ビーガンデザートの世界市場 - 2023-2030Global Vegan Dessert Market - 2023-2030 市場概要 ビーガンデザートの世界市場は2022年に29億米ドルに達し、2030年には58億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.1%である。 ヴィーガンデザートは、... もっと見る
サマリー市場概要ビーガンデザートの世界市場は2022年に29億米ドルに達し、2030年には58億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.1%である。 ヴィーガンデザートは、植物ベースの食生活を信奉する人々や特定の食事制限を持つ人々に対応しているため、人気が著しく急上昇している。植物性デザートへの関心は、乳製品、卵、ゼラチンなどの動物由来原料を使用せずに作られたビーガンケーキ、クッキー、チョコレート、アイスクリームなど、幅広い選択肢を包含している。 ヴィーガンデザート市場は、主に低脂肪、ラクトースフリー、オールナチュラル製品に対する消費者需要の増加によって、予測期間中に大きく成長する見通しである。この需要に対応するため、市場の主要企業は、伝統的なスイーツ料理の品質、味、見た目の魅力をうまく再現した多様な植物性デザートを投入しており、それが世界のビーガンデザート市場全体の成長を促進している。さらに、消費者の間で健康を重視する傾向が強まっていることから、メーカー各社は提供する食品に健康的な食材を取り入れるようになり、罪悪感のない嗜好品としてのビーガンデザートの魅力が増している。 市場ダイナミクス 主要小売店におけるビーガン食品の入手可能性の拡大。 ヴィーガンデザート市場は、大手小売店におけるヴィーガン食品の存在感の高まりに大きな影響を受けている。この利用可能性は業界成長の重要な触媒として機能する。植物由来の選択肢に対する需要の高まりを認識し、小売業者は様々なビーガン代替食品を含めるために製品範囲を多様化している。 その結果、ビーガンデザート業界は、消費者が植物由来の食材をより幅広く自由に使えるようになり、好影響を受けている。乳製品を含まないミルク、卵の代用品、ビーガン向けの甘味料などがあり、家庭でビーガンデザートを作って味わうのがより便利になる。例えば、2022年8月19日、Bon Dévilはカナダの小売店で植物由来のデザートブランドを立ち上げた。 ビーガンの選択肢の入手可能性と入手しやすさ。 ヴィーガン・デザート市場にとって、ヴィーガン・オプションの入手可能性と入手しやすさが限られていることは、確かに課題となりうる。レストラン、ベーカリー、食料品店などの主流施設にビーガンデザートの選択肢がないため、個人がビーガンデザートを見つけて楽しむことが難しくなる。このような限られた利用可能性は、消費者の選択肢を制限し、人々が植物ベースの代替品を受け入れる意欲をなくす可能性があるため、ビーガンデザートの成長と普及の妨げとなる。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 人工知能分析 人工知能分析は、ビーガンデザート業界において貴重な役割を果たしている。様々なソースからのデータを分析することで、市場トレンドを特定するのに役立つ。AIアルゴリズムは、より良い味と栄養のために食材の代替を提案し、レシピを最適化する。個人の嗜好に基づくパーソナライズされた推奨は、顧客体験を向上させる。AIベースの画像認識は品質管理を確実にし、センチメント分析は企業が顧客のフィードバックを理解するのに役立つ。全体として、AI分析は貴重な洞察を提供し、イノベーションを促進し、ビーガンデザート業界を改善する。 セグメント分析 世界のビーガンデザート市場は、製品、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 カスタードとプリンのセグメントがビーガンデザートの世界市場で大きなシェアを占める ヴィーガン用カスタードとプリンは、ヴィーガンライフスタイルを実践している人や、食生活にもっと植物由来の選択肢を取り入れたいと考えている人に向けた、植物由来の楽しいデザートの選択肢である。これらのクリーミーで贅沢なスイーツは、乳製品や卵などの動物性食品を使用せずに作られているため、動物由来の食材を避ける人に適している。 例えば、2020年11月19日、イギリスのアイスクリームブランドJude'sは、2種類のカスタードと2種類のヴィーガンアイスクリームを新たに加え、ポートフォリオを拡大した。本物のバーボンバニラとベルギー産チョコレートを使用して作られたこれらのカスタードは、ホットでもアイスでも楽しめるようになっており、単体でも、冬に好まれるプリンと組み合わせても楽しめる。 地理的分析 北米がビーガンデザートの世界市場で最大のシェアを占める 地域別では、世界のビーガンデザート市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。 北米では、ビーガンデザートの選択肢の豊富さと多様性が著しい成長を遂げている。大手小売店、専門店、ヴィーガンベーカリーは、高まる需要に応えるため、植物由来の美味しいスイーツを幅広く提供している。ビーガンクッキー、ケーキ、ブラウニーから、乳製品不使用のアイスクリームやパイまで、ビーガンデザートにはあらゆる甘党を満足させる多様な品揃えがある。さらに、北米におけるビーガン人口の増加は、ビーガンフレンドリーな飲食店の増加につながっている。 例えば、2023年のヴィーガン・プラントベースの食事統計によると、ヴィーガン人口は2021年と比較して22%増加している。多くのレストランやカフェでは、この拡大する顧客層に対応するため、メニューにビーガンデザートオプションを設けている。これは、ビーガンの人々により多くの選択肢を提供するだけでなく、ビーガンでない人々にも植物性デザートの美味しさを知ってもらい、ビーガン食のさらなる普及と受け入れを促進する。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、HP Hood LLC、Unilever、Danone S.A.、Cado、Bliss Unlimited, LLC.、Daiya Foods Inc.、Alternative Foods、Ben & Jerry's Homemade, Inc.、BOSH、Grupo Bimboが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品、流通チャネル、地域に基づく世界のビーガンデザート市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ビーガンデザート市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のビーガンデザート市場レポートは約53表、46図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The growing availability of vegan food products at major retailers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The limited availability and accessibility of vegan options 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The growing vegan population 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Biscuits/Cookies * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cakes & Pastries 7.4. Custards & Puddings 7.5. Frozen Desserts 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.6. Introduction 9.7. Key Region-Specific Dynamics 9.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.7.3.1. China 9.7.3.2. India 9.7.3.3. Japan 9.7.3.4. Australia 9.7.3.5. Rest of Asia-Pacific 9.8. Middle East and Africa 9.8.1. Introduction 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. HP Hood LLC * 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Grade Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Unilever 11.3. Danone S.A. 11.4. Cado 11.5. Bliss Unlimited, LLC. 11.6. Daiya Foods Inc. 11.7. Alternative Foods 11.8. Ben & Jerry's Homemade, Inc. 11.9. BOSH 11.10. Grupo Bimbo LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The growing availability of vegan food products at major retailers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The limited availability and accessibility of vegan options 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The growing vegan population 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Biscuits/Cookies * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cakes & Pastries 7.4. Custards & Puddings 7.5. Frozen Desserts 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.6. Introduction 9.7. Key Region-Specific Dynamics 9.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.7.3.1. China 9.7.3.2. India 9.7.3.3. Japan 9.7.3.4. Australia 9.7.3.5. Rest of Asia-Pacific 9.8. Middle East and Africa 9.8.1. Introduction 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. HP Hood LLC * 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Grade Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Unilever 11.3. Danone S.A. 11.4. Cado 11.5. Bliss Unlimited, LLC. 11.6. Daiya Foods Inc. 11.7. Alternative Foods 11.8. Ben & Jerry's Homemade, Inc. 11.9. BOSH 11.10. Grupo Bimbo LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |