世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スポーツ栄養の世界市場 - 2023-2030


Global Sports Nutrition Market - 2023-2030

市場概要 世界のスポーツ栄養市場は、2022年に261億600万米ドルに達し、2030年には682億3,100万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は12.8%である。 ア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年6月5日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
195 英語

 

サマリー

市場概要
世界のスポーツ栄養市場は、2022年に261億600万米ドルに達し、2030年には682億3,100万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は12.8%である。
アスリートや活動的な人は、筋肉の成長と修復をサポートするために、座っている人よりも多くのタンパク質を必要とする。米国スポーツ医学会(American College of Sports Medicine)は、アスリートが1日に体重1kgあたり1.2~1.7gのタンパク質を摂取することを推奨している。炭水化物は、高強度運動の主な燃料源です。国際オリンピック委員会は、世界のスポーツ栄養市場価値を牽引するトレーニングの強度と期間に応じて、アスリートが1日当たり体重1kg当たり5~12gの炭水化物を摂取することを推奨している。会員登録に関しては、ヘルスクラブやフィットネスセンターは特にミレニアル世代をターゲットにしている。これらのヘルスクラブの大半は、会員にプロテインサプリメント、エナジードリンク、栄養バー、その他のスポーツ栄養製品を提供することで収益をあげており、これが予測期間の市場規模を押し上げている。
市場ダイナミクス
スポーツ栄養製品に関連する健康メリットの増加が市場成長の原動力となる見込み
スポーツ栄養製品は、アスリートやフィットネス愛好家にさまざまな健康上のメリットを提供することができる。エナジーバー、ジェル、ドリンクなどのスポーツ栄養製品は、アスリートに素早くエネルギーを供給してトレーニングの燃料とし、パフォーマンスを向上させるように設計されている。β-アラニン、カフェイン、硝酸塩などのサプリメントは、疲労を軽減し、運動中の酸素摂取量を増やすことで、持久力の向上に役立ちます。ホエイプロテインやカゼインなどのタンパク質サプリメントは、筋肉組織を修復し炎症を抑えることで、運動後の回復を早め、スポーツ栄養製品に有利な売上をもたらす。
代替製品の過剰な入手可能性と成分に対する否定的な認識
スポーツドリンクは運動中の水分補給に役立ちますが、やはり普通の水が最も重要な水分補給源です。運動前、運動中、運動後に水を飲むことは、最適な水分補給レベルを維持するために不可欠である。スポーツ栄養製品は一部のアスリートにとって役に立つかもしれないが、健康的な食事と運動習慣に必要な要素ではない。栄養価の高い食品を含むバランスの取れた食事は、運動能力をサポートするのに必要なエネルギーと栄養素を提供することができ、リカバリー製品はスポーツ栄養製品の代替品となります。
人工知能の分析
人工知能(AI)は、アスリートの食事の最適化とパフォーマンスの向上を支援することで、スポーツ栄養の分野に革命を起こす可能性を秘めている。AIアルゴリズムは、アスリートの体組成、代謝率、遺伝子プロファイルなどの生体データを分析し、アスリート独自のニーズや目標を考慮したパーソナライズされた栄養プランを作成することができる。スマートウォーターボトルや食事追跡アプリなど、アスリートの栄養摂取を追跡するウェアラブルデバイスは、AIを使用してデータを分析し、栄養の最適化に役立つリアルタイムのフィードバックや推奨事項を提供することができる。
セグメント分析
世界のスポーツ栄養市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。
Eコマースセグメントが世界のスポーツ栄養市場で大きなシェアを占める
予測期間中、Eコマースチャネルの成長率が最も高いと予測される。スポーツサプリメントは、オンライン小売業者によって魅力的な割引価格で提供されており、これらのチャネルを通じて販売される商品の需要が増加している。さらに、オンライン競合他社が小売ライバルと競争するために使用する戦術の増加は、今後数年間でオンラインチャネルの成長を加速させる可能性がある。例えば、キリンは2023年4月17日、多機能製品を求める活動的な消費者の需要を取り込もうと、免疫健康効果のある初の機能性表示食品(FFC)スポーツ栄養ドリンクを発売した。
地理的分析
世界のスポーツ栄養市場は欧州が最大シェア
地域別では、世界のスポーツ栄養市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アメリカに区分される。
アジア太平洋地域、特にインドや中国などの国々では、消費者のライフスタイルが変化しているため、スポーツや運動後の空腹感を満たし、栄養を補給するための便利な食品として、スポーツ栄養食品の人気が高まっている。その結果、スポーツ栄養市場を推進する主な要因の1つは、消費者のスポーツ参加である。健康志向の強い消費者の間で間食の傾向が強まっていることも、スポーツ栄養、特にエネルギー・バーやプロテイン・バーの需要を後押ししている。これらの製品はRTE食品に直結しているため、顧客は最終的に時間を節約できる。筋肉増強、スタミナ向上、体脂肪減少など、多様なニーズを持つこの地域のフィットネス愛好家も市場を牽引し、新規参入を可能にしている。例えば、2023年4月24日には、タイガー・シュロフが所属するProwlがニューデリーでビルドを使ったスポーツサプリメントを発売した。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、Iovate Health Sciences International Inc.、Campo de Lorca.Abbott Laboratories、Quest Nutrition、PepsiCo, Inc.、Clif Bar & Company、The Coca-Cola Company、MusclePharm、The Bountiful Company、Post Holdings, Inc.、BA SPORTS NUTRITION, LLCが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域に基づく世界のスポーツ栄養市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- スポーツ栄養市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるExcelで利用可能な製品マッピング。
世界のスポーツ栄養市場レポートは、約53表、46図、195ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by End User
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Protein Powder*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. ISO Drink Powder
7.4. Sports Supplements
7.5. RTD Protein Drinks
7.6. Sports Drinks
7.7. Energy Bars
7.8. Others
8. By End User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
8.2. Athletes*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Body Builders
8.4. Lifestyle Users
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarket/Hypermarket *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Drugs and Specialty Stores
9.4. Fitness Centers
9.5. Online Channels
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.6. Introduction
10.7. Key Region-Specific Dynamics
10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.4.1. China
10.7.4.2. India
10.7.4.3. Japan
10.7.4.4. Australia
10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Iovate Health Sciences International Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Grade Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Abbott Laboratories
12.3. Quest Nutrition
12.4. PepsiCo, Inc.
12.5. Clif Bar & Company
12.6. The Coca-Cola Company
12.7. MusclePharm
12.8. The Bountiful Company
12.9. Post Holdings, Inc.
12.10. BA SPORTS NUTRITION, LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The global sports nutrition market reached US$ 26,106 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 68,231 million by 2030. The market is growing at a CAGR of 12.8% during the forecast period (2023-2030).
Athletes and active individuals require more protein than sedentary individuals to support muscle growth and repair. The American College of Sports Medicine recommends that athletes consume between 1.2 and 1.7 grams of protein per kilogram of body weight per day. Carbohydrates are the primary source of fuel for high-intensity exercise. The International Olympic Committee recommends that athletes consume between 5-12 grams of carbohydrates per kilogram of body weight per day, depending on the intensity and duration of their training which drives the global sports nutrition market value. When it comes to signing up for memberships, health clubs and fitness centers specifically target the millennial generation. The majority of these health clubs generate revenue by offering their members protein supplements, energy drinks, nutrition bars, and other sports nutrition products which fuels the market size in the forecast period.
Market Dynamics
The Increasing Health Benefits Associated With Sports Nutrition Products Is Expected To Drive The Market Growth
Sports nutrition products can provide a variety of health benefits for athletes and fitness enthusiasts. Sports nutrition products such as energy bars, gels, and drinks are designed to provide athletes with quick energy to fuel their workouts and improve performance. Supplements such as beta-alanine, caffeine, and nitrate can help improve endurance by reducing fatigue and increasing oxygen uptake during exercise. Protein supplements such as whey protein and casein can help speed up recovery time after workouts by repairing muscle tissue and reducing inflammation, and creating lucrative sales in sports nutrition products.
The Excessive Availability Of Alternative Products And Negative Perception Of Ingredients
While sports drinks can be useful for maintaining hydration during exercise, plain water is still the most important source of hydration. Drinking water before, during, and after exercise is essential to maintain optimal hydration levels. while sports nutrition products can be helpful for some athletes, they are not a necessary component of a healthy diet and exercise routine. A balanced diet that includes whole, nutrient-dense foods can provide the energy and nutrients necessary to support athletic performance and recovery products are alternatives to sports nutrition products.
Artificial Intelligence Analysis
Artificial intelligence (AI) has the potential to revolutionize the field of sports nutrition by helping athletes optimize their diets and improve their performance. AI algorithms can analyze an athlete's biometric data, such as body composition, metabolic rate, and genetic profile, to create a personalized nutrition plan that takes into account their unique needs and goals. Wearable devices that track an athlete's nutritional intake, such as smart water bottles and food-tracking apps, can use AI to analyze the data and provide real-time feedback and recommendations to help optimize their nutrition.
Segment Analysis
The global sports nutrition market is segmented based on product type, end user, distribution channel and region.
E-commerce Segment Accounts for Sizable Share In The Global Sports Nutrition Market
Over the forecast period, the e-commerce channel is anticipated to have the fastest rate of growth. Sports supplements are offered at attractive discounts by online retailers, which is increasing demand for goods sold through these channels. Additionally, an increase in the tactics used by online competitors to compete with their retail rivals may accelerate the growth of online channels in the years to come. For instance, on April 17, 2023, Kirin launched its first Food with Function Claims (FFC) sports nutrition drink with immune health benefits, as it seeks to tap into active consumers’ demands for multifunctional products.
Geographical Analysis
Europe Holds The Largest Share In The Global Sports Nutrition Market
By region, the global sports nutrition market is segmented into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, Middle-east and America.
Sports nutrition food is becoming more popular as a convenient food option to sate hunger and provide nutrition after sports or exercise due to the changing lifestyles of consumers in the Asia-Pacific region, particularly in nations like India and China. As a result, one of the key factors propelling the sports nutrition market is consumer participation in sports. The growing trend of snacking among the nation's health-conscious consumers fuels the demand for sports nutrition, particularly energy and protein bars. Customers ultimately save time because these products are directly related to RTE foods. With their diverse needs, such as those for muscle growth, stamina improvement, and body-fat reduction, among others, fitness enthusiasts in the area are also driving the market and allowing new players to enter. For instance, on April 24, 2023, Tiger Shroff’s Prowl launched sports supplements with a build in New Delhi.
Competitive Landscape
The major global players include Iovate Health Sciences International Inc., Campo de Lorca. Abbott Laboratories, Quest Nutrition, PepsiCo, Inc., Clif Bar & Company, The Coca-Cola Company, MusclePharm, The Bountiful Company, Post Holdings, Inc., and BA SPORTS NUTRITION, LLC.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global sports nutrition market segmentation based on product type, end users, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Sports nutrition market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global Sports nutrition market report would provide approximately 53 tables, 46 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by End User
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Protein Powder*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. ISO Drink Powder
7.4. Sports Supplements
7.5. RTD Protein Drinks
7.6. Sports Drinks
7.7. Energy Bars
7.8. Others
8. By End User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
8.2. Athletes*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Body Builders
8.4. Lifestyle Users
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarket/Hypermarket *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Drugs and Specialty Stores
9.4. Fitness Centers
9.5. Online Channels
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.6. Introduction
10.7. Key Region-Specific Dynamics
10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.4.1. China
10.7.4.2. India
10.7.4.3. Japan
10.7.4.4. Australia
10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Iovate Health Sciences International Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Grade Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Abbott Laboratories
12.3. Quest Nutrition
12.4. PepsiCo, Inc.
12.5. Clif Bar & Company
12.6. The Coca-Cola Company
12.7. MusclePharm
12.8. The Bountiful Company
12.9. Post Holdings, Inc.
12.10. BA SPORTS NUTRITION, LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/18 10:26

151.13 円

164.11 円

199.39 円

ページTOPに戻る