アスパラガスの世界市場 - 2023-2030Global Asparagus Market - 2023-2030 市場概要 世界のアスパラガス市場は2022年に21億2910万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.5%と予測される。 有益な微... もっと見る
サマリー市場概要世界のアスパラガス市場は2022年に21億2910万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.5%と予測される。 有益な微量栄養素を高濃度に含むアスパラガスには、多くの健康上の利点がある。ガンと闘う物質であるグルタチオンは、アスパラガスに含まれている。アスパラガスには血管の健康をサポートするルチンが豊富に含まれています。アスパラガスには野菜の中で最も高濃度の葉酸が含まれているため、これを食べると新生児を神経管欠損症から守ることができる。グルコースを細胞内に運ぶインスリンの働きを助けるクロムもアスパラガスに含まれている。世界野菜センターによると、アスパラガスの生産はカメルーン、タンザニア、ザンビアなどアフリカの多くの国で増加している。これらの国々は、特に輸出市場におけるアスパラガスの需要の増加に対応するため、アスパラガスの栽培面積を拡大している。 市場ダイナミクス 有機アスパラガスへの需要の高まり ペルー・アスパラガス輸入協会によると、ペルーでは有機アスパラガス栽培はまだ初期段階にある。世界第2位のアスパラガス生産国であるペルーは、輸出主導型の有機栽培を着実に拡大している。さらに、米国に有機アスパラガスを供給している生産者は、主にメキシコ中部に位置している。そのひとつがパンパ・ストアで、2022年にメキシコ北東部の402ヘクタールの土地を購入した。有機農産物ネットワークによると、2022年2月のロサンゼルスの卸売農産物市場では、メキシコ産の有機アスパラガス1ケース(重さ11ポンド)に66.41~68.04米ドル、卸売価格では1ポンド当たり約6.0米ドルが請求された。 COVID-19の影響分析 国連食糧農業機関(FAO)の報告書によると、COVID-19の大流行は世界のサプライチェーンに混乱を引き起こし、一部の地域ではアスパラガスの入手に影響を与えた。報告書は、パンデミックによる国際貿易と輸送の制限により、一部の農家が作物を輸出することが困難になったと指摘している。一方、米国農務省(USDA)のデータによると、COVID-19の大流行は、米国におけるアスパラガスの需要に変化をもたらした。2020年には、レストランの閉鎖や社会的距離を置く措置により、家庭で調理する消費者が増えたため、新鮮なアスパラガスの需要が増加した。また、多くの外食産業が閉鎖されたため、缶詰や冷凍アスパラガスの需要が減少したとUSDAは指摘している。 セグメント分析 世界のアスパラガス市場は、種類、品種、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 生鮮アスパラガス部門が世界アスパラガス市場で最も高いシェアを占める 生鮮アスパラガスセグメントは、缶詰や冷凍品よりも嗜好性が高いため、2022年の世界アスパラガス市場で約42%と圧倒的な地位を占めている。生鮮アスパラガスの賞味期限は、漬物や保存料の添加など様々な方法で延ばすことができるが、ミックスベジタブルやチキン調理など、調理済み食品の野菜として依然として人気がある。ピクルスや塩水の形態、スープ、ソースにおける生鮮アスパラガスの需要の増加は、世界市場における生鮮アスパラガス・セグメントの収益成長を促進すると予想される。こうした動きは、様々な食品における生鮮アスパラガスの消費に前向きな傾向があることを示している。 地理的分析 ヨーロッパが世界のアスパラガス市場で主要シェアを占める Eurostatのデータベースによると、欧州連合(EU)の2022年のアスパラガス生産量は436,940トンで、最大の生産国はスペイン、ドイツ、ギリシャである。スペインだけでEU全体の生産量の36%を占めている。消費に関しては、Eurostatによる入手可能な最新のデータによると、2021年にEUが消費したアスパラガスは25万2,000トンで、ドイツ、フランス、イギリスが最大の消費国であった。アスパラガスはヨーロッパで人気のある野菜であり、ヘルシーでオーガニックな食品への需要の高まりから、その消費量は今後も伸び続ける可能性が高い。しかし、天候や貿易政策がヨーロッパにおけるアスパラガスの生産と供給に影響を与える可能性がある。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Altar Produce、Limgroup B.V、Thiermann GmbH & Co.KG、Teboza B.V.、ILIOS、Jersey Asparagus Farms, Inc.、Walker Brothers, Inc.、Apo Foggia、Mazzoni S.p.A.、Global Plant Genetics Ltd.などである。 レポートを購入する理由 - 世界のアスパラガス市場を種類、品種、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - アスパラガス市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的分析。 - 全主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のアスパラガス市場レポートは約69の表、71の図と195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Variety 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing interest in asparagus due to the variety of health benefits 4.1.1.2. The increasing demand for organic asparagus 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The relative weak product distribution through direct marketing 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Frozen * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Canned 7.4. Fresh 8. By Variety 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety 8.2. Green * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Purple 8.4. White 8.5. Wild 8.6. Specific 8.7. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Pharmacies 10.4. Grocery Stores 10.5. Vegetable Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Altar Produce* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.2. Limgroup B.V 13.3. Thiermann GmbH & Co. KG 13.4. Teboza B.V. 13.5. ILIOS 13.6. Jersey Asparagus Farms, Inc. 13.7. Walker Brothers, Inc. 13.8. Apo Foggia 13.9. Mazzoni S.p.A. 13.10. Global Plant Genetics Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Variety 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing interest in asparagus due to the variety of health benefits 4.1.1.2. The increasing demand for organic asparagus 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The relative weak product distribution through direct marketing 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Frozen * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Canned 7.4. Fresh 8. By Variety 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety 8.2. Green * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Purple 8.4. White 8.5. Wild 8.6. Specific 8.7. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Pharmacies 10.4. Grocery Stores 10.5. Vegetable Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Altar Produce* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.2. Limgroup B.V 13.3. Thiermann GmbH & Co. KG 13.4. Teboza B.V. 13.5. ILIOS 13.6. Jersey Asparagus Farms, Inc. 13.7. Walker Brothers, Inc. 13.8. Apo Foggia 13.9. Mazzoni S.p.A. 13.10. Global Plant Genetics Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |