ベイリーフの世界市場 - 2023-2030Global Bay Leaf Market - 2023-2030 市場概要 世界のベイリーフ市場は、2022年に8億1,250万米ドルに達し、2030年には11億340万米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは3.9%である。 ベイリーフの需要は... もっと見る
サマリー市場概要世界のベイリーフ市場は、2022年に8億1,250万米ドルに達し、2030年には11億340万米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは3.9%である。 ベイリーフの需要は、料理への応用や世界中の様々な料理における香味料としての使用によって牽引されている。ベイリーフは芳香と薬効で知られ、食品とヘルスケア分野での需要に貢献している。食品業界におけるハーブや天然素材の人気の高まりが、ベイリーフの需要をさらに押し上げている。 ローリエ市場にはいくつかのトレンドが見られる。月桂樹の葉を含め、オーガニックで持続可能な製品を求める傾向が高まっている。消費者はますます自然で化学物質を含まない代替品を求めるようになっており、有機的に調達された月桂樹の葉の需要を牽引している。エスニック料理や多国籍料理の流行により、様々なレシピに月桂樹の葉が使われるようになり、市場規模が拡大している。 市場ダイナミクス ベイリーフの健康効果に対する消費者の意識の高まりが市場成長を促進 今日の消費者は健康志向が高まり、食品の選択に自然で健康的な代替品を求めるようになっている。ベイリーフは、抗酸化作用や抗炎症作用などの潜在的な健康効果があることで知られている。こうした効能を消費者が認識するようになると、ベイリーフを食生活に取り入れようとする傾向が強まり、ベイリーフ市場の需要を牽引している。 消費者の間には、さまざまな健康状態に対するハーブや自然療法に対する一般的な傾向がある。月桂樹の葉は、その潜在的な治療効果のために伝統的に漢方薬に使用されてきた。消費者が一般的な病気に対する自然な代替療法を求めるにつれて、漢方薬としてのベイリーフの需要が増加し、市場成長の原動力となっている。 有機・天然素材に対する消費者の嗜好の高まりが市場成長の機会をもたらす 消費者が従来の農業が環境に与える影響や有機食材の潜在的な健康効果を意識するようになり、有機食材の需要は着実に増加している。化学合成農薬や化学肥料を使用しない有機農法で栽培されたベイリーフは、こうした消費者の嗜好に合致している。その結果、有機ベイリーフの市場は拡大しており、サプライヤーはこの特定の消費者層に対応する機会を得ている。 有機製品は、その品質の高さと環境にやさしい生産方法から、しばしばプレミアム価格がつけられる。月桂樹の葉を有機・天然と位置づけることで、サプライヤーは製品を差別化し、プレミアム価格を正当化することができ、市場の収益性を高めることができる。有機ベイリーフ・エキスや有機調味料ブレンドなど、付加価値のある有機ベイリーフ製品は、利便性や革新的な製品を求める消費者の需要に応えることで、市場機会をさらに拡大することができる。 代替製品との競争が市場成長の妨げになる可能性 ベイリーフは、同様の風味やアロマを提供する他のハーブやスパイスとの競争に直面している。代替品を求める消費者は、特定の料理用途に応じて、タイム、オレガノ、ローズマリー、バジルなどの代替品に目を向けるかもしれない。これらの代用品は、風味は異なるが、味は同等であるため、ローリエの代用品として有効である。 料理の伝統や地域の嗜好は、異なる料理で使用されるハーブやスパイスの選択に一役買っている。料理によっては、ローリエの存在感が薄いか、まったくない場合もあり、他のハーブやスパイスが好まれる場合もある。このような料理慣行の地域差は、代替ハーブがより一般的に使用されている特定の地域で、月桂樹の市場ポテンシャルを制限している。 COVID-19 影響分析 世界のベイリーフ市場はCOVID-19の大流行により大きな混乱と変化を経験した。封鎖措置や規制が農業活動や輸送に影響を与えたため、市場は生産や流通を含むサプライチェーンの混乱を目の当たりにした。このため、市場における月桂樹の入手が制限され、サプライヤーに困難が生じ、市場全体のダイナミクスに影響を与えた。 しかし、パンデミックは消費者の優先順位と嗜好に変化をもたらした。健康と安全への懸念が優先され、消費者は必需品と基本的な食品ニーズに集中するようになった。このような市場ダイナミクスの変化の影響は地域によって異なり、消費者が家庭料理をより充実させようとしてベイリーフの需要が増加した地域もあれば、経済的苦境や消費パターンの変化によって需要が減少した地域もあった。 セグメント分析 世界のベイリーフ市場は、形状、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 天然・植物原料への需要の高まり 化粧品やパーソナルケア製品において、天然成分や植物成分を好む消費者が増えている。このような消費者行動の変化が、美容・パーソナルケア業界における天然代替成分の需要を押し上げている。天然成分であるベイリーフは、この需要に応えるためにメーカーが強く求めている。化粧品やパーソナルケア製品に配合されることで、自然で植物由来の選択肢を求める消費者に対応し、同分野の市場成長を後押ししている。 ベイリーフは、独特の心地よい香りで知られている。化粧品・パーソナルケア分野では、香水、コロン、ボディスプレーなどのフレグランス製品にベイリーフ抽出物やエッセンシャルオイルが広く使用されている。月桂樹の芳香特性により、月桂樹はこれらの製品の処方において貴重な原料となっており、同セグメントにおける大きな市場シェアの一因となっている。 地理的分析 アジア太平洋地域における伝統料理への需要の高まり 世界のベイリーフ市場では、アジア太平洋地域が優位を占めている。ベイリーフは、料理の伝統に深く根ざしたアジア料理に欠かせない食材である。風味と香りを加えるため、様々なアジア料理に広く使用されている。アジア諸国におけるベイリーフの需要の高さは、同地域の圧倒的な市場シェアにつながっている。 アジアの生産者は、生産コストの低さ、良好な農業条件、規模の経済などの要因により、ベイリーフ製品に競争力のある価格設定を提供することが多い。このコスト優位性は、アジア産ベイリーフを世界市場のバイヤーにとって魅力的な選択肢として位置づけ、この地域の優位性に寄与している。 競争状況 世界の主要企業には、Forest Product Co.Ltd.、Red Stick Spice Co.、Pacific Spice Company、Anatoli Spices、Hoby Agriculture、McCormick & Company、Alpina Organic Company、Mountain Rose Herbs、Frontier Co-op、Naturevibe Botanicalsなどである。 レポートを購入する理由 - 世界のベイリーフ市場を形態、用途、流通チャネルに基づいて細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 月桂樹の葉の市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 月桂樹の葉の世界市場レポートは、約69の表、70の図、139ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Consumer Awareness of the Bay Leaf Health Benefits Drives the Market Growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition from Substitute Products can Hamper the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The Rising Consumer Preference for Organic and Natural Ingredients Presents an Opportunity for the Market Growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porters Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Whole Leaf* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Powder 7.4. Oil 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Pharmaceutical* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food & Beverages 8.4. Nutraceutical 8.5. Cosmetics & Personal Care 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Forest Product Co. Ltd.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Red Stick Spice Co 12.3. Pacific Spice Company 12.4. Anatoli Spices 12.5. Hoby Agriculture 12.6. McCormick & Company 12.7. Alpina Organic Company 12.8. Mountain Rose Herbs 12.9. Frontier Co-op 12.10. Naturevibe Botanicals. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Consumer Awareness of the Bay Leaf Health Benefits Drives the Market Growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition from Substitute Products can Hamper the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The Rising Consumer Preference for Organic and Natural Ingredients Presents an Opportunity for the Market Growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porters Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Whole Leaf* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Powder 7.4. Oil 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Pharmaceutical* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food & Beverages 8.4. Nutraceutical 8.5. Cosmetics & Personal Care 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Forest Product Co. Ltd.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Red Stick Spice Co 12.3. Pacific Spice Company 12.4. Anatoli Spices 12.5. Hoby Agriculture 12.6. McCormick & Company 12.7. Alpina Organic Company 12.8. Mountain Rose Herbs 12.9. Frontier Co-op 12.10. Naturevibe Botanicals. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |