植物由来のスナックの世界市場 - 2023-2030Global Plant-based Snacks Market - 2023-2030 市場概要 世界の植物性スナック市場は、2022年に224億7,610万米ドルに達し、2030年には478億3,040万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)のCAGRは9.9%と予測される。 植物由来の... もっと見る
サマリー市場概要世界の植物性スナック市場は、2022年に224億7,610万米ドルに達し、2030年には478億3,040万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)のCAGRは9.9%と予測される。 植物由来のスナック菓子には、健康に必要なビタミン、タンパク質、脂肪、炭水化物、ミネラルがすべて含まれており、植物栄養素や食物繊維が豊富に含まれていることが多い。必要な栄養素をすべて摂取するために、菜食主義者の中にはサプリメント、できればビタミンB12を加える必要がある人もいる。植物性原料だけで作られたスナック菓子は、動物性原料の使用を最小限に抑えることができる。 植物性スナックに含まれるタンパク質、ビタミン、必須アミノ酸、ミネラルは、糖尿病、心臓病、肥満、その他の循環器系の障害のリスクを軽減する役割を担っている。これらは、2023年から2030年の予測期間中に植物ベースのスナック市場の成長をもたらす主な要因である。 市場ダイナミクス 消費者の健康志向の高まりがビーガンスナックの需要を後押し。 WHOによると、世界の成人6億5,000万人、青年3億4,000万人、子供3,900万人が肥満である。2025年までに、WHOは1億6,700万人の大人と子供が太りすぎや肥満のために健康を失うと予測している。こうした要因が消費者に健康的な代替食品を選ばせており、植物性スナック市場の成長を促進すると推定される。 このような健康状態の増加は、消費者が健康的な食生活を維持できるよう、低カロリー食品への需要を高めている。健康志向の消費者の多くは、他のスナック製品よりもカロリーが低い植物性スナックを好む。このような要因が、2023年から2030年の予測期間中の植物性スナック市場の成長を促進している。 消費者の間で菜食主義の傾向が増加していることが、植物ベースのスナック市場の成長を促進している。 植物ベースのスナック市場は、顧客の菜食主義へのシフトが進むにつれて着実に成長している。この背景には、消費者が持続可能性、社会的影響、健康問題に対する意識を高めていることがある。個人の健康と動物の福祉に対する懸念から、消費者の間で菜食主義へのシフトが進んでいる。 さらに、ビーガンのケーキ、マフィン、パン、スナックバー、クッキー、パンなど、植物から作られた食品に対する需要が高まっている。その結果、植物由来のスナック市場は2023-2030年の予測期間中に高いペースで成長すると予想される。 COVID-19インパクト分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。 セグメント分析 世界の植物性スナック市場は、製品タイプ、供給元、流通チャネル、地域によって区分される。 野菜に対する需要の高まりがセグメントの成長を牽引すると予想される。 世界の植物性スナック市場は、供給源別に野菜、果物、穀物、塊茎、その他に区分される。植物ベースのスナック市場分析レポートでは、野菜セグメントが2022年に38.7%の最大の植物ベースのスナック市場シェアを占めた。 この成長は、製品が簡単に入手可能であること、他の供給源に比べてコストが安いこと、大豆ベースのスナックに対する需要が高まっていることが背景にある。消費者の受容性が高まり、多様な植物性製品に大豆タンパク質が使用されるようになっているため、植物性源に対する需要が増加している。消費者の需要の高まりと、動物性タンパク質に代わる幅広い選択肢の両方が、このセグメントの拡大に寄与している。 地理的分析 北米における植物性スナックの需要増加 北米の植物性スナック市場は、植物性スナック市場分析において2022年に約37.4%の最大市場シェアを占めた。北米の植物ベースのスナック市場は、顧客の健康に対する関心の高まりにより、今後数年間も成長を続けるだろう。 米国の主要な業界プレーヤーが市場で大きなシェアを獲得している。例えば、人口の47%を占めるミレニアル世代とZ世代では、植物由来のスナックに対する需要が大きく、その購買力は今後ますます高まるだろう。植物由来のスナックが明確な購買カテゴリーで入手可能であることは、消費者の関心を促し、事業拡大を促進する。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Maple Leaf Foods、Quorn、Nestle S.A.、Upton's Natural、Louisville Vegan Jerky Company、Zelle Organic、Green Park Brands、Eat Natural、Primal Spirit Foods、Siren Snacksなどがある。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析: コビッド19の影響: Covid -19のパンデミックは植物性スナックの市場拡大に好影響を与えた。消費者はより健康的な食生活を心がけ、また一部の製造業者における問題が植物性スナックの入手に影響を与えたため、コロナウイルスの流行期間中に植物性スナックに対する欲求が高まった。世界最大のパッケージ食品メーカーは、イノベーションを高め、ヒップなローカル食品ブランドとの競争に打ち勝つために、植物由来の商品に多額の投資を行っている。 何千ものコビド感染者を受け、米国では約20のスナック工場が閉鎖された。COVIDは特に持病のある人々に影響を及ぼすため、人々は自分自身の健康や減量にも改めて関心を持つようになった。この流行中、売上が急増した企業もあった。例えば、2022年上半期、ネスレでは植物性食品の売上が40%増加した。 ウクライナ・ロシア戦争の影響: 世界中で、特に東欧、欧州連合、東・中央アジア、米国で悪影響が予想される。この主張は貿易力学を大きく混乱させ、人々の生活や生計手段に悪影響を及ぼしている。東欧で続く紛争と予測不可能な事態がウクライナに悪影響を及ぼし、ロシアに深刻かつ長期的な影響を与えることが予想される。 世界不況の影響: 過去2年間、世界中の先進国で高いインフレ率が続いたため、物価が大幅に上昇した。購買力の総量は発展途上国経済にかなりの影響を与えると予想され、コスト高による植物性スナックの消費減少など、多くの点で非利益があると考えられている。 レポートを購入する理由 - 世界の植物性スナック市場を製品タイプ、供給源、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - 植物由来のスナック市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要な市場プレーヤーの主要製品で構成されたエクセルとして利用可能です。 世界の植物性スナック市場レポートは約93表、109図、190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Wafers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Grain-Based Snacks 7.4. Cookies 7.5. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Vegetables* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fruits 8.4. Cereals 8.5. Tubers 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets 9.3. Convenience Stores 9.4. Specialty Stores 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Maple Leaf Foods 12.1.1. Product Portfolio and Description 12.1.2. Financial Overview 12.1.3. Key Developments 12.2. Quorn 12.3. Nestle S.A. 12.4. Upton’s Natural 12.5. Louisville Vegan Jerky Company 12.6. Zelle Organic 12.7. Siren Snacks 12.8. Green Park Brands 12.9. Eat Natural 12.10. Primal Spirit Foods Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Wafers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Grain-Based Snacks 7.4. Cookies 7.5. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Vegetables* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fruits 8.4. Cereals 8.5. Tubers 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets 9.3. Convenience Stores 9.4. Specialty Stores 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Maple Leaf Foods 12.1.1. Product Portfolio and Description 12.1.2. Financial Overview 12.1.3. Key Developments 12.2. Quorn 12.3. Nestle S.A. 12.4. Upton’s Natural 12.5. Louisville Vegan Jerky Company 12.6. Zelle Organic 12.7. Siren Snacks 12.8. Green Park Brands 12.9. Eat Natural 12.10. Primal Spirit Foods Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |