トルクベクタリングの世界市場 - 2023-2030Global Torque Vectoring Market - 2023-2030 市場概要 トルクベクタリングの世界市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率19.9%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。 トルクベクタリングは、車両... もっと見る
サマリー市場概要トルクベクタリングの世界市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率19.9%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。 トルクベクタリングは、車両が個々の車輪への動力配分を最適化し、安定性、操縦性、全体的な運転体験を向上させることを可能にする最先端技術である。個々の車輪に伝達されるトルクを正確に調整することで、トルク・ベクタリングはトラクション、ハンドリング、安定性を最適化し、特にコーナリング時や滑りやすい路面状況での安定性を向上させる。この技術は、車両性能、安全性、全体的な運転体験を大幅に向上させる。世界の自動車産業は技術の著しい進歩を目の当たりにし、自動車の運転方法を変革し、全体的な運転性能を向上させている。 前輪駆動は急速な成長を遂げ、現在市場シェアの半分以上を占めている。前輪駆動は、ハンドリング、安定性、性能の向上において、この技術の多様な利点により著しい成長を遂げている。同様に、アジア太平洋地域はトルクベクタリング市場を支配しており、3分の1を超える最大の市場シェアを獲得している。アジア太平洋地域の優位性は、高性能車への需要の高まりと自動車技術の進歩によってもたらされている。 市場ダイナミクス 自動車技術の進歩と性能・ハンドリングに対する需要の増加 自動車技術の進歩は、トルクベクタリング市場の成長に重要な役割を果たしている。センサー、電子制御ユニット(ECU)、高度なアルゴリズムの出現により、自動車メーカーは走行状況に即座に反応する正確なトルク・ベクタリング・システムを実装できるようになった。技術の進歩により、より効果的かつ効率的なトルク配分が実現し、車両の性能と安定性が向上した。 センサーとECUの継続的な開発により、自動車メーカーは後輪トルクベクタリングや個別ホイールトルクベクタリングなど、さまざまなトルクベクタリングモードを提供できるようになり、運転体験がさらに向上している。自動車技術の急速な進化がトルクベクタリングシステムの採用に拍車をかけ、世界のトルクベクタリング市場の拡大を支えている。 優れたハンドリング性能を備えた高性能車に対する需要の高まりも、トルク・ベクタリング市場の主要な促進要因である。消費者、特に自動車愛好家は、スリリングな運転体験、シャープなコーナリング、正確なコントロールを提供する自動車を求めている。トルク・ベクタリング技術は、自動車メーカーがこれらの品質を提供することを可能にし、自動車が正確かつ俊敏にコーナーを通過することを可能にする。 性能とハンドリングの側面は、自動車購入の意思決定を左右する重要な要素となっている。性能向上への需要が自動車メーカーにトルクベクタリングシステムの採用を促し、世界のトルクベクタリング市場の成長を促進している。 安全性、安定性、性能、ハンドリングに対する需要の増加 トルクベクタリング市場の主な促進要因の1つは、現代の自動車における安全性と安定性の重視です。世界中の政府は、交通事故の数を減らし、コーナリングや厳しい走行条件下での車両の安定性を向上させるために、厳しい安全規制を実施しています。 トルク・ベクタリング・システムはトラクションを強化し、横滑りのリスクを低減し、特に滑りやすい路面や凹凸の多い路面での車両制御を確実にします。世界保健機関(WHO)によると、交通事故が原因で毎年約135万人が亡くなっており、交通事故による負傷は5歳から29歳までの若者の死因の第1位となっている。各国政府が交通安全の向上に努めるなか、自動車メーカーはトルク・ベクタリング・システムを車両に組み込む傾向を強めており、これが世界のトルク・ベクタリング市場の成長に寄与している。 消費者、特に自動車愛好家は、スリリングな運転体験、シャープなコーナリング、正確なコントロールを提供する自動車を求めている。トルク・ベクタリング技術は、自動車メーカーがこれらの品質を提供することを可能にし、自動車が正確かつ俊敏にコーナーを通過することを可能にする。性能とハンドリングの側面は、自動車購入の意思決定を左右する重要な要素となっている。性能向上に対するそれぞれの需要が、自動車メーカーがトルクベクタリングシステムを採用する原動力となっており、これが世界のトルクベクタリング市場の成長を促進している。 高い初期コストと限られた認知度と受容性 トルク・ベクタリング・システムを自動車に組み込む際の初期コストが高いことが、市場成長の大きな阻害要因となっている。この技術はハンドリングと性能の向上をもたらすが、複雑さと高度なコンポーネントが追加されるため、生産コストが高くなる。これが車両価格の上昇につながり、潜在的な購買意欲を削いでいる。 米国労働統計局によると、米国における新車の平均価格は年々着実に上昇している。2020年には平均価格が約4万ドルに達し、消費者の経済的負担とトルクベクタリングシステム搭載車への潜在的な投資意欲の低下を示している。 自動車技術の進歩にもかかわらず、多くの消費者はトルク・ベクタリング・システムの利点をまだ知らない。トルク・ベクタリング・システムがどのように機能し、車両の性能や安全性にどのような影響を与えるかについての認識や理解が限られていることが、市場の成長を妨げている。米国高速道路交通安全局(NHTSA)は、トルクベクタリングを含む先進運転支援システム(ADAS)に対する消費者の知識や認識はまだ限定的であると報告している。NHTSAが実施した調査では、回答者の37%しかADAS技術に精通していないことが明らかになった。このような認知度の低さが、トルク・ベクタリング・システムの普及を遅らせているのかもしれない。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行は世界中の経済や産業に大きな影響を与えており、自動車セクターも例外ではない。影響を受けたさまざまな自動車技術の中でも、車両の安定性と性能を高める重要なシステムであるトルクベクタリングは、需要と成長パターンが変動している。パンデミック以前は、世界の自動車産業は着実な成長を遂げており、トルクベクタリングを含む先進技術の需要は増加傾向にあった。政府筋によると、自動車部門は世界のGDPに大きく貢献しており、販売と生産の動向は前向きな勢いを示していた。 さらに、サプライチェーンの混乱がトルクベクタリングシステムに必要な重要部品の入手性に影響を与えた。国際的なサプライヤーに依存し、さまざまな地域で国境が閉鎖された結果、部品の製造と出荷に遅れが生じ、市場の成長がさらに妨げられた。自動車の生産と販売が影響を受けたため、トルクベクタリングを含む先進自動車技術の需要も低迷した。自動車メーカーはコスト削減を優先し、先進システム関連の研究開発プロジェクトへの投資を延期した。 セグメント分析 世界のトルクベクタリング市場は、車両タイプ、推進力、クラッチ作動、技術、地域によって区分される。 ハンドリングと安定性の向上、トラクションの改善 トルクベクタリング技術は、自動車産業における革命的な力として台頭し、ハンドリング、安定性、性能の向上をもたらしている。さまざまなドライブトレイン構成の中で、前輪駆動(FF)車はトルクベクタリングシステムの採用が大幅に伸びている。トルクベクタリングは、車輪への動力配分を積極的に制御するために自動車で使用される先進技術である。各車輪にかかるトルクを変化させることでコーナリング性能を最適化し、加速時やコーナリング時の安定性とトラクションを高める。それぞれの技術は、一般的にトルクが前輪に偏る前輪駆動車において特に有益である。 FF車では、トルクベクタリングにより、コーナリング時に外側の前輪により多くのパワーを供給することでアンダーステアを最小限に抑え、グリップと安定性が向上します。これにより、車両は意図した進路を維持し、全体的なハンドリングを向上させ、より魅力的なドライビング体験を提供します。前輪駆動車は、特に滑りやすい路面での加速時にホイールスピンに悩まされることが多い。トルクベクタリング技術は、最もトラクションの高い車輪にパワーを配分することでこの問題に対処し、車輪のスリップを緩和し、路面への効率的なパワー供給を保証します。 地理的分析 アジア太平洋地域の急速な経済成長と都市化の進展 自動車産業は近年目覚ましい進歩を遂げており、技術革新によって運転体験が一変している。様々な自動車技術の中でも、トルクベクタリングは、自動車の性能、安定性、ハンドリングを向上させる重要なトレンドとして浮上している。トルクベクタリングは、車輪間のトルク配分を制御する動的システムであり、その結果、トラクションと操縦性が向上する。アジア太平洋地域では、この技術が大きな勢いを得ており、同地域を世界のトルクベクタリング市場の主要プレーヤーとして位置付けている。 アジア太平洋地域は自動車産業において目覚ましい発展を遂げており、いくつかの国では急速な経済成長と都市化が進んでいる。その結果、高性能車に対する需要が急増し、同地域におけるトルクベクタリングのような先進技術の採用を後押ししている。また、アジア太平洋地域の政府は、交通安全性の向上と二酸化炭素排出量の削減のため、先進的な自動車技術の使用を積極的に推進しており、トルクベクタリング市場の成長をさらに後押ししている。前述の事実は、アジア太平洋地域の成長を後押しする主な要因となっている。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、GKN、American Axle、Dana、BorgWarner、Eaton、ZF、JTEKT、Magna、Bosch、Univanceが含まれます。 レポートを購入する理由 - 車両タイプ、推進力、クラッチアクチュエーション、技術、地域に基づく世界のトルクベクタリング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - トルクベクタリング市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。 トルクベクタリングの世界市場レポートは、約64表、69図、192ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Vehicle Type 3.2. Snippet by Propulsion 3.3. Snippet by Clutch Actuation 3.4. Snippet by Technology 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Electric All-Wheel Drive (eAWD) Systems and Stringent Emission and Fuel Efficiency Regulations 4.1.1.2. Improving Vehicle Safety and Stability and Growing Interest in Autonomous Driving 4.1.1.3. Advancements in Automotive Technology and Increasing Demand for Performance and Handling 4.1.1.4. Increasing Demand for Safety, Stability, Performance and Handling 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Government Regulations and Technological Limitations 4.1.2.2. High Initial Cost and Limited Awareness and Acceptance 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Vehicle Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type 7.2. Passenger Vehicles* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Commercial Vehicles 8. By Propulsion 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion 8.2. Front wheel drive (FWD)* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rear wheel drive (RWD) 8.4. All wheel drive/Four wheel drive (4WD) 9. By Clutch Actuation 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Clutch Actuation 9.2. Hydraulic* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Electronic 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Active Torque Vectoring System* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Passive Torque Vectoring System 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. GKN* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. American Axle 13.3. Dana 13.4. BorgWarner 13.5. Eaton 13.6. ZF 13.7. JTEKT 13.8. Magna 13.9. Bosch 13.10. Univance LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Vehicle Type 3.2. Snippet by Propulsion 3.3. Snippet by Clutch Actuation 3.4. Snippet by Technology 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Electric All-Wheel Drive (eAWD) Systems and Stringent Emission and Fuel Efficiency Regulations 4.1.1.2. Improving Vehicle Safety and Stability and Growing Interest in Autonomous Driving 4.1.1.3. Advancements in Automotive Technology and Increasing Demand for Performance and Handling 4.1.1.4. Increasing Demand for Safety, Stability, Performance and Handling 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Government Regulations and Technological Limitations 4.1.2.2. High Initial Cost and Limited Awareness and Acceptance 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Vehicle Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type 7.2. Passenger Vehicles* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Commercial Vehicles 8. By Propulsion 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion 8.2. Front wheel drive (FWD)* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rear wheel drive (RWD) 8.4. All wheel drive/Four wheel drive (4WD) 9. By Clutch Actuation 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Clutch Actuation 9.2. Hydraulic* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Electronic 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Active Torque Vectoring System* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Passive Torque Vectoring System 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Clutch Actuation 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. GKN* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. American Axle 13.3. Dana 13.4. BorgWarner 13.5. Eaton 13.6. ZF 13.7. JTEKT 13.8. Magna 13.9. Bosch 13.10. Univance LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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