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フレッシュアプリコットの世界市場 - 2022-2029


Global Fresh Apricots Market - 2022-2029

市場概要 アンズはアンズの木から採れる果物の一種である。この果実は通常生食されるが、様々なレシピに利用することもできる。また、栄養価が高いだけでなく、目の健康を促進し、骨密度を高め、皮膚の損傷や老... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年1月5日 US$4,350
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サマリー

市場概要
アンズはアンズの木から採れる果物の一種である。この果実は通常生食されるが、様々なレシピに利用することもできる。また、栄養価が高いだけでなく、目の健康を促進し、骨密度を高め、皮膚の損傷や老化の兆候を抑え、貧血を治療し、血圧を下げ、腸の健康を促進するなど、健康面でも大きなメリットがある。このような利点から、フレッシュ・アプリコットは食品・飲料業界や化粧品業界で非常に好まれている。さらに、植物由来の製品を好む菜食主義者の増加は、市場に多くの機会を生み出している。
世界の生アプリコット市場は2021年にYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2022-2029年)のCAGRは1.45%で成長すると予測される。
市場動向:ヘルシーなスナックへの需要の高まりが生アプリコット市場の成長を牽引
消費者は今日、健康とウェルネスに関心を持ち、健康に役立ち栄養価の高いスナックや食品を好むようになっている。さらに、多忙なライフスタイルや多忙な仕事のスケジュール、それに起因する消費者の食生活の嗜好の変化は、消費者、特にミレニアル世代のヘルシーな間食オプションへの志向の高まりにつながっている。これが市場成長の原動力となっている。新鮮なアプリコットの健康上の利点に関する意識の高まり、間食文化の成長、多忙なライフスタイルに伴う消費者の可処分所得の急速な増加は、消費者が外部から健康的な製品を購入することを可能にし、市場の成長に拍車をかけている。
さらに、健康的な間食の増加は、健康、体重管理などに起因する。このような利点により、菓子類や、新鮮なアプリコットやその他の植物由来の代替品など、健康的な製品を使用した便利な食品の需要が増加しており、最終的に新鮮なアプリコット市場の機会を生み出している。例えば、ORCHARD TECHによると、2020年には7,275トンのアプリコットが生産され、後に2,940万ドルと評価された。アンズの18%は商業用に加工される。このように、フレッシュ・アプリコットの健康上の利点や栄養価に関する意識の高まりが、最終的に市場の生産能力を増加させ、市場の成長に拍車をかけている。
しかし、生のアプリコットには頭痛、めまい、嘔吐、めまいなどの副作用もある。また、モモやネクタリンなどの代替品が入手可能であることも、消費者が代替品に切り替える可能性があるため、市場の成長を妨げる可能性がある。
市場の細分化:世界の生鮮アプリコット市場はオーガニックが最も高いシェアを占める
2021年には、オーガニック生アプリコット・セグメントがYY%以上の最も高い売上シェアを占めた。オーガニック生アプリコットは、世界的なオーガニック・無農薬食品への需要の高まりと、美味しさとともに栄養価の高い製品への需要の高まりにより、消費者に最も好まれる選択肢となっている。
また、オンライン・チャネルの売上高シェアはYY%以上と最も高かった。これは、オンライン・チャネルで新鮮なアプリコットが簡単に入手できることと、様々な割引キャンペーンが利用できることによる。主要な製造企業は、オンラインでの製品供給を確立することに注力している。また、様々な企業が自社のウェブサイトや様々なチャネルを通じて製品を提供している。加えて、各社は消費者を惹きつけるために革新的なフレッシュ・アプリコットを使った様々なスナッキング・アイテムを投入しており、これが市場の成長を後押ししている。
地理的浸透:予測期間中は北米が主要地域
2021年には、北米の売上高シェアがほぼYY%と最も高かった。アプリコットは北米で生産とともに広く輸入されている。例えば、2020年7月、米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)、ドミニカ共和国・中米自由貿易協定(CAFTA-DR)、ペルーとコロンビアとの二国間協定によると、米国での需要増に対応するために新鮮な果物の供給増へのアクセスを提供している。
さらに、北米の消費者の食生活パターンや食習慣の変化は、消費者が健康に有益で栄養価の高い食品を好むため、同地域の生鮮アプリコットに対する需要を増大させている。このように、健康上の利点や栄養成分に関する意識の高まりに加え、様々な用途で生アプリコットを簡単に入手・使用できることが、北米市場の成長を促進している。
競争環境:
世界の生あんず市場は競争が激しく、Dole Food、Ardo、Crop's nv、Earthbound Farm、Gaotai、Hain Celestial、Jinyuan Agriculture、SunOpta、SunPacific、Welch's Foodsなどの企業が参入している。生あんず市場の競争力は、様々な用途向けの契約や製品革新など、主要企業の様々な戦略により、予測期間中に上昇すると予測される。さらに、有機栽培や植物由来の製品に対する需要の高まり、菜食主義者向けの研究開発活動や製品イノベーションの活発化、自然形態の製品を好む消費者の増加も、市場の成長を促進すると予想される。例えば、2022年4月、米国を拠点とし、持続可能な、植物由来および果実由来の食品と飲料の未来に燃料を供給する世界的なパイオニアであるSunOpta社は、ミネソタ州イーデンプレイリーに、65,000平方フィートの新しいグローバル本社とエコパワーイノベーションセンターを拡張した。
COVID-19の影響世界の生あんず市場への悪影響
COVID-19パンデミックは、営業停止、事業閉鎖、旅行禁止などにより各国の経済に悪影響を及ぼしている。食品と飲料は、サプライチェーンの制限や倉庫工場の操業停止など、激しい混乱に見舞われた主要産業のひとつである。さらに、各国の企業、倉庫、工場生産施設、さらには果物や野菜の栽培の停止は、グローバル・サプライ・チェーンを混乱させた。アプリコットの栽培にも悪影響が出ている。複数の企業がすでに、製品納入の遅延の可能性と、市場に悪影響を与えた生あんずの今後の販売減少を発表している。
さらに、北米、南米、アジア、ヨーロッパなど様々な地域の政府によって課された生あんずの輸出入規制は、地理的拡大、事業提携、パートナーシップの機会を妨げている。したがって、これらの要因は、食品および飲料業界における新鮮なアプリコット市場の成長を妨げている。
この調査レポートは約61の市場データテーブル、56の図と172ページで構成されています。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Nature
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Regulatory Analysis
5.3. Factors influencing purchase decisions of consumers
5.4. Supply chain analysis
5.5. Market Trends
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Yellow Apricot *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Orange Apricot
7.4. Red-purple Apricot
7.5. Others
8. By Nature
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature
8.1.2. Market attractiveness index, By Nature
8.2. Organic*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Conventional
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Dole Food*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Ardo
12.3. Crop’s nv
12.4. Earthbound Farm
12.5. Gaotai
12.6. Hain Celestial
12.7. Jinyuan Agriculture
12.8. SunOpta
12.9. SunPacific
12.10. Welch’s Foods
*List not Exhaustive*
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Fresh apricots are a type of fruit that is obtained from the apricot tree. This fruit is typically eaten fresh, but can also be used in various recipes. In addition, along with the high nutritional content fresh apricots have significant health benefits such as it promotes eye health, improves bone mineral density, reduces skin damage and signs of ageing, treats anemia, helps reduce blood pressure, promotes gut health and many others. Thus, owing to these benefits fresh apricots is highly preferred by food & beverage as well as cosmetic industry. Furthermore, increased number of vegan people who prefer plant-based products is creating numerous opportunities to the market.
The global fresh apricots market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 1.45% during the forecast period (2022-2029).
Market Dynamics: Increasing demand for healthy snacks is driving the growth of the fresh apricots market
Consumers now-a-days are concerned about their health & wellness and prefer the snacks and food which will benefit their health & provide them with good nutrition. Furthermore, busy lifestyle and hectic work schedules and changing consumer dietary preferences due to that have led to increased inclination of consumers especially millennial towards healthy snacking options for food, thereby, switching the food preferences to plant-based food products which can provide them health as well as taste. This in turn drives the market growth. Rising awareness about the health benefits of fresh apricots, growing snacking culture and rapid increase in disposable income of consumers along with busy lifestyle is enabling them to buy healthy products from outside which adds to the growth of the market.
Furthermore, growing in healthy snacking can be attributed to health, weight management and others. These benefits have led to increased demand for confectionaries, conveniences food products made with healthy products such as fresh apricots and other plant-based alternatives which ultimately creates an opportunity for fresh apricot market. For instance, in 2020, according to ORCHARD TECH it was concluded that 7,275 tonnes of apricot were produced and later valued at $29.4 million. 18% of apricots was then sent to be processed for commercial use. Thus, the increased awareness about the health benefits and nutritional value of fresh apricots ultimately has increased the production capacities in the market, which has added to the growth of the market.
However, fresh apricots are also associated with some side effects such as headache, giddiness, vomiting and dizziness. The availability of substitutes such as peaches and nectarines can also hamper the growth of the market as consumers may switch to the substitute products.
Market Segmentation: Organic accounted for the highest share in global fresh apricots market
In 2021, the organic fresh apricots segment had the highest revenue share of more than YY percent. Organic fresh apricots have been the most preferred choice of consumers due to the growing demand for organic and chemical free food products globally, coupled with a rise in demand for highly nutritious products along with good taste.
In addition, online channel segment had the highest revenue share of more than YY percent. This is due to the easy availability of fresh apricots on online channels and availability of various discount offers. The key manufacturing companies focus on establishing the online product availability. Various companies also offer products on their own websites and through various channels. In addition, various companies also introducing various snacking items made with fresh apricots with innovative to attract the consumer thereby are propelling the market's growth.
Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period
In 2021, North America had the highest revenue share of almost YY percent. Apricots are imported extensively in North America with production. For instance, in July 2020, according to the United States-Mexico-Canada Agreement, or USMCA), the Dominican Republic-Central American Free Trade Agreement (CAFTA-DR), and bilateral accords with Peru and Colombia have provided access to increased supplies of fresh fruit to meet increasing demand in U.S.
In addition, changing dietary patterns and eating habits of consumers in North America is increasing the demand for fresh apricots in the region, as consumers prefer the food which is beneficial to their health and can provide good nutritional content. Thus, the increasing awareness about the health benefits, nutritional content along with easy availability & use of fresh apricots in variety of applications is driving the growth of the market in North America.
Competitive Landscape:
The global fresh apricot market is competitive and comprises players such as Dole Food, Ardo, Crop’s nv, Earthbound Farm, Gaotai, Hain Celestial, Jinyuan Agriculture, SunOpta, SunPacific and Welch’s Foods among others. The fresh apricot market competitiveness is projected to rise over the forecast period owing various strategies of key players such as agreements and product innovation for various applications. Moreover, growing demand organic and plant-based products along with rising research and development activities & product innovation for vegan people and consumers' preference for natural forms of products are also expected to propel market growth. For instance, in April 2022, SunOpta, U.S.-based, global pioneer fueling the future of sustainable, plant-based and fruit-based food and beverages, expanded its new headquarter new 65,000 square-foot global headquarters and eco-powered innovation center in Eden Prairie, Minn.
COVID-19 Impact: Negative impact on the global fresh apricots market
The COVID-19 pandemic has adversely affected the economies of various countries due to lockdowns, business close, and travel bans. Food and beverages are among the major industries suffered from intense disruptions such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants. In addition, the shutdown of companies, warehouses, factories production facilities and even the cultivation of fruits and vegetables in various countries has disrupted the global supply chains. It has negatively impacted the cultivation of apricots. Multiple companies have already announced possible delays in product deliveries and a decline in future sales of fresh apricots which negatively impacted the market.
Furthermore, the import-export restrictions on fresh apricots imposed by governments in various regions such as North America, South America Asia, and Europe are hindering geographical expansion, business collaboration and partnership opportunities. Thus, these factors are hindering the growth of the fresh apricot market in the food and beverage industry.
The global fresh apricots market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 56 figures and 172 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Nature
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Regulatory Analysis
5.3. Factors influencing purchase decisions of consumers
5.4. Supply chain analysis
5.5. Market Trends
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Yellow Apricot *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Orange Apricot
7.4. Red-purple Apricot
7.5. Others
8. By Nature
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature
8.1.2. Market attractiveness index, By Nature
8.2. Organic*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Conventional
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Dole Food*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Ardo
12.3. Crop’s nv
12.4. Earthbound Farm
12.5. Gaotai
12.6. Hain Celestial
12.7. Jinyuan Agriculture
12.8. SunOpta
12.9. SunPacific
12.10. Welch’s Foods
*List not Exhaustive*
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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