スポーツ栄養の世界市場 - 2023-2030Global Sports Nutrition Market - 2023-2030 市場概要 世界のスポーツ栄養市場は、2022年に261億600万米ドルに達し、2030年には682億3,100万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は12.8%である。 ア... もっと見る
サマリー市場概要世界のスポーツ栄養市場は、2022年に261億600万米ドルに達し、2030年には682億3,100万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は12.8%である。 アスリートや活動的な人は、筋肉の成長と修復をサポートするために、座っている人よりも多くのタンパク質を必要とする。米国スポーツ医学会(American College of Sports Medicine)は、アスリートが1日に体重1kgあたり1.2~1.7gのタンパク質を摂取することを推奨している。炭水化物は、高強度運動の主な燃料源です。国際オリンピック委員会は、世界のスポーツ栄養市場価値を牽引するトレーニングの強度と期間に応じて、アスリートが1日当たり体重1kg当たり5~12gの炭水化物を摂取することを推奨している。会員登録に関しては、ヘルスクラブやフィットネスセンターは特にミレニアル世代をターゲットにしている。これらのヘルスクラブの大半は、会員にプロテインサプリメント、エナジードリンク、栄養バー、その他のスポーツ栄養製品を提供することで収益をあげており、これが予測期間の市場規模を押し上げている。 市場ダイナミクス スポーツ栄養製品に関連する健康メリットの増加が市場成長の原動力となる見込み スポーツ栄養製品は、アスリートやフィットネス愛好家にさまざまな健康上のメリットを提供することができる。エナジーバー、ジェル、ドリンクなどのスポーツ栄養製品は、アスリートに素早くエネルギーを供給してトレーニングの燃料とし、パフォーマンスを向上させるように設計されている。β-アラニン、カフェイン、硝酸塩などのサプリメントは、疲労を軽減し、運動中の酸素摂取量を増やすことで、持久力の向上に役立ちます。ホエイプロテインやカゼインなどのタンパク質サプリメントは、筋肉組織を修復し炎症を抑えることで、運動後の回復を早め、スポーツ栄養製品に有利な売上をもたらす。 代替製品の過剰な入手可能性と成分に対する否定的な認識 スポーツドリンクは運動中の水分補給に役立ちますが、やはり普通の水が最も重要な水分補給源です。運動前、運動中、運動後に水を飲むことは、最適な水分補給レベルを維持するために不可欠である。スポーツ栄養製品は一部のアスリートにとって役に立つかもしれないが、健康的な食事と運動習慣に必要な要素ではない。栄養価の高い食品を含むバランスの取れた食事は、運動能力をサポートするのに必要なエネルギーと栄養素を提供することができ、リカバリー製品はスポーツ栄養製品の代替品となります。 人工知能の分析 人工知能(AI)は、アスリートの食事の最適化とパフォーマンスの向上を支援することで、スポーツ栄養の分野に革命を起こす可能性を秘めている。AIアルゴリズムは、アスリートの体組成、代謝率、遺伝子プロファイルなどの生体データを分析し、アスリート独自のニーズや目標を考慮したパーソナライズされた栄養プランを作成することができる。スマートウォーターボトルや食事追跡アプリなど、アスリートの栄養摂取を追跡するウェアラブルデバイスは、AIを使用してデータを分析し、栄養の最適化に役立つリアルタイムのフィードバックや推奨事項を提供することができる。 セグメント分析 世界のスポーツ栄養市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。 Eコマースセグメントが世界のスポーツ栄養市場で大きなシェアを占める 予測期間中、Eコマースチャネルの成長率が最も高いと予測される。スポーツサプリメントは、オンライン小売業者によって魅力的な割引価格で提供されており、これらのチャネルを通じて販売される商品の需要が増加している。さらに、オンライン競合他社が小売ライバルと競争するために使用する戦術の増加は、今後数年間でオンラインチャネルの成長を加速させる可能性がある。例えば、キリンは2023年4月17日、多機能製品を求める活動的な消費者の需要を取り込もうと、免疫健康効果のある初の機能性表示食品(FFC)スポーツ栄養ドリンクを発売した。 地理的分析 世界のスポーツ栄養市場は欧州が最大シェア 地域別では、世界のスポーツ栄養市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アメリカに区分される。 アジア太平洋地域、特にインドや中国などの国々では、消費者のライフスタイルが変化しているため、スポーツや運動後の空腹感を満たし、栄養を補給するための便利な食品として、スポーツ栄養食品の人気が高まっている。その結果、スポーツ栄養市場を推進する主な要因の1つは、消費者のスポーツ参加である。健康志向の強い消費者の間で間食の傾向が強まっていることも、スポーツ栄養、特にエネルギー・バーやプロテイン・バーの需要を後押ししている。これらの製品はRTE食品に直結しているため、顧客は最終的に時間を節約できる。筋肉増強、スタミナ向上、体脂肪減少など、多様なニーズを持つこの地域のフィットネス愛好家も市場を牽引し、新規参入を可能にしている。例えば、2023年4月24日には、タイガー・シュロフが所属するProwlがニューデリーでビルドを使ったスポーツサプリメントを発売した。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、Iovate Health Sciences International Inc.、Campo de Lorca.Abbott Laboratories、Quest Nutrition、PepsiCo, Inc.、Clif Bar & Company、The Coca-Cola Company、MusclePharm、The Bountiful Company、Post Holdings, Inc.、BA SPORTS NUTRITION, LLCが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域に基づく世界のスポーツ栄養市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - スポーツ栄養市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるExcelで利用可能な製品マッピング。 世界のスポーツ栄養市場レポートは、約53表、46図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by End User 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Protein Powder* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. ISO Drink Powder 7.4. Sports Supplements 7.5. RTD Protein Drinks 7.6. Sports Drinks 7.7. Energy Bars 7.8. Others 8. By End User 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 8.2. Athletes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Body Builders 8.4. Lifestyle Users 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Drugs and Specialty Stores 9.4. Fitness Centers 9.5. Online Channels 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.4.1. China 10.7.4.2. India 10.7.4.3. Japan 10.7.4.4. Australia 10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Iovate Health Sciences International Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Abbott Laboratories 12.3. Quest Nutrition 12.4. PepsiCo, Inc. 12.5. Clif Bar & Company 12.6. The Coca-Cola Company 12.7. MusclePharm 12.8. The Bountiful Company 12.9. Post Holdings, Inc. 12.10. BA SPORTS NUTRITION, LLC LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by End User 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Protein Powder* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. ISO Drink Powder 7.4. Sports Supplements 7.5. RTD Protein Drinks 7.6. Sports Drinks 7.7. Energy Bars 7.8. Others 8. By End User 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 8.2. Athletes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Body Builders 8.4. Lifestyle Users 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Drugs and Specialty Stores 9.4. Fitness Centers 9.5. Online Channels 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.4.1. China 10.7.4.2. India 10.7.4.3. Japan 10.7.4.4. Australia 10.7.4.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Iovate Health Sciences International Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Abbott Laboratories 12.3. Quest Nutrition 12.4. PepsiCo, Inc. 12.5. Clif Bar & Company 12.6. The Coca-Cola Company 12.7. MusclePharm 12.8. The Bountiful Company 12.9. Post Holdings, Inc. 12.10. BA SPORTS NUTRITION, LLC LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |