乳製品の世界市場 - 2023-2030Global Dairy Products Market - 2023-2030 市場概要 世界の乳製品市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023年~2030年)の年平均成長率は3.2%と予測される。 ... もっと見る
サマリー市場概要世界の乳製品市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023年~2030年)の年平均成長率は3.2%と予測される。 乳製品市場は、消費者に栄養上のメリットを提供し、企業に経済機会を提供することで、世界経済に大きく貢献している。乳製品市場は、便利で健康的な食品オプションに対する消費者の需要、人口増加と可処分所得の増加によって牽引されている。 市場ダイナミクス 乳製品の技術進歩が市場成長を牽引 技術の進歩は、酪農の進歩が重要な役割を果たすなど、乳製品産業の成長と発展の原動力となっている。技術の導入は、酪農作業の効率性と生産性の大幅な向上につながった。酪農産業における技術の導入は、持続可能性の向上と環境への影響の軽減にもつながっている。 高級乳製品と有機乳製品への需要の高まりが市場成長の原動力 消費者は健康志向を強めており、有害な化学物質や添加物を含まない乳製品を求めている。有機乳製品はより健康的で安全な食品と認識され、乳製品需要の増加に繋がっている。小売店やオンライン・プラットフォームでプレミアム乳製品や有機乳製品が入手しやすくなっていることも、需要の拡大に寄与している。消費者は、地元で調達され少量生産されたものを含む、より幅広い乳製品にアクセスできるようになり、この市場の成長を促進している。 COVID-19 影響分析 世界の乳製品市場はCOVID-19パンデミックの影響を受けている。レストラン、カフェ、その他の外食施設の閉鎖に伴い、外食産業における乳製品の需要が減少している。しかし、消費者がパンデミックの間に必需品を備蓄したため、小売部門では乳製品の需要が増加している。その結果、乳製品の販売チャネルが変化し、オンライン・プラットフォームや食料品店での販売が増加している。 ウクライナ・ロシア戦争影響分析 ウクライナ・ロシア戦争により、農地、家畜、加工施設が失われ、国内の生乳生産量が減少した。ウクライナからの供給が途絶えたため、一部の乳製品の価格が上昇し、世界の乳製品市場に価格変動をもたらした。この戦争は乳製品の輸入業者にも不確実性をもたらし、貿易パターンの変化と乳製品輸出国間の競争激化を招いた。紛争が世界の乳製品市場に影響を与え続けているため、乳製品業界は警戒を怠らず、市場環境の変化に適応していかなければならない。 人工知能による影響分析 人工知能技術は、チーズ生産ラインからのデータを分析し、チーズの品質に影響を及ぼす可能性のある穴やひび割れなどの欠陥を検出するために使用される。これにより、メーカーは生産上の問題を迅速に特定して対処し、安定した製品品質を確保することができる。AIはまた、新しいチーズの配合開発やチーズの熟成工程の最適化にも利用できる。チーズの風味、テクスチャー、アロマに関するデータを分析することで、AIはメーカーが消費者の嗜好に合った新しく革新的なチーズ製品を生み出すのに役立つ。 セグメント分析 世界の乳製品市場は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。 乳製品市場では、新規開発と製品供給の増加がミルク部門の成長を牽引すると予想される。 牛乳部門は、加工、包装、流通のためのインフラが確立されており、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインプラットフォームで牛乳製品が広く入手できるようになっている。このインフラにより、生乳生産者は消費者の嗜好の変化に素早く対応し、進化する市場トレンドに合わせて新製品を開発することができる。サプライチェーンに大きな支障をきたすことなく、消費者の需要に応じて生乳生産量を増減することができる。例えば、ニューデリー対外農業庁(FAS)の推計によると、インドの生乳生産量は、典型的な南西モンスーンシーズン(6月~9月)を想定した場合、2023年までにほぼ2%増の2億700万トン(mmt)になるという。家畜の飼育に依存するインド人は5億人に上る。 地理的分析 アジア太平洋地域における乳製品消費の増加 アジア太平洋地域は、人口の多さ、可処分所得の増加、乳製品需要の増加により、世界の乳製品市場を支配してきた。同地域では、食生活パターンの変化や欧米型のライフスタイルの採用により、牛乳やその他の乳製品の消費が大幅に伸びている。インド政府畜産酪農省長官によると、インドで最も急速に拡大している産業のひとつが酪農セクターで、2025年までに加工能力を53.5百万MTから108百万MTに倍増させるという目標を掲げている。また、酪農産業のロードマップによると、2025年までに付加価値製品を23%から40%に、インドの対世界輸出シェアを0.36%から10%に引き上げたいとしている。 競争状況 世界の主要企業には、Danone S.A.、Nestlé S.A.、Fonterra Co-operative Group Limited、Royal FrieslandCampina N.V.、Lactalis International、Dairy Farmers of America Inc.、Arla Foods amba、Saputo Inc.、Yili Group、Amulが含まれる。 レポートを購入する理由 - タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界の乳製品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 乳製品市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の乳製品市場レポートは、約53の表、49の図、102ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing consumer demand for convenient and healthy food options drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing competition hampers the market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growing population and rising disposable income drives the market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Milk* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Milk Powder 7.4. Butter 7.5. Cheese 7.6. Yogurt 7.7. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online Sales* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline Sales 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Danone S.A.* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Nestlé S.A. 11.3. Fonterra Co-operative Group Limited 11.4. Royal FrieslandCampina N.V. 11.5. Lactalis International 11.6. Dairy Farmers of America Inc. 11.7. Arla Foods amba 11.8. Saputo Inc. 11.9. Yili Group 11.10. Amul LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing consumer demand for convenient and healthy food options drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing competition hampers the market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growing population and rising disposable income drives the market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Milk* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Milk Powder 7.4. Butter 7.5. Cheese 7.6. Yogurt 7.7. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online Sales* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline Sales 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Danone S.A.* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Nestlé S.A. 11.3. Fonterra Co-operative Group Limited 11.4. Royal FrieslandCampina N.V. 11.5. Lactalis International 11.6. Dairy Farmers of America Inc. 11.7. Arla Foods amba 11.8. Saputo Inc. 11.9. Yili Group 11.10. Amul LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
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