セイボリースナックの世界市場 - 2023-2030Global Savory Snacks Market - 2023-2030 市場概要 世界のセイボリースナック市場は、2022年に1,882億4,000万米ドルを記録し、2030年には2,910億8,700万米ドルに達すると予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は5.6%である。 健康... もっと見る
サマリー市場概要世界のセイボリースナック市場は、2022年に1,882億4,000万米ドルを記録し、2030年には2,910億8,700万米ドルに達すると予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は5.6%である。 健康とウェルネスへの注目が高まる中、消費者は全粒粉、野菜、天然素材を使用したスナックなど、より健康的で栄養価の高いセイボリースナックの選択肢を求めるようになっており、これがセイボリースナック市場の成長を後押ししている。多忙なライフスタイルや外出先での間食により、シングルサーブパッケージやリシーラブルパウチなど、持ち運びに便利なセイボリースナックへの需要が高まっており、これがセイボリースナック市場の成長を後押ししている。消費者はまた、職人技が光るポップコーン、グルメなポテトチップス、エキゾチックなナッツブレンドなど、独特の風味と食感を楽しめる高品質で高級なセイボリースナックに高いお金を払うことを望んでいる。こうした傾向は、今後数年間もセイボリースナック市場を形成し続けるだろう。 市場ダイナミクス 間食人気の高まりが市場成長を牽引 間食の人気の高まりは、セイボリースナック市場成長の主要な推進要因の1つである。多忙で慌ただしいライフスタイルが間食の増加につながっている。消費者は外出先でも食べられる便利で食べやすいスナックを求めている。2022年の売上高が1,000億ドルを超える米国のスナック菓子市場は、世界最大の売上高生産国である。このことは、食品を摂取する主要な方法として間食が選ばれる傾向が続いていることを示している。間食の人気が高まるにつれて、健康的な香ばしい間食への需要が高まり、香ばしいスナック市場の成長を後押ししている。 セイボリースナックに関連する健康上の懸念がセイボリースナック市場の成長を妨げる 香ばしいスナックの多くはカロリー、塩分、脂肪分が高く、肥満の原因となる。世界的な推計によると、約23億人の子供と大人が太り過ぎや肥満を抱えて生活している。このため、香ばしいスナック菓子を含む高カロリーのスナック菓子が健康に与える影響に対する懸念が高まっている。香ばしいスナック菓子によく含まれる飽和脂肪酸やトランス脂肪酸を過剰に摂取すると、心臓病のリスクが高まる。香ばしいスナック菓子の多くには精製炭水化物が多く含まれており、血糖値を上昇させ、糖尿病の発症につながる可能性がある。したがって、塩味スナックに関連する健康上の懸念は塩味スナック市場の成長を抑制する可能性がある。 COVID-19インパクト分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。 セグメント分析 世界のセイボリースナック市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、地域によって区分される。 ポテトチップスの入手可能性と人気がポテトチップス市場の成長を牽引する見込み 製品タイプに基づき、セイボリースナック市場はポテトチップス、押し出しスナック、ナッツ&シード、ポップコーン、ミートスナック、その他に分類される。 2022年には、ポテトチップス分野がセイボリースナック市場で最も高いシェアを占めた。ポテトチップスは100年以上の歴史があり、多くの国でスナック菓子の定番となっている。英国では、人口の93%がポテトチップスを常食しており、63%が毎日食べていると認めている。ポテトチップスは、外出先でも、家でテレビを見ながらでも、仕事をしながらでも食べられる便利なスナックだ。ポテトチップスにはさまざまなサイズの包装があり、シェアするのも、1つのスナックとして食べるのも簡単である。 地理的分析 アジア太平洋地域における都市化の進展と可処分所得の増加 国連人口基金によると、アジア太平洋地域は世界最大の人口を抱え、2022年には43億人を超える。この人口の多さは、セイボリースナックメーカーにとって重要な消費者基盤となり、同地域の高い市場シェアに貢献している。Statistaによると、2021年、ネパールはアジア太平洋地域で最大の都市人口増加率を記録し、3.9%を超えた。都市化にはライフスタイルや食習慣の変化が伴うことが多く、香ばしいスナックを含む簡便食品に対する需要の高まりにつながっている。このような購買力の向上は、風味スナック類を含む高級食品と簡便食品に対する需要の高まりにつながっている。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、ペプシコ、クラフト・フーズ、コナグラ・フーズ、カルビー、ダイヤモンド・フーズ、ゼネラル・ミルズ、アルカ・コンチネンタル、ITC、ケロッグ・カンパニー、ユニバーサル・ロビナが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、地域に基づく世界のセイボリースナック市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - セボリースナック市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析からなるPDFレポート。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 セイボリースナックの世界市場レポートは約61表、61図、200ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Category 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing popularity of snacking 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Health concerns associated with savory snacks 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing product innovation 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Potato Chips* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Extruded Snacks 7.4. Nuts & Seeds 7.5. Popcorn 7.6. Meat Snacks 7.7. Others 8. By Category 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 8.2. Baked* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fried 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. PepsiCo* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kraft Foods 12.3. ConAgra Foods 12.4. CALBEE 12.5. Diamond Foods 12.6. General Mills 12.7. Arca Continental 12.8. ITC 12.9. Kellogg Company 12.10. Universal Robina LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Category 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing popularity of snacking 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Health concerns associated with savory snacks 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing product innovation 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Potato Chips* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Extruded Snacks 7.4. Nuts & Seeds 7.5. Popcorn 7.6. Meat Snacks 7.7. Others 8. By Category 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 8.2. Baked* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fried 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. PepsiCo* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kraft Foods 12.3. ConAgra Foods 12.4. CALBEE 12.5. Diamond Foods 12.6. General Mills 12.7. Arca Continental 12.8. ITC 12.9. Kellogg Company 12.10. Universal Robina LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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