ペパーミントオイルの世界市場 - 2023-2030Global Peppermint Oil Market - 2023-2030 市場概要 ペパーミントオイルの世界市場は、2022年に4億2,380万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に6.5%のCAGRで成長し、2030年には7億130万米ドルに達すると予測されている。 ペパーミントオイルは... もっと見る
サマリー市場概要ペパーミントオイルの世界市場は、2022年に4億2,380万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に6.5%のCAGRで成長し、2030年には7億130万米ドルに達すると予測されている。 ペパーミントオイルは、科学的にはMentha piperita Oilと呼ばれ、ペパーミント植物から得られる重要なオイルである。ペパーミントオイルは、アロマセラピー、パーソナルケア商品、食品・飲料、医薬品など、様々な用途で一般的に利用されている。ペパーミントオイルは、ペパーミントの葉と茎の水蒸気蒸留法によって得られる。高濃度であり、独特のミントの香りと風味をもたらす芳香成分を含んでいる。アロマテラピーでは、ペパーミントオイルはその爽快感やリフレッシュ効果のために使用される。 ペパーミントオイルは、食品・飲料業界では香料として広く使用されている。ペパーミントオイルは、ミント風味を付与するために、菓子、チューインガム、チョコレート、紅茶、飲料など様々な製品に利用されている。フレーバー食品と飲料への需要の高まりが、ペパーミントオイル市場を牽引している。ペパーミントオイルは、その爽快な香りと潜在的な治療効果のために、しばしばアロマセラピーに利用されている。アロマセラピーの認知度と普及の高まりは、ペパーミントオイルの需要にプラスの影響を与えている。 市場ダイナミクス 世界的なフレーバー食品・飲料産業の増加がペパーミントオイル市場を牽引 ペパーミントオイルは、爽やかでミントのような風味を提供するため、製菓業界で一般的に使用されている。キャンディー、チョコレート、チューインガム、その他の菓子製品に使用される。例えば、チョコラブ社のペパーミント・クリーム・バイトは、55%のダーク・チョコレート、ペパーミント・オイル、フォンダンで作られている。菓子製品の需要は世界的に増加し続けており、ペパーミントオイルの使用量向上に貢献している。 また、ペパーミントオイルは、紅茶、ハーブティー、フレーバーウォーター、アルコール飲料などの飲料にミントの風味を与えるために使用される。世界の飲料市場は、液体に対する消費支出の向上や革新的なフレーバーへの需要などの要因により、大きな成長を遂げている。ミント風味の液体にペパーミントオイルを配合することは、こうした市場トレンドに沿ったものである。 健康効果に対する意識の高まりがペパーミントオイル市場を促進する見込み ペパーミントオイルは、様々な健康状態に対する漢方薬として伝統的に使用されてきた長い歴史がある。消化を助け、頭痛を和らげ、筋肉痛を和らげ、呼吸器系のフィットネスを促進するなど、潜在的な健康効果があると考えられている。例えば、国立医学図書館による研究では、月経困難症の127人の若い女性を対象にペパーミントオイルの有効性を調査し、その結果、ペパーミントオイルの錠剤は、非ステロイド性抗炎症薬の一種であるメフェナム酸と同様に月経痛を和らげる効果があることが示された。ペパーミントオイルの伝統的な使用方法と健康上の利点の専門知識は、ペパーミントオイルに対する認識と関心を高めることに貢献している。 ウェルネスとセルフケアはライフスタイルの大きな特徴となっており、人々は身体と精神の健康を優先している。ペパーミントオイルの爽快な香りと治療効果の高さから、アロマセラピーやマッサージ、その他の健康法として人気がある。このような傾向の高まりは、ペパーミントオイルの健康上の利点に対する注目の高まりに貢献している。 季節的・地理的制限がペパーミントオイル市場を阻む ペパーミントは栽培地域や気候により、通常年に1、2回収穫される。ペパーミント栽培の季節性は、ペパーミントオイルの入手と供給に影響を与える。収穫期以外の時期には、ペパーミントオイルの生産が制限され、供給量が変動し、市場全体に影響を与える可能性がある。 ペパーミントは、最適な生育のために特定の気候条件と土壌タイプを必要とする。ペパーミントの栽培は、主にアメリカの特定の州や、カナダやヨーロッパの特定の地域など、適した条件として知られている特定の地域に集中している。このような地理的制約により、他の地域へのペパーミント栽培の拡大が制限され、ペパーミントオイルの全体的な入手可能量に影響を与えている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中とパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のペパーミントオイル市場は、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 用途別では、食品・飲料セグメントが予測期間中に大きく成長すると予測される。 ペパーミントオイルは食品・飲料業界において香料として広く使用されている。その独特のミント味は、様々な製品にフレッシュで清涼感のある風味を提供する。ペパーミントオイルは通常、お菓子、グッズ、チューインガム、お茶、フレーバーウォーター、アルコール飲料に含まれている。例えば、サイエンス・ダイレクト誌が発表した研究報告によると、ペパーミントオイルはパイナップルジュース中の大腸菌、リステリア菌、サルモネラ菌などの細菌の増殖を抑える働きがあることがわかった。食品・飲料分野での香料としての使用は、その大きな市場シェアに貢献している。 世界の飲料市場は近年大きな成長を遂げている。購買者の飲料への支出拡大、画期的なフレーバーへの需要、飲料の選択肢の増加といった要因が、この増加に寄与している。例えば、国立医学図書館の研究によると、ペパーミントオイルが口の中の有害なバクテリアを減少させることを示唆する証拠が見つかった。ペパーミントオイルは、紅茶、ハーブティー、フレーバーウォーター、アルコール飲料などのフレーバー液体に幅広く使用されており、食品・飲料段階での市場比率を押し上げている。 地理的分析 アジア太平洋地域はペパーミントオイル市場において最も急成長している市場である。 アジア太平洋地域は世界人口の大部分を占める地域であり、広範な経済成長を経験している。中国、インド、東南アジアのような国際的な場所での急速な経済成長は、ペパーミントオイルを含む多くの商品への消費エネルギーと市場需要の拡大に貢献している。例えば、The Observatory of Economic Complexity (OEC)によると、中国はペパーミントオイルの輸入に1250万米ドルを占めている。 アジア太平洋地域は、食品・飲料産業が活気に満ちて拡大している。発展する人口、都市化、生活の変化により、風味のある食べ物や飲み物の消費が増加している。香料としてのペパーミントオイルは、これらの製品に多く使用されており、この付近での市場ブームの一因となっている。 競争状況 ヤング・リヴィング・エッセンシャルオイル、Aksu Vital Natural Products and Cosmetics、Melaleuca Inc、Aromaaz International、NOW FOODS、Greenleaf Extractions Pvt Ltd、Plant Therapy Essential Oils、Lebermuth, Inc、doTERRA、Mountain Rose Herbsなどが主な競合企業である。 レポートを購入する理由 - ペパーミントオイルの世界市場をタイプ、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - ペパーミントオイル市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは全ての主要市場プレイヤーの主要製品で構成されたエクセルで入手可能です。 世界のペパーミントオイル市場レポートは約61の表、59の図、190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Natural* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Conventional 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Healthcare* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food & Beverages 8.4. Home & Cleaning 8.5. Spa & Relaxation 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Sales 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Young Living Essential Oils* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Aksu Vital Natural Products and Cosmetics 12.3. Melaleuca Inc 12.4. Aromaaz International 12.5. NOW FOODS 12.6. Greenleaf Extractions Pvt Ltd 12.7. Plant Therapy Essential Oils 12.8. Lebermuth, Inc 12.9. doTERRA 12.10. Mountain Rose Herbs LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Natural* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Conventional 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Healthcare* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food & Beverages 8.4. Home & Cleaning 8.5. Spa & Relaxation 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Sales 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Young Living Essential Oils* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Aksu Vital Natural Products and Cosmetics 12.3. Melaleuca Inc 12.4. Aromaaz International 12.5. NOW FOODS 12.6. Greenleaf Extractions Pvt Ltd 12.7. Plant Therapy Essential Oils 12.8. Lebermuth, Inc 12.9. doTERRA 12.10. Mountain Rose Herbs LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |