代替タンパク質の世界市場 - 2023-2030Global Alternative Proteins Market - 2023-2030 市場概要 世界の代替タンパク質市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.6%である。 ... もっと見る
サマリー市場概要世界の代替タンパク質市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.6%である。 代替タンパク質は、植物由来のタンパク質の一種である。これらのタンパク質は、ベジタリアンやビーガンの食事によく見られる。植物ベース、昆虫ベース、実験室育ちの肉タンパク質が最も一般的なタイプである。これらの代替タンパク質は、動物性農産物を模倣し、動物性食肉製品に匹敵する食感、味、外観を消費者に提供するが、環境への影響は少ない。 代替蛋白質は、一般的な2つの蛋白源である魚と牛肉に比べ、はるかに少ない天然資源で大量の蛋白質を供給する。食品技術の革新は加速しており、その結果、既存の事業を脅かす可能性を秘めた、新たなタンパク質製造の機会がもたらされている。代替蛋白質は食肉よりも優れた栄養特性を有し、有限な天然資源への依存を減らすと同時に排出量も削減する可能性を秘めている。 市場ダイナミクス オーガニック・プロテインへの志向の高まり 植物性食品を含む代替タンパク質は、ベジタリアンやビーガンのみを魅了するために使用されている。この分野での技術の進歩に伴い、肉食の人々にとっても、誰もがおいしく食べられる選択肢が登場し、巨大な投資市場が形成されている。現代の食肉生産プロセスや健康志向を懸念する消費者は、すでに代替タンパク質を求めている。 有機代替肉への需要の高まりは、市場の様々な大手企業に新製品を発売する機会を提供している。例えば、2020年、ケリーは植物性タンパク質原料ラインを拡大した。オーガニック、ビーガン、アレルゲンフリーの製品は、乳児栄養、高齢者向けタンパク質飲料、ビーガンニーズなど、様々な食品・飲料用途に利用できる。 これらの製品には、エンドウ豆、米、ヒマワリなどの植物原料が使用されている。ProDiemとHyproのラインでは、13種類の新しい植物性タンパク質成分が開発された。 代替タンパク質に関連するアレルギー 潜在的な利点があるにもかかわらず、代替タンパク質の市場成長はアレルギーへの懸念によって妨げられてきた。代替タンパク質に関連するアレルゲンは小麦である。小麦は、菜食主義者やベジタリアンの間で人気のある肉の代用品であるセイタンの一般的な原料である。しかし、小麦アレルギーやセリアック病の患者にとって、セイタンの摂取は副作用を引き起こす可能性がある。そのため、セイタンベースの製品の魅力は、一部のニッチな消費者に限られている。 大豆と小麦に加え、代替蛋白質にはナッツ、種子、豆類など他のアレルゲンが含まれている場合があり、これもアレルギーを持つ人にとっては懸念となりうる。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。 セグメント分析 世界の代替タンパク質市場は、タイプ、ソース、フォーム、アプリケーションおよび地域に基づいてセグメント化されます。 消費者の嗜好と需要の高まりと食品技術の大きな飛躍 代替タンパク質市場における食品・飲料用途は大きなシェアを占めると予想される。植物由来の肉代替物や食用昆虫などの代替タンパク質は、相当量のタンパク質を供給するが、最も一般的で従来型のタンパク質源(すなわち肉や魚)に比べ、生産に必要な天然投入物(例えば水)が少なくて済む。これらのタンパク質は「新規食品タンパク質」とも呼ばれ、引き締まった体組織と人間の健康を構築するアミノ酸の異なる配列で構成されている。 食品業界は、10年に一度の大変革の瀬戸際にある。消費者の嗜好が進化し、肉の摂取量が減少または完全にカットされ、代替食品タイプへの需要が高まるにつれて、植物、微生物、動物細胞をベースとする代替食品の比類なき成長が、この変化を推進する可能性がある。 F&B業界は、代替蛋白質、水産養殖、垂直農法といった食品技術の大きな飛躍と並んで、消費者の嗜好と需要の高まりが主な原動力となっている。こうしたトレンドは食糧システムを再構築し、世界の食糧安全保障を解決するための技術革新を推進し、より持続可能な製品と施設を生み出している。 さらに、多くの企業が代替タンパク質事業の拡大を計画している。例えば2020年4月、スターバックスはOatly、Beyond Meat、Omniporkの製品を発売し、中国全土で植物由来の食品・飲料メニューを展開すると発表した。 地理的分析 北米のペットフード事業の台頭とペットの健康に対する消費者の意識の高まり ペットフード事業の台頭とペットの健康に対する消費者の意識の高まりが、北米の代替タンパク質市場を牽引している。大手企業は国内外市場向けの新製品投入に投資している。 プロテイン消費量は北米市場の成熟度の関数である。世界平均と比較して、米国の牛肉タンパク質消費量は約2倍である。その結果、米国における従来のタンパク質消費は、従来のタンパク質製品と代替タンパク質製品の両方を含め、引き続き堅調に推移すると予測される。 加えて、ヴィーガン、乳製品不使用、エシカル(生産者が動物虐待に加担しないことを意味する)製品が新たに発売されるブームがあった。新製品が加わることで、新たなトレンドが生まれ、競争が激化する。 環境と食の安全保障という側面は魅力的だが、一般に受け入れられるかどうかは公平性にかかっている。代替タンパク質は、代替となる従来のタンパク質と同じ味と食感を持ち、同じかそれ以下のコストでなければならない。 Blue Horizon Corporationによれば、2035年までに、炭素コストの上昇と、畜産から代替蛋白源に移行する農家への支援により、消費量は22%増加する可能性がある。2025年までには、北米は「肉のピーク」を迎え、これらの市場における動物性タンパク質の消費は減少に転じるだろう。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Koninklijke DSM N.V.、Kerry Group、DuPont、Cargill, Incorporated、Ÿnsect、Ingredion Incorporated、Emsland Group、Cosucra Group、Batory Foods Chapulが含まれる。 レポートを購入する理由 - タイプ、ソース、フォーム、アプリケーション、地域に基づく世界の代替タンパク質市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 代替蛋白質市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルとして利用可能な製品マッピング。 世界の代替タンパク質市場レポートは、約69表、69図、203ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing inclination toward organic proteins 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergies linked to alternative proteins 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Organic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Inorganic 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Plant Protein * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Soy 8.2.4. Wheat 8.2.5. Pea 8.2.6. Rice 8.2.7. Oat 8.2.8. Potato 8.2.9. Canola 8.2.10. Others 8.3. Mycoprotein 8.4. Insect Protein 8.4.1. Crickets 8.4.2. Black Soldier Flies 8.4.3. Mealworms 8.4.4. Beetles 8.4.5. Caterpillars 8.4.6. Bees, Wasps, Ants 8.4.7. Grasshoppers 8.4.8. Others 8.5. Algal Protein 8.6. Cultured Meat 8.6.1. Poultry 8.6.2. Beef 8.6.3. Pork 8.6.4. Fish 8.6.5. Others 8.7. Others 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Dry * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food & Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Bakery and Confectionary 10.2.4. Convenience Food 10.2.5. Dairy 10.2.6. Meat and Poultry 10.2.7. Nutritional Bars 10.2.8. Infant Formula 10.2.9. Beverages 10.2.10. Dietary Supplements 10.2.11. Others 10.3. Animal Feed & Pet Food 10.3.1. Pets 10.3.2. Ruminant 10.3.3. Swine 10.3.4. Poultry 10.3.5. Aquatic Animals 10.4. Personal Care and Cosmetics 10.4.1. Skin Care 10.4.2. Hair Care 10.4.3. Oral Care 10.4.4. Others 10.5. Pharmaceuticals 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Koninklijke DSM N.V* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Kerry Group 13.3. DuPont 13.4. Cargill, Incorporated 13.5. Ÿnsect 13.6. Ingredion Incorporated 13.7. Emsland Group 13.8. Cosucra Group 13.9. Batory Foods 13.10. Chapul LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing inclination toward organic proteins 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergies linked to alternative proteins 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Organic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Inorganic 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Plant Protein * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Soy 8.2.4. Wheat 8.2.5. Pea 8.2.6. Rice 8.2.7. Oat 8.2.8. Potato 8.2.9. Canola 8.2.10. Others 8.3. Mycoprotein 8.4. Insect Protein 8.4.1. Crickets 8.4.2. Black Soldier Flies 8.4.3. Mealworms 8.4.4. Beetles 8.4.5. Caterpillars 8.4.6. Bees, Wasps, Ants 8.4.7. Grasshoppers 8.4.8. Others 8.5. Algal Protein 8.6. Cultured Meat 8.6.1. Poultry 8.6.2. Beef 8.6.3. Pork 8.6.4. Fish 8.6.5. Others 8.7. Others 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Dry * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food & Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Bakery and Confectionary 10.2.4. Convenience Food 10.2.5. Dairy 10.2.6. Meat and Poultry 10.2.7. Nutritional Bars 10.2.8. Infant Formula 10.2.9. Beverages 10.2.10. Dietary Supplements 10.2.11. Others 10.3. Animal Feed & Pet Food 10.3.1. Pets 10.3.2. Ruminant 10.3.3. Swine 10.3.4. Poultry 10.3.5. Aquatic Animals 10.4. Personal Care and Cosmetics 10.4.1. Skin Care 10.4.2. Hair Care 10.4.3. Oral Care 10.4.4. Others 10.5. Pharmaceuticals 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Koninklijke DSM N.V* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Kerry Group 13.3. DuPont 13.4. Cargill, Incorporated 13.5. Ÿnsect 13.6. Ingredion Incorporated 13.7. Emsland Group 13.8. Cosucra Group 13.9. Batory Foods 13.10. Chapul LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |