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米ぬか油の世界市場 - 2023-2030


Global Rice Bran Oil Market - 2023-2030

市場概要 米ぬか油の世界市場規模は、2022年にYY百万米ドルであった。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は8.34%である。 米ぬか油は、米の籾殻から油を抽出... もっと見る

 

 

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2023年1月5日 US$4,350
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サマリー

市場概要
米ぬか油の世界市場規模は、2022年にYY百万米ドルであった。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は8.34%である。
米ぬか油は、米の籾殻から油を抽出することによって調製される。この油は発煙点が高く、高温での調理に便利で、風味は非常にマイルドである。ビタミンE、抗酸化物質、天然の生理活性植物化学物質が最も豊富である。オリザノール、トコフェロール、トコトリエノール、レシチンを含む。マイルドな風味でニュートラルな味わい。非常に汎用性が高く、軽い食感で、デリケートな風味を持ち、高温調理に適しており、他の安定性の低い油と簡単にブレンドすることができる。
米ぬか油市場は、消費者の健康志向の高まりと、栄養価が高く無脂肪の食品・飲料への需要の高さから、大きく成長している。コレステロール値を下げる食用油に対する消費者の健康志向の高まりが、米ぬか油の世界需要を牽引している。
市場ダイナミクス:米の生産量増加に伴う米ぬか油市場の需要増加
世界的な米の生産量の増加が市場の需要増につながっている。世界的に、この米の生産量の増加が米ぬか油市場の収益をエスカレートさせている。インドは世界最大の米ぬか油生産国のひとつであり、心臓にやさしい油を食生活に取り入れることの重要性に気づく消費者が増えている。インド政府経済統計局(Directorate of Economics and Statistics)によると、米の収穫量は2019年の1ヘクタール当たり2,638キログラムから2020年には2,722キログラムに増加し、市場の成長をさらに高めている。
政府は食用油の需給を満たすため、世界中で様々な対策を講じている。さまざまな生産者や投資家が有機食用油の量的規制を解除しており、これが米ぬか油市場の成長につながっている。米国農務省によると、2020-21会計年度の精米生産量のトップは中国、インド、インドネシアである。これは、米ぬか油の生産におけるこれらの国々の地位の高さにつながる。
しかし、消費者の米ぬか油の採用率は低く、これは米ぬか油の利点についてもっと認識される必要があるためである。ひまわり油やオリーブ油のような他の適切な植物油代替品が存在することも、市場の成長を阻害し、ヨーロッパや北米などの他の地域の消費者の間で採用率が低いという結果を招いている。さらに、高度な生産技術の欠如も、この油の市場での入手可能性に影響を及ぼしている。これが市場成長を抑制する大きな要因となっている。
市場細分化:2021年の市場収益シェアは精製セグメントが最も高い。
調理食品用の米ぬかベースの精製油には、健康的なコレステロール値の維持や心臓の健康増進など、いくつかの健康上の利点がある。米ぬかベースの油はミネラルとタンパク質が豊富で、市場で入手可能な他の食用油よりも健康的である。さらに、アメリカ心臓協会によると、体内のコレステロール値を改善する働きがある。米国では、レストランが新しい食品を作るために、このような油の使用を増やしている。
さらに、様々な食品や飲料の製品使用量が多いため、食品・飲料が最大の市場シェアを占めている。インド、中国、日本などのアジア諸国では、日常的な料理に油がよく使われている。穀類を使った飲料の人気が高まったことで、機能性飲料における米ぬか油の使用が増加した。米ぬか油には、ビタミンE、ガンマ-オリザノール、その他の成分が豊富に含まれており、体内のコレステロール含有量を減らし、心臓病を予防するのに役立つ。各社はさらに栄養素やビタミンを強化した新しい食品を発売している。例えば、日本のTSUNOは2021年に、自然製法で作られた高級米ぬか油、すなわちエクスペラー圧搾米ぬか油を発売した。
地理的浸透:予測期間中、アジア太平洋地域が優位を占める
アジア太平洋地域は比較的高い金額シェアを占めている。同地域、特にインドでは原料の入手が容易であるため、世界の米ぬか油市場で大きく成長すると予想される。この地域の主な生産者はインド、中国、日本、タイである。インドは世界最大の消費地である。オーストラリアの消費者が米ぬか油を好む主な理由のひとつに、食用油で調理することによる健康上の利点が挙げられる。心臓発作を予防し、コレステロールの吸収を抑える働きがある。日本では、米ぬか油は心臓血管系の患者に良い影響を与えることから「心臓油」と呼ばれている。インドや中国などの新興国では可処分所得が増加しており、米ぬか油を含む高級ヘルシー食材の需要がさらに高まっている。このような油のサプライヤーのほとんどは、主にアジア太平洋諸国で入手可能で、これらの製品を他の地域に輸出している。例えば、2021年にインド政府消費者省はインドで強化米ぬか油を発売した。この米ぬか油は、インドの農業マーケティング組織の頂点であるNational Agricultural Cooperative Marketing Federation of India Ltd(NAFED)の下で販売された。
競争環境:
米ぬか油市場は競争が激しく、小規模・地域的なプレーヤーが複数存在する。市場は断片化されており、主なプレーヤーはCargill Incorporated、Dow、BASF SE、Chr. Hansen Holding A/S、DSM、DuPont、Evonik Industries AG、NOVUS INTERNATIONAL、Alltech、Associated British Foods plcなどである。企業の合併、拡大、買収、提携に加え、消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチである新製品開発が重視されている。大手企業は、顧客ロイヤルティを獲得するために、認証によって製品の品質を強化することを信じている。
例えば、2022年3月にDamdam Rice Drops Balancing Oil Serumが市場に投入された。その組成には、保湿効果のある米ぬかオイルやアボカドオイルなどの植物性オイルに加え、ニキビに優しいホホバオイルが含まれており、肌に栄養を与えて特筆すべき輝きを与える。日中に使用するのはもちろん(メイクをしている人はファンデーションに1、2滴垂らしてみて)、手の込んだお手入れの仕上げにオーバーナイトマスクとしても愛用している。2021年6月、インドのN.K. Proteins Pvt Ltd.は、健康志向の消費者向けに米ぬか油ブランド「ティルパティ」を立ち上げる計画を発表した。ティルパティは免疫力を高め、心臓病のリスクを軽減し、皮膚の健康を促進する。
COVID-19の影響世界の米ぬか油市場への悪影響
COVID-19が主要な港湾、都市、ビジネスセンターを通じて広まったことで、短期・中期的には原料価格の上昇が予想される。また、世界的な封鎖により、市場における原料や最終製品の供給さえも制限された。米ぬか油の生産と抽出プロセスは閉鎖された。したがって、COVID-19の影響は、世界的な業界の在庫量と収益を減少させた。ほとんどの地域で閉鎖が続いたため、原材料のサプライチェーンと最終製品の流通チャネルが混乱した。それは市場の成長とパフォーマンスのペースを妨げました。
この調査レポートは米ぬか油の世界市場を分析・予測し、61の市場データテーブル、55の図表、170ページから構成されています。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Refined*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food Processing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Cosmetics
8.4. Pharmaceuticals
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Cargill Incorporated *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Dow
11.3. BASF SE
11.4. Chr. Hansen Holding A/S
11.5. DSM
11.6. DuPont
11.7. Evonik Industries AG
11.8. NOVUS INTERNATIONAL
11.9. Alltech
11.10. Associated British Foods plc
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
The global rice bran oil market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 8.34% during the forecast period (2023-2030).
Rice bran oil is prepared by extracting oil from the chaff of the rice. This oil has a high smoke point, making it useful for cooking at high temperatures and a very mild flavor. It is richest in vitamin E, antioxidants, and natural bioactive phytochemicals. It includes oryzanol, tocopherols, tocotrienols, and lecithin. It has a mild flavor and neutral taste. It is extremely versatile and light in texture, with delicate flavors that are suitable for high-temperature cooking and can be easily blended with other less stable oils.
The rice bran oil market has witnessed significant growth due to rising health consciousness among consumers and high demand for nutritional and fat-free food and beverages. Increasing consumer health consciousness from edible oils to reduce cholesterol levels drives the global demand for rice bran oil.
Market Dynamics: Rising demand for rice bran oil market with an increase in the production of rice
The increasing level of rice production worldwide has led to increased market demand. Globally, this rise in rice production has escalated the market revenues in the rice bran oil market. India has been one of the largest producers of rice bran oil globally, with an increasing number of consumers realizing the importance of incorporating heart-friendly oil into their diet. According to the Directorate of Economics and Statistics, the Government of India, the rice yield increased from 2,638 kilograms per hectare in 2019 to 2,722 kilograms per hectare in 2020, further increasing the market's growth.
The government takes various measures worldwide to meet the supply and demand of edible oils. Different growers and investors have lifted the quantitative restrictions on organic edible oils, which has led to the growth of the rice bran oil market. According to the United States Department of Agriculture, China, India, and Indonesia were the top producers of milled rice in the financial year 2020-21. It leads to the high standing of these countries in producing rice bran oil.
However, the adoption of rice bran oil among consumers is low due to the need for more awareness about the benefits of these products. The presence of other suitable vegetable oil substitutes, such as sunflower oil and olive oil, also impedes market growth and results in low adoption among consumers in other regions, such as Europe and North America. Additionally, the lack of advanced production technologies also impacts the availability of this oil in the market. It is a major factor restraining market growth.
Market Segmentation: Refined segment held a highest market revenue share in the year 2021
Refined rice bran-based oil for cooking food products has several health benefits, such as maintaining healthy cholesterol levels and improving heart health. Rice bran-based oil is rich in minerals and proteins, making it a healthier alternative to other edible oils available in the market. Additionally, as per American Heart Association, it helps improve the cholesterol levels in the body. In the U.S., restaurants increase the use of such oil to make new food items.
Furthermore, food and beverage has the largest market share due to the high product usage of various foods and beverages. Mostly in Asian countries, such as India, China, and Japan, oil is used commonly to prepare everyday dishes. The increase in popularity of beverages made of cereal has resulted in increased use of rice bran oil in functional beverages. Rice bran oil is a rich source of vitamin E, gamma-oryzanol, and other components that helps to reduce the cholesterol content in the body and prevent heart disease. Companies are also launching new food products fortified with additional nutrients and vitamins. For instance, in 2021, TSUNO, a Japanese company, launched premium rice bran oil, namely Expeller Pressed Rice Bran Oil, prepared through natural manufacturing.
Geographical Penetration: Asia Pacific the dominating region during the forecast period
Asia-Pacific accounts for a relatively high value share. It is expected to grow significantly in the global rice bran oil market because of the easy availability of raw materials across the region, particularly in India. The major producers in the region are India, China, Japan, and Thailand. India is the world's largest consumption area. The perceived health benefits of cooking in edible oil are one of the primary reasons Australian consumers prefer rice bran oil. It prevents heart attack and helps lower cholesterol absorption. In Japan, this oil is called the ‘heart oil’ due to its beneficial impact on cardiovascular patients. The rise in disposable income in some emerging economies, such as India and China, further surges the demand for premium healthy food ingredients, including this oil. Most such oil suppliers are available mainly in Asia Pacific countries that export these products to other regions. For instance, in 2021, the Ministry of Consumer Affairs, Government of India launched fortified rice bran oil in India. This rice bran oil was marketed under the apex Agri-marketing organization of India, viz, National Agricultural Cooperative Marketing Federation of India Ltd (NAFED).
Competitive Landscape:
The rice bran oil market is highly competitive and has several small and regional players. The market is fragmented, and the major players include Cargill Incorporated, Dow, BASF SE, and Chr. Hansen Holding A/S, DSM, DuPont, Evonik Industries AG, NOVUS INTERNATIONAL, Alltech and Associated British Foods plc. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies, along with new product development, which work as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Major companies believe in strengthening their product quality with certifications to gain customer loyalty.
For instance, in March 2022, Damdam Rice Drops Balancing Oil Serum was launched in the market. Its composition includes botanical oils such as hydration-retaining rice bran oil and avocado oil as acne-friendly jojoba oil that nourishes the skin for a notable glow. Although it is worn during the day (try a drop or two in your foundation if you wear makeup), we also love it as an overnight mask to top off a more elaborate routine. In June 2021, an India-based company, N.K. Proteins Pvt Ltd. announced its plans to launch the rice bran oil brand ‘Tirupati’ for health-conscious consumers. It helps enhance immunity, reduces heart disease risk and promotes skin health.
COVID-19 Impact: Negative impact on the global rice bran oil market
The spread of COVID-19 through major ports, cities, and business centers is expected to increase the prices for raw materials in the short and medium run. Also, the worldwide lockdown restricted the supply of raw materials and even the final product in the market. Rice bran oil production and extraction processes was closed in lockdown. Hence the COVID-19 implications declined the amount of stock and revenue in the global industry. The supply chains for raw materials and distribution channels for finished goods have been disrupted due to the prevailing lockdown in most regions. It hindered the pace of market growth and performance.
The global rice bran oil market report would provide access to approximately 61 market data tables, 55 figures and 170 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Refined*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food Processing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Cosmetics
8.4. Pharmaceuticals
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Cargill Incorporated *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Dow
11.3. BASF SE
11.4. Chr. Hansen Holding A/S
11.5. DSM
11.6. DuPont
11.7. Evonik Industries AG
11.8. NOVUS INTERNATIONAL
11.9. Alltech
11.10. Associated British Foods plc
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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