保護培養の世界市場 - 2023-2030Global Protective Cultures Market - 2023-2030 市場概要 世界の保護培養市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は10.23%である。 保護培養は、病原性生物の増殖を阻... もっと見る
サマリー市場概要世界の保護培養市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は10.23%である。 保護培養は、病原性生物の増殖を阻止し、食品、特に乳製品や食肉加工品における微生物学的要因の発生や拡散を抑制する能力を持つ細菌を選抜したものである。これとは別に、保護培養は、スライス、調理済み、真空パック、ガスパックの食肉製品におけるリステリア菌や大腸菌の増殖も阻害する。この製品はまた、改良された環境で包装された鶏肉製品におけるカンピロバクター・ジェジュニやリステリア菌の拡散を抑制するのにも役立つ。 さらに、保護培養セクターの拡大を促進する2つの重要な要因は、乳製品消費の増加とクリーンラベル商品の利点に関する消費者の知識である。さらに、長期保存料や非常に透明度の高い商品に対する需要の増加により、保護培養市場は拡大している。さらに、天然防腐剤フリーの製品に対する世界的な需要の高まりが、保護培養市場の成長を牽引している。 市場ダイナミクス:食品における人工保存料の使用に関する消費者意識の高まり 食品研究者や科学者の中には、様々な食品の保存期間を延ばすために人工的・化学的な保存料を使用することを好まない者もいる。食品および飲料製品に保護培養物を使用すると、製品の保存期間が自然に長くなるため、多くの科学者は保護培養物の使用が優れており安全であると考えている。このような要因から、食品および飲料における保護培養は、予測期間中に膨大な消費者ベースを魅了すると予測されている。さらに、食品の品質を維持するために、ソルビン酸、安息香酸、ナイシン、酢酸などの特殊保存料が汚染の抑制に役立っている。特殊保存料と酸化防止剤の一群は、食品の腐敗や異臭の発生を防ぐ。 すぐに食べられる(RTE)食品が受け入れられつつあることから、RTE食品のメーカーは、高い栄養分と長い保存期間を提供するクリーン・ラベルの原材料を導入している。乳製品と肉製品市場の成長は、予測期間中に保護培養の需要を押し上げると予想される。例えば、2022年12月1日、Godrej Yummiez社はIndividual Quick Freeze(IQF)技術に裏打ちされた保存料無添加の調理済みスナック「Crispy Potato Starz」を発売した。この新製品は、高品質のポテトを使用し、保存料無添加で鮮度を保つ先進のIQF(Individual Quick Freeze)技術で作られた、ユニークな星型のカリカリスナックである。ベジタリアンカテゴリーでは、パニールポップ、ミックスベジタブルに続いて今年3番目の発売となる。このポートフォリオの拡大により、Godrej Yummiezの23年度の全体成長率は30%以上上昇する予定である。 市場セグメント乳製品分野が世界保護培養物市場で最も高いシェアを占める チーズ、ヨーグルト、バターなどの乳製品は世界中で広く消費されているため、乳製品部門が保護培養市場の大半を占めると予想される。チーズ産業もまた、乳製品が保護培養市場を支配する主な影響要因の一つである。Chr Hansen社やDuPont Danisco社などの企業は、乳製品保護培養物の幅広い品揃えで乳製品分野で大きな存在感を示している。乳製品の消費の増加、クリーンラベル製品とその利点に関する消費者の意識は、保護培養市場の成長を後押しする主な要因の一つである。例えば、2021年、Chr Hansen社は保護培養市場、特にヨーグルトとチーズ用途の製品を発売した。Chr Hansen社が発売した保護培養製品は、消費者がヨーグルトやチーズ製品の保存期間を維持するために人工保存料に取って代わるのに役立った。 さらに、天然保存料不使用製品に対する世界的な需要の高まりが、保護培養市場の成長を後押ししている。さらに、長期保存料や透明性の高い製品に対する需要の急増が、保護培養市場の成長を促している。例えば、2022年8月28日、カルナタカ州牛乳生産者公社(Karnataka Milk Federation-KMF)は新製品を発売した。酪農サークルにあるKMFの事務所では、このお祭りの間に8種類の新スイーツを発売した。新発売の乳製品には、2 種類のビスケット、Paneer Muruku と Goodlife Chocolate Gift Box が含まれる。 地理的浸透:予測期間中、ヨーロッパが圧倒的地域 保護培養の市場シェアは欧州が最大である。欧州の支配的地位は、同地域の強力な酪農産業に起因している。欧州の乳製品市場は、世界的な乳製品需要と生産量増加の選択から恩恵を受けている。この地域の成長は、バクテリオシンと保護培養物の乳製品・乳製品、肉・鶏肉製品、食品保存料としての魚介類への使用が増加していることに起因している。これとは別に、欧州では、保護培養物に関するエンドユーザーの健康意識の高まりが、今後数年間の市場成長を有利に導くだろう。さまざまな食品安全トレンドの採用が復活していることに加え、食品・飲料セクター全体で技術革新が進んでいることも、保護培養物のビジネスチャンスを大幅に拡大する一因となっている。 欧州の消費者の大半は、加工を最小限に抑え、シンプルな成分表を含む、天然、有機、持続可能な乳製品を好む。また、透明性の高い製品表示システムは、この地域の健康志向の高い消費者が乳製品に使用されている原材料を知ることを容易にしている。こうした要因が保護培養市場の成長を後押ししている。例えば、2022年9月20日、ザ・フューチャー・オブ・プロテイン・プロダクション(The Future of Protein Production)は、同社の製品ポートフォリオに全く新しいタンパク質製品群を導入した。ニューミートのパイオニアであるレディファイン・ミート(Redefine Meat)は、同社初の豚肉製品であるニューミート・ブラートヴルスト(New-Meat Bratwurst)の発売を発表した。欧州の一流シェフのメニューに採用されている同社の画期的なプレミアムカットとミンチ製品に続き、レデファイン・ミートは本日、欧州の豚肉市場に参入する。 さらに、アジア太平洋地域の保護培養市場は、予測期間中に急成長が見込まれている。インドや中国などの発展途上国の人々の間で保護培養に関する意識が高まっていることから、乳製品やナチュラルでクリーンなラベルの製品に対する需要が高まり、同地域で調査された市場の成長を後押ししている。 競争環境: 世界の保護培養市場は非常に断片化されており、国際的なプレーヤーが占めるシェアは小さく、強力な国内プレーヤーが地域のホットスポットで激しく競争している。これらのプレーヤーは、新製品の上市や生産性の高い合併・買収によって、世界の保護培養市場での地位を確実なものにしている。以下は、保護培養市場の最近の動向の一部である。世界の保護培養市場の主要企業には、DowDuPont Inc.、Chr. Hansen Holding A/S、Koninklijke D.S.M. N.V.、Kerry Group P.L.C.、Sacco srl、C.S.K. Food Enrichment B.V.、Soyuzsnab Group of Companies、Meat Cracks Technologie GmbH、Dalton Biotechnologies S.R.L.、BIOPROX INGREDIENTSなどがあります。例えば、2022年10月13日には、イスラエルのRedefine Meatが輸入業者のGiraudi Meatsと提携し、3Dプリンターで製造した「New Meat」ステーキカットの欧州流通を推進する。 2022年1月24日、フロリダ・フード・プロダクツは新しいクリーンラベルの食肉保存料を発売した。この新成分は、化学物質を添加することなく食肉ラインの保存を助けるように設計されている。 2019年10月17日、Chinova Bioworks社は乳製品と非乳製品用の天然保存料を発売した。Chinovaは、ホワイトボタンマッシュルームからの抽出物であるキトサンを使用して、特定の食品腐敗微生物を標的にし、阻止する特許保護技術を持っている。細菌、酵母、カビを含む様々な微生物は、食品や飲料製品に影響を与える。 COVID-19の影響世界の保護培養市場にプラスの影響 COVID-19の発生は、2020年の保護培養の市場規模にプラスの影響を与えた。微生物感染に関する消費者の意識が高まった。そのため、世界中の人々がクリーンラベルの製品を探して消費するようになった。COVID-19パンデミックの出現後、世界中の人々は食品の消費とクリーンラベル製品に関してより慎重になった。例えば、2020年3月から数ヶ月間続いたCOVID-19の全国的な封鎖期間中、大手乳業協同組合ブランドは、その市場全体で牛乳と乳製品のシームレスな供給を確保した。他の食品・飲料(F&B)ブランドが営業停止期間中に打撃を受けた時、アムールは製品の発売ラッシュを展開した。ターメリック、ジンジャー、トゥルシーといった免疫力を高めるミルクから、モハン・タール、バーフィー、カジュ・カトリ、ラドゥーといったインドのお菓子まで、アムールは閉鎖期間を最大限に活用し、約33種類の製品とバリエーションを発売した。アムールはコヴィッド以来、乳製品と非乳製品のカテゴリーで100以上の製品を発売している。 この世界の保護培養市場に関する調査レポートは、77の市場データ表、74の図表、170ページを提供している。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Form 3.2. Market Snippet by Target Microorganism 3.3. Market Snippet by Application 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 7.2. Freeze-Dried* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Frozen 8. By Target Microorganism 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Target Microorganism Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Target Microorganism Segment 8.2. Yeasts & Molds* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Bacteria 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 9.2. Dairy & Dairy Products* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Meat & Poultry Products 9.4. Seafoods 9.5. Others 10. By Region 10.1. North America 10.1.1. Introduction 10.1.2. Key region-specific dynamics 10.1.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.1.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.1.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.1.6.1. U.S. 10.1.6.2. Canada 10.1.6.3. Mexico 10.2. South America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. Brazil 10.2.6.2. Argentina 10.2.6.3. Rest of South America 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. Asia Pacific 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. China 10.4.6.2. India 10.4.6.3. Japan 10.4.6.4. Australia 10.4.6.5. Rest of Asia Pacific 10.5. Middle East and Africa 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. DowDuPont Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Form Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Chr. Hansen Holding A/S 12.3. Koninklijke DSM N.V. 12.4. Kerry Group PLC 12.5. Sacco srl 12.6. CSK Food Enrichment B.V. 12.7. Soyuzsnab Group of Companies 12.8. Meat Cracks Technologie GmbH 12.9. Dalton Biotechnologies S.R.L 12.10. BIOPROX INGREDIENTS 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Form 3.2. Market Snippet by Target Microorganism 3.3. Market Snippet by Application 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 7.2. Freeze-Dried* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Frozen 8. By Target Microorganism 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Target Microorganism Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Target Microorganism Segment 8.2. Yeasts & Molds* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Bacteria 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 9.2. Dairy & Dairy Products* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Meat & Poultry Products 9.4. Seafoods 9.5. Others 10. By Region 10.1. North America 10.1.1. Introduction 10.1.2. Key region-specific dynamics 10.1.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.1.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.1.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.1.6.1. U.S. 10.1.6.2. Canada 10.1.6.3. Mexico 10.2. South America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. Brazil 10.2.6.2. Argentina 10.2.6.3. Rest of South America 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. Asia Pacific 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. China 10.4.6.2. India 10.4.6.3. Japan 10.4.6.4. Australia 10.4.6.5. Rest of Asia Pacific 10.5. Middle East and Africa 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Target Microorganism 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. DowDuPont Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Form Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Chr. Hansen Holding A/S 12.3. Koninklijke DSM N.V. 12.4. Kerry Group PLC 12.5. Sacco srl 12.6. CSK Food Enrichment B.V. 12.7. Soyuzsnab Group of Companies 12.8. Meat Cracks Technologie GmbH 12.9. Dalton Biotechnologies S.R.L 12.10. BIOPROX INGREDIENTS 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |