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航空機客室インテリアの世界市場規模調査:クラス別(ファーストクラス、ビジネスクラス、プレミアムエコノミークラス、エコノミークラス)、エンドユーザー別(OEM、レトロフィット)、製品タイプ別(シート、客室照明、機内エンターテイメントとコネクティビティ、航空機ギャレーと化粧室、航空機窓と風防、その他)、航空機タイプ別(ナローボディ航空機、ワイドボディ航空機、ビジネスジェット機)、地域別予測:2024年~2032年


Global Aircraft Cabin Interior Market Size study, by Class (First Class, Business Class, Premium Economy Class, Economy Class), by End-User (OEM, Retrofit), by Product Type (Seat, Cabin Lighting, In-flight Entertainment and Connectivity, Aircraft Galley and Lavatory, Aircraft Windows and Windshields, Others), by Aircraft Type (Narrow Body Aircraft, Wide Body Aircraft, Business Jets) and Regional Forecasts 2024-2032

世界の航空機客室内装品市場の2023年の市場規模は約254.3億米ドルで、2024年から2032年までの予測期間の年平均成長率は5.6%と予測されている。航空機客室インテリア市場は航空業界にとって極めて重要であり、乗客... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年9月9日 US$4,950
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285 英語

 

サマリー

世界の航空機客室内装品市場の2023年の市場規模は約254.3億米ドルで、2024年から2032年までの予測期間の年平均成長率は5.6%と予測されている。航空機客室インテリア市場は航空業界にとって極めて重要であり、乗客の快適性、安全性、機内での全体的な体験の向上に重点を置いている。経済成長と可処分所得の増加を背景に世界的に航空需要が急増を続けるなか、革新的で快適な客室インテリアへの需要が高まっている。航空各社は、人間工学に基づいた座席、洗練された機内エンターテインメント・システム、スペースの効率的な利用を提供する先進的な内装を備え、厳しい安全基準を遵守しながら機体のアップグレードにますます投資している。
特に新興市場における世界的な航空旅行の急増は、航空会社を機体の拡大や既存の航空機の改修に駆り立てており、客室インテリア市場は競争力を維持するための重要な焦点となっている。軽量素材の開発や3Dプリンティングのような最先端技術の統合といった技術の進歩により、より効率的でカスタマイズ可能な客室内装の設計が可能になった。こうした進歩は、軽量化による燃費の向上だけでなく、特注の客室レイアウトを通じて多様な乗客のニーズに応える柔軟性を航空会社に提供する。市場が有望な成長軌道にあるにもかかわらず、材料、設計、設置に関連する高コストなどの課題が大きなハードルとなっている。さらに、航空業界における厳格な規制基準は、新たな客室内装ソリューションの導入の複雑さとコストを増大させ、市場の拡大を鈍らせる可能性がある。とはいえ、特に格安航空会社セグメントでは、既存の航空機を改修する傾向が強まっており、市場関係者にとっては大きなチャンスとなっている。
地域的には、北米が市場を支配すると予想され、その利点は、先進的な技術インフラ、航空技術革新への多額の投資、旅客体験の向上を優先する競争力のある航空業界である。同地域の強力なエンターテインメントとメディア分野は、プレミアム機内サービスの需要をさらに後押しし、世界の航空機客室インテリア市場における北米の主導権を確固たるものにしている。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で成長すると予測されている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
ジャムコ・コーポレーション
アクロ・エアクラフト・シーティング社
Aviointeriors S.p.A.
アストロニクス・コーポレーション
レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
GALエアロスペース
香港飛機工程有限公司
タレスグループ
サフランS.A.
ディール財団KG
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
クラス別
- ファーストクラス
- ビジネスクラス
- プレミアムエコノミークラス
- エコノミークラス
エンドユーザー別
- OEM
- レトロフィット
製品タイプ別
- シート
- 機内照明
- 機内エンターテインメントとコネクティビティ
- 航空機のギャレーと化粧室
- 航空機の窓と風防
- その他
航空機タイプ別
- ナローボディ機
- ワイドボディ機
- ビジネスジェット機
地域別
北米
- 米国
- カナダ
ヨーロッパ
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- RoLA
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.航空機客室インテリアの世界市場 エグゼクティブサマリー
1.1.航空機客室内装品の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.クラス別
1.3.2.エンドユーザー別
1.3.3.製品タイプ別
1.3.4.航空機タイプ別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章 航空機客室内装品の世界市場世界の航空機客室内装品市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.航空機客室内装品の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.航空需要の増加
3.1.2.乗客の快適性と体験の重視
3.1.3.技術の進歩
3.2.市場の課題
3.2.1.高コストと規制遵守
3.3.市場機会
3.3.1.改修とアップグレードの需要の高まり
3.3.2.格安航空会社(LCC)セグメントの拡大

第4章.航空機客室内装品の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 航空機客室内装品の世界市場航空機客室内装品の世界市場規模・クラス別予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.航空機客室内装品の世界市場クラス別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
5.2.1.ファーストクラス
5.2.2.ビジネスクラス
5.2.3.プレミアムエコノミークラス
5.2.4.エコノミークラス

第6章.航空機客室内装品の世界市場規模・予測:エンドユーザー別 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.航空機客室内装品の世界市場エンドユーザー別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
6.2.1.OEM
6.2.2.レトロフィット

第7章.航空機客室内装品の世界市場規模・予測:製品タイプ別 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.航空機客室内装品の世界市場製品タイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
7.2.1.シート
7.2.2.機内照明
7.2.3.機内エンターテイメントとコネクティビティ
7.2.4.機内ギャレーおよび化粧室
7.2.5.航空機の窓とフロントガラス
7.2.6.その他

第8章.航空機客室内装品の世界市場規模・予測:航空機タイプ別 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.航空機客室内装品の世界市場航空機タイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
8.2.1.ナローボディ航空機
8.2.2.ワイドボディ機
8.2.3.ビジネスジェット

第9章.航空機客室内装品の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米の航空機客室内装品市場
9.1.1.米国の航空機客室内装品市場
9.1.1.1.クラス別内訳規模と予測、2022〜2032年
9.1.1.2.エンドユーザーの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.3.製品タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.4.航空機タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.カナダの航空機客室内装品市場
9.2.欧州の航空機客室内装品市場
9.2.1.イギリスの航空機客室インテリア市場
9.2.2.ドイツの航空機客室インテリア市場
9.2.3.フランスの航空機客室インテリア市場
9.2.4.スペインの航空機客室インテリア市場
9.2.5.イタリアの航空機客室インテリア市場
9.2.6.その他のヨーロッパの航空機客室インテリア市場
9.3.アジア太平洋地域の航空機客室内装品市場
9.3.1.中国の航空機客室インテリア市場
9.3.2.インドの航空機客室内装品市場
9.3.3.日本の航空機客室インテリア市場
9.3.4.オーストラリアの航空機客室インテリア市場
9.3.5.韓国の航空機客室インテリア市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域の航空機客室インテリア市場
9.4.中南米の航空機キャビンインテリア市場
9.4.1.ブラジルの航空機客室内装品市場
9.4.2.メキシコ航空機客室内装品市場
9.4.3.その他の中南米航空機客室内装品市場
9.5.中東・アフリカの航空機キャビンインテリア市場
9.5.1.サウジアラビアの航空機キャビンインテリア市場
9.5.2.南アフリカの航空機キャビンインテリア市場
9.5.3.その他の中東・アフリカの航空機キャビンインテリア市場

第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.ジャムコ・コーポレーション
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.アクロ・エアクラフト・シーティング社
10.3.3.アビオインテリアーズS.p.A.
10.3.4.アストロニクス株式会社
10.3.5.レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
10.3.6.GAL エアロスペース
10.3.7.香港飛機工程有限公司
10.3.8.タレス・グループ
10.3.9.サフランS.A.
10.3.10.ディール財団KG

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The global aircraft cabin interior market was valued at approximately USD 25.43 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 5.6% over the forecast period from 2024 to 2032. The aircraft cabin interior market is crucial to the aviation industry, focusing on enhancing passenger comfort, safety, and overall in-flight experience. As air travel demand continues to surge globally, driven by economic growth and rising disposable incomes, the demand for innovative and comfortable cabin interiors is escalating. Airlines are increasingly investing in upgrading their fleets with advanced interiors that offer ergonomic seating, sophisticated in-flight entertainment systems, and efficient use of space, all while adhering to stringent safety standards.
The surge in global air travel, particularly in emerging markets, has driven airlines to expand their fleets and refurbish existing aircraft, making the cabin interior market a critical focus for maintaining competitive edge. Technological advancements such as the development of lightweight materials and the integration of cutting-edge technologies like 3D printing have enabled the design of more efficient and customizable cabin interiors. These advancements not only improve fuel efficiency through weight reduction but also offer airlines the flexibility to cater to diverse passenger needs through bespoke cabin layouts. Despite the market's promising growth trajectory, challenges such as high costs associated with materials, design, and installation pose significant hurdles. Additionally, the rigorous regulatory standards in the aviation industry increase the complexity and cost of implementing new cabin interior solutions, potentially slowing market expansion. Nevertheless, the growing trend of retrofitting existing aircraft, particularly within the low-cost carrier segment, presents significant opportunities for market players, allowing them to capitalize on the demand for modernized, cost-effective cabin solutions.
Regionally, North America is expected to dominate the market, benefiting from its advanced technological infrastructure, substantial investments in aviation innovation, and a competitive airline industry that prioritizes enhancing the passenger experience. The region's strong entertainment and media sectors further support the demand for premium in-flight services, solidifying North America's leadership in the global aircraft cabin interior market. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period 2024-2032
Major market players included in this report are:
Jamco Corporation
Acro Aircraft Seating Ltd.
Aviointeriors S.p.A.
Astronics Corporation
Raytheon Technologies Corporation
GAL Aerospace
Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited
Thales Group
Safran S.A.
Diehl Stiftung & Co. KG
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Class
• First Class
• Business Class
• Premium Economy Class
• Economy Class
By End-User
• OEM
• Retrofit
By Product Type
• Seat
• Cabin Lighting
• In-flight Entertainment and Connectivity
• Aircraft Galley and Lavatory
• Aircraft Windows and Windshields
• Others
By Aircraft Type
• Narrow Body Aircraft
• Wide Body Aircraft
• Business Jets
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America
• Brazil
• Mexico
• RoLA
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Aircraft Cabin Interior Market Executive Summary
1.1. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecast (2022- 2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Class
1.3.2. By End-User
1.3.3. By Product Type
1.3.4. By Aircraft Type
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Aircraft Cabin Interior Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Aircraft Cabin Interior Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increased Air Travel Demand
3.1.2. Focus on Passenger Comfort and Experience
3.1.3. Technological Advancements
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Costs and Regulatory Compliance
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Growing Demand for Retrofits and Upgrades
3.3.2. Expanding Low-Cost Carrier (LCC) Segment

Chapter 4. Global Aircraft Cabin Interior Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecasts by Class 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Aircraft Cabin Interior Market: Class Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. First Class
5.2.2. Business Class
5.2.3. Premium Economy Class
5.2.4. Economy Class

Chapter 6. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Aircraft Cabin Interior Market: End-User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. OEM
6.2.2. Retrofit

Chapter 7. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Aircraft Cabin Interior Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Seat
7.2.2. Cabin Lighting
7.2.3. In-flight Entertainment and Connectivity
7.2.4. Aircraft Galley and Lavatory
7.2.5. Aircraft Windows and Windshields
7.2.6. Others

Chapter 8. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecasts by Aircraft Type 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Aircraft Cabin Interior Market: Aircraft Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. Narrow Body Aircraft
8.2.2. Wide Body Aircraft
8.2.3. Business Jets

Chapter 9. Global Aircraft Cabin Interior Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Aircraft Cabin Interior Market
9.1.1. U.S. Aircraft Cabin Interior Market
9.1.1.1. Class breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Aircraft Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Aircraft Cabin Interior Market
9.2. Europe Aircraft Cabin Interior Market
9.2.1. U.K. Aircraft Cabin Interior Market
9.2.2. Germany Aircraft Cabin Interior Market
9.2.3. France Aircraft Cabin Interior Market
9.2.4. Spain Aircraft Cabin Interior Market
9.2.5. Italy Aircraft Cabin Interior Market
9.2.6. Rest of Europe Aircraft Cabin Interior Market
9.3. Asia-Pacific Aircraft Cabin Interior Market
9.3.1. China Aircraft Cabin Interior Market
9.3.2. India Aircraft Cabin Interior Market
9.3.3. Japan Aircraft Cabin Interior Market
9.3.4. Australia Aircraft Cabin Interior Market
9.3.5. South Korea Aircraft Cabin Interior Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Aircraft Cabin Interior Market
9.4. Latin America Aircraft Cabin Interior Market
9.4.1. Brazil Aircraft Cabin Interior Market
9.4.2. Mexico Aircraft Cabin Interior Market
9.4.3. Rest of Latin America Aircraft Cabin Interior Market
9.5. Middle East & Africa Aircraft Cabin Interior Market
9.5.1. Saudi Arabia Aircraft Cabin Interior Market
9.5.2. South Africa Aircraft Cabin Interior Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Aircraft Cabin Interior Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Jamco Corporation
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Acro Aircraft Seating Ltd.
10.3.3. Aviointeriors S.p.A.
10.3.4. Astronics Corporation
10.3.5. Raytheon Technologies Corporation
10.3.6. GAL Aerospace
10.3.7. Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited
10.3.8. Thales Group
10.3.9. Safran S.A.
10.3.10. Diehl Stiftung & Co. KG

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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