世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

世界の放送・ケーブルテレビ市場の調査・予測、技術別(ケーブルテレビ、衛星放送、インターネットプロトコルテレビ(IPTV)、デジタル地上波テレビ(DTT))、収益チャネル別(広告、加入)、地域別分析、2022-2029年


Global Broadcasting & Cable TV Market Size study & Forecast, by Technology( Cable Tv, Satellite Tv, Internet Protocol TV (IPTV), Digital Terrain TV (DTT)) by Revenue Channel( Advertising, Subscription), and Regional Analysis, 2022-2029

世界の放送・ケーブルテレビ市場は、2021年に約3,201億1,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には3.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。電磁波スペクトルに代表されるあらゆる電子大衆通... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の放送・ケーブルテレビ市場は、2021年に約3,201億1,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には3.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。電磁波スペクトルに代表されるあらゆる電子大衆通信媒体において、1対多のモデルでターゲットとする視聴者に音楽や映像を配信することは、放送として知られています。ラジオやテレビの放送を指す言葉です。放送・ケーブルテレビ市場は、スマートテレビの普及や映像・コンテンツ配信プロセスのデジタル化などの要因により拡大しています。しかし、ケーブルテレビからOttメディアストリーミングプラットフォームへの移行が進むと、市場の成長が止まる可能性があります。

Statistaによると、2021年の全世界のOTT TVおよびビデオの売上は1,351億米ドルで、2022年には1,573億米ドルに増加し、2028年には2,429億米ドルに達すると予測されています。このように、オーバーザトップTV/ビデオの普及が市場の成長を後押ししています。OTT TVの普及に伴い、放送局やケーブルTVの需要も増加することが予想されます。また、5g配信モデルの登場により、放送局やケーブルテレビの採用が増加しています。また、インドなどの発展途上国では、放送技術やインターネットサービスのデジタル化を推進する政府の動きが、放送・ケーブルテレビサービスの需要増加を促している。コンテンツの違法コピーに対する政府の厳しい法律や規制により、合法的でオリジナルなコンテンツの普及が可能になり、予測期間中の市場の安定的な成長を保証しています。

放送・ケーブルテレビの世界市場を調査した主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、OTTメディアストリーミングアプリケーションとプラットフォームへの嗜好の高まりにより、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。これは、高速インターネットが手頃な価格で利用できるようになったことや、IPTV導入の傾向が強まり、放送およびケーブルテレビ業界の安定した拡大に貢献していることなどが要因です。また、インドのような発展途上国の農村部には多くの世帯が存在し、信頼性の高いインターネット接続が利用可能であることから、アジア太平洋地域は大きな潜在的可能性を持っています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
AT&T Inc.
カナダ放送協会(CBC)
ディッシュ・ネットワークL.L.C.
ディスカバリーコミュニケーションズ
FOX
タタ・スカイ・リミテッド
壁 ディズニー・カンパニー
ViacomCBS Inc.
ユーチューブ・エルエルシー
英国放送協会(British Broadcasting Corporation)。

市場の最近の動向
 2022年11月、カナダ放送協会は、広告付きで無料配信のニュースチャンネル「CBC News Explore」の開設を発表した。一部のスマートテレビ、オンライン、モバイルアプリで、このチャンネルは継続的にストリーミング配信される。
 2022年9月、DISH Network L.L.C.は、SeaChangeおよびBeFrontと提携し、National Linear Programmaticというテレビ広告主向けのソリューションを開発・開始することを発表した。



世界の放送・ケーブルテレビ市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 技術、収益チャネル、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と技術提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

技術別に見る
ケーブルテレビ
衛星放送
インターネットプロトコルテレビ(IPTV)
デジタルテレインテレビ(DTT)

収益チャネル別
広告
サブスクリプション


地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA(ロラ
その他の地域

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Broadcasting & Cable TV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Broadcasting & Cable TV Market, by Technology, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Broadcasting & Cable TV Market, by Revenue Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Broadcasting & Cable TV Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Broadcasting & Cable TV Market Dynamics
3.1. Broadcasting & Cable TV Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of smart TVs
3.1.1.2. Digitization Of Video and Content Distribution Process
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Incremental Transition from Cable Tv To Ott Media Streaming Platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Advent Of 5g Delivery Model
Chapter 4. Global Broadcasting & Cable TV Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Broadcasting & Cable TV Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Broadcasting & Cable TV Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Broadcasting & Cable TV Market Estimates & Forecasts by Technology 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Broadcasting & Cable TV Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cable Tv
6.4.2. Satellite Tv
6.4.3. Internet Protocol TV (IPTV)
6.4.4. Digital Terrain TV (DTT)
Chapter 7. Global Broadcasting & Cable TV Market, by Revenue Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Broadcasting & Cable TV Market by Revenue Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Broadcasting & Cable TV Market Estimates & Forecasts by Revenue Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Broadcasting & Cable TV Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Advertising
7.4.2. Subscription
Chapter 8. Global Broadcasting & Cable TV Market, Regional Analysis
8.1. Broadcasting & Cable TV Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Broadcasting & Cable TV Market
8.2.1. U.S. Broadcasting & Cable TV Market
8.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Revenue Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Broadcasting & Cable TV Market
8.3. Europe Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.3.1. U.K. Broadcasting & Cable TV Market
8.3.2. Germany Broadcasting & Cable TV Market
8.3.3. France Broadcasting & Cable TV Market
8.3.4. Spain Broadcasting & Cable TV Market
8.3.5. Italy Broadcasting & Cable TV Market
8.3.6. Rest of Europe Broadcasting & Cable TV Market
8.4. Asia-Pacific Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.4.1. China Broadcasting & Cable TV Market
8.4.2. India Broadcasting & Cable TV Market
8.4.3. Japan Broadcasting & Cable TV Market
8.4.4. Australia Broadcasting & Cable TV Market
8.4.5. South Korea Broadcasting & Cable TV Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Broadcasting & Cable TV Market
8.5. Latin America Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.5.1. Brazil Broadcasting & Cable TV Market
8.5.2. Mexico Broadcasting & Cable TV Market
8.5.3. Rest of Latin America Broadcasting & Cable TV Market
8.6. Rest of The World Broadcasting & Cable TV Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. AT&T Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Canadian Broadcasting Company (CBC)
9.2.3. DISH Network L.L.C.
9.2.4. Discovery Communications, Inc.
9.2.5. FOX
9.2.6. Tata Sky Ltd
9.2.7. The wall Disney Company
9.2.8. ViacomCBS Inc.
9.2.9. YouTube LLC
9.2.10. British Broadcasting Corporation.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Broadcasting & Cable TV Market is valued approximately USD 320.11 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 3.9% over the forecast period 2022-2029. Delivering music or video to a targeted audience across any electronic mass communication medium typically the electromagnetic spectrum in one-to-many models is known as broadcasting. It is a term that is used to describe radio and television broadcasts. The Broadcasting & Cable TV market is expanding because of factors such as increasing adoption of smart TVs and digitization Of Video and Content Distribution Process. However, incremental Transition from Cable Tv to Ott Media Streaming Platforms may halt market growth.

As per Statista, in year 2021 the revenue from OTT TV and video across the globe stood at USD 135.1 billion which increased to USD 157.3 billion in year 2022 and it is projected to reach at USD 242.9 billion by year 2028. Thus, rising adoption of over-the-top TV and Video is fostering the market growth. As with the rising adoption of OTT TV the demand for broadcasting and cable TV would also rise. In addition, with the advent of 5g Delivery Model, there has been rise in adoption of broadcasting and cable TV. Additionally, government attempts in developing nations like India to digitize broadcasting technology and internet services are encouraging an increase in demand for broadcasting & cable TV services. The dissemination of legitimate and original material is made possible by strict government laws and regulations against content piracy, which ensures stable market growth during the projection period.

The key regions considered for the Global Broadcasting & Cable TV Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the rise in preference of OTT media streaming application and platform. Whereas, Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the affordable availability of high-speed internet and growing trends in IPTV adoption are contributing to the broadcasting and cable TV industry's stable expansion. Additionally, the existence of a sizeable population of families in rural areas of developing nations like India, combined with the accessibility of reliable internet connections, is providing the Asia Pacific market with tremendous potential opportunities..

Major market player included in this report are:
AT&T Inc.
Canadian Broadcasting Company (CBC)
DISH Network L.L.C.
Discovery Communications, Inc.
FOX
Tata Sky Ltd
The wall Disney Company
ViacomCBS Inc.
YouTube LLC
British Broadcasting Corporation.

Recent Developments in the Market:
 In November 2022, Canadian Broadcasting Corporation announced the launch of CBC News Explore, ad-supported and a free-to-stream news channel. On a few smart TVs, online, and through a mobile app, the channel streams continuously.
 In September 2022, DISH Network L.L.C. announced the partnership with SeaChange and BeFront for developing and launching solution for the TV advertisers named National Linear Programmatic.



Global Broadcasting & Cable TV Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Technology, Revenue Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Technology offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Technology:
Cable Tv
Satellite Tv
Internet Protocol TV (IPTV)
Digital Terrain TV (DTT)

By Revenue Channel:
Advertising
Subscription


By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Broadcasting & Cable TV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Broadcasting & Cable TV Market, by Technology, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Broadcasting & Cable TV Market, by Revenue Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Broadcasting & Cable TV Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Broadcasting & Cable TV Market Dynamics
3.1. Broadcasting & Cable TV Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of smart TVs
3.1.1.2. Digitization Of Video and Content Distribution Process
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Incremental Transition from Cable Tv To Ott Media Streaming Platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Advent Of 5g Delivery Model
Chapter 4. Global Broadcasting & Cable TV Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Broadcasting & Cable TV Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Broadcasting & Cable TV Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Broadcasting & Cable TV Market Estimates & Forecasts by Technology 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Broadcasting & Cable TV Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cable Tv
6.4.2. Satellite Tv
6.4.3. Internet Protocol TV (IPTV)
6.4.4. Digital Terrain TV (DTT)
Chapter 7. Global Broadcasting & Cable TV Market, by Revenue Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Broadcasting & Cable TV Market by Revenue Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Broadcasting & Cable TV Market Estimates & Forecasts by Revenue Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Broadcasting & Cable TV Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Advertising
7.4.2. Subscription
Chapter 8. Global Broadcasting & Cable TV Market, Regional Analysis
8.1. Broadcasting & Cable TV Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Broadcasting & Cable TV Market
8.2.1. U.S. Broadcasting & Cable TV Market
8.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Revenue Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Broadcasting & Cable TV Market
8.3. Europe Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.3.1. U.K. Broadcasting & Cable TV Market
8.3.2. Germany Broadcasting & Cable TV Market
8.3.3. France Broadcasting & Cable TV Market
8.3.4. Spain Broadcasting & Cable TV Market
8.3.5. Italy Broadcasting & Cable TV Market
8.3.6. Rest of Europe Broadcasting & Cable TV Market
8.4. Asia-Pacific Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.4.1. China Broadcasting & Cable TV Market
8.4.2. India Broadcasting & Cable TV Market
8.4.3. Japan Broadcasting & Cable TV Market
8.4.4. Australia Broadcasting & Cable TV Market
8.4.5. South Korea Broadcasting & Cable TV Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Broadcasting & Cable TV Market
8.5. Latin America Broadcasting & Cable TV Market Snapshot
8.5.1. Brazil Broadcasting & Cable TV Market
8.5.2. Mexico Broadcasting & Cable TV Market
8.5.3. Rest of Latin America Broadcasting & Cable TV Market
8.6. Rest of The World Broadcasting & Cable TV Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. AT&T Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Canadian Broadcasting Company (CBC)
9.2.3. DISH Network L.L.C.
9.2.4. Discovery Communications, Inc.
9.2.5. FOX
9.2.6. Tata Sky Ltd
9.2.7. The wall Disney Company
9.2.8. ViacomCBS Inc.
9.2.9. YouTube LLC
9.2.10. British Broadcasting Corporation.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のICTサービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(cable)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る