乳児栄養の世界市場 - 2023-2030Global Infant Nutrition Market - 2023-2030 市場概要 世界の乳児栄養市場は、2022年に444億3600万米ドルと評価され、2030年には798億4300万米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.6%である。 ... もっと見る
サマリー市場概要世界の乳児栄養市場は、2022年に444億3600万米ドルと評価され、2030年には798億4300万米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.6%である。 子どもの発育・発達に影響を与える最も重要なもののひとつが栄養である。乳児栄養市場には、多種多様な新生児用ミルクやベビーフード製品が含まれる。乳児用栄養食品は、連邦食品医薬品化粧品法に基づき、「特別食用として、専ら乳児のための食品として、人乳の模擬品、または人乳の完全または部分的代替品としての適性として表示される食品」と定義されている。乳児用栄養食品は、液体または粉末から製造され、通常生後12ヵ月未満の乳児や幼児に与えるために製造される。乳児用栄養剤は、赤ちゃんの健康的な成長と発達を促進し、認知機能と発達を高め、アレルギーから守り、免疫力と胃腸の健康を高める。 市場ダイナミクス 都市化の進展とライフスタイルの変化が乳児栄養市場の成長を牽引すると予測される 人々が農村部から都市部へ移動し、より多くの女性が労働力として働くようになるにつれて、外出先でも摂取できる便利で使いやすい乳児用栄養製品に対する需要が高まっている。さらに、ライフスタイルの変化によって食生活の嗜好が変化し、幼児期の発育における栄養の重要性に対する認識が高まっている。国連によると、世界の都市人口は2018年の55%から2050年には68%に増加すると予想されている。この傾向は特に新興経済国で顕著であり、急速な都市化が乳幼児用栄養製品の需要を牽引している。 特殊粉ミルクの開発が乳幼児栄養市場に大きなチャンスをもたらす 特殊製剤の開発は、メーカーが特定の栄養ニーズや健康状態に対応した製品を作ることを可能にするため、乳児栄養市場にとって好機である。これにより、メーカーは製品を差別化し、市場でより大きなシェアを獲得することができる。特殊ミルクが特に有望視されている分野のひとつに、アレルギーや不耐性の治療がある。例えば、牛乳アレルギーやその他の食物アレルギーを持つ乳児のために、低アレルギー性ミルクが開発されている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の乳児用栄養市場は、タイプ、形態、流通チャネル、地域によって区分される。 形態別では、粉末セグメントが乳児栄養市場で最大の市場シェアを占める シリアルやスナックなどの製品を含む粉末セグメントは、乳児栄養市場で大きなシェアを占めている。これは、これらの製品の利便性や使いやすさ、栄養面でのメリットなど、いくつかの要因によるものである。固形製品には鉄分や亜鉛など、乳幼児の成長と発育に欠かせない重要な栄養素が含まれていることが多いため、栄養面でのメリットもある。さらに、多くの固形製品はビタミンやミネラルで強化されており、栄養価をさらに高めている。 地理的分析 乳児栄養業界ではアジア太平洋地域が急成長市場 アジア太平洋市場の主な成長要因は出生率の増加である。世界銀行のデータによると、インド、中国、インドネシア、フィリピンなど、この地域のいくつかの国の出生率は世界で最も高い。このため、乳児用栄養製品の市場は大きく成長している。成長を促進するもうひとつの要因は、特に中国やインドなどの新興国における可処分所得の増加である。可処分所得の増加に伴い、有機ミルクや特殊ミルクなどの高級乳児用栄養製品を購入できる親が増えている。 競合他社の状況 世界の主要企業には、Abbott Laboratories、Baby Gourmet Foods, Inc.、Bellamy's Australia Limited、Danone S.A.、Royal FrieslandCampina NV、Reckitt Benckiser (Mead Johnson)、Nestlé S.A.、Perrigo Company Plc、Parent's Choice Infant Formula、The Kraft Heinz Companyなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、形態、流通チャネルに基づく世界の乳児栄養市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - 乳児用栄養剤市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 乳児用栄養食品の世界市場レポートは、約61の表、57の図、200ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing birth rates globally 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Negative perceptions about the product 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The development of specialty formulas 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. PostCOVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Infant Formula* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. First Infant Formula 7.2.4. Growing-Up Formula 7.2.5. Specialty Baby Formula 7.3. Baby Food 7.3.1. Prepared Baby Food 7.3.2. Dried Food 7.3.3. Other Baby Foods 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 8.4. Ready-to-eat 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Specialty Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmacy Stores 9.4. Hypermarkets & Supermarkets 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.7.1. Brazil 10.4.7.2. Argentina 10.4.7.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7.1. China 10.5.7.2. India 10.5.7.3. Japan 10.5.7.4. Australia 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Baby Gourmet Foods, Inc. 12.3. Bellamy's Australia Limited 12.4. Danone S.A. 12.5. Royal FrieslandCampina NV 12.6. Reckitt Benckiser (Mead Johnson) 12.7. Nestlé S.A. 12.8. Perrigo Company Plc 12.9. Parent's Choice Infant Formula 12.10. The Kraft Heinz Company LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing birth rates globally 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Negative perceptions about the product 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The development of specialty formulas 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. PostCOVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Infant Formula* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. First Infant Formula 7.2.4. Growing-Up Formula 7.2.5. Specialty Baby Formula 7.3. Baby Food 7.3.1. Prepared Baby Food 7.3.2. Dried Food 7.3.3. Other Baby Foods 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 8.4. Ready-to-eat 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Specialty Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmacy Stores 9.4. Hypermarkets & Supermarkets 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.7.1. Brazil 10.4.7.2. Argentina 10.4.7.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7.1. China 10.5.7.2. India 10.5.7.3. Japan 10.5.7.4. Australia 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Baby Gourmet Foods, Inc. 12.3. Bellamy's Australia Limited 12.4. Danone S.A. 12.5. Royal FrieslandCampina NV 12.6. Reckitt Benckiser (Mead Johnson) 12.7. Nestlé S.A. 12.8. Perrigo Company Plc 12.9. Parent's Choice Infant Formula 12.10. The Kraft Heinz Company LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |