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女性栄養市場


Women Nutrition Market

市場の概要 世界の女性栄養市場は、2020年にYY百万米ドルと評価され、2029年までにYY百万米ドルに達すると推定され、YY%のCAGRで成長する。 女性は、特に妊娠、月経、更年期など、推奨される1日の栄養素摂取量... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年5月22日 US$4,350
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サマリー

市場の概要
世界の女性栄養市場は、2020年にYY百万米ドルと評価され、2029年までにYY百万米ドルに達すると推定され、YY%のCAGRで成長する。
女性は、特に妊娠、月経、更年期など、推奨される1日の栄養素摂取量を変化させるような状況で発生するホルモンの変化により、特別な栄養ニーズを持っている。鉄欠乏性貧血、心臓病、骨粗しょう症、2型糖尿病、ある種のがんなど、ほとんどの病気は女性が罹患しており、栄養と科学的な関係がある。さらに、多くの女性が月経前症候群や更年期障害の管理について栄養学に注目している。労働人口が食品・飲料市場を牽引してきただけでなく、彼女たちの意識とニーズの高まりが、女性栄養市場に新たなトレンドを生み出している。

出典DataMインテリジェンス分析(2021年)
市場ダイナミクス:
女性の健康問題や様々な疾病の増加が市場を牽引すると予想される
閉経後の女性人口は、貧血、骨粗鬆症、変形性関節症(OA)、線維筋痛症、肥満、うつ病などの病気にかかりやすくなる。世界保健機関(WHO)によると、世界的に60歳以上の女性の18.0%が変形性関節症であり、そのうち80%は動作制限があり、25%は日常生活の主要な活動ができない。2019年8月、食品医薬品局(FDA)は、女性が更年期症状に対処するために様々な栄養補助食品を使用していると報告した。骨粗鬆症のような閉経後に関連する健康問題のリスク軽減に役立つ新製品の開発により、製品の受容が進むと予想される。食生活の変化や栄養素の摂取不足も、女性に不妊症やその他の問題を引き起こす原因となっている。WHOによると、ホットフラッシュは閉経後の女性の73%が経験しており、それに伴う睡眠障害や疲労は特定の薬への依存を高める可能性が高い。WHOによると、2016年には、脂肪を多く含む製品の摂取量の増加、運動不足の増加、食事パターンの変化により、女性の15%が肥満であった。更年期以降のこのような症状の有病率の高さは、このようなサプリメントの採用を促進する主な要因の1つであり、女性栄養市場をさらに牽引している。
栄養要求に関する女性の意識の高まりと、健康・美容サプリメントに支出する消費者の意欲の高まりが、市場拡大の原動力になると予想される。さらに、労働力のあらゆる側面における女性人口の参加が増加していることも、主要な成長促進要因となっている。カタリストが2020年1月に発表した報告書によると、世界の総労働力の約40%を女性が占めている。最大の消費者層である中産階級人口の増加は、女性の微量栄養素欠乏症の有病率の増加と相まって、健康・美容サプリメントの需要をさらに押し上げている。加えて、可処分所得の増加と販売チャネルの増加により、製品へのアクセスがさらに向上している。
女性の健康に対する意識向上と改善に向けて政府やその他の組織が行っている積極的な取り組みも、市場の成長を後押ししている。例えば、FDAは製品の純度、強度、組成を保証するために企業が従うべき栄養補助食品の現行適正製造基準(CGMP)を制定した。米国国立衛生研究所(NIH)によると、NSF International、米国薬局方、ConsumerLab.comなどの独立機関が品質試験を実施し、合格した製品に品質保証シールを貼っている。
市場細分化:
2020年の市場収益シェアはビタミン剤がトップ
2020年、ビタミン剤は女性用栄養剤市場でYY%以上の最高シェアを占めた。健康問題に対する意識の高まり、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、視力低下、脱毛、爪のもろさ、貧血など様々な問題につながるビタミンやサプリメントの摂取不足が成長を促進する要因となっている。従来の食品によるビタミンの吸収は、年齢が上がるにつれて難しくなり、これがビタミンやサプリメントによる栄養充足の需要に貢献すると予想される。例えば、Nutri Advancedマルチビタミンタブレット、女性用Multi Essentialsは、骨の健康、ホルモンバランスの乱れ、早期老化をサポートする。
酵素分野は、予測期間中にCAGR 7.3%を記録すると予想される。腸疾患の増加、様々な利点による栄養補助食品の採用に対する意識の高まりが、成長を促進する主な要因である。都市人口によるジャンクフード摂取の増加は、様々な消化器系の問題を引き起こしており、これが酵素セグメントの成長を高めると予想される。
流通チャネル別では、オンライン販売チャネルが予測期間中に最も急成長すると予想される。オンライン教育、ターゲット・マーケティング、便利で簡単なオンライン・アクセスを通じてオンライン・ショッピング体験を向上させる小売業者の努力が、近い将来このセグメントの成長を押し上げると予想される。また、企業がAmazonのような様々なオンライン・プラットフォームを採用して製品を販売することで、製品に対する消費者の意識が高まり、オンライン販売チャネルに対する嗜好が高まっている。
地理的浸透:
アジア太平洋地域が世界の女性栄養市場を支配すると予想される
2020年には、アジア太平洋地域がYY%以上の最も高い収益シェアを占める。可処分所得の増加、がんや糖尿病などの慢性疾患の有病率の増加、消化管疾患の増加、栄養製品に関する消費者の意識の高まりが、この地域の製品需要を促進している。フィットネス・レベルを維持するための健康的な食生活への注目の高まりも、女性用健康・美容サプリメントの需要を押し上げている。インド、中国、オーストラリア、シンガポール、日本などの国々による、栄養に関する意識を高め、女性を教育するための取り組みも、アジア太平洋市場の成長を後押ししている。例えば、2016年9月、オーストラリアの保健省は、女性のための健康団体であるJean Hailesに2019年まで560万豪ドルの資金を集めると発表した。このイニシアチブは、教育やアウトリーチを拡大する組織を支援するために実施される。

出典DataM Intelligence分析(2021年)
競争環境:
世界の女性向け栄養食品市場は、多くのローカルプレーヤーとグローバルプレーヤーによって高度に断片化されている。同市場の主要プレーヤーには以下のようなものがある:Abbott、Optimum Nutrition, Inc.、GNC Holdings, LLC、Amway、ADM、Hamilton Thorne Health Solutions、Bayer AGなどである。研究開発への投資の増加、M&A、他の業界プレーヤーとの提携、地理的拡大、製品や風味の差別化は、競争力を得るために市場プレーヤーが採用する主要な戦略の一つである。例えば、2020年10月、女性の骨を丈夫にし、関節を健康にするために、オジーバはHerBonesを発表した。HerBonesは、100%植物由来のビーガン成分を配合し、骨を丈夫にし、関節を健康にし、女性ホルモンのバランスを最適に保つことでカルシウムの減少を防ぐことを目的としている。HerBonesは、25歳以上のカルシウム不足の可能性のある女性を対象としている。2020年9月、バイエルAGは英国のバイオテクノロジー企業であるKaNDy Therapeutics Ltd.の買収を完了した。バイエルAGは、KaNDy社のNT-84化合物をウィメンズヘルスケアの医薬品開発パイプラインに完全に統合する。
COVID-19の影響COVID-19パンデミックが栄養補助食品の需要を押し上げる
人々のライフスタイルが健康とフィットネスを重視するように変化したため、市場は2020-21年に著しい成長を遂げた。COVID-19パンデミック時には、スポーツ栄養素、マルチビタミン、免疫力ブースターなどの消費が増加し、免疫システムが改善される。パンデミック後の市場は、健康的で栄養価の高い製品への嗜好の変化により増加する。
WHO(世界保健機関)によると、免疫力を向上させることは、コロナウイルスを含む様々なウイルス感染からの回復を促進する。また、タンパク質、ビタミン、微量栄養素などの栄養不足は免疫力を低下させ、感染症への感受性を高める。これらの要因は、フィットネスを維持し、免疫システムを強化するために役立つ栄養製品の需要を後押しする。この要因は、COVID-19危機の間に女性の栄養とサプリメント市場の成長を大幅に強化している。微量栄養素とビタミンCとDからなる栄養補助食品は安全で低コストであり、免疫系がCOVID-19や他の深刻な呼吸器疾患を撃退するのを助ける効果的な方法であるため、市場における女性用栄養補助食品の需要を増加させている。
レポートを購入する理由
- 予測期間における世界の女性用栄養食品の現在の市場シナリオと実行可能性を理解する
- タイプ、製品、形態、年齢、流通チャネル、用途、使用法の観点から世界の女性栄養市場の構成を視覚化し、主要企業、成長可能性、市場戦略を特定する
- 市場に存在する主要な規制を特定し、予測期間における市場への影響を理解する
- 市場競争、製品価格、新製品開発、市場に関連する特許出願などの主要ビジネス要因を理解する
提供内容
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析を冷静にまとめたPDFレポート
- 世界の女性栄養市場の貴重なデータポイントを記載したエクセルデータシート - 地域および国レベルのセグメンテーション
- 主要市場プレイヤーの主要製品に関するエクセルによる製品マッピング
- 主要市場プレイヤーの事業収益($)と収益シェア(%)をカバーする市場シェア分析
この調査レポートは世界の女性向け栄養市場を分析し、45の市場データテーブル、45の図表、180ページから構成されています。
対象読者
- 食品・飲料メーカー
- 栄養補助食品メーカー
- 輸出入企業
- 製薬会社
- 業界投資家/投資銀行
- 教育・研究機関
- 研究プロフェッショナル

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Ingredient
3.3. Market Snippet by Form
3.4. Market Snippet by Application
3.5. Market Snippet by Distribution Channel
3.6. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product segment
7.2. Fortified Foods*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
7.3. Dietary Supplements
7.4. Others
8. By Ingredient
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Ingredient Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Ingredient Segment
8.2. Vitamins/Multi-Vitamins*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
8.3. Minerals
8.4. Proteins
8.5. Probiotics/Prebiotics
8.6. Enzymes
8.7. Mixed
8.8. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
9.2. Premenstrual Syndrome*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
9.3. Menopause
9.4. Energy and Metabolism
9.5. Weight Management
9.6. Beauty
9.7. Others
10. By Form
10.1. Introduction
10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
10.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
10.2. Powder*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
10.3. Liquid
10.4. Tablets & Capsules
10.5. Gummies
10.6. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
11.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
11.2. Online*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
11.3. Supermarket and Hypermarkets
11.4. Drug Stores/Pharmacies
11.5. Specialty Stores
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key region-specific dynamics
12.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. South America
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Brazil
12.3.8.2. Argentina
12.3.8.3. Rest of South America
12.4. Europe
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Germany
12.4.8.2. U.K.
12.4.8.3. France
12.4.8.4. Italy
12.4.8.5. Spain
12.4.8.6. Rest of Europe
12.5. Asia Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive scenario
13.2. Competitor strategy analysis
13.3. Market positioning/share analysis
13.4. Mergers and acquisitions analysis
14. Company Profiles
14.1. Herbalife International of America, Inc.*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Key Highlights
14.1.4. Financial Overview
14.2. Bayer AG
14.3. OZiva
14.4. Abbott Laboratories
14.5. Optimum Nutrition
14.6. Amway India Enterprises Pvt. Ltd.
14.7. Archer-Daniels-Midland Company
14.8. Thorne
14.9. Danone S.A.
14.10. NOW Foods(*List not Exhaustive*)
15. DataM Intelligence
15.1. Appendix
15.2. About us and services
15.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview:
The global women nutrition market valued USD YY million in 2020 and is estimated to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of YY%.
Women have special nutrition needs due to hormonal changes which occur particularly with the conditions such as pregnancy, menstruation and menopause which alter the recommended daily intake of nutrients. Most of the diseases such as iron-deficiency anemia, heart disease, osteoporosis, type 2 diabetes and some types of cancer affects the women and have a scientific connection to nutrition. In addition, many women look to nutrition for the management of pre-menstrual and menopausal symptoms. The working population has been driving the food and beverage market as well as with their growing awareness and need have creating new trends in the women nutrition market.

Source: DataM Intelligence Analysis (2021)
Market Dynamics:
Increasing number of health problems and various diseases in women is expected to drive the market
Post menopause female population is more susceptible to diseases such as anemia, osteoporosis, osteoarthritis (OA), fibromyalgia, obesity, and depression. According to the World Health Organization (WHO), 18.0% of women above 60 years have osteoarthritis globally out of which 80% have movement limitations and 25% are not able to perform major activities of daily life. In August 2019, the Food and Drug Administration (FDA) reported that women use various dietary supplements to deal with menopausal symptoms. New product developments that help reduce the risk of health problems associated with post-menopause-like osteoporosis is expected to increase the acceptance of the product. Changing dietary habits and inadequate nutrient consumption is also responsible for causing fertility issues and other problems in women. According to the WHO, hot flashes are experienced by 73% of postmenopausal women, and the sleep disturbances and fatigue associated with it are likely to increase their dependence on certain medications. According to the WHO, in 2016, 15% of women were obese owing to a higher intake of fat-constituted products, rising physical inactivity, and changes in dietary patterns. High prevalence of such conditions post menopause is one of the key factors driving the adoption of such supplements, further driving the market for women nutrition.
Growing awareness among women regarding nutritional requirements along with increasing consumer willingness to spend on health and beauty supplements is anticipated to drive the market expansion. Furthermore, increasing participation of the female population in all aspects of the workforce is a key growth driver. According to a report published by Catalyst in January 2020, women accounted for around 40% of the total labor force globally. The rise in middle-class population, which is the largest consumer group coupled with the increasing prevalence of micronutrient deficiency among women, further boosts the demand for health and beauty supplements. In addition, a rise in disposable income and the number of sales channels with further improve product accessibility.
Favorable initiatives taken by governments and other organizations in creating awareness and improving women’s health is also driving the market growth. For instance, the FDA established Current Good Manufacturing Practices (CGMPs) for dietary supplements that companies should follow to ensure the purity, strength, and composition of the products. According to the National Institute of Health (NIH), independent organizations like NSF International, U.S. Pharmacopeia, and ConsumerLab.com offers quality testing and mark a seal of quality assurance on products that pass these tests.
Market Segmentation:
Vitamins held highest market revenue share in the year 2020
In 2020, vitamins held the highest share of over YY% in the women nutrition market. Rising awareness regarding health issues, changing lifestyles, rising disposable incomes, and poor vitamin and supplements intake leading to various issues, such as poor vision, hair loss, brittle nails, and anemia, are the factors driving the growth. Absorption of vitamins through traditional food becomes difficult with increasing age which is anticipated to contribute to the demand for nutrient fulfillment through vitamins and supplements. For instance, Nutri Advanced multi-vitamin tablet, Multi Essentials for women, supports bone health, hormonal imbalance, and premature aging.
Enzymes segment is expected to register a CAGR of 7.3% during the forecast period. Increasing intestinal diseases, rising awareness towards the adoption of nutraceuticals owing to various benefits are the key factors driving the growth. Increased intake of junk food by urban population is resulting in various digestive issues, which is expected to increase the growth of enzymes segment.
By distribution channel, online sales channel is anticipated to be the fastest-growing segment over the forecast period. Retailers’ effort in improving online shopping experience through online education, target marketing, convenient, and easy online access is expected to boost the segment growth in the near future. Adoption of various online platforms like Amazon by companies to sell the products is also increasing consumer awareness about the product and rising preference for online sales channels.
Geographical Penetration:
Asia Pacific is expected to dominate the global women nutrition market
Asia Pacific accounted for the highest revenue share of over YY% in 2020. Rising disposable income, increasing prevalence of chronic diseases like cancer and diabetes, rising digestive tract diseases, and growing consumer awareness about nutritional products is propelling the regional product demand. Increasing focus on a healthy diet to maintain fitness levels is also boosting the demand for women’s health and beauty supplements. Initiatives by countries like India, China, Australia, Singapore, and Japan to create awareness and to educate women regarding nutrition is also boosting the growth of the Asia Pacific market. For instance, In September 2016, Ministry of Health, Australia announced to raise AUD 5.6 million in funds till 2019 to Jean Hailes, a health organization for women. This initiative is undertaken to help the organization in expanding its education and outreach.

Source: DataM Intelligence Analysis (2021)
Competitive Landscape:
The global women nutrition market is highly fragmented with many local as well global players. Some of the key players in the market include: Abbott, Optimum Nutrition, Inc., GNC Holdings, LLC, Amway, ADM, Hamilton Thorne Health Solutions, and Bayer AG among others. Increasing investments in R&D, mergers and acquisitions, collaborations with other industry players, geographic expansions, and product and flavor differentiation are among the key strategies adopted by the market players for gaining a competitive edge. For instance, in October 2020, to help stronger bones and healthier joints in females, Oziva has introduced HerBones. The formula has an impressive array of 100 percent plant-based & vegan ingredients aimed at strengthening bones, encouraging healthy joints and preventing female calcium loss by maintaining optimal female hormonal balance. HerBones is aimed at women with possible calcium deficiency aged 25 years and over. In September 2020, Bayer AG completed the acquisition with KaNDy Therapeutics Ltd., a biotech company in the U.K. This acquisition extends the drug development pipeline in women's healthcare. Bayer AG is completely integrating KaNDy's NT-84 compound into women's healthcare drug development pipeline.
COVID-19 Impact: COVID-19 pandemic boost demand for nutrition supplements
The market saw remarkable growth in 2020-21, owing to a shift in people's lifestyle to focus on health & fitness. During COVID-19 pandemic, an increase in the consumption of sports nutrients, multi-vitamins, immunity booster and other products improves the immune system. The market will increase after pandemic scenario due to changing preferences of healthy and nutritional products.
According to WHO (World Health Organization), managing better immune health will enhance recovery from various virus infections, including coronavirus. Also, nutritional scarcities such as that of protein, vitamin and micronutrients decrease immunity and increase the sensitivity to infections. The factors boost the demand for nutritional products to maintaining fitness and help to strengthen the immunity system. This factor is significantly enhancing the growth of the women nutrition and supplements market during the COVID-19 crisis. Nutritional supplements comprising micronutrients and vitamins C and D are safe, have low cost and are an effective way of helping the immune system fight off COVID-19 from other severe respiratory diseases, thus increasing the demand for women nutrition supplements in the market.
Why Purchase the Report?
• Understand the current market scenario and viability of global women nutrition over the forecast period
• Visualize the composition of the global women nutrition market in terms of type, product, form, age, distribution channel, application, and usage to identify major players, growth potential, and market strategies
• Identify the key regulations prevailing in the market and understand their impact on the market over the forecast period
• Understand the key business factors such as market competition, product pricing, new product developments, and patent filings pertaining in the market
What we offer?
• PDF report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study
• Excel data sheet with valuable data points of the global women nutrition market – Regional and Country level segmentation
• Product mapping in excel for the key products of all major market players
• Market share analysis covering business revenues ($) and revenue share (%) of key market players
The global women nutrition market report would provide an access to approximately 45 market data tables, 45 figures and 180 pages
Target Audience:
• Food and Beverage Companies
• Dietary Supplements Manufacturers
• Import and Export Companies
• Pharmaceutical Companies
• Industry Investors/Investment Bankers
• Education & Research Institutes
• Research Professional



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product
3.2. Market Snippet by Ingredient
3.3. Market Snippet by Form
3.4. Market Snippet by Application
3.5. Market Snippet by Distribution Channel
3.6. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product segment
7.2. Fortified Foods*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
7.3. Dietary Supplements
7.4. Others
8. By Ingredient
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Ingredient Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Ingredient Segment
8.2. Vitamins/Multi-Vitamins*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
8.3. Minerals
8.4. Proteins
8.5. Probiotics/Prebiotics
8.6. Enzymes
8.7. Mixed
8.8. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
9.2. Premenstrual Syndrome*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
9.3. Menopause
9.4. Energy and Metabolism
9.5. Weight Management
9.6. Beauty
9.7. Others
10. By Form
10.1. Introduction
10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
10.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
10.2. Powder*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
10.3. Liquid
10.4. Tablets & Capsules
10.5. Gummies
10.6. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
11.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
11.2. Online*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028
11.3. Supermarket and Hypermarkets
11.4. Drug Stores/Pharmacies
11.5. Specialty Stores
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key region-specific dynamics
12.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. South America
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Brazil
12.3.8.2. Argentina
12.3.8.3. Rest of South America
12.4. Europe
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Germany
12.4.8.2. U.K.
12.4.8.3. France
12.4.8.4. Italy
12.4.8.5. Spain
12.4.8.6. Rest of Europe
12.5. Asia Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
12.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive scenario
13.2. Competitor strategy analysis
13.3. Market positioning/share analysis
13.4. Mergers and acquisitions analysis
14. Company Profiles
14.1. Herbalife International of America, Inc.*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Key Highlights
14.1.4. Financial Overview
14.2. Bayer AG
14.3. OZiva
14.4. Abbott Laboratories
14.5. Optimum Nutrition
14.6. Amway India Enterprises Pvt. Ltd.
14.7. Archer-Daniels-Midland Company
14.8. Thorne
14.9. Danone S.A.
14.10. NOW Foods(*List not Exhaustive*)
15. DataM Intelligence
15.1. Appendix
15.2. About us and services
15.3. Contact us

 

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