乳製品の世界市場 - 2023-2030Global Dairy Ingredients Market - 2023-2030 市場概要 世界の乳製品原料市場は、2022年に585億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率4.5%で成長し、2030年には831億米ドルに達すると予測されている。 乳製品原料は、その多機能性から... もっと見る
サマリー市場概要世界の乳製品原料市場は、2022年に585億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率4.5%で成長し、2030年には831億米ドルに達すると予測されている。 乳製品原料は、その多機能性から食品産業において非常に重要であり、食品製造に必要な成分と見なされている。乳製品原料は、食品・飲料産業における様々な用途に役立つ様々な品質を持っており、これが生産者の需要を押し上げている。また、乳製品には様々な栄養特性があることも認められており、顧客からの人気も高い。 消費者はクリーンラベルの製品を求めるようになっており、それが天然で最小限の加工しか施されていない乳製品原料への需要の高まりにつながっている。バランスの取れた食生活におけるタンパク質の重要性に対する意識の高まりにより、タンパク質が豊富な食品に対する需要が高まっている。乳清タンパク質濃縮物や分離物などの乳製品原料は、完全なアミノ酸プロファイルを持つ高品質のタンパク質を提供する。 市場ダイナミクス RTE(レディー・トゥ・イート)食品の消費増加が乳製品原料の需要拡大に貢献 RTE食品は、特に多忙なライフスタイルの消費者や調理スキルが限られている消費者に利便性と時間効率を提供する。これらの製品は調理済みで、調理は最小限か全く必要ないため、手軽な食事や軽食に便利である。RTE食品には、風味、食感、栄養価を高めるため、チーズ、バター、バター脂肪、クリーム、粉乳などの乳製品原料が一般的に使用されている。 また、労働人口の急速な増加、特に女性は、市場の成長を推進しているすぐに食べられる食品の需要の増加をもたらした。例えば、phD Eassyによると、2022年には、ほぼ100%の女性が9~10時間以上の労働時間を持ち、60%は自分で料理する時間が取れない。また、30%の女性が調理済み食品を複数回好んで食べている。このように、各地域で調理済み食品の需要が増加していることが、乳製品原料市場の成長を後押ししている。 乳製品の工業用途の増加が市場成長を牽引 乳製品原料は、その機能的特性、栄養価、味覚強化のために食品・飲料産業で広く使用されている。ベーカリー製品(パン、ケーキ、ペストリーなど)では、食感、保湿性、風味を改善するために使用される。粉乳、クリーム、乳脂肪、コンデンスミルクのような乳原料は、チョコレート、アイスクリーム、菓子、デザート、乳飲料の製造に使用される。また、乳化剤、安定剤、増粘剤として様々な食品に使用されている。 乳製品原料は、様々な乳製品の製造において重要な役割を果たしている。チーズ、ヨーグルト、バター、乳製品クリーム、その他乳製品ベースの製品の製造に使用される。例えば、チーズやヨーグルトの製造では、乳成分を含む培養液やスターターカルチャーが発酵を開始し、特定の風味や食感を生み出すために使用される。乳製品原料、特に乳児用特殊粉ミルクは、乳児用栄養製品の製造に広く使用されている。 牛乳によるアレルギーと不耐症が市場成長を妨げる 乳製品原料はカゼインや乳清のような乳タンパク質に由来しており、個人によってはアレルギーや不耐性を引き起こす可能性がある。乳糖不耐症は人口のかなりの部分が罹患しており、乳製品を摂取する際に不快感や消化不良を引き起こす。こうした不耐症やアレルギーは、乳製品原料の市場の可能性を制限し、乳製品以外の代替品への需要を促進する。 牛乳アレルギーの症状は軽度のものから重度のものまであり、皮膚の発疹、じんましん、呼吸器系の問題、腫れ、消化器系の問題(吐き気、嘔吐、下痢)、まれにアナフィラキシー(重篤で生命を脅かす可能性のあるアレルギー反応)などがある。牛乳アレルギーを持つ人は、乳製品を含むすべての乳タンパク源を厳格に避ける必要があり、栄養上の必要性から乳製品以外の代替品を必要とする。 COVID-19の影響 COVID-19のパンデミックでは、乳製品の価格は4-7%下落する。パンデミックの最初の1ヶ月で牛乳の需要は25-30%減少する。アメリカの牛乳バリューチェーンの関係者が行った調査によると、学校の閉鎖やケータリングの取引停止により、牛乳の価格が下落している。パンデミックは酪農業界を含む世界のサプライチェーンに混乱をもたらした。R 輸送規制、労働力不足、監禁措置が乳製品の生産、加工、流通に影響を与えた。こうした混乱は一時的な品不足を招き、乳製品原料の需要に対応する上での課題となった。パンデミックは消費者の行動や嗜好に大きな変化をもたらした。パンデミックの初期段階では、パニック買いや備蓄が乳製品や乳原料の需要増につながった。 ロシアとウクライナの影響分析 ロシアとウクライナの戦争は乳製品の価格設定に悪影響を与えた。為替レートの変動、貿易制限、供給の不確実性が原材料と輸送コストに影響を与え、市場における乳製品の価格設定に影響を与えた。メーカーと消費者は価格変動を経験し、それに応じて価格戦略を調整する必要性に迫られる。 ロシアとウクライナの紛争は、乳製品原料の輸出入における物流の困難と遅延をもたらす。国境管理、税関手続き、政治的緊張の高まりは商品の移動に混乱をもたらし、乳製品のタイムリーな供給と入手に影響を与える。これらの課題は国内外の乳製品原料市場に影響を与えた。 セグメント分析 世界の乳製品原料市場は、原料、種類、家畜、用途、地域によって区分される。 乳製品原料の用途については、ベーカリーセグメントが圧倒的である。 乳製品原料の用途別世界市場は、小児用、スポーツ栄養、医療用栄養、機能性食品、ベーカリー、動物飼料、その他で区分されている。 消費者はより健康的な間食習慣を採用するようになっており、機能性食品や強化食品の需要が高まっている。製パン業界では、粉乳とホエイ濃縮物は様々な用途に使用されている。食感を与えたり、色をつけたり、パンの焼き色をつけたり、パンやその他の焼き製品の栄養価を高めたりするのに使われる。このカテゴリーが大きなシェアを占めているのは、ベーカリーや菓子製品の一人当たり消費量の増加や、砂糖不使用でヘルシーな機能性素材ベースのベーカリー製品の採用が世界中で増加していることなどが要因として挙げられる。 ベーカリー製品は、その味、色、消化の良さからあらゆる年齢層の人々に広く消費されている。世界的な食欲は、新たなベーカリー製品や菓子製品によって拡大し続けている。さらに、流行のフルーツスナック、甘いビスケット、添加物の少ない天然素材のスナックバーに対する需要の高まりにより、ベーカリー市場の拡大が見込まれている。 地理的分析 アジア太平洋地域における健康上の利点による乳製品原料の需要増加 インドの食品会社は、製品の配合に使用する高品質で特徴的な原材料をますます求めるようになっており、乳製品原材料メーカーが研究開発に投資し、その結果、注目すべき商品の選択肢を生み出す有望な見通しを示している。インド政府局の情報によると、2020-21年のインドの牛乳生産量は約2億1,000万トンである。世界全体では牛乳生産量は2%の割合で増加しているが、インドでは6%の割合で増加している。 アジア太平洋地域の主要企業としては、Arla Foods Ingredients Group、Euroserum SAS、Glanbia plc、Saputo Inc、Lactalis Ingredients、Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation、Hoogwegt Groep B.V.などが挙げられる。また、これらの主要企業は研究開発に注力し、革新的な乳製品原料を市場に投入している。 競争状況 世界の主要企業は、Fonterra Co-operative Group Limited、Saputo Inc.、Volac International Limited、Arla Foods、Dairy Farmers of America、Nestle S.A.、Hatsun Agro Products、Glanbia PLC、Groupe Lactalis、Devondale Murray Goulburnなどである。 レポートを購入する理由 - ソース、タイプ、家畜、アプリケーション、地域に基づく世界の乳製品原料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 乳製品原料市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の乳製品成分市場レポートは、約71表、72図、122ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Source 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Livestock 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the Consumption of Ready to Eat Food Products Helps to Boost Demand of Dairy Ingredients 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergies and Intolerances Occurred by Milk Hampers Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario PostCOVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Milk * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Whey 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Milk Powder * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Whey Ingredients 8.4. Lactose & Derivatives 8.5. Casein & Derivatives 8.6. Others 9. By Livestock 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Livestock 9.2. Cow * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Sheep 9.4. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Pediatric* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sports Nutrition 10.4. Medical Nutrition 10.5. Functional Food 10.6. Bakery 10.7. Animal feed 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Fonterra Co-operative Group Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Saputo Inc. 13.3. Volac International Limited 13.4. Arla Foods 13.5. Dairy Farmers of America 13.6. Nestle S.A 13.7. Hatsun Agro Products 13.8. Glanbia PLC 13.9. Groupe Lactalis 13.10. Devondale Murray Goulburn LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Source 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Livestock 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the Consumption of Ready to Eat Food Products Helps to Boost Demand of Dairy Ingredients 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergies and Intolerances Occurred by Milk Hampers Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario PostCOVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Milk * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Whey 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Milk Powder * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Whey Ingredients 8.4. Lactose & Derivatives 8.5. Casein & Derivatives 8.6. Others 9. By Livestock 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Livestock 9.2. Cow * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Sheep 9.4. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Pediatric* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sports Nutrition 10.4. Medical Nutrition 10.5. Functional Food 10.6. Bakery 10.7. Animal feed 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Fonterra Co-operative Group Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Saputo Inc. 13.3. Volac International Limited 13.4. Arla Foods 13.5. Dairy Farmers of America 13.6. Nestle S.A 13.7. Hatsun Agro Products 13.8. Glanbia PLC 13.9. Groupe Lactalis 13.10. Devondale Murray Goulburn LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |