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アスパラガスの世界市場 - 2023-2030


Global Asparagus Market - 2023-2030

市場概要 世界のアスパラガス市場は2022年に21億2910万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.5%と予測される。 有益な微... もっと見る

 

 

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2023年5月15日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のアスパラガス市場は2022年に21億2910万米ドルに達し、2030年にはXX億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.5%と予測される。
有益な微量栄養素を高濃度に含むアスパラガスには、多くの健康上の利点がある。ガンと闘う物質であるグルタチオンは、アスパラガスに含まれている。アスパラガスには血管の健康をサポートするルチンが豊富に含まれています。アスパラガスには野菜の中で最も高濃度の葉酸が含まれているため、これを食べると新生児を神経管欠損症から守ることができる。グルコースを細胞内に運ぶインスリンの働きを助けるクロムもアスパラガスに含まれている。世界野菜センターによると、アスパラガスの生産はカメルーン、タンザニア、ザンビアなどアフリカの多くの国で増加している。これらの国々は、特に輸出市場におけるアスパラガスの需要の増加に対応するため、アスパラガスの栽培面積を拡大している。
市場ダイナミクス
有機アスパラガスへの需要の高まり
ペルー・アスパラガス輸入協会によると、ペルーでは有機アスパラガス栽培はまだ初期段階にある。世界第2位のアスパラガス生産国であるペルーは、輸出主導型の有機栽培を着実に拡大している。さらに、米国に有機アスパラガスを供給している生産者は、主にメキシコ中部に位置している。そのひとつがパンパ・ストアで、2022年にメキシコ北東部の402ヘクタールの土地を購入した。有機農産物ネットワークによると、2022年2月のロサンゼルスの卸売農産物市場では、メキシコ産の有機アスパラガス1ケース(重さ11ポンド)に66.41~68.04米ドル、卸売価格では1ポンド当たり約6.0米ドルが請求された。
COVID-19の影響分析
国連食糧農業機関(FAO)の報告書によると、COVID-19の大流行は世界のサプライチェーンに混乱を引き起こし、一部の地域ではアスパラガスの入手に影響を与えた。報告書は、パンデミックによる国際貿易と輸送の制限により、一部の農家が作物を輸出することが困難になったと指摘している。一方、米国農務省(USDA)のデータによると、COVID-19の大流行は、米国におけるアスパラガスの需要に変化をもたらした。2020年には、レストランの閉鎖や社会的距離を置く措置により、家庭で調理する消費者が増えたため、新鮮なアスパラガスの需要が増加した。また、多くの外食産業が閉鎖されたため、缶詰や冷凍アスパラガスの需要が減少したとUSDAは指摘している。
セグメント分析
世界のアスパラガス市場は、種類、品種、用途、流通チャネル、地域によって区分される。
生鮮アスパラガス部門が世界アスパラガス市場で最も高いシェアを占める
生鮮アスパラガスセグメントは、缶詰や冷凍品よりも嗜好性が高いため、2022年の世界アスパラガス市場で約42%と圧倒的な地位を占めている。生鮮アスパラガスの賞味期限は、漬物や保存料の添加など様々な方法で延ばすことができるが、ミックスベジタブルやチキン調理など、調理済み食品の野菜として依然として人気がある。ピクルスや塩水の形態、スープ、ソースにおける生鮮アスパラガスの需要の増加は、世界市場における生鮮アスパラガス・セグメントの収益成長を促進すると予想される。こうした動きは、様々な食品における生鮮アスパラガスの消費に前向きな傾向があることを示している。
地理的分析
ヨーロッパが世界のアスパラガス市場で主要シェアを占める
Eurostatのデータベースによると、欧州連合(EU)の2022年のアスパラガス生産量は436,940トンで、最大の生産国はスペイン、ドイツ、ギリシャである。スペインだけでEU全体の生産量の36%を占めている。消費に関しては、Eurostatによる入手可能な最新のデータによると、2021年にEUが消費したアスパラガスは25万2,000トンで、ドイツ、フランス、イギリスが最大の消費国であった。アスパラガスはヨーロッパで人気のある野菜であり、ヘルシーでオーガニックな食品への需要の高まりから、その消費量は今後も伸び続ける可能性が高い。しかし、天候や貿易政策がヨーロッパにおけるアスパラガスの生産と供給に影響を与える可能性がある。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、Altar Produce、Limgroup B.V、Thiermann GmbH & Co.KG、Teboza B.V.、ILIOS、Jersey Asparagus Farms, Inc.、Walker Brothers, Inc.、Apo Foggia、Mazzoni S.p.A.、Global Plant Genetics Ltd.などである。
レポートを購入する理由
- 世界のアスパラガス市場を種類、品種、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- アスパラガス市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的分析。
- 全主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のアスパラガス市場レポートは約69の表、71の図と195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Variety
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing interest in asparagus due to the variety of health benefits
4.1.1.2. The increasing demand for organic asparagus
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The relative weak product distribution through direct marketing
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Frozen *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Canned
7.4. Fresh
8. By Variety
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety
8.2. Green *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Purple
8.4. White
8.5. Wild
8.6. Specific
8.7. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Pharmaceuticals
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets/Hypermarkets *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Pharmacies
10.4. Grocery Stores
10.5. Vegetable Stores
10.6. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Altar Produce*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.2. Limgroup B.V
13.3. Thiermann GmbH & Co. KG
13.4. Teboza B.V.
13.5. ILIOS
13.6. Jersey Asparagus Farms, Inc.
13.7. Walker Brothers, Inc.
13.8. Apo Foggia
13.9. Mazzoni S.p.A.
13.10. Global Plant Genetics Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global asparagus market reached US$ 2,129.1 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 5.5% during the forecast period (2023-2030).
Due to its high concentration of beneficial micronutrients, asparagus has a number of health advantages. Glutathione, a substance that fights cancer, is present in asparagus. Asparagus is a rich source of rutin, which supports the health of blood vessels. Since asparagus has the highest concentration of folacin of any vegetable, eating it can help protect newborns from neural tube defects. Chromium, which aids insulin in transporting glucose into cells, is also present in asparagus. According to World Vegetable Center, asparagus production is increasing in many African countries, such as Cameroon, Tanzania, and Zambia. These countries are expanding their asparagus acreage to meet the increasing demand for the vegetable, particularly in export markets.
Market Dynamics
The increasing demand for organic asparagus
According to the Peruvian Asparagus Importer's Association, organic asparagus cultivation is still in its infancy in Peru. As the world's second-largest producer of asparagus, Peru is steadily expanding its export-driven organic cultivation. Moreover, growers who supply the United States with organic asparagus are mainly located in central Mexico. One such grower is Pampa Store, which in 2022 purchased 402 ha of land in Mexico's northeastern region, which borders the American state of Texas. The Los Angeles Wholesale Produce Market in February 2022 charged USD 66.41–68.04 for a case of organic asparagus weighing 11 pounds and produced in Mexico, or roughly USD 6.0 per pound wholesale price, according to the Organic Produce Network which can be attributed to the price of the vegetable being sold year-round on market shelves.
COVID-19 Impact Analysis
According to a report by the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), the COVID-19 pandemic caused disruptions in global supply chains, which affected the availability of asparagus in some regions. The report notes that the restrictions on international trade and transportation caused by the pandemic made it difficult for some farmers to export their crops. On the other hand, according to data from the United States Department of Agriculture (USDA), the COVID-19 pandemic led to a shift in demand for asparagus in the United States. In 2020, there was an increase in demand for fresh asparagus as more consumers cooked at home due to restaurant closures and social distancing measures. The USDA also notes that demand for canned and frozen asparagus decreased due to the closure of many food service establishments.
Segment Analysis
The global asparagus market is segmented based on type, variety, application, distribution channel and region.
Fresh asparagus segment accounted for the highest share of the global asparaguss market
The fresh asparagus segment held a dominant position in the global asparagus market with approximately 42% in 2022 due to its high preference over canned and frozen counterparts. While the shelf life of fresh asparagus can be extended through various methods such as pickling or adding preservatives, it remains a popular vegetable for ready-to-eat foods, including mixed vegetables and chicken preparations. The growing demand for fresh asparagus in pickled and brine forms, soups, and sauces is anticipated to fuel revenue growth of the fresh asparagus segment in the global market. These developments indicate a positive trend for the consumption of fresh asparagus in various food products.
Geographical Analysis
Europe holds the major share in the global asparagus market
According to the Eurostat database, the European Union (EU) produced 436,940 tons of asparagus in 2022, with the largest producers being Spain, Germany, and Greece. Spain alone accounted for 36% of the total EU production. In terms of consumption, the latest available data from Eurostat shows that in 2021, the EU consumed 252,000 tons of asparagus, with Germany, France, and the United Kingdom being the largest consumers. Asparagus is a popular vegetable in Europe, and its consumption is likely to continue to grow in the coming years due to increasing demand for healthy and organic foods. However, weather conditions and trade policies can affect asparagus production and supply in Europe.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Altar Produce, Limgroup B.V, Thiermann GmbH & Co. KG, Teboza B.V., ILIOS, Jersey Asparagus Farms, Inc., Walker Brothers, Inc., Apo Foggia, Mazzoni S.p.A., and Global Plant Genetics Ltd.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global asparagus market segmentation based on type, variety, application, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of asparagus market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global asparagus market report would provide approximately 69 tables, 71 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Variety
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing interest in asparagus due to the variety of health benefits
4.1.1.2. The increasing demand for organic asparagus
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The relative weak product distribution through direct marketing
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Frozen *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Canned
7.4. Fresh
8. By Variety
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety
8.2. Green *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Purple
8.4. White
8.5. Wild
8.6. Specific
8.7. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Pharmaceuticals
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets/Hypermarkets *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Pharmacies
10.4. Grocery Stores
10.5. Vegetable Stores
10.6. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Altar Produce*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.2. Limgroup B.V
13.3. Thiermann GmbH & Co. KG
13.4. Teboza B.V.
13.5. ILIOS
13.6. Jersey Asparagus Farms, Inc.
13.7. Walker Brothers, Inc.
13.8. Apo Foggia
13.9. Mazzoni S.p.A.
13.10. Global Plant Genetics Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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