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米国製品情報管理市場規模調査:導入形態別(クラウド、オンプレミス)、企業タイプ別(中小企業、大企業)、エンドユーザー別(小売・Eコマース、製造、IT・通信、ヘルスケア、自動車、その他)、2022年~2032年予測


US Product Information Management Market Size study, by Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Type (Small & Medium Enterprises, Large Enterprises), By End-user (Retail & E-commerce, Manufacturing, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, Others), Forecasts 2022-2032

米国の製品情報管理市場は、2023年に約2億9,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて11.93%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。製品情報管理(PIM)ソリューションには、企業の製品... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

米国の製品情報管理市場は、2023年に約2億9,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて11.93%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。製品情報管理(PIM)ソリューションには、企業の製品情報を統合・管理し、製品データの統一された正確な表現を保証するために設計されたプロセスとツールが含まれる。PIMは、一元化されたプラットフォームを提供することで、企業が製品やサービスに関する包括的なデータを効率的に収集することを可能にする。このアプローチにより、すべての顧客接点において均一で高品質な商品情報の維持が容易になり、より良い顧客体験と業務効率が促進されます。PIMは、サイズ、成分、重量、色、仕様などの複雑な製品詳細の管理を簡素化し、一元化されたプラットフォームを必要とする小売業者、製造業者、卸売業者の進化するニーズに対応します。PIMはデータの一貫性と品質を維持すると同時に、複数のソースからの商品データを単一のリポジトリに統合することで、社内外のマーケティング・プロセスを合理化します。このように、さまざまな業界でPIMソリューションの採用が進むことで、顧客体験の向上やオムニチャネル戦略の最適化につながっている。手作業を減らし、プロセスを改善するために、この地域の企業が先端技術を利用するようになっていることが、米国製品情報管理市場の成長の主な傾向となっている。

電子商取引の急増は、米国製品情報管理市場の成長にプラスの影響を与えた。米国国勢調査局によると、2023年の電子商取引総売上高は約1兆1,187億ドルに達し、2022年と比較して7.6%増加した。2023年のEコマース売上高は総売上高の15.4%を占め、2022年の14.7%からの伸びを反映している。北米における主要市場プレイヤーの存在感は高く、市場の成長をさらに促進するものと思われる。小売業や電子商取引部門でこのソフトウェアが広く採用されていることが、北米地域の米国やカナダなどの国々で電子商取引の売上を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。しかし、データ・セキュリティやプライバシー・リスクに関する懸念や、業界や地域によって異なるデータや政府規制が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害すると予測されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
オラクル・コーポレーション(米国)
IBMコーポレーション(米国)
Salsify Inc.
Syndigo LLC(米国)
Stibo Systems(米国)
ピムコア(米国)
7社
8社目
9社
10社目


市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

デプロイメント別
クラウド
オンプレミス

企業タイプ別
中小企業
大企業

エンドユーザー別
小売・Eコマース
製造業
IT・通信
ヘルスケア
自動車
その他

調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.米国製品情報管理市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国の製品情報管理市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.展開別
2.2.2.企業タイプ別
2.2.3.エンドユーザー別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国の製品情報管理市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国製品情報管理市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 米国の製品情報管理市場米国の製品情報管理市場規模・展開別予測 2022-2032
5.1.クラウド
5.2.オンプレミス
第6章 米国の製品情報管理市場米国の製品情報管理市場規模・予測:企業タイプ別2022-2032年
6.1.中小企業
6.2.大企業
第7章 米国の製品情報管理市場米国の製品情報管理市場:エンドユーザー別市場規模・予測 2022-2032
7.1.小売・Eコマース
7.2.製造業
7.3.IT・通信
7.4.ヘルスケア
7.5.自動車
7.6.その他
第8章.コンペティティブ・インテリジェンス
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.オラクル・コーポレーション(米国)
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.IBMコーポレーション(米国)
8.3.3.サルシファイ社(アメリカ)
8.3.4.シンディゴLLC(米国)
8.3.5.スティボ・システムズ(米国)
8.3.6.ピムコア(米国)
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

US Product Information Management Market is valued approximately USD 290 million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.93% over the forecast period 2024-2032. Product information management (PIM) solutions encompass processes and tools designed to consolidate and oversee a company's product information, ensuring a unified and precise representation of product data. PIM enables businesses to efficiently gather comprehensive data about their products and services by providing a centralized platform. This approach facilitates the maintenance of uniform and high-quality product information across all customer touchpoints, promoting better customer experiences and operational efficiency. PIM simplifies the management of complex product details like size, ingredients, weight, colors, and specifications, catering to the evolving needs of retailers, manufacturers, and wholesalers who require a centralized platform. PIM maintains data consistency and quality while streamlining internal and external marketing processes by consolidating product data from multiple sources into a single repository. This growing adoption of PIM solutions across various industries leads to improved customer experiences and optimized omnichannel strategies. The increasing use of advanced technology by the region's businesses to reduce manual labor and improve processes is a key trend for the growth of the US Product Information Management Market.

The rise in surge in e-commerce activities witnessed a positive influence on the growth of the US Product Information Management Market. According to the United States Census Bureau, the total e-commerce sales for 2023 reached approximately USD 1,118.7 billion, marking a 7.6 percent increase compared to 2022. E-commerce sales constituted 15.4 percent of total sales in 2023, reflecting a growth from 14.7 percent in 2022. The strong presence of key market players in North America is poised to further propel the market's growth. The widespread adoption of this software within the retail and e-commerce sectors is playing a pivotal role in driving e-commerce sales in countries like the U.S. and Canada across the North American region. However, concern related to data security and privacy risks, along with varied data and government regulations across industries and regions is anticipated to stifle market growth between 2022 and 2032.

Major market player included in this report are:
Oracle Corporation (US)
IBM Corporation (US)
Salsify Inc. (U.S.)
Syndigo LLC (U.S.)
Stibo Systems (U.S.)
Pimcore (U.S.)
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10


The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment
Cloud
On-premise

By Enterprise Type
Small & Medium Enterprises
Large Enterprises

By End-user
Retail & E-commerce
Manufacturing
IT & Telecommunication
Healthcare
Automotive
Others

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. US Product Information Management Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US Product Information Management Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Deployment
2.2.2. By Enterprise Type
2.2.3. By End-user
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US Product Information Management Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US Product Information Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US Product Information Management Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032
5.1. Cloud
5.2. On-premise
Chapter 6. US Product Information Management Market Size & Forecasts by Enterprise Type 2022-2032
6.1. Small & Medium Enterprises
6.2. Large Enterprises
Chapter 7. US Product Information Management Market Size & Forecasts by End-user 2022-2032
7.1. Retail & E-commerce
7.2. Manufacturing
7.3. IT & Telecommunication
7.4. Healthcare
7.5. Automotive
7.6. Others
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Oracle Corporation (US)
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. IBM Corporation (US)
8.3.3. Salsify Inc. (U.S.)
8.3.4. Syndigo LLC (U.S.)
8.3.5. Stibo Systems (U.S.)
8.3.6. Pimcore (U.S.)
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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