飲料用缶の世界市場 - 2023-2030Global Beverage Cans Market - 2023-2030 市場概要 世界の飲料缶市場は、2022年に350億米ドルに達し、2030年には530億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは5.2%と予測される。 飲料缶は、缶の印刷や... もっと見る
サマリー市場概要世界の飲料缶市場は、2022年に350億米ドルに達し、2030年には530億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは5.2%と予測される。 飲料缶は、缶の印刷や装飾、ブランディングの強化などの機能を備えた多目的なパッケージング・ソリューションである。イージーオープンエンド(EOE)は消費者の利便性を高める。これらの要素は総体的に飲料缶市場の魅力と機能性に貢献している。飲料缶市場は、利便性と携帯性に対する消費者の需要の高まりにより力強く成長してきた。 市場は、様々なセグメントにおける缶入り飲料の人気に牽引され、大きく拡大してきた。缶製造技術の進歩や外出先での消費傾向の高まりといった要因が、飲料缶市場の持続的成長に寄与している。消費者の嗜好の進化や持続可能なパッケージング・ソリューションへのニーズが追い風となり、市場は今後も上昇基調を続けると予想される。 市場ダイナミクス 環境意識と持続可能なパッケージングが飲料缶市場の成長を促進 飲料缶市場の分析によると、環境意識と持続可能性が飲料缶市場の重要な促進要因として浮上している。飲料用アルミ缶はリサイクル可能でリサイクル率が高いことで知られており、環境に優しいパッケージングオプションに対する消費者の需要の高まりに合致している。缶の成型や成形、缶のコーティングやライニングを含む飲料缶の製造工程は、持続可能な慣行や素材に重点を置いている。 こうした取り組みは、製品の完全性を確保しながら、環境への影響を最小限に抑えることを目的としている。アルミ缶の軽量特性を重視することで、輸送の排出量とエネルギー消費量をさらに削減している。飲料業界が持続可能性を優先する中、環境に優しいアルミ飲料缶市場は成長を続けている。その結果、飲料缶の市場シェアも拡大している。 原材料価格の変動と多様な飲料缶サイズが飲料缶市場の制約要因に 飲料缶市場のもう一つの抑制要因は、原材料費、特にアルミニウムの価格変動である。飲料缶市場の分析によると、アルミニウム価格は近年大きな変動を経験しており、2016年から2020年にかけて年平均約15%の価格上昇が見込まれている。こうした変動は飲料缶の製造コストに直接影響し、メーカーの利益率に影響を与える。その結果、飲料缶の市場シェアは影響を受ける。 さらに、飲料缶のサイズ寸法が異なるという需要は、缶の充填・包装工程をさらに複雑化させ、製造要件やコストもさまざまに変化する。こうした課題を軽減するため、業界各社はコスト削減策を実施し、サプライチェーン戦略を最適化することで、原材料コストの変動に適応し、多様な市場の需要に対応している。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の飲料缶市場は、構造、金属、缶サイズ、用途、地域によって区分される。 飲料缶市場では330ml缶が好ましい選択肢として台頭、多用途性と携帯性が後押し 飲料缶市場は、250ml、330ml、500ml、550mlなどの一般的な選択肢とその他のサイズを含む缶サイズによって区分される。330ml缶は、その汎用性と広く受け入れられていることから、最も好まれる選択肢として浮上している。様々な飲料に対応し、携帯性と容積のバランスがとれており、自動販売機や小売店での陳列に適している。 さらに、飲料缶市場の動向は、より健康的で機能的な飲料の人気の高まりによって、250mlのような小さいサイズへの需要が高まっていることを示している。この傾向は、ポーションコントロールと利便性に対する消費者の嗜好を反映している。 地理的分析 アジア太平洋地域は急成長と高い消費者需要で飲料缶市場の強国として台頭 世界の飲料缶市場は、地域別に北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカに区分される。 アジア太平洋地域の飲料缶市場は、いくつかの要因によって大きな成長を遂げている。飲料缶市場の分析によると、この地域は世界の飲料缶市場でかなりのシェアを占めています。人口の増加、都市化、ライフスタイルの変化が、アジア太平洋地域におけるパッケージ飲料の消費拡大に寄与している。これらすべてが飲料缶の市場シェアを押し上げている。さらに、飲料缶が提供する利便性と携帯性が、この市場の消費者の共感を呼んでいる。 調査によると、アジア太平洋地域では約70%の個人が缶入り飲料を常用している。飲料缶の需要は、急速な経済発展と中流階級の人口拡大を目の当たりにしている中国、インド、日本などの国々で特に顕著である。活発な市場動向と大きな消費者基盤を持つアジア太平洋地域の飲料缶市場は、同地域のメーカーとサプライヤーに有利な機会を提供している。 競争環境 世界の主要プレーヤーには、Ardagh Group S.A.、Ball Corporation、Can-Pack S.A.、Crown Holdings, Inc.、Amcor Plc、東洋製罐グループホールディングス株式会社、昭和電工株式会社、Nampak Bevcan Ltd.、Silgan Holdings Inc.、CPMC Holdings Ltd.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 構造、金属、缶サイズ、用途、地域に基づく世界の飲料缶市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定します。 - 全セグメントを対象とした多数の飲料缶市場レベルのデータポイントを記載したExcelデータシート。 - PDFレポートには、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析が含まれています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の飲料缶市場レポートは、約69の表、67の図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Structure 3.2. Snippet by Metal 3.3. Snippet by Can Size 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Structure 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Structure 7.2. 2-Piece* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 3-Piece 8. By Metal 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Metal 8.2. Aluminum* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Steel 9. By Can Size 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Can Size 9.2. 250ml* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. 330ml 9.4. 500ml 9.5. 550ml 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Alcoholic Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Carbonated Soft Drinks 10.4. Fruit & Vegetable Juices 10.5. Sports & Energy Drinks 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Ardagh Group S.A 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Ball Corporation 13.3. Can-Pack S.A. 13.4. Crown Holdings, Inc. 13.5. Amcor Plc 13.6. Toyo Seikan Group Holdings, Ltd. 13.7. Showa Denko K.K 13.8. Nampak Bevcan Ltd 13.9. Silgan Holdings Inc. 13.10. CPMC Holdings Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Structure 3.2. Snippet by Metal 3.3. Snippet by Can Size 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Structure 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Structure 7.2. 2-Piece* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 3-Piece 8. By Metal 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Metal 8.2. Aluminum* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Steel 9. By Can Size 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Can Size 9.2. 250ml* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. 330ml 9.4. 500ml 9.5. 550ml 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Alcoholic Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Carbonated Soft Drinks 10.4. Fruit & Vegetable Juices 10.5. Sports & Energy Drinks 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Structure 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Metal 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Can Size 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Ardagh Group S.A 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Ball Corporation 13.3. Can-Pack S.A. 13.4. Crown Holdings, Inc. 13.5. Amcor Plc 13.6. Toyo Seikan Group Holdings, Ltd. 13.7. Showa Denko K.K 13.8. Nampak Bevcan Ltd 13.9. Silgan Holdings Inc. 13.10. CPMC Holdings Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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