
One of the primary drivers of the torque vectoring market is the emphasis on safety and stability in modern vehicles. Governments around the world have been implementing stringent safety regulations to reduce the number of road accidents and improve vehicle stability during cornering and challenging driving conditions.
Torque vectoring systems provide enhanced traction, reducing the risk of skidding and ensuring better control of the vehicle, particularly on slippery or uneven roads. According to the World Health Organization (WHO), approximately 1.35 million people die each year due to road accidents, and road traffic injuries are the leading cause of death among young people aged 5 to 29 years. As governments strive to improve road safety, automakers are increasingly integrating torque vectoring systems into their vehicles, contributing to the growth of the global torque vectoring market.
Consumers, especially automotive enthusiasts, seek vehicles that offer thrilling driving experiences, sharp cornering, and precise control. Torque vectoring technology allows automakers to deliver these qualities, enabling vehicles to navigate corners with precision and agility. The performance and handling aspects have become significant factors influencing vehicle purchasing decisions. The respective demand for improved performance has driven automakers to adopt torque vectoring systems, thus propelling the growth of the global torque vectoring market.
High Initial Cost and Limited Awareness and Acceptance
The high initial cost associated with integrating torque vectoring systems into vehicles poses a significant restraint on market growth. While the technology offers improved handling and performance, the added complexity and advanced components contribute to a higher cost of production. This, in turn, translates to increased vehicle prices, deterring potential buyers.
The U.S. Bureau of Labor Statistics shows that the average price of a new light vehicle in U.S. has been steadily increasing over the years. In 2020, the average price reached approximately $40,000, showcasing the financial burden on consumers and the potential reluctance to invest in vehicles equipped with torque vectoring systems.
Despite the advancements in automotive technology, many consumers are still unaware of the benefits of torque vectoring systems. Limited awareness and understanding of how these systems work and their impact on vehicle performance and safety hinder the market's growth. The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) reported that consumers' knowledge and awareness of advanced driver assistance systems (ADAS), which include torque vectoring, remains limited. A study conducted by the NHTSA revealed that only 37% of respondents were familiar with ADAS technologies. The respective lack of awareness might contribute to the slow adoption of torque vectoring systems.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has significantly impacted economies and industries worldwide, and the automotive sector has been no exception. Among the various automotive technologies affected, torque vectoring, a crucial system that enhances vehicle stability and performance, has experienced fluctuations in demand and growth patterns. Before the pandemic, the global automotive industry was experiencing steady growth, and the demand for advanced technologies, including torque vectoring, was on the rise. According to government sources, the automotive sector contributed significantly to the global GDP, with sales and production trends showing positive momentum.
Furthermore, supply chain disruptions affected the availability of critical components required for torque vectoring systems. The dependence on international suppliers and the closure of borders in various regions resulted in delays in manufacturing and shipment of components, further hampering the market's growth. As vehicle production and sales were impacted, the demand for advanced automotive technologies, including torque vectoring, also saw a downturn. Automotive manufacturers prioritized cost-cutting measures, postponing investments in research and development projects related to advanced systems.
Segment Analysis
The global torque vectoring market is segmented based on vehicle type, propulsion, clutch actuation, technology and region.
Enhanced Handling and Stability and Improved Traction
Torque vectoring technology has emerged as a revolutionary force in the automotive industry, offering improved handling, stability, and performance. Among the various drivetrain configurations, front-wheel drive (FWD) vehicles have witnessed substantial growth in adopting torque vectoring systems. Torque vectoring is an advanced technology used in vehicles to control the distribution of power to the wheels actively. It optimizes cornering capabilities by varying the torque applied to each wheel, thereby enhancing stability and traction during acceleration and cornering. The respective technology is particularly beneficial in front-wheel drive vehicles, where torque is typically biased towards the front wheels.
In FWD vehicles, torque vectoring minimizes understeer by delivering more power to the outer front wheel during cornering, resulting in improved grip and stability. This ensures that the vehicle maintains its intended path, enhancing overall handling and providing a more engaging driving experience. Front-wheel drive vehicles often suffer from wheel spin, especially during acceleration on slippery surfaces. Torque vectoring technology addresses this issue by distributing power to the wheels with the most traction, mitigating wheel slip and ensuring efficient power delivery to the road.
Geographical Analysis
Rapid Economic Growth and Increasing Urbanization in Asia-Pacific
The automotive industry has undergone remarkable advancements in recent years, with technological innovations transforming the driving experience. Among the various automotive technologies, torque vectoring has emerged as a significant trend that enhances vehicle performance, stability, and handling. Torque vectoring is a dynamic system that controls the distribution of torque between the wheels, resulting in improved traction and maneuverability. In the Asia-Pacific region, this technology has gained substantial momentum, positioning the region as a key player in the global torque vectoring market.
The Asia-Pacific region has been making remarkable strides in the automotive industry, with several countries experiencing rapid economic growth and increasing urbanization. As a result, there has been a surge in demand for high-performance vehicles, driving the adoption of advanced technologies like torque vectoring in the region. Governments across Asia-Pacific have also been actively promoting the use of advanced automotive technologies to enhance road safety and reduce carbon emissions, further fueling the growth of the torque vectoring market. The aforementioned facts acts as major factor boosting the growth of Asia-Pacific.
Competitive Landscape
The major global players in the market include GKN and American Axle, Dana, BorgWarner, Eaton, ZF, JTEKT, Magna, Bosch and Univance.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global torque vectoring market segmentation based on vehicle type, propulsion, clutch actuation, technology and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of torque vectoring market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global torque vectoring market report would provide approximately 64tables, 69figures and 192 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle Type
3.2. Snippet by Propulsion
3.3. Snippet by Clutch Actuation
3.4. Snippet by Technology
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Demand for Electric All-Wheel Drive (eAWD) Systems and Stringent Emission and Fuel Efficiency Regulations
4.1.1.2. Improving Vehicle Safety and Stability and Growing Interest in Autonomous Driving
4.1.1.3. Advancements in Automotive Technology and Increasing Demand for Performance and Handling
4.1.1.4. Increasing Demand for Safety, Stability, Performance and Handling
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Government Regulations and Technological Limitations
4.1.2.2. High Initial Cost and Limited Awareness and Acceptance
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
7.2. Passenger Vehicles*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Propulsion
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
8.2. Front wheel drive (FWD)*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rear wheel drive (RWD)
8.4. All wheel drive/Four wheel drive (4WD)
9. By Clutch Actuation
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Clutch Actuation
9.2. Hydraulic*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Electronic
10. By Technology
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
10.2. Active Torque Vectoring System*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Passive Torque Vectoring System
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. GKN*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. American Axle
13.3. Dana
13.4. BorgWarner
13.5. Eaton
13.6. ZF
13.7. JTEKT
13.8. Magna
13.9. Bosch
13.10. Univance
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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