低カロリースナックの世界市場 - 2023-2030Global Low Calorie Snacks Market - 2023-2030 市場概要 低カロリー・スナック食品は、栄養が豊富で健康的、かつ目的にかなった間食と、情緒的に満足できる嗜好性 の高いスナック、特に嗜好性の高いスナックの質の高さを両立させる方法を顧客が探し続けている... もっと見る
サマリー市場概要低カロリー・スナック食品は、栄養が豊富で健康的、かつ目的にかなった間食と、情緒的に満足できる嗜好性 の高いスナック、特に嗜好性の高いスナックの質の高さを両立させる方法を顧客が探し続けているため、より具体的な役 割を果たすようになっている。低カロリーのスナック菓子は、天然の原材料を使用しているため、健康に影響を与えることなく、いくつかの健康上のメリットを提供できる可能性がある。 さらに、インドや中国などのアジア太平洋地域の新興市場におけるスナック菓子の需要と消費の増加が、低カロリー・スナック菓子の世界市場の成長を大きく後押ししている。さらに、可処分所得の増加、ライフスタイルや食習慣の変化がスナック市場の成長をさらに後押しする。さらに、既製品や簡便な食品への志向の高まり、人々の消費能力の増加、オーガニックや従来のスナック菓子の需要の伸びが低カロリースナック菓子の需要を増加させ、低カロリースナック菓子市場の成長を加速させている。 世界の低カロリースナック市場は2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間中(2023-2030年)のCAGRは9.46%で成長すると予測される。 市場ダイナミクス:健康意識の高まりとコンビニエンス・フード需要の増加が市場を牽引 時が経つにつれて、人々は食べることの重要性をより強く認識するようになった。慢性的な健康問題の急増がそれをもたらしている。最近の消費者は、健康問題に対処するために特別なダイエット・プランを取り入れ、体型維持のためにライフスタイルまで変えている。低カロリーのスナック菓子の使用は、この傾向に関連する重要な発展のひとつである。低カロリーのスナック菓子は、添加物を含まず、健康的な体重を維持するのに必要なカロリーよりはるかに少ないため、栄養的に完全である可能性が低いため、人気が高まっている。さらに、コンビニエンス・フードの需要は長期にわたって着実に増加しており、その傾向は特に発展途上地域で顕著である。企業部門で働く消費者にとって、コンビニエンス・フードは信頼できる栄養源としての地位を確立している。それがこうした商品の市場浸透を高めている。低カロリー・スナック菓子もコンビニエンス・フードと見なされているため、低カロリー・スナック菓子市場はコンビニエンス・フードの拡大と人気から恩恵を受けるだろう。 主要メーカーも新製品を発売しており、市場成長の原動力になるとみられる。例えば、2022年12月2日、ケロッグは朝食とスナックタイム向けの低カロリー製品2種を発売した。Krave Double Chocolate Brownie Batter Cereal」と「Froot Loops with Marshmallow Jumbo Snax」が新製品である。 しかし、味は低カロリー・スナックの消費を減少させる大きな要因である。さらに、低カロリー・スナックのコストが高いことも、予測期間中の市場成長の妨げになると予想される。すぐに食べられる加工食品には潜在的な健康脅威がほとんどないため、予測期間中の市場成長を妨げる可能性が高い。また、低カロリーのスナック菓子に含まれる人工的な保存料は、市場にとって大きな課題になると予想される。 市場細分化:低カロリースナックの世界市場シェアはセイボリースナックセグメントが最も高い セイボリースナック分野は2022年に最大の収益シェアを占めた。急速な都市化と人口消費の増加は、いずれも食品・飲料産業の市場拡大に大きな影響を与えている。低カロリースナック市場の成長を牽引するかなりの要素は、食品・飲料セクターにおけるスナッキング製品への主要トレンドである。予測期間中、低カロリー・スナック市場は、食品に対する消費支出の増加や、ショッピングモールやシネコンでの映画上映時の香ばしいスナック需要の高まりにより拡大すると思われる。主要メーカーも新製品を発売しており、市場成長の原動力になるとみられる。例えば、2021年3月24日、Bikano社はインド北部の消費者をより多く取り込むため、複数の新しいセイボリースナックを市場に投入した。パッケージ形式では、地域の味や地元のスナッキングオプションはインドの家庭でかなり人気がある。また、家庭内での食品消費が昨年の同国におけるパッケージ入りコンビニエンス・フード、クッキー、塩味スナックの売上を牽引したことも貢献している。 地理的浸透:予測期間中は欧州が主要地域 2022年には、欧州が市場を支配し、低カロリースナック業界における最大の割合を占めた。小売チャネルは成長し、欧州全域に広がっている。インターネットの普及が進み、オンラインでの食品配達が可能になったことで、スナック菓子市場は飛躍的に成長し、この地域におけるこうした食品・飲料の消費に拍車をかけている。さらに、同地域では観光業が発展しているため、ロードサイド・ビジネスがスナック製品を販売することが可能で、販売コストや保管コストが安く、持ち運びにも便利である。さらに、国民の間で低カロリーのスナック菓子に対する需要が高まっていることから、大手メーカーはこうした革新的な製品の発売に向けて集中力を高めている。大手メーカーは低カロリー・スナックの製品ポートフォリオの開発に注力している。例えば、2022年4月、NestléのブランドDiGiornoは、最新の詰め物付きピザ一口スナック、搭載チーズ入り主力ピザを発売した。 競争環境: 市場の主要プレーヤーは、ゼネラル・ミルズ社、コナグラ・ブランズ社、カーギル社、イート・ナチュラル社、メープル・リーフ・フーズ社、クオーン社、ウーンフ!社、アプトンズ・ナチュラル社、ヒラリーズ・ドリンク・イート・ウェル社、ゼッレ・オーガニック社である。低カロリースナック市場のプレーヤーは、市場シェアを拡大し、収益性を高め、競争力を維持するために、主要な開発戦略として事業拡大と製品発売を採用している。例えば、2021年10月15日、Kookyはフルーティーなスナックを発表した。新製品は家族全員においしくヘルシーなスナックを提供する。新製品は、フリーズドライの軽くてサクサクしたジャックフルーツ、マンゴー、マンゴスチンや、優しく乾燥させた柔らかくて噛み応えのあるバナナ、ドラゴンフルーツなど、様々なスーパーフルーツを特徴としている。 COVID-19の影響世界の低カロリー・スナック市場にプラスの影響 COVID-19パンデミックの発生により、スナック菓子の需要と販売は急激に低迷した。封鎖の初期段階では、消費者のパニック的な食料品の買い占めが、小売流通チャネルにおける調理済み食品の急速な販売に貢献した。米国農務省によると、食料品店の売上は3月中旬には前年比99%まで上昇し、2020年4月1日には前年比25%増となった。現在のパンデミックでは、全体的な健康と免疫力を維持するために栄養強化製品を消費する傾向があるため、健康食品メーカーにとっては今後数年間で莫大なビジネスチャンスが生まれると予想されている。さらに、COVID-19パンデミックはオンライン流通チャネルに燃料を供給しており、予測期間中に最も急成長するセクターになると予想されている。食品宅配プラットフォームと食料品チェーンとの連携は、勢いを増している傾向である。例えば、2021年10月、英国最大のスーパーマーケットチェーンであるTescoは、ドイツのデリバリーグループGorillasと提携し、商品を10分で配達するようになった。この契約は、戸締まりや在宅勤務がオンライン・ショッピングへの移行を加速させる中で台頭してきた、急成長するファストトラック・デリバリー分野へのテスコの参入を後押しするものと期待されている。 この調査レポートは、約53の市場データ表、50の図表、200ページを提供している。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nature 3.3. Market Snippet by Packaging 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Sweet Snacks* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Savory Snacks 7.4. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Nature Segment 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Conventional 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 9.2. Pouches* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Cans 9.4. Jars 9.5. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Online* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Offline 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. General Mills Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Packaging Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Conagra Brands, Inc. 13.3. Cargill, Incorporated 13.4. Eat Natural 13.5. Maple Leaf Foods 13.6. Quorn 13.7. Oumph! 13.8. Upton’s Natural 13.9. Hilary's - Drink Eat Well, LLC 13.10. ZELLE ORGANIC *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nature 3.3. Market Snippet by Packaging 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Sweet Snacks* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Savory Snacks 7.4. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Nature Segment 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Conventional 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 9.2. Pouches* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Cans 9.4. Jars 9.5. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Online* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Offline 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. General Mills Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Packaging Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Conagra Brands, Inc. 13.3. Cargill, Incorporated 13.4. Eat Natural 13.5. Maple Leaf Foods 13.6. Quorn 13.7. Oumph! 13.8. Upton’s Natural 13.9. Hilary's - Drink Eat Well, LLC 13.10. ZELLE ORGANIC *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
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