必須脂肪酸の世界市場 - 2023-2030Global Essential Fatty Acids Market - 2023-2030 市場概要 必須脂肪酸の世界市場は、2022年に46億米ドルに達し、2030年には85億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は8.1%である。 世界的に健康とウェルネスへの関心が高... もっと見る
サマリー市場概要必須脂肪酸の世界市場は、2022年に46億米ドルに達し、2030年には85億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は8.1%である。 世界的に健康とウェルネスへの関心が高まっており、全体的なウェルビーイングにおける栄養の重要性に対する消費者の意識が高まっている。消費者は、市場の成長を促進する必須脂肪酸(EFA)を含む健康上の利点を提供する食事介入やサプリメントを積極的に探している。 このような傾向の高まりが、EFA製品に対する世界的な需要を牽引している。さらに、EFAは栄養補助食品以外の用途、特に機能性食品や飲料分野でも利用されるようになっている。製造業者は、強化飲料、エネルギー・バー、シリアル、ベーカリー製品など、さまざまな製品にEFAを組み込んでいる。EFAを機能性食品に組み込むことで、消費者はEFAを手軽に取り入れることができる。消費者は普段の食生活にこれらの必須栄養素を便利に取り入れることができる。 市場ダイナミクス 慢性疾患の増加が必須脂肪酸市場の成長を後押し 心血管疾患、糖尿病、肥満、神経障害などの慢性疾患の負担が増加する中、予防医療が重視されるようになっている。米国疾病予防管理センターによると、毎年、NCDsによって4,100万人が死亡しており、これは世界の10人のうち7人以上に相当する。消費者は健康管理に積極的になり、慢性疾患の発症リスクを減らす方法を求めるようになっている。その結果、総合的な健康をサポートし、慢性疾患のリスクを軽減する予防策として、必須脂肪酸(EFA)の需要が高まっている。 EFAは、様々な慢性疾患に対する潜在的な治療効果について幅広く研究されている。例えば、オメガ3脂肪酸は、心血管系疾患、関節炎、うつ病、認知機能低下といった症状の管理に有望な結果を示している。EFAの治療可能性に関する認識が高まるにつれ、医療専門家や患者はEFAを治療計画や食事療法に取り入れるようになっている。このような認識の高まりが、市場におけるEFA需要の原動力となっている。 様々な産業におけるEFAの応用範囲の拡大が必須脂肪酸市場の成長を後押し 様々な産業におけるEFAの適用範囲の拡大は、市場を多様化し、市場の成長を促進する。EFA、特にオメガ3脂肪酸は、製薬業界で大きな注目を集めている。これらの脂肪酸は、心血管疾患、炎症性疾患、精神疾患、神経変性疾患など、さまざまな健康状態において潜在的な治療効果を示している。EFAは、パーソナルケアや化粧品業界でもますます活用されるようになっている。これらの脂肪酸は、皮膚の健康、保湿、アンチエイジングに効果がある。 必須脂肪酸、特にオメガ3脂肪酸は、乳幼児の発育に重要な役割を果たしている。脳の発達、認知機能、視力に不可欠です。EFAは動物の健康と福祉に不可欠です。EFAは、家畜や水産養殖種の成長を促進し、免疫機能を向上させ、全体的な健康を強化するために、動物用飼料の栄養補助食品として広く使用されている。それゆえ、医薬品、パーソナルケア、乳児栄養、動物飼料、機能性食品、栄養補助食品など、EFAの応用範囲の拡大が市場成長の原動力となっている。 原材料の入手が困難なことが必須脂肪酸市場の成長を抑制している オメガ3脂肪酸のEPA(エイコサペンタエン酸)やDHA(ドコサヘキサエン酸)などのEFAは、主に魚類や藻類などの海洋生物から摂取される。これらの供給源は、乱獲、環境条件、規制上の制限などの要因により、入手可能性が限られている場合がある。特定の供給源に依存することで、原料の入手可能性は変動やサプライチェーンの途絶に対して脆弱になる。この制約はEFAの生産と入手を制限し、市場の成長を妨げる可能性がある。 EFAsの原料の入手可能性は、季節変動や収穫における課題によって影響を受ける可能性がある。例えば、特定の魚種の収穫やオメガ3脂肪酸のための藻類の養殖は、特定の季節や地域に限定されることがある。このため供給上の制約が生じ、年間を通じたEFAの安定生産に影響を及ぼす可能性がある。市場関係者は、原材料の安定供給を確保するために、こうした課題を克服しなければならない。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の必須脂肪酸市場は、製品タイプ、形態、用途、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 魚に豊富に含まれるオメガ3脂肪酸 供給源に基づき、必須脂肪酸は植物油、肉、魚、種子、ナッツ、その他に分類される。 2022年には、魚が必須脂肪酸市場で最も高いシェアを占めていた。魚のセグメントは、一般的に必須脂肪酸(EFA)、特にオメガ3脂肪酸の重要な供給源の一つとして認識されている。魚、特にサケ、サバ、イワシなどの脂肪分の多い魚は、オメガ3脂肪酸、特にEPA(エイコサペンタエン酸)とDHA(ドコサヘキサエン酸)の含有量が高いことで知られている。その結果、魚類はEFAs市場で大きなシェアを占めている。 脂肪の多い魚種は、オメガ3脂肪酸を組織内に自然に蓄積することが知られている。この天然の豊富さにより、魚はEFA、特にEPAとDHAを抽出するための貴重な供給源となっている。魚に含まれる高いオメガ3含有量は、このセグメントの大きな市場シェアに貢献している。 地理的分析 アジア太平洋地域におけるEFAの役割に対する認識の高まり 2022年、アジア太平洋地域はEFAs市場で大きなシェアを占めている。インド・バイオテクノロジー省によると、インドの糖尿病患者数は世界で最も多く、約7,700万人が糖尿病とともに生活しており、2045年には1億3,400万人に達すると予測されている(国際糖尿病連合)。インドでは、心血管疾患による早期の死亡が全死亡の4分の1を占めている。EFA、特にオメガ3脂肪酸は、トリグリセリド値の低下、心臓の健康増進、血圧の管理など、心血管への潜在的な有益性が広く研究されてきた。EFAの役割に対する認識の高まりが、同地域におけるEFA製品の需要を牽引している。 アジア太平洋地域の多くの国々では、魚介類などオメガ3を豊富に含む食品を摂取してきた長い歴史がある。日本や韓国のような国々の伝統的な食生活には、オメガ3脂肪酸を自然に摂取できる魚が大量に含まれている。このような文化的嗜好とオメガ3系脂肪酸が豊富な食品への親しみが、この地域におけるEFA需要の一因となっている。 競争状況 世界の主要企業には、Kemin Industries, Inc、KD Pharma Group、SEPPIC、Aker BioMarine AS、Koninklijke DSM NV、Croda International Plc、The Dow Chemical Company、Arbee Agencies、Arjuna Natural LLC、Arctic Nutritionなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、形態、供給源、用途、地域に基づく世界の必須脂肪酸抽出物市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 多数の必須脂肪酸抽出物市場レベルのデータポイントをセグメント別にまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の必須脂肪酸抽出物市場レポートは、約69の表、74の図と102ページを提供するであろう。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Source 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Awareness of the Health Benefits of EFAs 4.1.1.2. Increasing Nutritional Deficiencies 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The High Cost of Production 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Market Expansion and Product Development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Omega 3* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Omega 6 7.4. Omega 7 7.5. Omega 9 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Syrup 8.4. Oil 8.5. Others 9. By Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 9.2. Vegetable Oils* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Meat 9.4. Fish 9.5. Seeds 9.6. Nuts 9.7. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Nutraceuticals* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Infant Formula 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Cosmetics 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Competitive Landscape 11.7. Competitive Scenario 11.8. Market Positioning/Share Analysis 11.9. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1.1. Kemin Industries Inc,* 12.1.2. Company Overview 12.1.3. Product Portfolio and Description 12.1.4. Financial Overview 12.1.5. Key Developments 12.2. KD Pharma Group 12.3. SEPPIC 12.4. Aker BioMarine AS 12.5. Koninklijke DSM NV 12.6. Croda International Plc 12.7. The Dow Chemical Company 12.8. Arbee Agencies 12.9. Arjuna Natural LLC 12.10. Arctic Nutrition LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Source 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Awareness of the Health Benefits of EFAs 4.1.1.2. Increasing Nutritional Deficiencies 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The High Cost of Production 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Market Expansion and Product Development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Omega 3* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Omega 6 7.4. Omega 7 7.5. Omega 9 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Syrup 8.4. Oil 8.5. Others 9. By Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 9.2. Vegetable Oils* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Meat 9.4. Fish 9.5. Seeds 9.6. Nuts 9.7. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Nutraceuticals* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Infant Formula 10.4. Pharmaceuticals 10.5. Cosmetics 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Competitive Landscape 11.7. Competitive Scenario 11.8. Market Positioning/Share Analysis 11.9. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1.1. Kemin Industries Inc,* 12.1.2. Company Overview 12.1.3. Product Portfolio and Description 12.1.4. Financial Overview 12.1.5. Key Developments 12.2. KD Pharma Group 12.3. SEPPIC 12.4. Aker BioMarine AS 12.5. Koninklijke DSM NV 12.6. Croda International Plc 12.7. The Dow Chemical Company 12.8. Arbee Agencies 12.9. Arjuna Natural LLC 12.10. Arctic Nutrition LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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