栄養補助食品原料の世界市場 - 2023-2030Global Nutraceutical Ingredients Market - 2023-2030 市場概要 世界の栄養補助食品原料市場は、2022年に1,745億米ドルに達し、2030年には3,275億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。 栄養補助食品は、健康の増進、老化の抑制、慢性疾患の... もっと見る
サマリー市場概要世界の栄養補助食品原料市場は、2022年に1,745億米ドルに達し、2030年には3,275億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。 栄養補助食品は、健康の増進、老化の抑制、慢性疾患の予防、寿命の延長、身体の構造と機能のサポートなど、複数の利点をもたらす。また、精神衛生上の懸念や病気の予防・治療にも用いられる。栄養補助食品成分は、栄養補助食品として広く利用できるため、日常生活に簡単に取り入れることができる。栄養補助食品は、食事だけでは十分な栄養素を摂取できない人々に、シンプルな解決策を提供する。 市場ダイナミクス 慢性疾患の増加 糖尿病、高血圧、がんなどの慢性疾患の有病率の上昇は、市場の成長率を押し上げるだろう。慢性疾患、特に肥満と糖尿病は、高齢者の主な悩みの種である。例えば、世界中で糖尿病の有病率が上昇していることが市場拡大の原動力となっている。国際糖尿病連合によると、2021年までに約5,370億人が糖尿病に罹患し、これは世界の10人に1人を占める。 2030年には6,430億人、2045年には7,830億人に達すると予想されている。さらに、糖尿病患者の4人に3人は低・中所得国に住んでいる。糖尿病は、2021年には5秒に1人の命を奪い、世界中で約67億人の死亡者を出した。2021年の糖尿病医療費は9,660億ドルを超えると予想され、過去15年間で316%増加したことになる。このように、疾病の増加は市場成長の原動力となる。 強化食品の増加 栄養強化食品の増加は、予測期間中に市場が成長するのに役立つ主要な推進要因の1つである。例えば、オーストラリアの政府機関であるCSIRO(Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation)によると、強化食品および機能性食品の需要は2030年までに約97億ドルに達し、年間成長率は約3%になると予測されている。世界の人口が増え続け、消費者の嗜好が変化していることから、強化・機能性食品市場の需要は堅調に推移すると予想される。 この業界の特徴は、高齢者の消化器系や循環器系の健康のための食事から、新生児や幼児の成長のための食品まで、多様な製品構成にあることである。栄養強化・機能性食品の国内市場は2030年までに55億ドルに達し、42億ドルの輸出機会があると推定される。 栄養補助食品原料の高コスト 栄養補助食品原料は、動物栄養、医薬品、機能性食品・飲料、パーソナルケア用品など、さまざまな用途に使用されている。一方、医薬品、飼料製品、食品・飲料、パーソナル・ケア用品に栄養補助食品成分を配合すると、最終製品の価格が上昇する。ほとんどの顧客は高価な食品の購入を避け、自然食品を好むため、最終製品の価格上昇は業界の拡大を妨げる。 COVID-19影響分析 COVID-19の大流行は、世界的な栄養補助食品原料ビジネスにマイナスの影響を与えている。この流行は原料のサプライチェーンを混乱させ、欠品と価格変動をもたらした。生産施設の閉鎖や輸送の制限も市場の成長を大きく低下させる要因となった。パンデミックが引き起こした景気後退は消費者の消費力を低下させ、高価格の栄養補助食品成分への需要を低下させた。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシア・ウクライナ紛争は、この地域の主要な市場プレーヤーの数が少ないことから、世界の栄養補助食品成分市場に与える影響は中程度と推定される。しかし、栄養補助食品の輸出入の影響は、予測期間中、世界の栄養補助食品原料市場の成長にほとんど影響を与えないと予想される。 セグメント分析 世界の栄養補助食品原料市場は、製品タイプ、形態、健康効果、用途、地域によって区分される。 タンパク質製品タイプセグメントは市場シェアの32.9%を占める。 約32.9%を占めるプロバイオティクス製品タイプセグメントが予測期間中に優位を占めると予想される。タンパク質は、組織の成長と修復、筋肉量の維持、免疫系のサポートを助ける重要な多量栄養素である。そのため、栄養補助食品や機能性食品の製造に大きな需要がある。 肥満、糖尿病、心血管疾患などの生活習慣病の罹患率が上昇しているため、体重減少、血糖調節、心血管の健康を助けると認識されているタンパク質ベースの栄養補助食品の需要が増加している。大豆、エンドウ豆、米タンパク質などの植物性タンパク質源は、植物性食生活や菜食主義の人気の高まりにより需要が高まっている。 さらに、タンパク質抽出・分離技術の技術的向上により、高品質のタンパク質成分を安価に製造することが可能になり、栄養補助食品原料市場のタンパク質部門を牽引している。 地理的分析 北米が市場シェアの約38.4%を占める 2022年 北米は予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。北米は、所得と購買力の増加により、顧客がより健康的なアイテムにプレミアムを支払うことを望んでいるため、良好な市場成長が予測される。健康とフィットネスへの関心の高まりに伴い、栄養補助食品に栄養価の高い食材を使った食事の消費が増加している。オンライン小売店では、栄養価の高い食事を強化した栄養補助食品成分が広く販売されている。機能性飲料の急速な拡大が市場成長の原動力となるだろう。 競争状況 栄養補助食品市場の主な世界的プレーヤーには、Associated British Foods、Arla Foods、DSM、Ingredients、Tate & Lyle、味の素、CHR.Hansen、協和発酵キリングループ、Glanbia Plc、Fonterra Co-Operative Group Limitedなどである。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、形態、健康効果、用途、地域に基づく世界の栄養補助食品原料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。 - 栄養補助食品成分市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の栄養補助食品成分市場レポートは、約53表、54図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet By Product Type 3.2. Market Snippet By Form 3.3. Market Snippet By Health Benefits 3.4. Market Snippet By Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. DriversIncrease in Incidences of Chronic Diseases 4.1.2. Rise in Fortified Foods 4.2. Restraints 4.2.1. High Cost of Nutraceutical Ingredients 4.3. Opportunity 4.3.1. Innovations in Nutraceutical Ingredients Industry 4.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post Covid-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Probiotics * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Proteins and Amino Acids 7.4. Phytochemical & Plant Extracts 7.5. Fibers & Specialty Carbohydrates 7.6. Omega-3 Fatty Acids 7.7. Vitamins 7.8. Prebiotic 7.9. Carotenoids 7.10. Minerals 7.11. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Dry * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 9. By Health Benefits 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Health Benefits 9.2. Cognitive Health * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gut Health 9.4. Heart Health 9.5. Bone Health 9.6. Immunity 9.7. Nutrition 9.8. Weight Management 9.9. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Snacks 10.2.4. Confectionery 10.2.5. Bakery 10.2.6. Dairy 10.2.7. Meat & Meat Products 10.2.8. Baby Food 10.2.9. Others 10.3. Beverages 10.3.1. Energy Drinks 10.3.2. Juices 10.3.3. Health Drinks 10.3.4. Personal Care 10.3.5. Animal Nutrition 10.3.6. Dietary Supplement 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Associated British Foods * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Arla Foods 13.3. DSM 13.4. Ingredients 13.5. Tate & Lyle 13.6. Ajinomoto 13.7. CHR. Hansen 13.8. Kyowa Hakko Kirin Group 13.9. Glanbia Plc 13.10. Fonterra Co-Operative Group Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. 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SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet By Product Type 3.2. Market Snippet By Form 3.3. Market Snippet By Health Benefits 3.4. Market Snippet By Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. DriversIncrease in Incidences of Chronic Diseases 4.1.2. Rise in Fortified Foods 4.2. Restraints 4.2.1. High Cost of Nutraceutical Ingredients 4.3. Opportunity 4.3.1. Innovations in Nutraceutical Ingredients Industry 4.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post Covid-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Probiotics * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Proteins and Amino Acids 7.4. Phytochemical & Plant Extracts 7.5. Fibers & Specialty Carbohydrates 7.6. Omega-3 Fatty Acids 7.7. Vitamins 7.8. Prebiotic 7.9. Carotenoids 7.10. Minerals 7.11. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Dry * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 9. By Health Benefits 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Health Benefits 9.2. Cognitive Health * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gut Health 9.4. Heart Health 9.5. Bone Health 9.6. Immunity 9.7. Nutrition 9.8. Weight Management 9.9. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Snacks 10.2.4. Confectionery 10.2.5. Bakery 10.2.6. Dairy 10.2.7. Meat & Meat Products 10.2.8. Baby Food 10.2.9. Others 10.3. Beverages 10.3.1. Energy Drinks 10.3.2. Juices 10.3.3. Health Drinks 10.3.4. Personal Care 10.3.5. Animal Nutrition 10.3.6. Dietary Supplement 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Health Benefits 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Associated British Foods * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Arla Foods 13.3. DSM 13.4. Ingredients 13.5. Tate & Lyle 13.6. Ajinomoto 13.7. CHR. Hansen 13.8. Kyowa Hakko Kirin Group 13.9. Glanbia Plc 13.10. Fonterra Co-Operative Group Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. 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