世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ドイツ乳製品市場の概要、2029年


Germany Dairy Products Market Overview, 2029

ドイツにおける乳製品の売上は、すべての流通チャネルで増加している。牛乳、ヨーグルト、チーズを含むクリーンラベル乳製品の人気上昇と入手のしやすさが成長の理由として挙げられている。これらのクリーンラベ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
61 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

ドイツにおける乳製品の売上は、すべての流通チャネルで増加している。牛乳、ヨーグルト、チーズを含むクリーンラベル乳製品の人気上昇と入手のしやすさが成長の理由として挙げられている。これらのクリーンラベル乳製品には、人工着色料、香料、保存料は含まれていない。乳製品を使ったお菓子への欲求が国民の間で高まっていることが、ドイツの乳製品部門の一人当たり消費量の伸びの原因となっている。チーズケーキ、ムース、ケーキなどのペストリーやその他の乳製品を使ったお菓子もそのひとつである。さらに、牛乳の栄養成分が消費者の人気を集めている。アイスクリームの全乳固形成分には、脂肪分やその他の固形分が含まれる。一人当たり消費量の増加が予想されるのは、ドイツにおける乳製品需要の増加によるものである。ドイツはヨーロッパでトップクラスの生乳生産国であり、今後5年間は成長が続くと予測されている。ドイツから供給される多数の生乳は、地域流通のためにヨーロッパの牛乳会社に送られる。ドイツの乳製品市場の拡大は、牛乳、クリーム、チーズ、バターなどを含む乳製品への国内需要の高まりによって助長されると予想される。ドイツで製造される200種類以上のチーズは幅広く人気がある。国際的なチーズも好まれているが、ゴーダやエダムといった伝統的なチーズが依然として消費者に好まれている。

Bonafide Research発行の調査レポート「ドイツ乳製品市場の概要、2029年」によると、ドイツ乳製品市場は2023年に300億米ドル以上と評価されている。昆虫タンパク質由来のチーズや無乳糖ミルク、オートミルクのような植物由来の代替品など、常に新製品をリリースしている。このような包括的な戦略は、市場を広げ、顧客の関心を引きつける。誠意が最も重要である。顧客は自然で加工度の低い乳製品に惹かれ、人工添加物を敬遠している。オーガニック牛乳、ナチュラルフルーツヨーグルト、保存料不使用のチーズなどが新星である。倫理と健康に対する懸念は、このようなクリーンラベルの強調と一致している。乳製品は健康革命を起こしつつある。プロバイオティクスを強化したヨーグルト、プロテイン入りの牛乳、カルシウム豊富なチーズは、健康を気遣う消費者にアピールしている。腸内環境を改善し、筋肉を発達させるという乳製品の広告を目にすることも予想される。

製品タイプにより、市場は牛乳、チーズ、ヨーグルト、デザート、バター、クリーム、その他に分けられる。ドイツの乳製品市場では、牛乳部門の重要性が高まっている。ドイツでは、今でも年間平均1キログラムもの新鮮な牛乳を消費しており、食生活の主食となっている。フリッシュミルク」に対するこの長い愛情は、その順応性と健康上の利点に起因している。ドイツ人は、コーヒーや紅茶に入れたり、さまざまなレシピや焼き菓子の主原料として、混じりけのない牛乳を愛している。牛乳市場は拡大している。乳製品メーカーは、さまざまな食事条件や嗜好に対応するため、常に新しいアイデアを打ち出している。乳糖不耐症を満足させるために、乳糖を含まない代替ミルクがますます人気を集めている。さらに、豆乳やオートミルクのような植物由来の代替品も人気を集めており、フレキシタリアンやビーガン、環境に配慮する消費者にアピールしている。

流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に分けられる。ドイツの乳製品部門の発展とダイナミクスは、実際、スーパーマーケットとハイパーマーケットに大きく影響されている。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、ひとつ屋根の下で豊富な品揃えの乳製品を提供することで、消費者の幅広い需要と嗜好に応えている。顧客は、バター、チーズ、新鮮な牛乳、ヨーグルトなど、必要なものを一箇所で見つけることができ、時間と労力を節約することができる。大型小売店はスケールメリットがあるため、競争力のあるコストで乳製品を提供できる。お値打ち志向の買い物客は、この価格優位性に惹かれ、より広範な乳製品へのアクセスを容易にしている。

本レポートの考察
- 地域ドイツ
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- ドイツの乳製品市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- 牛乳
- チーズ
- ヨーグルト
- デザート
- バター
- クリーム
- その他

流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- 専門店
- コンビニエンスストア
- オンライン小売
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、乳製品業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Germany Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Germany Dairy Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Germany Dairy Products Market Segmentations
7.1. Germany Dairy Products Market, By Product Type
7.1.1. Germany Dairy Products Market Size, By Milk, 2018-2029
7.1.2. Germany Dairy Products Market Size, By Cheese, 2018-2029
7.1.3. Germany Dairy Products Market Size, By Yogurt, 2018-2029
7.1.4. Germany Dairy Products Market Size, By Desserts, 2018-2029
7.1.5. Germany Dairy Products Market Size, By Butter, 2018-2029
7.1.6. Germany Dairy Products Market Size, By Cream, 2018-2029
7.1.7. Germany Dairy Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Germany Dairy Products Market, By Distribution Channel
7.2.1. Germany Dairy Products Market Size, By Supermarket/ Hypermarket, 2018-2029
7.2.2. Germany Dairy Products Market Size, By Specialty Stores, 2018-2029
7.2.3. Germany Dairy Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.2.4. Germany Dairy Products Market Size, By Online Retail, 2018-2029
8. Germany Dairy Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Germany Dairy Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of Germany Dairy Products Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for Germany Dairy Products Market, 2023
Table 2: Germany Dairy Products Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Germany Dairy Products Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Germany Dairy Products Market Size of Milk (2018 to 2029) in USD Billion
Table 5: Germany Dairy Products Market Size of Cheese (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Germany Dairy Products Market Size of Yogurt (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Germany Dairy Products Market Size of Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Germany Dairy Products Market Size of Butter (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Germany Dairy Products Market Size of Cream (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Germany Dairy Products Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Germany Dairy Products Market Size of Supermarket/ Hypermarket (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Germany Dairy Products Market Size of Specialty Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Germany Dairy Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Germany Dairy Products Market Size of Online Retail (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Dairy product sales in Germany have increased across all distribution channels. The rise in popularity and accessibility of clean-label dairy products, including milk, yogurt, and cheese, was cited as the reason for the growth. Artificial coloring, flavoring, and preservatives are not present in these clean-label dairy products. The increasing desire for dairy-based sweets among the populace is responsible for the growth in the per capita consumption of the German dairy sector. Pastries such as cheesecakes, mousses, cakes, and other dairy treats are among them. Additionally, milk's nutritional composition makes it a consumer favorite. Ice cream's whole milk solid ingredients include fat and other solids. The anticipated increase in per capita consumption is due to the increased demand for dairy products in Germany. Germany is one of the top producers of milk in Europe, and over the next five years, growth is predicted to continue. Numerous milk supplies from Germany are sent to European milk companies for regional distribution. The expansion of the German dairy products market is anticipated to be aided by the rising domestic demand for milk products, including milk, cream, cheese, butter, and others. A broad and popular cheese category that comes in more than 200 kinds made in Germany. International cheeses are also well-liked, but classic cheeses like Gouda and Edam are still preferred by consumers.

According to the research report "Germany Dairy Products Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Germany Dairy Products Market was valued more than USD 30 billion in 2023 The dairy business in Germany is not happy with the current situation. They are always releasing new products, such as cheese derived from insect protein and lactose-free milks, as well as plant-based substitutes like oat milk. This all-inclusive strategy broadens the market and keeps customers engaged. Sincerity is paramount. Customers are gravitating toward natural, minimally processed dairy products and eschewing artificial additives. Rising stars include organic milk, natural fruit yogurt, and preservative-free cheese. Concerns about ethics and health are in line with this emphasis on clean labels. Dairy is undergoing a health revolution. Probiotic-enriched yogurt, protein-infused milk, and calcium-rich cheese appeal to consumers who are concerned about their health. Anticipate seeing advertisements for dairy products touting their ability to improve intestinal health and even develop muscle.

Based on the product type, the market is divided into Milk, Cheese, Yogurt, Desserts, Butter, cream, others. The German dairy products market is seeing a growth in the importance of the milk segment. Germany still consumes a staggering kilogram of fresh milk annually on average, making it a staple of their diet. This long-lasting affection for "Frischmilch" stems from its adaptability and supposed health advantages. Germans love their milk unadulterated, in their coffee and tea, and as a main ingredient in many different recipes and baked delicacies. The milk market is expanding. Dairy businesses are always coming up with new ideas to accommodate different dietary requirements and tastes. In order to satisfy lactose intolerance, lactose-free milk alternatives are becoming more and more popular. Additionally gaining popularity are plant-based substitutes like soy and oat milk, which appeal to flexitarians, vegans, and consumers who care about the environment.

Based on the Distribution channel, the market is divided into Supermarket/Hypermarket, Specialty Stores, Convenience Stores, online retail, Others. The development and dynamics of the German dairy product sector are, in fact, greatly influenced by supermarkets and hypermarkets. Supermarkets and hypermarkets serve a wide range of consumer demands and tastes by providing an extensive assortment of dairy goods under one roof. Customers can save time and effort by finding everything they need at one location, including butter, cheese choices, fresh milk, and yogurt. Since of their economies of scale, these big-box retailers are able to provide dairy products at competitive costs. Value-conscious shoppers are drawn to this pricing advantage, which also facilitates their access to a wider range of dairy products.

Considered in this report:
• Geography: Germany
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Germany Dairy Products market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By product type:
• Milk
• Cheese
• Yogurt
• Desserts
• Butter
• cream
• Others

By Distribution channel:
• Supermarket/Hypermarket
• Specialty Stores
• Convenience Stores
• Online retail
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Dairy Product industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Germany Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Germany Dairy Products Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Germany Dairy Products Market Segmentations
7.1. Germany Dairy Products Market, By Product Type
7.1.1. Germany Dairy Products Market Size, By Milk, 2018-2029
7.1.2. Germany Dairy Products Market Size, By Cheese, 2018-2029
7.1.3. Germany Dairy Products Market Size, By Yogurt, 2018-2029
7.1.4. Germany Dairy Products Market Size, By Desserts, 2018-2029
7.1.5. Germany Dairy Products Market Size, By Butter, 2018-2029
7.1.6. Germany Dairy Products Market Size, By Cream, 2018-2029
7.1.7. Germany Dairy Products Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Germany Dairy Products Market, By Distribution Channel
7.2.1. Germany Dairy Products Market Size, By Supermarket/ Hypermarket, 2018-2029
7.2.2. Germany Dairy Products Market Size, By Specialty Stores, 2018-2029
7.2.3. Germany Dairy Products Market Size, By Convenience Stores, 2018-2029
7.2.4. Germany Dairy Products Market Size, By Online Retail, 2018-2029
8. Germany Dairy Products Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Germany Dairy Products Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of Germany Dairy Products Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for Germany Dairy Products Market, 2023
Table 2: Germany Dairy Products Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Germany Dairy Products Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Germany Dairy Products Market Size of Milk (2018 to 2029) in USD Billion
Table 5: Germany Dairy Products Market Size of Cheese (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Germany Dairy Products Market Size of Yogurt (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Germany Dairy Products Market Size of Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Germany Dairy Products Market Size of Butter (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Germany Dairy Products Market Size of Cream (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Germany Dairy Products Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Germany Dairy Products Market Size of Supermarket/ Hypermarket (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Germany Dairy Products Market Size of Specialty Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Germany Dairy Products Market Size of Convenience Stores (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Germany Dairy Products Market Size of Online Retail (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る