世界のコンビニエンス・フード市場 - 2023-2030Global Convenience Food Market - 2023-2030 市場概要 世界のコンビニエンス・フード市場は、2022年に6億2350万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.5%と予測される。 コ... もっと見る
サマリー市場概要世界のコンビニエンス・フード市場は、2022年に6億2350万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.5%と予測される。 コンビニエンス・フードの幅広い選択肢が利用可能になることで、消費者の関心が喚起され、需要が高まる可能性があり、これがコンビニエンス・フードの市場シェアを支えるものと予想される。好まれている料理からヒントを得てコンビニエンス・フードの水準と種類を向上させることは、市場成長のための有利な機会を創出するであろう。 市場ダイナミクス 自然食品と生鮮食品への需要の高まり 国際食品情報評議会(IFIC)と米国食品医薬品局(FDA)は、冷凍食品の栄養価について主張し、「冷凍食品は栄養価の点では生鮮食品と同等である」といった消費者の認識を変えつつある。異なる温度で保存された食品は栄養素を失う可能性があり、ビタミンCや葉酸のような栄養素は温度変化により変化する可能性がある。冷凍食品は、保存中に一定の低温に保たれるため、そのような重要な栄養素が失われることはない。 2022年と比較すると、2023年の食品価格の上昇率は緩やかになると予測されるが、平均よりは高いままである。例えば、米国農務省によると、2023年の予測範囲は5.5~9.6%で、すべての生鮮食品価格は7.5%上昇すると予想されている。予測範囲が5.3~10.5%で、生鮮食品のコストは2023年に7.8%上昇すると予想される。 小売部門のデジタル化が市場拡大を牽引 オンライン食料品ショッピングと、顧客が好みの商品を簡単に選べる新しいアプリの発売は、市場拡大を牽引する最近のトレンドの2つである。オンライン・ショッピングの利便性と多様性により、消費者はオンライン・ショッピングを好む。ユーロスタットによると、2022年には人口の31%近くがオンライン小売チャネルを通じて食品や食料品を購入している。小売食料品通販は、インターネットとスマートフォンの利用が増加しているため、企業が食品を展示・販売するプラットフォームの1つとして台頭している。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行はコンビニエンス・フード業界に大きな影響を与えている。というのも、人々は戸締まり、制限、レストランの閉鎖によって食習慣の変更を余儀なくされているからである。最も大きな影響のひとつは、コンビニエンス・フードに対する需要の増加である。人々は家庭でより多くの食事を作らなければならなくなり、手早く簡単な食事の解決策を探すようになったからである。そのため、冷凍食品、缶詰、インスタントラーメン、パスタ、スープなどのパッケージ食品の売上が急増した。国際食品情報協議会が実施した調査によると、回答者の60%がパンデミックの影響で家庭での調理頻度が増えたと回答し、85%が健康と栄養に気を配るようになったと答えた。米国冷凍食品協会によると、米国における冷凍食品の売上は2020年に21%増加した。米国食品協会によると、米国の缶詰食品の売上は 2020 年に 8.9%増加し、スープの売上は 15.3%増加する。 セグメント分析 世界のコンビニエンス・フード市場は、製品タイプ、包装、流通チャネル、地域によって区分される。 冷凍食品部門が世界のコンビニエンス・フード市場で最も高いシェアを占める 冷凍食品に確立された改善された品質基準に対する認識が高まるにつれて、冷凍食品はCAGR 8.6%でコンビニエンス・フード市場シェアのかなりの部分を占めると予想される。数多くの冷凍食品は非常に栄養価が高くヘルシーであり、解凍後すぐに鮮度が戻る。冷凍食品は、手間がかからず、簡単で、短時間で調理できるため、拡大する人口や、レストランやホテルなどの企業の間でますます人気が高まっている。冷凍食品を使った料理の多くは、すでに食材の皮をむき、刻み、カットされているため、調理にかかる時間が大幅に短縮されるからだ。冷凍食品を即座に調理できるオーブンやエアフライヤーの使用が増えていることも、魅力と売上げをさらに押し上げている。 地理的分析 欧州が世界のコンビニエンス・フード市場の主要シェアを占める 経済・社会動向の変化により、欧州のコンビニエンス・フード市場は大きく成長すると予測される。英国のコンビニエンス・フード市場は、食パターンや食習慣の変化から恩恵を受けると予想される。フランスのコンビニエンス・フード市場は、近隣のスーパーマーケットや商店などで多種多様な冷凍食品を簡単に入手できることから、成長が見込まれる。共働き世帯の増加による食品への支出の増加は、欧州地域での市場拡大をさらに促進すると予想される要因である。広告の増加により、欧州全域で簡便食品の人気と売上が上昇している。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Amy's Kitchen, Inc.、Cargill, Incorporated、Conagra Brands, Inc.、General Mills, Inc.、Tyson Foods, Inc.、Mondelz International, Inc.、Kraft Foods Group Inc.、WH Group、Unilever、Kelloggs Companyが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、パッケージ、流通チャネル、地域に基づく世界のコンビニエンス・フード市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - すべてのセグメントを含むコンビニエンス食品市場レベルの数多くのデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のコンビニエンス・フード市場レポートは、約50の表、53の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet By Packaging 3.3. Snippet By Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing demand for natural and fresh food products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising number of stringent regulations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Meat/Poultry Products * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cereal Based Products 7.4. Vegetables Based Products 7.5. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Frozen Foods * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Canned Foods 8.4. Chilled Foods 8.5. Ready-to-Eat Foods 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Convenience Stores 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Amy’s Kitchen, Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.2. Cargill, Incorporated. 12.3. Conagra Brands, Inc. 12.4. General Mills, Inc. 12.5. Tyson Foods, Inc. 12.6. Mondelz International, Inc. 12.7. Kraft Foods Group Inc. 12.8. WH Group 12.9. Unilever 12.10. Kelloggs Company LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet By Packaging 3.3. Snippet By Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing demand for natural and fresh food products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The rising number of stringent regulations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Meat/Poultry Products * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cereal Based Products 7.4. Vegetables Based Products 7.5. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Frozen Foods * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Canned Foods 8.4. Chilled Foods 8.5. Ready-to-Eat Foods 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Convenience Stores 9.5. Online Stores 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Amy’s Kitchen, Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.2. Cargill, Incorporated. 12.3. Conagra Brands, Inc. 12.4. General Mills, Inc. 12.5. Tyson Foods, Inc. 12.6. Mondelz International, Inc. 12.7. Kraft Foods Group Inc. 12.8. WH Group 12.9. Unilever 12.10. Kelloggs Company LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |