ビーガンチョコレートの世界市場 - 2023-2030Global Vegan Chocolate Market - 2023-2030 市場概要 ヴィーガンチョコレートの世界市場は2022年に8億7,530万米ドルに達し、2030年には20億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.5%である。 植物ベー... もっと見る
サマリー市場概要ヴィーガンチョコレートの世界市場は2022年に8億7,530万米ドルに達し、2030年には20億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は11.5%である。 植物ベースの市場全体の成長は、ビーガンチョコレート分野に大きな影響を与えている。消費者は、チョコレートを含む様々な食品カテゴリーにおいて、植物由来の代替品を求めるようになってきている。この傾向は、倫理的配慮、健康への懸念、環境の持続可能性、食生活の嗜好の変化などが背景にある。 健康志向の消費者は、植物性原料に関連する健康上の利点が認識されているため、ビーガンチョコレートの選択肢に引き寄せられている。植物由来のチョコレート製品は、高いカカオ含有量、最小限の添加物、オーガニック認証やフェアトレード認証など、自然で栄養価の高い成分を強調することが多い。ナッツ、種子、果物などのスーパーフード原料を取り入れることで、ビーガンチョコレート製品の健康的位置づけがさらに高まる。 市場ダイナミクス ビーガン人口の増加がビーガンチョコレート市場の成長を牽引 World Animal Foundationによると、世界には約8800万人のビーガンがいる。ビーガンライフスタイルを採用する個人の増加は、ビーガンチョコレートを含むビーガン製品の需要増加に直結する。ビーガンは、ミルクチョコレートのような乳製品を含むすべての動物由来成分を食事から排除する。その結果、植物由来の原料で作られたビーガンチョコレートなど、適切な代替品を求めるようになる。 倫理的、環境的な配慮と並んで、健康への意識は、ビーガンライフスタイルを採用する個人の重要な原動力となっている。その結果、高品質の原料、低糖分、高カカオ率で作られたヴィーガンチョコレートなど、より健康的な食品への関心が高まっている。ビーガンチョコレートがより健康的な嗜好品であることを連想させることは、健康志向の人々にアピールし、市場の成長をさらに促進する。 製品発表数の増加が市場成長を牽引 製品革新の結果、幅広いヴィーガンチョコレートの選択肢が開発され、消費者に幅広い選択肢とバラエティを提供している。メーカーは、多様な消費者の嗜好に応えるため、常に新しいフレーバー、テクスチャー、フォーマットを模索している。例えば、2023年3月、ハーシー社はリースの植物性ピーナッツバターカップを同社初のヴィーガンチョコレートとして全国販売すると宣言した。4月には、2つ目の植物由来の製品である、アーモンドとシーソルト入りのハーシーズ・プラントベース・エクストラクリーミーが発売される予定だ。 新しいヴィーガンチョコレート製品を発売することで、メーカーはこれまでヴィーガンの選択肢を知らなかった、あるいは興味を持たなかった新しい顧客を引き付けることができる。例えば、革新的なフレーバー、ユニークなパッケージ、健康に焦点をあてた特性を特徴とする製品の発売は、健康志向の消費者や、食生活の選択に妥協することなく嗜好品を求める個人の共感を得ることができる。このような消費者層の拡大は、市場の成長に寄与する。 ビーガンチョコレートに関する認識と情報の不足が市場成長の妨げになる可能性 多くの消費者はビーガンチョコレートの入手可能性や利点をまだ知らないかもしれない。限られたマーケティング努力、主流メディアでの知名度の低さ、大手チョコレートブランドと比較して低いプロモーション予算などが、消費者の認知度を制限し、市場成長の妨げとなる可能性がある。ビーガンチョコレートを含むビーガン製品には誤解や固定観念がある場合がある。 消費者の中には、ビーガンチョコレートは不味い、品質が劣る、種類が少ないといったイメージを持つ人もいるかもしれない。このような先入観は、ビーガンチョコレート製品を試したり、実行可能な選択肢として考えたりすることを躊躇させる可能性がある。このような誤解を克服するには、ビーガンチョコレートのおいしさと品質を紹介するための教育と情報発信が必要です。認識不足はこうした固定観念を永続させ、市場成長の可能性を制限する。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のビーガンチョコレート市場は、製品タイプ、フレーバー、流通チャネル、地域によって区分される。 ダークチョコレートの健康効果がこのセグメントの成長を後押し フレーバー別では、ヴィーガンチョコレートの世界市場はダーク、ホワイト、その他に区分される。 2022年のビーガンチョコレート市場では、ダークセグメントが最も高いシェアを占めていた。ダークチョコレートはカカオ固形分の割合が高く、より濃厚でリッチな風味が特徴である。通常、カカオ固形分、ココアバター、甘味料が主成分であり、最小限の成分しか含まれていない。2023年2月、インドの乳製品ブランドであるKeventersは、ヴィーガン・ストロベリーとヴィーガン・ダーク・チョコレートの2種類のフレーバーで、初のヴィーガン・デリカシーのラインナップを発売した。 ダークチョコレートは、しばしば様々な健康上の利点と関連している。ダークチョコレートにはフラボノイドなどの抗酸化物質が含まれており、心臓血管の健康や健康全般に良い影響を与えることが知られている。ダークチョコレートの健康上の利点は、倫理と健康の両方を優先するビーガンを含む健康志向の消費者の間で人気がある。 地理的分析 北米では小売インフラが発達 2022年、北米はビーガンチョコレート市場で大きなシェアを占めていた。米国農務省によると、カナダは8億3,744万ドルのチョコレートとココア製品の輸出市場でトップである。北米は小売インフラが発達しており、スーパーマーケット、健康食品店、専門小売店などが充実している。そのため、消費者はビーガンチョコレート製品にアクセスしやすく、購入しやすい。ビーガンチョコレートは、ビーガンや健康に特化した専門店と並んで、主流の小売店で入手可能であることが、市場の成長と隆盛に寄与している。 北米では、ビーガンや植物ベースの食生活を採用する人が大幅に増加している。この増加傾向は、動物愛護、環境の持続可能性、個人の健康への関心の高まりなど、いくつかの要因によるものである。その結果、北米ではビーガンチョコレートを含むビーガン代替食品を積極的に求める消費者層が大幅に拡大している。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、バリー・カレボー、ネスレ、絶滅危惧種チョコレート、アルテルエコ、クリエイティブ・ネイチャー、ディランズ・キャンディ・バー、プラミル・フーズ、テオ、ショコラデファクリケン・リンツ&シュプルングリAG、グッディオなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、フレーバー、流通チャネルに基づく世界のレディミール市場のセグメンテーションを可視化するために、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - ヴィーガンチョコレート市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。 ビーガンチョコレートの世界市場レポートは約61の表、60の図、102ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The Rising Vegan Population 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Awareness and Information about Vegan Chocolate 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Marketing and Branding 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Dark* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. White 7.4. Others 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. Caramel* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Brown Butter 8.4. Coconut Milk 8.5. Lavender 8.6. Other 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Barry Callebaut* 12.1.1. Product Portfolio and Description 12.1.2. Financial Overview 12.1.3. Key Developments 12.2. Nestle 12.3. Endangered Species Chocolate 12.4. Alter Eco 12.5. Creative Nature Ltd. 12.6. Dylan’s Candy Bar 12.7. Plamil Foods Ltd. 12.8. Theo 12.9. Chocoladefacriken Lindt & Sprungli AG 12.10. Goodio LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The Rising Vegan Population 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Awareness and Information about Vegan Chocolate 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Marketing and Branding 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Dark* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. White 7.4. Others 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. Caramel* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Brown Butter 8.4. Coconut Milk 8.5. Lavender 8.6. Other 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Barry Callebaut* 12.1.1. Product Portfolio and Description 12.1.2. Financial Overview 12.1.3. Key Developments 12.2. Nestle 12.3. Endangered Species Chocolate 12.4. Alter Eco 12.5. Creative Nature Ltd. 12.6. Dylan’s Candy Bar 12.7. Plamil Foods Ltd. 12.8. Theo 12.9. Chocoladefacriken Lindt & Sprungli AG 12.10. Goodio LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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