クリームの世界市場 - 2023-2030Global Cream Market - 2023-2030 市場概要 クリームの世界市場は2022年に172億米ドルに達し、2030年には250億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは4.8%で成長すると予測されている。個人間の健康意識の高まりが、市場プレイヤーを低脂肪や... もっと見る
サマリー市場概要クリームの世界市場は2022年に172億米ドルに達し、2030年には250億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは4.8%で成長すると予測されている。個人間の健康意識の高まりが、市場プレイヤーを低脂肪やビーガンのフレッシュクリームの導入に向かわせ、世界のクリーム市場の成長を牽引している。 業界が研究開発活動を重視するようになったことで、新製品のイノベーションと機能強化に拍車がかかり、クリーム市場に利益をもたらしている。例えば、2021年8月、グッドカルチャーは乳糖不使用のラインと絞り出し可能なクラシックなサワークリームパウチを発売した。これとは別に、個人のペースの速いライフスタイルや食事パターンの変化が、生クリームを使ったファーストフードや調理済み(RTE)製品の触媒となっている。 大手企業は、消費者層を拡大するために、ユニークで革新的な製品バリエーションを発売することに注力しており、これは重要な主要トレンドの一つである。消費者の支出能力の増加、オンライン小売チャネルを通じた便利な製品の入手可能性など、その他の要因も市場の成長を後押しすると予想される。 市場ダイナミクス クリームの利用拡大がクリーム市場の成長を牽引すると予測される。 クリームは、アイスクリーム、多くのソース、スープ、シチュー、プリン、一部のカスタードベースなど、多くの食品の材料として使用され、ケーキにも使用される。ホイップクリームは、アイスクリームサンデー、ミルクセーキ、ラッシー、エッグノッグ、甘いパイ、イチゴ、ブルーベリー、桃などのトッピングとして添えられる。また、マサラ料理などのインドカレーにも使われる。メーカーは、より良いクリームを製造するために、クリームの加工、分離、組成に力を入れている。 伝統的に、この製品はベーカリーやコーヒー業界で広く利用されている。しかし、近年では、アルコールやパーソナルケアなど、多くの分野で同製品の用途が増加しており、製品の売上を牽引すると予想されている。例えば、2020年9月、Somrus社はSomrus Coffee Cream Liqueurの発売を発表した。この新製品は、コーヒーとチコリにウィスコンシン産のクリームと五重蒸留したカリブ海産ラム酒を混ぜたものである。 クリームに関連した革新的な製品開発が市場成長を牽引している。 人々の健康意識が高まり、健康増進と健康的なライフスタイルの提供のために健康的な食生活に注目が集まっている。砂糖不使用、乳糖不使用、オーガニック、ヴィーガンのホイップクリームをローズ、シナモン、マンゴーなどの斬新なフレーバーで発売するなど、さまざまな製品革新が市場の成長を後押ししている。例えば、2021年8月、グッドカルチャーは乳糖不使用のラインと絞り出し可能なクラシックなサワークリームパウチを発売した。 個人間の健康意識の高まりが、低脂肪やビーガンのフレッシュクリームの市場参入を後押ししている。さらに、消費者ベースとリーチを拡大するためのプロモーション活動への主要市場プレイヤーの投資の増加が、市場の成長を後押ししている。各社は、製品提供、品質、価格、機能性、サイズ、パッケージング、マーケティング活動などさまざまな要素で競争し、市場での優位性を獲得している。 乳糖不耐性の増加がクリーム市場の成長を抑制。 クリームはパンから菓子まで幅広い製品に使用されている。クリームは乳製品である。乳製品クリームには天然の糖分として乳糖が含まれている。ヘビークリームは塩味の料理や甘い料理に使われ、ライトクリームはコーヒークリームと同じである。乳糖を消化できない不耐症の人は多い。これは最も一般的な食物不耐症のひとつとなっている。国立生物工学情報センターによると、世界人口の65%が乳糖不耐症である。 乳糖不耐症は世界中で一般的になっている。また、乳糖不耐症の増加により、人々はクリームを含むあらゆる分野で乳製品の代替品を探している。乳糖不耐症の割合は地域によって異なり、北欧では10%未満であるのに対し、アジアやアフリカの一部では95%と高い。これが市場の成長を抑制している。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のクリーム市場は、製品、供給元、用途、地域によって区分される。 クリームの世界市場では、生クリームセグメントが最大の市場シェアを占める。 世界のクリーム市場は、製品別に生クリーム、テーブルクリーム、ヘビークリーム、ホイップクリーム、その他に区分されている。クリーム市場分析レポートでは、生クリームセグメントが2022年に56.6%の最大のクリーム市場シェアを占めた。様々なクリームベースの製品において生クリームが最も一般的に使用されていることが、最大セグメントシェアの原因となっている。 生クリームは、風味を高め、濃厚な粘度を提供するために食品に欠かせない成分である。生クリームはカルシウム、リン、ビタミンB2の優れた供給源であり、赤血球(RBC)の発達を促進し、免疫システムを強化し、全体的な健康を維持する。そのほか、骨や歯を丈夫にし、脳の働きを高め、エネルギーを供給する。その結果、生クリームは家庭用および業務用として広く使用されている。 地理的分析 北米地域がクリーム市場で最大のシェアを占めている。 世界のクリーム市場は、地域別に5つに区分される:北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカである。2022年のクリーム市場分析では、北米のクリーム市場が38.6%の最大シェアを占めた。多くの人々がクリームベースの食品を選ぶことが、この地域のクリーム市場の成長を高めている。 コーヒー文化の人気が高まり、顧客の嗜好が変化した結果、この地域ではクリームの消費量が増加している。クリームは風味、食感、クリーミーさを与えるため、コーヒーの調製やその他の製品において極めて重要である。消費者はますますコーヒーを追加することを要求し、この地域でクリームの商品と材料を増やしている。 競争状況 同市場の主な世界的プレーヤーは、Glanbia Plc、Groupe Lactalis、Savencia Fromage & Dairy、Fonterra Co-operative Group、GCMMF、Friesland Campina、DMK Group、Arla Foods、SODIAAL、Saputoなどである。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析: COVID-19の影響: 2020年の未曾有のCOVID-19パンデミックは食品業界に大きな影響を与えた。COVID-19は、さまざまな政府による封鎖や制限により、クリームの生産、加工、流通、消費を含む世界の食品サプライ・チェーンの各段階にかなりの影響を与えた。 COVID-19の流行によってすべてが変わった。COVID-19の流行は、肯定的であれ否定的であれ、事実上あらゆる産業に影響を与えた。COVID-19の流行が世界の経済状況に与えた影響は大きい。金利、外国為替レート、商品・エネルギー価格、金融・資本市場の効率的運営に影響を与える可能性がある。 COVID-19パンデミック問題は食品産業にも影響を与えている。COVID-19パンデミックは生活を根底から覆し、食品分野ではクリームのような傾向が強まっている。食品企業は、手軽に入手でき、消費しやすい非乳製品クリームなど、革新的なプログラムを打ち出している。 レポートを購入する理由 - 製品、供給源、用途、地域に基づく世界のクリーム市場のセグメンテーションを視覚化し、重要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - すべてのセグメントを含むクリーム市場レベルの多数のデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートには、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査後の包括的な市場分析が含まれています。 - 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの重要な製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 クリームの世界市場レポートは約61の表、57の図、160ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Application 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Fresh 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Table 7.4. Heavy 7.5. Whipping 7.6. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Dairy 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Non-Dairy 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Commercial 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Household 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Glanbia Plc 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Groupe Lactalis 12.3. Savencia Fromage & Dairy 12.4. Fonterra C0-operative Group 12.5. GCMMF 12.6. Friesland Campina 12.7. DMK Group 12.8. Arla Foods 12.9. SODIAAL 12.10. Saputo LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Application 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Fresh 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Table 7.4. Heavy 7.5. Whipping 7.6. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Dairy 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Non-Dairy 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Commercial 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Household 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Glanbia Plc 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Groupe Lactalis 12.3. Savencia Fromage & Dairy 12.4. Fonterra C0-operative Group 12.5. GCMMF 12.6. Friesland Campina 12.7. DMK Group 12.8. Arla Foods 12.9. SODIAAL 12.10. Saputo LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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