APACスポーツフロア市場 - 2030年までの産業動向と予測APAC Sports Flooring Market - Industry Trends and Forecast to 2030 アジア太平洋地域のスポーツフロア市場は、2022年の24億4,400万米ドルから2030年には34億1,033万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間において年平均成長率4.4%で成長すると予測されている。 市場区分 ... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域のスポーツフロア市場は、2022年の24億4,400万米ドルから2030年には34億1,033万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間において年平均成長率4.4%で成長すると予測されている。市場区分 アジア太平洋地域のスポーツ用フローリング市場:タイプ別(ゴム製フローリング、PVC製フローリング、木製フローリング、人工芝用フローリング、ポリウレタン製フローリング、ポリプロピレン製フローリング)、用途別(屋内・屋外)、スポーツ別(ジム、バスケットボール、バドミントン、テニス、サッカー、ダンス・エアロビクススタジオ、陸上競技、バレーボール、その他)、最終用途(商業、住宅)、建設タイプ(改修/維持管理、新築)、販売チャネル(直販、スポーツアウトレット)、国(中国、インド、日本、韓国、オーストラリア&ニュージーランド、マレーシア、シンガポール、タイ、インドネシア、フィリピン、その他アジア太平洋地域) - 産業動向と2030年までの予測 アジア太平洋地域のスポーツ用フローリング市場ダイナミクスの概要 促進要因 - スポーツ人気の高まり - 健康志向とフィットネス意識の高まり 阻害要因 - 高い設置費用と購入費用 - 消費者性能の多様性 機会 - 新興国におけるスポーツインフラの成長 市場プレイヤー アジア太平洋地域のスポーツ用床材市場で事業を展開する主な市場プレーヤーを以下に挙げる: - Junckers Industrier A/S - 河北博科新材料技術有限公司 - ファブ・フロアリング・インディア - フレックスコート - シーカAG - ターケット - サンゾーン株式会社 - Costa Sports Systems Pvt. - ゲルフロール - フォルボ・フローリング・システムズ - EPIグループ - ホーナー・スポーツ・フローリング - アジアンフローリングインディアプライベートリミテッド - インディアナ・スポーツ・インフラ - キングアーサー工業株式会社 - スナップスポーツ - コニカAG - クリフレックス フローリング - リップハウス - LXハウシス - Frogg Sports Infrs Pvt. - アメージングフロア - アバカス・スポーツ - ハンベルガー・インダストリー社 - シュリージ・オードクラフト - ktlスポーツフローリング - エコアインターナショナル - KTRインターナショナル 目次TABLE OF CONTENTS1 INTRODUCTION 32 1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 32 1.2 MARKET DEFINITION 32 1.3 OVERVIEW 32 1.4 LIMITATIONS 33 1.5 MARKETS COVERED 34 2 MARKET SEGMENTATION 36 2.1 MARKETS COVERED 36 2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 37 2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 38 2.4 CURRENCY AND PRICING 38 2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 39 2.6 MULTIVARIATE MODELLING 42 2.7 TYPE LIFELINE CURVE 43 2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 44 2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 45 2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 46 2.11 DBMR MARKET CHALLENGE MATRIX 47 2.12 VENDOR SHARE ANALYSIS 48 2.13 SECONDARY SOURCES 49 2.14 ASSUMPTIONS 50 3 EXECUTIVE SUMMARY 51 4 PREMIUM INSIGHTS 53 4.1 PESTLE ANALYSIS 54 4.1.1 POLITICAL FACTORS 54 4.1.2 ECONOMIC FACTORS 55 4.1.3 SOCIAL FACTORS 55 4.1.4 TECHNOLOGICAL FACTORS 56 4.1.5 LEGAL FACTORS 56 4.1.6 ENVIRONMENTAL FACTORS 56 4.2 PORTER’S FIVE FORCES 57 4.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 57 4.2.2 THREAT OF SUBSTITUTES 58 4.2.3 CUSTOMER BARGAINING POWER 58 4.2.4 SUPPLIER BARGAINING POWER 59 4.2.5 INTERNAL COMPETITION (RIVALRY) 59 4.3 PRODUCTION CONSUMPTION ANALYSIS 60 4.4 VENDOR SELECTION CRITERIA 61 4.5 CLIMATE CHANGE SCENARIO 63 4.5.1 ENVIRONMENTAL CONCERNS 63 4.5.2 INDUSTRY RESPONSE 63 4.5.3 GOVERNMENT’S ROLE 64 4.5.4 ANALYST RECOMMENDATION 64 4.6 IMPORT-EXPORT ANALYSIS 65 4.7 RAW MATERIAL COVERAGE 67 4.8 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 68 4.8.1 OVERVIEW 68 4.8.2 LOGISTICS COST SCENARIO 68 4.8.3 IMPORTANCE OF LOGISTICS SERVICE PROVIDERS 69 4.9 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 70 5 REGULATION COVERAGE 71 6 MARKET OVERVIEW 73 6.1 DRIVERS 75 6.1.1 GROWING POPULARITY OF SPORTS ACTIVITIES 75 6.1.2 RISING AWARENESS OF HEALTH CONCERNS AND FITNESS 76 6.1.3 GROWING WOMEN PARTICIPATION IN VARIOUS SPORTS ACTIVITIES 76 6.1.4 RISING CONCERN TOWARDS ATHLETE SAFETY AND PERFORMANCE 77 6.2 RESTRAINTS 78 6.2.1 HIGH INSTALLATION AND PURCHASE COSTS 78 6.2.2 VARIETY IN CONSUMER PREFERENCE 78 6.3 OPPORTUNITIES 79 6.3.1 GROWING SPORTS INFRASTRUCTURE IN EMERGING COUNTRIES 79 6.3.2 GOVERNMENT TAKING INITIATIVES TO PROMOTE THE SPORTS ACTIVITIES 79 6.4 CHALLENGES 80 6.4.1 DEPENDENCY ON SKILLED LABOR AND LIMITED AVAILABILITY OF WORKFORCE 80 6.4.2 STRINGENT REGULATIONS REGARDING INSTALLATION 81 7 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY TYPE 82 7.1 OVERVIEW 83 7.2 RUBBER FLOORING 85 7.3 PVC FLOORING 86 7.4 WOOD FLOORING 87 7.5 ARTIFICIAL TURF FLOORING 88 7.6 POLYURETHANE FLOORING 89 7.7 POLYPROPYLENE FLOORING 90 8 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY APPLICATION 91 8.1 OVERVIEW 92 8.2 INDOOR 93 8.3 OUTDOOR 93 9 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY SPORTS 94 9.1 OVERVIEW 95 9.2 GYM 96 9.3 BASKETBALL 97 9.4 BADMINTON 97 9.5 TENNIS 98 9.6 FOOTBALL 98 9.7 DANCE AND AEROBIC STUDIO 99 9.8 TRACK AND FIELD 99 9.9 VOLLEYBALL 100 9.10 OTHERS 100 10 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY END-USE 101 10.1 OVERVIEW 102 10.2 COMMERCIAL 103 10.3 RESIDENTIAL 103 11 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY CONSTRUCTION TYPE 104 11.1 OVERVIEW 105 11.2 RENOVATE/MAINTAINED 106 11.3 NEW CONSTRUCTION 106 12 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY SALES CHANNEL 107 12.1 OVERVIEW 108 12.2 DIRECT SALES 109 12.3 SPORTS OUTLET 109 13 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY REGION 110 13.1 ASIA-PACIFIC 111 13.1.1 CHINA 121 13.1.2 INDIA 126 13.1.3 JAPAN 131 13.1.4 SOUTH KOREA 136 13.1.5 AUSTRALIA & NEW ZEALAND 141 13.1.6 MALAYSIA 146 13.1.7 SINGAPORE 151 13.1.8 THAILAND 156 13.1.9 INDONESIA 161 13.1.10 PHILIPPINES 166 13.1.11 REST OF ASIA-PACIFIC 171 14 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET: COMPANY LANDSCAPE 172 14.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: ASIA PACIFIC 172 14.2 PRODUCT LAUNCH 173 14.3 ACQUISITION 173 14.4 COLLABORATION 173 15 SWOT ANALYSIS 174 16 COMPANY PROFILES 175 16.1 TARKETT (2022) 175 16.1.1 COMPANY SNAPSHOT 175 16.1.2 REVENUE ANALYSIS 176 16.1.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 176 16.1.4 PRODUCT PORTFOLIO 176 16.1.5 RECENT DEVELOPMENT 179 16.2 GERFLOR 180 16.2.1 COMPANY SNAPSHOT 180 16.2.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 180 16.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 181 16.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 181 16.2.5 RECENT DEVELOPMENTS 182 16.3 LX HAUSYS (2022) 183 16.3.1 COMPANY SNAPSHOT 183 16.3.2 REVENUE ANALYSIS 183 16.3.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 184 16.3.4 PRODUCT PORTFOLIO 184
SummaryThe Asia-Pacific sports flooring market is expected to reach USD 3,410.33 million by 2030 from USD 2,444.00 million in 2022, growing at a CAGR of 4.4% in the forecast period of 2023 to 2030. Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1 INTRODUCTION 32 1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY 32 1.2 MARKET DEFINITION 32 1.3 OVERVIEW 32 1.4 LIMITATIONS 33 1.5 MARKETS COVERED 34 2 MARKET SEGMENTATION 36 2.1 MARKETS COVERED 36 2.2 GEOGRAPHICAL SCOPE 37 2.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY 38 2.4 CURRENCY AND PRICING 38 2.5 DBMR TRIPOD DATA VALIDATION MODEL 39 2.6 MULTIVARIATE MODELLING 42 2.7 TYPE LIFELINE CURVE 43 2.8 PRIMARY INTERVIEWS WITH KEY OPINION LEADERS 44 2.9 DBMR MARKET POSITION GRID 45 2.10 MARKET APPLICATION COVERAGE GRID 46 2.11 DBMR MARKET CHALLENGE MATRIX 47 2.12 VENDOR SHARE ANALYSIS 48 2.13 SECONDARY SOURCES 49 2.14 ASSUMPTIONS 50 3 EXECUTIVE SUMMARY 51 4 PREMIUM INSIGHTS 53 4.1 PESTLE ANALYSIS 54 4.1.1 POLITICAL FACTORS 54 4.1.2 ECONOMIC FACTORS 55 4.1.3 SOCIAL FACTORS 55 4.1.4 TECHNOLOGICAL FACTORS 56 4.1.5 LEGAL FACTORS 56 4.1.6 ENVIRONMENTAL FACTORS 56 4.2 PORTER’S FIVE FORCES 57 4.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 57 4.2.2 THREAT OF SUBSTITUTES 58 4.2.3 CUSTOMER BARGAINING POWER 58 4.2.4 SUPPLIER BARGAINING POWER 59 4.2.5 INTERNAL COMPETITION (RIVALRY) 59 4.3 PRODUCTION CONSUMPTION ANALYSIS 60 4.4 VENDOR SELECTION CRITERIA 61 4.5 CLIMATE CHANGE SCENARIO 63 4.5.1 ENVIRONMENTAL CONCERNS 63 4.5.2 INDUSTRY RESPONSE 63 4.5.3 GOVERNMENT’S ROLE 64 4.5.4 ANALYST RECOMMENDATION 64 4.6 IMPORT-EXPORT ANALYSIS 65 4.7 RAW MATERIAL COVERAGE 67 4.8 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 68 4.8.1 OVERVIEW 68 4.8.2 LOGISTICS COST SCENARIO 68 4.8.3 IMPORTANCE OF LOGISTICS SERVICE PROVIDERS 69 4.9 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 70 5 REGULATION COVERAGE 71 6 MARKET OVERVIEW 73 6.1 DRIVERS 75 6.1.1 GROWING POPULARITY OF SPORTS ACTIVITIES 75 6.1.2 RISING AWARENESS OF HEALTH CONCERNS AND FITNESS 76 6.1.3 GROWING WOMEN PARTICIPATION IN VARIOUS SPORTS ACTIVITIES 76 6.1.4 RISING CONCERN TOWARDS ATHLETE SAFETY AND PERFORMANCE 77 6.2 RESTRAINTS 78 6.2.1 HIGH INSTALLATION AND PURCHASE COSTS 78 6.2.2 VARIETY IN CONSUMER PREFERENCE 78 6.3 OPPORTUNITIES 79 6.3.1 GROWING SPORTS INFRASTRUCTURE IN EMERGING COUNTRIES 79 6.3.2 GOVERNMENT TAKING INITIATIVES TO PROMOTE THE SPORTS ACTIVITIES 79 6.4 CHALLENGES 80 6.4.1 DEPENDENCY ON SKILLED LABOR AND LIMITED AVAILABILITY OF WORKFORCE 80 6.4.2 STRINGENT REGULATIONS REGARDING INSTALLATION 81 7 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY TYPE 82 7.1 OVERVIEW 83 7.2 RUBBER FLOORING 85 7.3 PVC FLOORING 86 7.4 WOOD FLOORING 87 7.5 ARTIFICIAL TURF FLOORING 88 7.6 POLYURETHANE FLOORING 89 7.7 POLYPROPYLENE FLOORING 90 8 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY APPLICATION 91 8.1 OVERVIEW 92 8.2 INDOOR 93 8.3 OUTDOOR 93 9 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY SPORTS 94 9.1 OVERVIEW 95 9.2 GYM 96 9.3 BASKETBALL 97 9.4 BADMINTON 97 9.5 TENNIS 98 9.6 FOOTBALL 98 9.7 DANCE AND AEROBIC STUDIO 99 9.8 TRACK AND FIELD 99 9.9 VOLLEYBALL 100 9.10 OTHERS 100 10 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY END-USE 101 10.1 OVERVIEW 102 10.2 COMMERCIAL 103 10.3 RESIDENTIAL 103 11 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY CONSTRUCTION TYPE 104 11.1 OVERVIEW 105 11.2 RENOVATE/MAINTAINED 106 11.3 NEW CONSTRUCTION 106 12 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY SALES CHANNEL 107 12.1 OVERVIEW 108 12.2 DIRECT SALES 109 12.3 SPORTS OUTLET 109 13 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET, BY REGION 110 13.1 ASIA-PACIFIC 111 13.1.1 CHINA 121 13.1.2 INDIA 126 13.1.3 JAPAN 131 13.1.4 SOUTH KOREA 136 13.1.5 AUSTRALIA & NEW ZEALAND 141 13.1.6 MALAYSIA 146 13.1.7 SINGAPORE 151 13.1.8 THAILAND 156 13.1.9 INDONESIA 161 13.1.10 PHILIPPINES 166 13.1.11 REST OF ASIA-PACIFIC 171 14 ASIA PACIFIC SPORTS FLOORING MARKET: COMPANY LANDSCAPE 172 14.1 COMPANY SHARE ANALYSIS: ASIA PACIFIC 172 14.2 PRODUCT LAUNCH 173 14.3 ACQUISITION 173 14.4 COLLABORATION 173 15 SWOT ANALYSIS 174 16 COMPANY PROFILES 175 16.1 TARKETT (2022) 175 16.1.1 COMPANY SNAPSHOT 175 16.1.2 REVENUE ANALYSIS 176 16.1.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 176 16.1.4 PRODUCT PORTFOLIO 176 16.1.5 RECENT DEVELOPMENT 179 16.2 GERFLOR 180 16.2.1 COMPANY SNAPSHOT 180 16.2.2 COMPANY SHARE ANALYSIS 180 16.2.3 PRODUCT PORTFOLIO 181 16.2.4 RECENT DEVELOPMENTS 181 16.2.5 RECENT DEVELOPMENTS 182 16.3 LX HAUSYS (2022) 183 16.3.1 COMPANY SNAPSHOT 183 16.3.2 REVENUE ANALYSIS 183 16.3.3 COMPANY SHARE ANALYSIS 184 16.3.4 PRODUCT PORTFOLIO 184
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