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中国食品添加物市場の概要、2029年


China Food Additives Market Overview, 2029

何千年にもわたる豊かな食文化遺産を持つ国には、多様な郷土料理がある。この多様性は、スパイシーな四川料理からデリケートな広東点心に至るまで、さまざまな料理の独特の風味を保持し、引き立てるための食品添... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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69 英語

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サマリー

何千年にもわたる豊かな食文化遺産を持つ国には、多様な郷土料理がある。この多様性は、スパイシーな四川料理からデリケートな広東点心に至るまで、さまざまな料理の独特の風味を保持し、引き立てるための食品添加物の使用にも反映されている。合成添加物も使用されているが、中国ではナチュラルでクリーン・ラベルの製品を重視する傾向が強まっている。消費者は天然素材由来の食品添加物を好むことが多く、これは新鮮で加工されていない食品を好む文化に合致している。中国の伝統医学は、中国の食文化に大きな影響を与えている。中国文化は食品の象徴性を非常に重視する。特定の添加物や食材は、その縁起の良い意味や、幸運や繁栄との関連性から選ばれ、特にお祭りや祝賀行事の際に使われる。中国には活気ある屋台文化があり、食品添加物は風味豊かで便利なさまざまな屋台スナックを作り出す役割を果たしている。串焼きから作りたての冰(平たいパン)まで、添加物は屋台料理の多様性に貢献している。中国が急速な近代化を遂げるにつれて、世界の食品トレンドの影響力が高まっている。食品添加物市場はこのグローバル化を反映しており、国際的な風味を再現し、より国際的な消費者層の進化する嗜好に対応できる添加物への需要が高まっている。中国の食品業界は、食品添加物のイノベーションを含め、技術の進歩を受け入れている。これには、健康、利便性、官能体験など、特定の消費者の需要に対応する新しい添加物の開発も含まれる。

Bonafide Research社が発行した調査レポート「中国食品添加物市場の概要、2029年」によると、中国食品添加物市場は2029年までに280億米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。中国は人口が多く、急速に都市化が進んでいるため、便利で加工された食品への需要が高まっている。食品添加物は、そうした製品の保存、風味付け、品質向上に重要な役割を果たし、都市部の消費者の嗜好に対応している。ライフスタイルの変化、特に都市部では、便利ですぐに食べられる食品への需要が高まっている。食品添加物は、中国の消費者のペースの速いライフスタイルに沿った加工食品の生産に貢献している。多様な地域料理を有する中国の豊かな食文化遺産は、食品添加物の需要に寄与している。こうした添加物は多くの場合、さまざまな中華料理の伝統的な風味を維持・強化するために使用され、急速に変化する食品事情の中で信憑性を確保している。中国政府は近年、食品の安全性を強く重視している。安全基準を満たし、食品全体の品質を高める食品添加物は、食品供給の安全性に対する消費者の懸念を反映して、需要が高まっている。中国では、可処分所得の増加に伴って中産階級が拡大し、消費者の消費パターンに変化が生じている。これには、さまざまな食品を探求し購入しようという意欲の高まりが含まれ、多様な食品添加物の需要を牽引している。

製品の種類によって、甘味料、プロバイオティクス、香料・調味料、食物繊維、ハイドロコロイド、着色料、乳化剤、プレバイオティクス、保存安定剤、脂肪代替剤、保存料、酵素、その他(固結防止剤)に区分される。健康とウェルネスが重視され、消費者はさらなる健康効果をもたらす食品・飲料製品を求めている。腸の健康にプラスの影響を与える可能性があることで知られるプロバイオティクスは、このウェルネス・トレンドに合致しており、健康全般をサポートする機能性成分として認識されている。総合的なウェルネスにおける腸の健康の役割に関する認識と教育の高まりが、プロバイオティクスの人気に寄与している。中国の消費者は、プロバイオティクスの潜在的なメリットについてより多くの情報を得るようになっており、こうした有益な微生物を含む製品に対する需要の高まりにつながっている。中国では機能性食品と飲料の需要が伸びている。プロバイオティクスはヨーグルト、発酵飲料、健康飲料など様々な食品・飲料製品に配合されることが多く、基本的な栄養を超えた機能的メリットを提供する。供給源の種類としては、天然と合成がある。合成は成長市場であり、天然は市場をリードしている。健康とウェルネスへの注目は、中国で顕著な傾向である。消費者は、摂取する食品の栄養成分や潜在的な健康への影響に関心を寄せている。天然食品添加物は、合成食品に代わるより健康的なものとして認識されることが多く、こうしたウェルネス・トレンドに合致している。伝統的な中国医学では、健康に役立つ天然成分の使用が重視される。この文化的影響は、消費者が食品添加物から伝統的な治療法や全人的な幸福を連想することから、食品添加物において天然由来のものを選好する一因となっている。中国の消費者は、馴染みのある伝統的な原材料を好むことが多い。ハーブ、スパイス、植物エキスなどの天然素材は、伝統的な中華料理に欠かせないものとして認識され、受け入れられていることが多く、それが人気の一因となっている。

報告書によると、用途はベーカリー&菓子、乳製品&冷凍デザート、飲料、コンビニエンス食品、スパイス、調味料、ソース&ドレッシング、その他に分けられる。なかでもベーカリー&コンフェクショナリーが市場に貢献している。中国の文化には、特にお祭りやお祝いの時に甘いお菓子を楽しむという長い伝統がある。ベーカリー・菓子部門は、このような文化的嗜好であるデザートやスイーツに対応しており、これらの製品の風味、食感、外観を向上させる食品添加物の需要を牽引している。中国文化では、甘いお菓子は祝い事や贈り物に関連することが多い。ベーカリー・菓子部門は、祭り、結婚式、その他の特別な行事の際に需要が高まり、生産要件の増加に対応するための食品添加物の必要性を高めている。中国の急速な都市化によってライフスタイルが変化し、消費者は便利ですぐに食べられる食品を求めるようになった。ベーカリー・菓子部門は、持ち運びに便利な甘いスナック菓子を提供しており、食品添加物はこうした製品の生産に不可欠である。中国では中産階級が増加し、高級で職人的なベーカリー・菓子製品に対する需要が高まっている。食品添加物は、プレミアムな体験に対価を支払うことを厭わない消費者に対応する、高品質で見た目にも魅力的な商品の製造に一役買っている。

本レポートで検討する
- 地域中国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 中国食品添加物市場の価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- 甘味料
- プロバイオティクス
- フレーバー&エンハンサー
- 食物繊維
- ハイドロコロイド
- 着色料
- 乳化剤
- プレバイオティクス
- 保存安定剤
- 脂肪代替剤
- 保存料
- 酵素
- その他(固化防止剤)

ソースタイプ別
- 天然
- 合成

用途別
- ベーカリー&製菓
- 乳製品・冷凍デザート
- 飲料
- コンビニエンス食品
- スパイス、調味料、ソース、ドレッシング
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、食品添加物業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティング&プレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. China Food Additive Market Segmentations
7.1. China Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. China Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. China Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. China Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. China Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. China Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. China Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. China Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. China Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. China Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. China Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. China Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. China Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. China Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. China Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. China Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. China Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. China Food Additive Market, By Application
7.3.1. China Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. China Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. China Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. China Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. China Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. China Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. China Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: China Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of China Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for China Food Additive Market, 2023
Table 2: China Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: China Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: China Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: China Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: China Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: China Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: China Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: China Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: China Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: China Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: China Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: China Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: China Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: China Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: China Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: China Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: China Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

Rich culinary heritage that spans thousands of years, with diverse regional cuisines in Country. This diversity is reflected in the use of food additives to preserve and enhance the unique flavours of various dishes, ranging from spicy Sichuan cuisine to delicate Cantonese dim sum. While synthetic additives are used, there is a growing emphasis on natural and clean-label products in China. Consumers often prefer food additives sourced from natural ingredients, aligning with a cultural appreciation for fresh and unprocessed foods. Traditional Chinese medicine has a profound impact on the food culture in China. Chinese culture places significant importance on symbolism in food. Certain additives and ingredients are chosen for their auspicious meanings or associations with good luck and prosperity, especially during festivals and celebratory occasions. China has a vibrant street food culture, and food additives play a role in creating a variety of flavorful and convenient street snacks. From skewers of grilled meats to freshly made bings (flatbreads), additives contribute to the diverse array of street food offerings. As China undergoes rapid modernization, there is a growing influence of global food trends. The food additive market reflects this globalisation, with an increasing demand for additives that can replicate international flavours and cater to the evolving tastes of a more cosmopolitan consumer base. China's food industry embraces technological advancements, including innovations in food additives. This includes the development of new additives that cater to specific consumer demands, such as those related to health, convenience, and sensory experiences.

According to the research report "China Food Additive Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the China Food Additive market is expected to reach a market size of more than USD 28 billion by 2029. China's large and rapidly urbanising population has led to increased demand for convenient and processed foods. Food additives play a crucial role in preserving, flavouring, and enhancing the quality of such products, catering to the preferences of urban consumers. Changing lifestyles, particularly in urban areas, have resulted in a higher demand for convenient and ready-to-eat food products. Food additives contribute to the production of processed foods that align with the fast-paced lifestyles of Chinese consumers. China's rich culinary heritage, with its diverse regional cuisines, contributes to the demand for food additives. These additives are often used to preserve and enhance the traditional flavours of various Chinese dishes, ensuring authenticity in a rapidly changing food landscape. The Chinese government has placed a strong emphasis on food safety in recent years. Food additives that meet safety standards and enhance the overall quality of food products are in demand, reflecting consumer concerns about the safety of the food supply. The expanding middle class in China, accompanied by rising disposable incomes, has led to changes in consumer spending patterns. This includes an increased willingness to explore and purchase a variety of food products, driving demand for diverse food additives.

Based on the product types, they are segmented into: sweeteners, probiotics, flavours and enhancers, dietary fibres, hydrocolloids, food colourants, emulsifiers, prebiotics, shelf-life stabilisers, fat replacers, preservatives, enzymes, others (anti-caking agents), In China, probiotics significantly contribute to the market. There is a strong emphasis on health and wellness, with consumers seeking food and beverage products that offer additional health benefits. Probiotics, known for their potential positive impact on gut health, align with this wellness trend and are perceived as functional ingredients that support overall well-being. Increased awareness and education about the role of gut health in overall wellness have contributed to the popularity of probiotics. Consumers in China are more informed about the potential benefits of probiotics, leading to a higher demand for products containing these beneficial microorganisms. The demand for functional foods and beverages is growing in China. Probiotics are often incorporated into various food and beverage products, such as yoghurt, fermented drinks, and health drinks, to provide functional benefits beyond basic nutrition. In terms of the source types, natural and synthetic are among them. Synthetic is a growing market, while natural is leading the market. The focus on health and wellness is a prominent trend in China. Consumers are more concerned about the nutritional content and potential health impacts of the foods they consume. Natural food additives are often perceived as healthier alternatives to their synthetic counterparts, aligning with these wellness trends. Traditional Chinese medicine emphasises the use of natural ingredients for health benefits. This cultural influence has contributed to the preference for natural sources in food additives, as consumers associate them with traditional remedies and holistic well-being. Chinese consumers often have a preference for familiar and traditional ingredients. Natural sources, such as herbs, spices, and plant extracts, are often recognised and accepted as integral parts of traditional Chinese cuisine, contributing to their popularity.

According to the report, the applications are divided into Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Convenience Foods, Spices, Condiments, Sauces & Dressings, and Others. Among them, Bakery & Confectionery contributes to the market. Chinese culture has a long tradition of enjoying sweet treats, especially during festivals and celebrations. The bakery and confectionery sector caters to this cultural preference for desserts and sweets, driving the demand for food additives to enhance the flavour, texture, and appearance of these products. Sweet treats are often associated with celebrations and gift-giving in Chinese culture. The bakery and confectionery sector experiences heightened demand during festivals, weddings, and other special occasions, driving the need for food additives to meet increased production requirements. China's rapid urbanisation has led to changing lifestyles, with consumers seeking convenient and ready-to-eat food options. The bakery and confectionery sector provides convenient, on-the-go sweet snacks, and food additives are integral to the production of these products. The rising middle class in China has led to an increased demand for premium and artisanal bakery and confectionery products. Food additives play a role in the creation of high-quality and visually appealing items that cater to consumers willing to pay for a premium experience.

Considered in this report:
• Geography: China
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• China Food Additive market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Products Type:
• Sweeteners
• Probiotics
• Flavors & Enhancers
• Dietary Fibers
• Hydrocolloids
• Food Colorants
• Emulsifiers
• Prebiotics
• Shelf- life Stabilizers
• Fat Replacers
• Preservatives
• Enzymes
• Others(Anti-caking Agent)

By Source Type
• Natural
• Synthetic

By Application
• Bakery & Confectionery
• Dairy & Frozen Desserts
• Beverages
• Convenience Foods
• Spices, Condiments, Sauces & Dressings
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Food Additive industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. China Food Additive Market Segmentations
7.1. China Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. China Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. China Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. China Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. China Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. China Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. China Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. China Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. China Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. China Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. China Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. China Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. China Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. China Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. China Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. China Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. China Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. China Food Additive Market, By Application
7.3.1. China Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. China Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. China Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. China Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. China Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. China Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. China Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: China Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of China Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for China Food Additive Market, 2023
Table 2: China Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: China Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: China Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: China Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: China Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: China Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: China Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: China Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: China Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: China Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: China Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: China Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: China Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: China Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: China Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: China Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: China Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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2024/10/04 10:27

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