世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

チョコレート菓子の世界市場 - 2023-2030


Global Chocolate Confectionery Market - 2023-2030

市場概要 チョコレート菓子の世界市場は、2022年に1,272億米ドルに達し、2030年には2,058億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.2%である。 消費者の間では、高級... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年7月7日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

市場概要
チョコレート菓子の世界市場は、2022年に1,272億米ドルに達し、2030年には2,058億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.2%である。
消費者の間では、高級チョコレートや職人技が光るチョコレートへの関心が高まっている。これらの製品は、高品質の原料、ユニークなフレーバー、グルメなパッケージが特徴であることが多い。同市場では、独占性と贅沢さを提供する贅沢なチョコレート体験へのシフトが見られる。ダーク・チョコレート・チョコレートは、その健康的な利点と豊かな風味が評価され、引き続き人気を集めている。
消費者は、70%から90%までのカカオ含有量の高いチョコレートを求めており、それは、より健康的な利点と、より濃厚なチョコレート体験を連想させるからである。メーカーは、差別化されたエキサイティングな味覚体験を提供するために、ユニークなフレーバーやフィリングを探求している。スパイス、植物、エキゾチック・フルーツ、アルコールなどの素材を取り入れ、革新的な風味の組み合わせを生み出している。伝統的な人気商品から冒険的で意外性のあるブレンドまで、風味の革新は依然として重要なトレンドである。
市場ダイナミクス
市場の成長を促進するチョコレート菓子の多様な製品提供
チョコレート菓子市場は、多様な消費者の嗜好に対応するため、幅広い製品を提供している。これには、チョコレートの種類(ミルク、ダーク、ホワイト)、カカオパーセンテージ、フレーバー、フィリング、食感、フォーマットのバリエーションが含まれる。多様な製品を提供することで、チョコレート菓子メーカーは従来の消費者以外にもターゲットを広げることができる。味覚の嗜好や食事の要件に合った選択肢を提供することで、市場はより幅広い消費者層を惹きつけ、維持することができ、市場全体の成長を牽引している。
特殊チョコレート製品に対する旺盛な需要がチョコレート菓子市場を活性化する見通し
高級チョコレート菓子分野への需要の高まりと、特に米国、フランス、ベルギー、ドイツなどの先進国市場における特殊チョコレートの消費の伸びは、過去数年間に目撃されてきた。チョコレート菓子に使用される原材料の原産地に関する消費者の関心の高まりが、特殊チョコレートや高級チョコレートの需要をさらに押し上げると予想される。
特にチョコレートへの嗜好が高まっているのは、他の食品・飲料製品との組み合わせが増加しているためである。全体的な健康とウェルネスを維持するためのクリーン・ラベルやオーガニック製品の発展傾向は、カカオ含有量の高い原材料を使用したダーク・チョコレートや砂糖不使用のチョコレート・スナックの需要を増加させている。また、労働者の福利に関する意識の高まりは、予測期間においてフェアトレードチョコレートの需要を促進すると予想される。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のチョコレート菓子市場は、カテゴリー、タイプ、地域によって区分される。
プレミアムチョコレートの新たなトレンドが世界のチョコレート売上を牽引する見込み
消費者は斬新なチョコレートのフレーバーや革新的なチョコレートの配合を求め、それがこのセグメントの成長を後押ししている。また、特別なイベント時の季節限定チョコレートの重要性が高まり、その価格も手ごろになったことから、予測期間中に大きなCAGRで成長することが予想される。情熱的なチョコレート愛好家のための世界的な情報源であるDame Cacaoによると、2021年には、過去3年間と比較して、プレミアムチョコレートの売上高は23%上昇した。顧客の57%がフェアトレード認証を受けたチョコレートを選んでいる。さらに、このようなチョコレートへの需要の高まりは、メーカーが市場で持ち運びやすい小型の消費者向けパックを導入することを後押ししており、これが今後数年間のセグメント成長を押し上げると予想される。
地理的分析
チョコレート菓子業界ではアジア太平洋地域が急成長市場
アジア諸国の急速な都市化と近代的小売インフラの整備がチョコレート菓子市場の成長に寄与している。スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売プラットフォームの拡大により、チョコレート製品が消費者にとってより身近なものとなり、流通・販売の新たな道が生まれた。アジア太平洋地域では、高級チョコレートや輸入チョコレートの需要が拡大している。Statistaによると、2023年の菓子市場は1人当たり10.41kgになると予測されている。このようなプレミアム商品への需要が市場の成長に寄与している。
競争状況
チョコレート菓子市場における世界の主要企業は、FerreroGroup、Nestlé S.A.、Mars、Mondelēz International Inc.、The Hershey、Belcholat Chocolate JSC、August Storck KG、Chocolaterie Guylian NV.、Maestrani Schweizer Schokoladen AG、Lindt & Sprüngli AGである。
レポートを購入する理由
- 世界のチョコレート菓子市場をカテゴリーとタイプに基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- チョコレート菓子市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のチョコレート菓子市場レポートは、約53の表、47の図、200ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Category
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post-COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Category
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category
7.2. Premium*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Seasonal
7.4. Everyday
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Milk Chocolate*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Dark Chocolate
8.4. White Chocolate
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.6.1. Brazil
9.4.6.2. Argentina
9.4.6.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. FerreroGroup *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Nestle
11.3. Belcholat Chocolate JSC
11.4. August Storck KG
11.5. Chocolaterie Guylian NV.
11.6. DV Chocolate
11.7. Ooh La La Confectionery
11.8. Maestrani Schweizer Schokoladen AG
11.9. Lindt & Sprüngli AG
11.10. Honest Chocolate
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The Global Chocolate Confectionery Market reached US$ 127.2 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 205.8 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period 2023-2030.
Consumers are showing an increasing interest in premium and artisanal chocolates. These products often feature high-quality ingredients, unique flavors, and gourmet packaging. The market is witnessing a shift towards luxury chocolate experiences that offer exclusivity and indulgence. Dark Chocolate chocolate continues to gain popularity due to its perceived health benefits and richer flavor profile.
Consumers are seeking higher cocoa content chocolates, ranging from 70% to 90%, as they associate them with greater health advantages and a more intense chocolate experience. Manufacturers are exploring unique flavors and fillings to provide a differentiated and exciting taste experience. They are incorporating ingredients like spices, botanicals, exotic fruits, and alcohol to create innovative flavor combinations. From traditional favorites to adventurous and unexpected blends, flavor innovation remains a key trend.
Market Dynamics
The Diverse Product Offerings of Chocolate Confectioneries to Foster Market’s Growth
The chocolate confectionery market offers a wide range of product offerings to cater to diverse consumer preferences. This includes variations in chocolate types (milk, dark, white), cocoa percentages, flavors, fillings, textures, and formats. Diverse product offerings allow chocolate confectionery manufacturers to expand their target audience beyond traditional consumers. By providing options that suit different taste preferences and dietary requirements, the market can attract and retain a broader consumer base, driving the overall market growth.
Robust Demand for Speciality Chocolate Products is Expected to Fuel the Chocolate Confectionery Market
Escalated demand for the premium chocolate confectionery segment and the growth in consumption of specialty chocolates especially in developed markets such as the U.S., France, Belgium, and Germany has been witnessed in the past few years. The increasing consumer concern regarding the knowledge of the origin of ingredients used in chocolate confectioneries is further expected to bolster the demand for specialty or premium chocolates.
Growing preference for especially chocolates is due to its increasing combination with other food & beverage products. The evolving trend of clean-label and organic products to maintain overall health and wellness has increased the demand for dark and sugar-free chocolate snacks with higher cocoa content ingredients. Also, the increasing awareness concerning labor well-being is expected to fuel the demand for fair-trade chocolate in the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global chocolate confectionery market is segmented based on category, type, and region.
The Emerging Trend of Premium Chocolate is Expected to Drive Global Chocolate Sales
Consumers look for novel chocolate flavors and innovative chocolate formulations, which fuel the segment's growth. It is also expected that the increased importance of seasonal chocolates during special events and their increased affordability is likely to grow at a significant CAGR during the forecast period. In 2021, compared to the previous three years, sales of premium chocolate climbed by 23%, according to Dame Cacao, a global resource for passionate chocolate lovers. 57% of customers chose chocolates that have received Fair Trade certification. Moreover, the growing demand for such chocolates has encouraged manufacturers to introduce small, easy-to-carry consumer packs in the market, which is expected to boost segment growth in the coming years.
Geographical Analysis
Asia Pacific is the Fastest-Growing Market in the Chocolate Confectionery Industry
The rapid urbanization and development of modern retail infrastructure in many Asian countries have contributed to the growth of the chocolate confectionery market. The expansion of supermarkets, convenience stores, and online retail platforms has made chocolate products more accessible to consumers, creating new avenues for distribution and sales. The Asia Pacific region has witnessed a growing demand for premium and imported chocolates. According to Statista, in 2023, the confectionery market is projected to have a volume per person of 10.41 kg. This demand for premium offerings has contributed to the growth of the market.
Competitive Landscape
The major global players in the chocolate confectionery market are FerreroGroup, Nestlé S.A, Mars, Mondelēz International Inc, The Hershey, Belcholat Chocolate JSC, August Storck KG, Chocolaterie Guylian NV., Maestrani Schweizer Schokoladen AG, and Lindt & Sprüngli AG.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global chocolate confectionery market segmentation based on category and type and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of chocolate confectionery market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global chocolate confectionery market report would provide approximately 53 tables, 47 figures, and 200 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Category
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post-COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Category
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category
7.2. Premium*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Seasonal
7.4. Everyday
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Milk Chocolate*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Dark Chocolate
8.4. White Chocolate
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.6.1. Brazil
9.4.6.2. Argentina
9.4.6.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. FerreroGroup *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Nestle
11.3. Belcholat Chocolate JSC
11.4. August Storck KG
11.5. Chocolaterie Guylian NV.
11.6. DV Chocolate
11.7. Ooh La La Confectionery
11.8. Maestrani Schweizer Schokoladen AG
11.9. Lindt & Sprüngli AG
11.10. Honest Chocolate
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る