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世界のコンビニエンス・フード市場 - 2023-2030


Global Convenience Food Market - 2023-2030

市場概要 世界のコンビニエンス・フード市場は、2022年に6億2350万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.5%と予測される。 コ... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年5月15日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のコンビニエンス・フード市場は、2022年に6億2350万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は7.5%と予測される。
コンビニエンス・フードの幅広い選択肢が利用可能になることで、消費者の関心が喚起され、需要が高まる可能性があり、これがコンビニエンス・フードの市場シェアを支えるものと予想される。好まれている料理からヒントを得てコンビニエンス・フードの水準と種類を向上させることは、市場成長のための有利な機会を創出するであろう。
市場ダイナミクス
自然食品と生鮮食品への需要の高まり
国際食品情報評議会(IFIC)と米国食品医薬品局(FDA)は、冷凍食品の栄養価について主張し、「冷凍食品は栄養価の点では生鮮食品と同等である」といった消費者の認識を変えつつある。異なる温度で保存された食品は栄養素を失う可能性があり、ビタミンCや葉酸のような栄養素は温度変化により変化する可能性がある。冷凍食品は、保存中に一定の低温に保たれるため、そのような重要な栄養素が失われることはない。
2022年と比較すると、2023年の食品価格の上昇率は緩やかになると予測されるが、平均よりは高いままである。例えば、米国農務省によると、2023年の予測範囲は5.5~9.6%で、すべての生鮮食品価格は7.5%上昇すると予想されている。予測範囲が5.3~10.5%で、生鮮食品のコストは2023年に7.8%上昇すると予想される。
小売部門のデジタル化が市場拡大を牽引
オンライン食料品ショッピングと、顧客が好みの商品を簡単に選べる新しいアプリの発売は、市場拡大を牽引する最近のトレンドの2つである。オンライン・ショッピングの利便性と多様性により、消費者はオンライン・ショッピングを好む。ユーロスタットによると、2022年には人口の31%近くがオンライン小売チャネルを通じて食品や食料品を購入している。小売食料品通販は、インターネットとスマートフォンの利用が増加しているため、企業が食品を展示・販売するプラットフォームの1つとして台頭している。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行はコンビニエンス・フード業界に大きな影響を与えている。というのも、人々は戸締まり、制限、レストランの閉鎖によって食習慣の変更を余儀なくされているからである。最も大きな影響のひとつは、コンビニエンス・フードに対する需要の増加である。人々は家庭でより多くの食事を作らなければならなくなり、手早く簡単な食事の解決策を探すようになったからである。そのため、冷凍食品、缶詰、インスタントラーメン、パスタ、スープなどのパッケージ食品の売上が急増した。国際食品情報協議会が実施した調査によると、回答者の60%がパンデミックの影響で家庭での調理頻度が増えたと回答し、85%が健康と栄養に気を配るようになったと答えた。米国冷凍食品協会によると、米国における冷凍食品の売上は2020年に21%増加した。米国食品協会によると、米国の缶詰食品の売上は 2020 年に 8.9%増加し、スープの売上は 15.3%増加する。
セグメント分析
世界のコンビニエンス・フード市場は、製品タイプ、包装、流通チャネル、地域によって区分される。
冷凍食品部門が世界のコンビニエンス・フード市場で最も高いシェアを占める
冷凍食品に確立された改善された品質基準に対する認識が高まるにつれて、冷凍食品はCAGR 8.6%でコンビニエンス・フード市場シェアのかなりの部分を占めると予想される。数多くの冷凍食品は非常に栄養価が高くヘルシーであり、解凍後すぐに鮮度が戻る。冷凍食品は、手間がかからず、簡単で、短時間で調理できるため、拡大する人口や、レストランやホテルなどの企業の間でますます人気が高まっている。冷凍食品を使った料理の多くは、すでに食材の皮をむき、刻み、カットされているため、調理にかかる時間が大幅に短縮されるからだ。冷凍食品を即座に調理できるオーブンやエアフライヤーの使用が増えていることも、魅力と売上げをさらに押し上げている。
地理的分析
欧州が世界のコンビニエンス・フード市場の主要シェアを占める
経済・社会動向の変化により、欧州のコンビニエンス・フード市場は大きく成長すると予測される。英国のコンビニエンス・フード市場は、食パターンや食習慣の変化から恩恵を受けると予想される。フランスのコンビニエンス・フード市場は、近隣のスーパーマーケットや商店などで多種多様な冷凍食品を簡単に入手できることから、成長が見込まれる。共働き世帯の増加による食品への支出の増加は、欧州地域での市場拡大をさらに促進すると予想される要因である。広告の増加により、欧州全域で簡便食品の人気と売上が上昇している。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Amy's Kitchen, Inc.、Cargill, Incorporated、Conagra Brands, Inc.、General Mills, Inc.、Tyson Foods, Inc.、Mondelz International, Inc.、Kraft Foods Group Inc.、WH Group、Unilever、Kelloggs Companyが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、パッケージ、流通チャネル、地域に基づく世界のコンビニエンス・フード市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。
- すべてのセグメントを含むコンビニエンス食品市場レベルの数多くのデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のコンビニエンス・フード市場レポートは、約50の表、53の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet By Packaging
3.3. Snippet By Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing demand for natural and fresh food products
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The rising number of stringent regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Meat/Poultry Products *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Cereal Based Products
7.4. Vegetables Based Products
7.5. Others
8. By Packaging
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
8.2. Frozen Foods *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Canned Foods
8.4. Chilled Foods
8.5. Ready-to-Eat Foods
8.6. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets/Hypermarkets *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Specialty Stores
9.4. Convenience Stores
9.5. Online Stores
9.6. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amy’s Kitchen, Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.2. Cargill, Incorporated.
12.3. Conagra Brands, Inc.
12.4. General Mills, Inc.
12.5. Tyson Foods, Inc.
12.6. Mondelz International, Inc.
12.7. Kraft Foods Group Inc.
12.8. WH Group
12.9. Unilever
12.10. Kelloggs Company
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global convenience food market reached US$ 623.5 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 7.5% during the forecast period (2023-2030).
The availability of a wide range of convenience food options could pique consumer interest and boost demand, which is expected to support the convenience food market share. Improving the standard and variety of convenience food items by taking cues from well-liked cuisines would create lucrative opportunities for market growth.
Market Dynamics
The increasing demand for natural and fresh food products
The International Food Information Council (IFIC) and the US Food and Drug Administration (FDA) have made claims about the nutritional value of frozen food that is altering consumer perception, such as ‘frozen produce can be just as good as the fresh stuff in terms of nutrition’. Food items kept at different temperatures can lose nutrients, while nutrients like vitamin C and folate can change as a result of temperature variations. Frozen foods do not lose such crucial nutrients because they are kept at a constant low temperature during storage.
In comparison to 2022, a slower rate of increase in food prices is predicted for 2023, though it will remain higher than average. For instance, according to USDA, with a prediction range of 5.5 to 9.6%, all fresh food prices are expected to rise by 7.5% in 2023. With a prediction range of 5.3 to 10.5 percent, it is expected that the cost of fresh food products will rise by 7.8 % in 2023.
Digitalization of the retail sector drives the market expansion
Online grocery shopping and the launch of new apps that make it easy for customers to choose their preferred products are two of the most recent trends driving the market growth. Due to the convenience and variety of online shopping, consumers prefer it. Nearly 31% of the population, according to Eurostat, purchased food and groceries through online retail channels in 2022. Retail grocery shopping is emerging as one of the platforms for companies to showcase and sell their food products due to the increasing Internet and smartphone usage.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the convenience food industry, as people have been forced to change their eating habits due to lockdowns, restrictions, and the closure of restaurants. One of the most significant impacts has been an increase in demand for convenience foods, as people have had to cook more meals at home and look for quick and easy meal solutions. This has led to a surge in sales of frozen foods, canned foods, and packaged foods like instant noodles, pasta, and soup. A survey conducted by the International Food Information Council found that 60% of respondents reported cooking at home more often due to the pandemic, and 85% said they were more focused on their health and nutrition. Sales of frozen foods in the United States increased by 21% in 2020, according to the American Frozen Food Institute. According to the American Association of Food, sales of canned foods in the United States increased by 8.9% in 2020, with soup sales increasing by 15.3%.
Segment Analysis
The global convenience food market is segmented based on product type, packaging, distribution channel and region.
The frozen foods segment accounted for the highest share of the global convenience foods market
As awareness of the improved quality standards established for frozen food products grows, frozen foods are anticipated to make up a sizeable portion of the convenience food market share with a CAGR of 8.6%. Numerous frozen food items are very nutritious and healthy, and after defrosting them, their freshness is immediately released. Frozen foods are becoming more and more popular among expanding populations as well as businesses like restaurants and hotels, among others, due to how hassle-free, simple, and quick they are. This is because many dishes that use frozen food items require significantly less time to prepare because the ingredients have already been peeled, chopped, and cut. The appeal and sales are being further boosted by the growing use of ovens and air fryers that can instantly cook frozen foods.
Geographical Analysis
Europe holds the major share of the global convenience food market
Due to changing economic and social trends, the convenience food market in Europe is predicted to experience significant growth. The UK market for convenience foods is anticipated to benefit from shifting eating patterns and eating habits. The convenience food market in France is anticipated to grow as a result of the simple accessibility of a wide variety of frozen food products in the neighborhood supermarkets and shops, among other places. Growing expenditure on food products as a result of an increase in the number of two-income households is a factor that is further anticipated to fuel market expansion in the Europe region. The popularity and sales of convenient foods are rising across Europe as a result of increased advertising.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Amy’s Kitchen, Inc., Cargill, Incorporated, Conagra Brands, Inc., General Mills, Inc., Tyson Foods, Inc., Mondelz International, Inc., Kraft Foods Group Inc., WH Group, Unilever, and Kelloggs Company.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global convenience food market segmentation based on product type, packaging, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of convenience food market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global convenience food market report would provide approximately 50 tables, 53 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet By Packaging
3.3. Snippet By Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing demand for natural and fresh food products
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The rising number of stringent regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Meat/Poultry Products *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Cereal Based Products
7.4. Vegetables Based Products
7.5. Others
8. By Packaging
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
8.2. Frozen Foods *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Canned Foods
8.4. Chilled Foods
8.5. Ready-to-Eat Foods
8.6. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets/Hypermarkets *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Specialty Stores
9.4. Convenience Stores
9.5. Online Stores
9.6. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amy’s Kitchen, Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.2. Cargill, Incorporated.
12.3. Conagra Brands, Inc.
12.4. General Mills, Inc.
12.5. Tyson Foods, Inc.
12.6. Mondelz International, Inc.
12.7. Kraft Foods Group Inc.
12.8. WH Group
12.9. Unilever
12.10. Kelloggs Company
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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