フレッシュアプリコットの世界市場 - 2022-2029Global Fresh Apricots Market - 2022-2029 市場概要 アンズはアンズの木から採れる果物の一種である。この果実は通常生食されるが、様々なレシピに利用することもできる。また、栄養価が高いだけでなく、目の健康を促進し、骨密度を高め、皮膚の損傷や老... もっと見る
サマリー市場概要アンズはアンズの木から採れる果物の一種である。この果実は通常生食されるが、様々なレシピに利用することもできる。また、栄養価が高いだけでなく、目の健康を促進し、骨密度を高め、皮膚の損傷や老化の兆候を抑え、貧血を治療し、血圧を下げ、腸の健康を促進するなど、健康面でも大きなメリットがある。このような利点から、フレッシュ・アプリコットは食品・飲料業界や化粧品業界で非常に好まれている。さらに、植物由来の製品を好む菜食主義者の増加は、市場に多くの機会を生み出している。 世界の生アプリコット市場は2021年にYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2022-2029年)のCAGRは1.45%で成長すると予測される。 市場動向:ヘルシーなスナックへの需要の高まりが生アプリコット市場の成長を牽引 消費者は今日、健康とウェルネスに関心を持ち、健康に役立ち栄養価の高いスナックや食品を好むようになっている。さらに、多忙なライフスタイルや多忙な仕事のスケジュール、それに起因する消費者の食生活の嗜好の変化は、消費者、特にミレニアル世代のヘルシーな間食オプションへの志向の高まりにつながっている。これが市場成長の原動力となっている。新鮮なアプリコットの健康上の利点に関する意識の高まり、間食文化の成長、多忙なライフスタイルに伴う消費者の可処分所得の急速な増加は、消費者が外部から健康的な製品を購入することを可能にし、市場の成長に拍車をかけている。 さらに、健康的な間食の増加は、健康、体重管理などに起因する。このような利点により、菓子類や、新鮮なアプリコットやその他の植物由来の代替品など、健康的な製品を使用した便利な食品の需要が増加しており、最終的に新鮮なアプリコット市場の機会を生み出している。例えば、ORCHARD TECHによると、2020年には7,275トンのアプリコットが生産され、後に2,940万ドルと評価された。アンズの18%は商業用に加工される。このように、フレッシュ・アプリコットの健康上の利点や栄養価に関する意識の高まりが、最終的に市場の生産能力を増加させ、市場の成長に拍車をかけている。 しかし、生のアプリコットには頭痛、めまい、嘔吐、めまいなどの副作用もある。また、モモやネクタリンなどの代替品が入手可能であることも、消費者が代替品に切り替える可能性があるため、市場の成長を妨げる可能性がある。 市場の細分化:世界の生鮮アプリコット市場はオーガニックが最も高いシェアを占める 2021年には、オーガニック生アプリコット・セグメントがYY%以上の最も高い売上シェアを占めた。オーガニック生アプリコットは、世界的なオーガニック・無農薬食品への需要の高まりと、美味しさとともに栄養価の高い製品への需要の高まりにより、消費者に最も好まれる選択肢となっている。 また、オンライン・チャネルの売上高シェアはYY%以上と最も高かった。これは、オンライン・チャネルで新鮮なアプリコットが簡単に入手できることと、様々な割引キャンペーンが利用できることによる。主要な製造企業は、オンラインでの製品供給を確立することに注力している。また、様々な企業が自社のウェブサイトや様々なチャネルを通じて製品を提供している。加えて、各社は消費者を惹きつけるために革新的なフレッシュ・アプリコットを使った様々なスナッキング・アイテムを投入しており、これが市場の成長を後押ししている。 地理的浸透:予測期間中は北米が主要地域 2021年には、北米の売上高シェアがほぼYY%と最も高かった。アプリコットは北米で生産とともに広く輸入されている。例えば、2020年7月、米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)、ドミニカ共和国・中米自由貿易協定(CAFTA-DR)、ペルーとコロンビアとの二国間協定によると、米国での需要増に対応するために新鮮な果物の供給増へのアクセスを提供している。 さらに、北米の消費者の食生活パターンや食習慣の変化は、消費者が健康に有益で栄養価の高い食品を好むため、同地域の生鮮アプリコットに対する需要を増大させている。このように、健康上の利点や栄養成分に関する意識の高まりに加え、様々な用途で生アプリコットを簡単に入手・使用できることが、北米市場の成長を促進している。 競争環境: 世界の生あんず市場は競争が激しく、Dole Food、Ardo、Crop's nv、Earthbound Farm、Gaotai、Hain Celestial、Jinyuan Agriculture、SunOpta、SunPacific、Welch's Foodsなどの企業が参入している。生あんず市場の競争力は、様々な用途向けの契約や製品革新など、主要企業の様々な戦略により、予測期間中に上昇すると予測される。さらに、有機栽培や植物由来の製品に対する需要の高まり、菜食主義者向けの研究開発活動や製品イノベーションの活発化、自然形態の製品を好む消費者の増加も、市場の成長を促進すると予想される。例えば、2022年4月、米国を拠点とし、持続可能な、植物由来および果実由来の食品と飲料の未来に燃料を供給する世界的なパイオニアであるSunOpta社は、ミネソタ州イーデンプレイリーに、65,000平方フィートの新しいグローバル本社とエコパワーイノベーションセンターを拡張した。 COVID-19の影響世界の生あんず市場への悪影響 COVID-19パンデミックは、営業停止、事業閉鎖、旅行禁止などにより各国の経済に悪影響を及ぼしている。食品と飲料は、サプライチェーンの制限や倉庫工場の操業停止など、激しい混乱に見舞われた主要産業のひとつである。さらに、各国の企業、倉庫、工場生産施設、さらには果物や野菜の栽培の停止は、グローバル・サプライ・チェーンを混乱させた。アプリコットの栽培にも悪影響が出ている。複数の企業がすでに、製品納入の遅延の可能性と、市場に悪影響を与えた生あんずの今後の販売減少を発表している。 さらに、北米、南米、アジア、ヨーロッパなど様々な地域の政府によって課された生あんずの輸出入規制は、地理的拡大、事業提携、パートナーシップの機会を妨げている。したがって、これらの要因は、食品および飲料業界における新鮮なアプリコット市場の成長を妨げている。 この調査レポートは約61の市場データテーブル、56の図と172ページで構成されています。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nature 3.3. Market Snippet by Distribution Channel 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Factors influencing purchase decisions of consumers 5.4. Supply chain analysis 5.5. Market Trends 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Yellow Apricot * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Orange Apricot 7.4. Red-purple Apricot 7.5. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature 8.1.2. Market attractiveness index, By Nature 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Conventional 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Dole Food* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Ardo 12.3. Crop’s nv 12.4. Earthbound Farm 12.5. Gaotai 12.6. Hain Celestial 12.7. Jinyuan Agriculture 12.8. SunOpta 12.9. SunPacific 12.10. Welch’s Foods *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nature 3.3. Market Snippet by Distribution Channel 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Factors influencing purchase decisions of consumers 5.4. Supply chain analysis 5.5. Market Trends 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Yellow Apricot * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Orange Apricot 7.4. Red-purple Apricot 7.5. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature 8.1.2. Market attractiveness index, By Nature 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Conventional 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Dole Food* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Ardo 12.3. Crop’s nv 12.4. Earthbound Farm 12.5. Gaotai 12.6. Hain Celestial 12.7. Jinyuan Agriculture 12.8. SunOpta 12.9. SunPacific 12.10. Welch’s Foods *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |