小型犬用ドッグフードの世界市場 - 2023-2030Global Small Breed Dog Food Market - 2023-2030 市場概要 飼い主が必要とする栄養を小型犬にも摂取させるため、小型犬用のドッグフードは一般的な成犬用ドッグフードよりもタンパク質、脂肪、カロリー、その他の栄養素の配合量が多くなっている。ほとんどの成... もっと見る
サマリー市場概要飼い主が必要とする栄養を小型犬にも摂取させるため、小型犬用のドッグフードは一般的な成犬用ドッグフードよりもタンパク質、脂肪、カロリー、その他の栄養素の配合量が多くなっている。ほとんどの成犬用ドッグフードは、小型犬用ドッグフードよりもカルシウムとリンの含有量がやや少ない。子犬用ドッグフードは、同じ銘柄の成犬用ドッグフードよりも脂肪分とタンパク質が多く含まれているため、1食あたりのカロリーが高くなります。小型犬の飼い主が体重20ポンド未満の犬用に特別に処方されたフードを求めているため、小型犬用ドッグフード市場はまだ比較的ニッチだが、急速に拡大している。 2022年の小型犬用ドッグフードの世界市場規模は、YY百万米ドルであった。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は6.52%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 市場ダイナミクス:小型犬種の健康とウェルネスへの関心の高まりが市場拡大の原動力 ペットの飼い主は動物と過ごす時間を増やし、小型犬の健康全般に関心を持つようになっている。その結果、こうした飼い主の多くは、小型犬を定期検診に頻繁に連れてくるようになった。ペットの健康を維持するために、多くの獣医師が食事にサプリメントを加えることを勧めています。これは市場に影響を与える重要な要素の一つである。獣医師が推奨する小型犬用ドッグフードは急速に拡大しており、ドッグフードがペット全体の健康を維持するためにいかに重要であるかをますます強調している。さらに、多くの企業が動物病院と協力し、臨床医による製品の推奨をサポートし、詳細な製品情報やサンプルをクリニックに提供している。これらは市場拡大を加速させると予想される要素である。 一方、大手ドッグフードメーカーは、製品のイノベーションにブランド戦略を集中させることで、世界市場を支配している。小型犬用ドッグフードの原材料や風味を革新する傾向は、栄養と嗜好性への関心の高まりが背景にある。 しかし、ペット用自動給餌器の価格が高いため、ブラジルやインドなどの発展途上国では普及が進んでいない。こうした要因は世界的にペットの飼育率を低下させ、予測期間を通じて市場の拡大を阻害する可能性がある。 市場細分化:小型犬用ドッグフードの世界市場ではドライフード部門が最も高いシェアを占める 2022年の市場シェアがXX%と大きいドライフードは、犬の歯垢の蓄積を防ぎ、歯石の蓄積を最小限に抑えることで、小型犬の口腔衛生を良好に保つのに役立つ。さらに、このカテゴリーの製品は、小型犬の健康維持に必要な歯ごたえと噛み応えを提供する。ドライフードは、缶詰のように冷凍する必要がありません。ペットの健康問題に対する消費者の意識の高まりから、犬の体重維持・改善が注目されるようになり、世界の小型犬用ドライフードの売上需要は非常に高くなっている。顧客は提供されるさまざまなドライフードの中から選び、製品ブランドに大きく依存している。メーカー各社は、プレミアム・ドライフード製品市場に参入することで、全体の利益率を高めようと常に努力している。 一方、スナックやおやつは、そのおいしさと品質の高さにより、小型犬にとってよりユニークな選択肢となりつつある。市場参加者が小型犬用の多様で健康的なスナックやおやつを積極的に発売していることから、この分野は今後大きく成長すると予測される。 また、売上の大半はスーパーマーケット、ハイパーマーケット、その他の量販店が占めると予想される。消費者が、ブランドや価格の面で幅広い選択肢を提示される大型小売店で商品を購入することを好む傾向が強いことが、この優位性の要因であると考えられる。 地理的浸透:予測期間中、欧州が圧倒的なシェアを占める 粗悪なドッグフードに伴う健康リスクに対する意識の高まりから、欧州は小型犬用ドッグフードの最大市場となっている。その結果、プレミアム・ペットフードや特殊ペットフードの需要が高まっている。欧州市場を牽引しているのは、英国、ドイツ、フランスといった国々におけるペット飼育率の上昇とペットの健康に対する意識である。犬は、世界中で最も好まれているペットの仲間であると考えられている。多くのヨーロッパ人は、在宅勤務や社会的孤立に対処するために、友人として犬を飼うことにしている。人々が家で過ごす時間が長くなるにつれて、犬との絆を築く傾向も強くなった。その結果、イヌの人間化が進み、小型犬種のドッグフードの単価が上昇した。小型犬用ドッグフードの市場は、いくつかの重要な要因により拡大している。第一に、イヌの飼い主が、自分とイヌの赤ちゃんのために健康的な食べ物を与えることの重要性を認識するようになった。その結果、健康的な小型犬用ドッグフードに対する市場の需要が高まっている。2022年の国内市場シェアは現在ドイツが最も高く、予測期間を通じて急成長が見込まれている。ドイツは欧州の小型犬用ドッグフード市場の主要国のひとつである。小型犬は地下鉄、ほとんどの店舗、多くの飲食店など、どこでも歓迎されている。同国では、人々は交友のために小型犬を選ぶ。著しい成長率では、イギリスはドイツに次いで2位である。同国では犬の飼育率が高いため、人々は自分自身とペットの両方に健康的な食事を提供することに関心を寄せている。 競争環境: 世界の小型犬用ドッグフード市場は競争が激しく、大手企業が圧倒的な売上シェアを獲得している。ブルー・バッファロー、ダイヤモンド・ペット・フーズ、ウェルペットLLC、マース・ペットケア、J.M.スマッカー・カンパニー、ペットガード、ネスレ、ビアファー、セントラル・ガーデン&ペットなどは、手頃な価格で新商品を発売するための技術進歩に注力している。大手企業は、市場で強力な競争相手として際立つために、買収・合併、地域拡大、提携などの戦略を活用している。R&Dや新製品発売への注力の増加は、主要プレーヤーが市場での存在感を高めるための追加的な方法である。小型犬用ドッグフードの世界市場のプレーヤーは、業界のトッププレーヤーのイノベーションによる有利な成長機会から利益を得ることが期待できる。例えば、オリジェンは小型犬用に特別に設計されたドッグフード「スモール・ブリード」を発売した。これは、フリーズドライのおいしいキブルに85%の高品質の動物性原材料を使用し、小型犬の特別な要求に応えるものである。免疫システム、関節、皮膚、被毛をサポートする成分を含み、高エネルギーレベルと健康的な体重をサポートするタンパク質が豊富です。オリジェン スモールブリードの上位10種類の原材料は、新鮮なものまたは生のもので、動物性原材料の2/3を占めています。これらの原材料は、放し飼いの鶏肉と七面鳥、天然魚、ウズラです。 COVID-19の影響世界の小型犬用ドッグフード市場にプラスの影響 より多くのペットの飼育、プレミアム・ペットフードの需要の増加、ペットフード・メーカーの製造戦略の変化は、世界のペットフード販売にプラスの影響を与えている。2020年の鎖国中、ペットの飼い主もペットフードを買いだめしたため、売上は一時的に増加した。最も深刻な影響を受けた一部の地域では、売上が顕著に増加した。米国ペット用品協会(APPA)は、2020年の米国におけるペットフードおよびトリートメントの売上は9.7%増加すると推定している。ゼネラル・ミルズ社のペットフード・ブランド、ブルー・バッファローは特に3月中旬に売上が急増した。同社は、予想される期間中、ドッグフードの旺盛な需要が続くと予測している。 この小型犬用ドッグフードの世界市場に関する調査レポートは約70の市場データ表、70の図表、180ページを提供しています。 目次Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Food Type 3.2. Market Snippet by Flavor Type 3.3. Market Snippet by Price Range 3.4. Market Snippet by Distribution channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Food Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Food Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Food Type Segment 7.2. Wet Food * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Dry Food 7.4. Treats & Snacks 7.5. Frozen Food 8. By Flavor Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Flavor Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Flavor Type Segment 8.2. Chicken * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Beef 8.4. Turkey 8.5. Fish 8.6. Others 9. By Price Range 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Price Range Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Price Range Segment 9.2. Mass * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Premium 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Convenience Stores 10.4. Pet Specialty Stores 10.5. Online Retailers 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Blue Buffalo Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Diamond Pet Foods 13.3. WellPet LLC 13.4. Mars Petcare 13.5. The J.M. Smucker Company 13.6. PetGuard 13.7. Nestlé 13.8. Beaphar 13.9. Central Garden & Pet 13.10. Colgate-Palmolive Company *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of ContentsScope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Food Type 3.2. Market Snippet by Flavor Type 3.3. Market Snippet by Price Range 3.4. Market Snippet by Distribution channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Food Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Food Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Food Type Segment 7.2. Wet Food * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Dry Food 7.4. Treats & Snacks 7.5. Frozen Food 8. By Flavor Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Flavor Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Flavor Type Segment 8.2. Chicken * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Beef 8.4. Turkey 8.5. Fish 8.6. Others 9. By Price Range 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Price Range Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Price Range Segment 9.2. Mass * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Premium 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Convenience Stores 10.4. Pet Specialty Stores 10.5. Online Retailers 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Food Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Type 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Price Range 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Blue Buffalo Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Diamond Pet Foods 13.3. WellPet LLC 13.4. Mars Petcare 13.5. The J.M. Smucker Company 13.6. PetGuard 13.7. Nestlé 13.8. Beaphar 13.9. Central Garden & Pet 13.10. Colgate-Palmolive Company *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |