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A2P SMS市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、エンドユーザー別(ヘルスケア、小売、ホスピタリティ、エンターテイメント、BFSI、旅行・運輸、その他)、アプリケーション別(インタラクティブサービス、販促キャンペーン、顧客関係管理(CRM)サービス、プッシュ型コンテンツサービス、その他)、地域別、競合別セグメント、2020-2030F

A2P SMS市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、エンドユーザー別(ヘルスケア、小売、ホスピタリティ、エンターテイメント、BFSI、旅行・運輸、その他)、アプリケーション別(インタラクティブサービス、販促キャンペーン、顧客関係管理(CRM)サービス、プッシュ型コンテンツサービス、その他)、地域別、競合別セグメント、2020-2030F


A2P SMS Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By End-User (Healthcare, Retail, Hospitality, Entertainment, BFSI, Travel & Transport, Others), By Application (Interactive Services, Promotional Campaigns, Customer Relationship Management (CRM) Services, Pushed Content Services, Others), By Region & Competition, 2020-2030F

世界のアプリケーション・ツー・パーソン(A2P)SMS市場は、2024年に750億米ドルと評価され、2030年には968億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中、年平均成長率(CAGR)4.2%と堅調な伸びを示す。この成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年4月11日 US$4,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 181 英語

 

サマリー

世界のアプリケーション・ツー・パーソン(A2P)SMS市場は、2024年に750億米ドルと評価され、2030年には968億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中、年平均成長率(CAGR)4.2%と堅調な伸びを示す。この成長の主な要因は、事業運営上の安全で効率的な通信チャネルに対する需要の高まりである。
A2P SMSとは、アプリケーションから個人に送信されるメッセージのことで、顧客通知、マーケティングキャンペーン、ワンタイムパスワード(OTP)やアポイントメントリマインダーなどのトランザクションメッセージなど、業界を問わず広く利用されている。モバイルデバイスの普及と、顧客エンゲージメントにおけるモバイル通信への依存の高まりが、この需要増加の主な要因となっています。
銀行、小売、医療などのセクターで信頼性の高いメッセージング・ソリューションが求められていることが、市場の拡大をさらに後押ししている。メッセージング・プラットフォームの技術的進歩や、パーソナライズされた顧客コミュニケーションへの注目の高まりも成長を後押ししている。企業が自動化を通じて顧客体験と業務効率の最適化を目指す中、A2P SMSは現代のコミュニケーション戦略に不可欠な要素になりつつある。さらに、規制の強化と大容量メッセージングインフラの整備により、市場ダイナミクスが強化され、企業コミュニケーションにおけるA2P SMSの役割が強化されると予想される。
主な市場促進要因
携帯電話の普及率と利用率の上昇
世界的な携帯電話利用の急増は、A2P SMS市場の主な成長要因です。スマートフォンのユビキタス化が進み、モバイルネットワークのカバー範囲が拡大する中、企業は直接的で信頼性の高いコミュニケーションツールとしてSMSを活用しています。多くの地域、特にインターネットへのアクセスが制限されている発展途上市場では、モバイルデバイスがデジタルサービスへの主要なゲートウェイとなっています。
A2P SMSは、開封率と応答率が高いため、このような状況で特に効果的であり、重要なアラート、販促メッセージ、取引の更新に最適である。2025年までに世界のスマートフォン普及率が80%を超え、新興市場がこの成長軌道で重要な役割を果たすため、市場はさらなる恩恵を受けると予想される。
主な市場課題
規制とコンプライアンスの複雑さ
A2P SMS市場が直面する重要な課題は、地域によって規制が多様化し、進化していることである。欧州連合の一般データ保護規則(GDPR)や米国の電話消費者保護法(TCPA)などの法律は、データプライバシー、同意、消費者保護に関する厳しい要件を課している。
これを遵守するために、企業はユーザーの同意、データセキュリティ、メッセージ内容を管理するための包括的なシステムを導入しなければなりません。コンプライアンス違反は、金銭的な罰則や法的責任につながる可能性があり、グローバル企業にとって大きな経営リスクとなります。さらに、絶えず変化する規制環境は、絶え間ない監視と適応を要求し、コンプライアンスへの取り組みをさらに複雑にしている。
主な市場動向
多要素認証(MFA)の採用拡大
A2P SMS市場の新たなトレンドは、多要素認証(MFA)にSMSを利用するケースが増加していることです。デジタルの脅威がエスカレートするにつれて、組織はユーザーアカウントとトランザクションを保護するためにMFAに目を向けています。A2P SMSは、OTPや検証コードを配信し、信頼性の高い即時認証手段を提供することで、この分野で極めて重要な役割を果たしている。
デジタル・バンキング、電子商取引、オンライン・サービスの台頭に後押しされ、この傾向はサイバーセキュリティと規制遵守の強化がより重視されていることを反映している。組織がユーザーとの安全でリアルタイムなコミュニケーションを優先するため、MFAフレームワークへのA2P SMSの統合は今後も増加すると予想される。
主な市場プレイヤー
- Twilio Inc.
- シンチAB
- ボンテージ・アメリカLLC
- バンドウィズ
- Plivo Inc.
- インフォビップ
- タタ・コミュニケーションズ
- T-Mobile USA, Inc.
- オレンジS.A.
- バーティ・エアテル・リミテッド
- プルーフポイント社
- クリッカテル・コーポレーション
レポートの範囲
本レポートでは、A2P SMSの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- A2P SMS市場、エンドユーザー別
o ヘルスケア
o 小売
o ホスピタリティ
o エンターテインメント
o BFSI
o 旅行・運輸
o その他
- A2P SMS市場、アプリケーション別
o インタラクティブサービス
o プロモーションキャンペーン
o 顧客関係管理(CRM)サービス
o プッシュ型コンテンツサービス
o その他
- A2P SMS市場、地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ オーストラリア
§ 韓国
§ インドネシア
§ ベトナム
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
§ チリ
§ ペルー
中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
§ イスラエル
競合他社の状況
企業プロフィール:世界のA2P SMS市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データを用いた世界のA2P SMS市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.世界のA2P SMS市場概要
6.世界のA2P SMS市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.エンドユーザー別(ヘルスケア、小売、ホスピタリティ、エンターテインメント、BFSI、旅行・運輸、その他)
6.2.2.アプリケーション別(インタラクティブサービス、販促キャンペーン、顧客関係管理(CRM)サービス、プッシュ型コンテンツサービス、その他)
6.2.3.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
6.3.企業別(2024年)
6.4.市場マップ
7.北米A2P SMS市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.エンドユーザー別
7.2.2.用途別
7.2.3.国別
7.3.北米国別分析
7.3.1.米国のA2P SMS市場の展望
7.3.1.1.市場規模および予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.エンドユーザー別
7.3.1.2.2.用途別
7.3.2.カナダのA2P SMS市場の展望
7.3.2.1.市場規模および予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.エンドユーザー別
7.3.2.2.2.用途別
7.3.3.メキシコのA2P SMS市場の展望
7.3.3.1.市場規模および予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.エンドユーザー別
7.3.3.2.2.用途別
8.欧州A2P SMS市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.エンドユーザー別
8.2.2.用途別
8.2.3.国別
8.3.ヨーロッパ国別分析
8.3.1.ドイツのA2P SMS市場の展望
8.3.1.1.市場規模および予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.エンドユーザー別
8.3.1.2.2.用途別
8.3.2.フランスA2P SMS市場の展望
8.3.2.1.市場規模および予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.エンドユーザー別
8.3.2.2.2.用途別
8.3.3.イギリスのA2P SMS市場展望
8.3.3.1.市場規模および予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.エンドユーザー別
8.3.3.2.2.用途別
8.3.4.イタリアのA2P SMS市場の展望
8.3.4.1.市場規模および予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.エンドユーザー別
8.3.4.2.2.用途別
8.3.5.スペインA2P SMS市場の展望
8.3.5.1.市場規模および予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.エンドユーザー別
8.3.5.2.2.用途別
8.3.6.ベルギーのA2P SMS市場展望
8.3.6.1.市場規模および予測
8.3.6.1.1.金額ベース
8.3.6.2.市場シェアと予測
8.3.6.2.1.エンドユーザー別
8.3.6.2.2.用途別
9.南米のA2P SMS市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.エンドユーザー別
9.2.2.用途別
9.2.3.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジル A2P SMS市場の展望
9.3.1.1.市場規模および予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.エンドユーザー別
9.3.1.2.2.用途別
9.3.2.コロンビアのA2P SMS市場展望
9.3.2.1.市場規模および予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.エンドユーザー別
9.3.2.2.2.用途別
9.3.3.アルゼンチンのA2P SMS市場展望
9.3.3.1.市場規模および予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.エンドユーザー別
9.3.3.2.2.用途別
9.3.4.チリA2P SMS市場の展望
9.3.4.1.市場規模および予測
9.3.4.1.1.金額ベース
9.3.4.2.市場シェアと予測
9.3.4.2.1.エンドユーザー別
9.3.4.2.2.用途別
9.3.5.ペルーのA2P SMS市場展望
9.3.5.1.市場規模および予測
9.3.5.1.1.金額ベース
9.3.5.2.市場シェアと予測
9.3.5.2.1.エンドユーザー別
9.3.5.2.2.用途別
10.中東・アフリカのA2P SMS市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.エンドユーザー別
10.2.2.用途別
10.2.3.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.サウジアラビアのA2P SMS市場の展望
10.3.1.1.市場規模および予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.エンドユーザー別
10.3.1.2.2.用途別
10.3.2.UAE A2P SMS市場の展望
10.3.2.1.市場規模および予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.エンドユーザー別
10.3.2.2.2.用途別
10.3.3.南アフリカのA2P SMS市場展望
10.3.3.1.市場規模および予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.エンドユーザー別
10.3.3.2.2.用途別
10.3.4.トルコのA2P SMS市場の展望
10.3.4.1.市場規模および予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.エンドユーザー別
10.3.4.2.2.用途別
10.3.5.イスラエル A2P SMS市場の展望
10.3.5.1.市場規模および予測
10.3.5.1.1.金額ベース
10.3.5.2.市場シェアと予測
10.3.5.2.1.エンドユーザー別
10.3.5.2.2.用途別
11.アジア太平洋地域のA2P SMS市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.エンドユーザー別
11.2.2.用途別
11.2.3.国別
11.3.アジア太平洋地域国別分析
11.3.1.中国A2P SMS市場の展望
11.3.1.1.市場規模と予測
11.3.1.1.1.金額ベース
11.3.1.2.市場シェアと予測
11.3.1.2.1.エンドユーザー別
11.3.1.2.2.用途別
11.3.2.インドのA2P SMS市場の展望
11.3.2.1.市場規模と予測
11.3.2.1.1.金額ベース
11.3.2.2.市場シェアと予測
11.3.2.2.1.エンドユーザー別
11.3.2.2.2.用途別
11.3.3.日本のA2P SMS市場の展望
11.3.3.1.市場規模および予測
11.3.3.1.1.金額ベース
11.3.3.2.市場シェアと予測
11.3.3.2.1.エンドユーザー別
11.3.3.2.2.用途別
11.3.4.韓国のA2P SMS市場の展望
11.3.4.1.市場規模および予測
11.3.4.1.1.金額ベース
11.3.4.2.市場シェアと予測
11.3.4.2.1.エンドユーザー別
11.3.4.2.2.用途別
11.3.5.オーストラリアA2P SMS市場の展望
11.3.5.1.市場規模および予測
11.3.5.1.1.金額ベース
11.3.5.2.市場シェアと予測
11.3.5.2.1.エンドユーザー別
11.3.5.2.2.用途別
11.3.6.インドネシアのA2P SMS市場展望
11.3.6.1.市場規模および予測
11.3.6.1.1.金額ベース
11.3.6.2.市場シェアと予測
11.3.6.2.1.エンドユーザー別
11.3.6.2.2.用途別
11.3.7.ベトナムのA2P SMS市場展望
11.3.7.1.市場規模と予測
11.3.7.1.1.金額ベース
11.3.7.2.市場シェアと予測
11.3.7.2.1.エンドユーザー別
11.3.7.2.2.用途別
12.市場ダイナミクス
12.1.ドライバー
12.2.課題
13.市場動向
14.企業プロフィール
14.1.Twilio Inc.
14.1.1.事業概要
14.1.2.主な収益と財務
14.1.3.最近の動向
14.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.1.5.主要製品/サービス
14.2.シンチAB
14.2.1.事業概要
14.2.2.主な収益と財務
14.2.3.最近の動向
14.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.2.5.主要製品/サービス
14.3.ボンテージ・アメリカLLC
14.3.1.事業概要
14.3.2.主な収入と財務
14.3.3.最近の動向
14.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.3.5.主要製品/サービス
14.4.バンドウィズ
14.4.1.事業概要
14.4.2.主な収益と財務
14.4.3.最近の動向
14.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.4.5.主要製品/サービス
14.5.プリーボ社
14.5.1.事業概要
14.5.2.主な収益と財務
14.5.3.最近の動向
14.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.5.5.主要製品/サービス
14.6.インフォビップ
14.6.1.事業概要
14.6.2.主な収益と財務
14.6.3.最近の動向
14.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.6.5.主要製品/サービス
14.7.タタコミュニケーションズ
14.7.1.事業概要
14.7.2.主な収入と財務
14.7.3.最近の動向
14.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.7.5.主要製品/サービス
14.8.T-Mobile USA, Inc.
14.8.1.事業概要
14.8.2.主な収入と財務
14.8.3.最近の動向
14.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.8.5.主要製品/サービス
14.9.オレンジ社
14.9.1.事業概要
14.9.2.主な収入と財務
14.9.3.最近の動向
14.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.9.5.主要製品/サービス
14.10.バーティ・エアテル社
14.10.1.事業概要
14.10.2.主な収入と財務
14.10.3.最近の動向
14.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.10.5.主要製品/サービス
14.11.プルーフポイント社
14.11.1.事業概要
14.11.2.主な売上と財務
14.11.3.最近の動向
14.11.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.11.5.主要製品/サービス
14.12.クリッカテル社
14.12.1.事業概要
14.12.2.主な収益と財務
14.12.3.最近の動向
14.12.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.12.5.主要製品/サービス
15.戦略的提言
16.会社概要と免責事項

 

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Summary

Global Application-to-Person (A2P) SMS market was valued at USD 75 billion in 2024 and is projected to reach USD 96.86 billion by 2030, demonstrating robust growth over the forecast period with a compound annual growth rate (CAGR) of 4.2%. This growth is primarily fueled by the increasing demand for secure, efficient communication channels for business operations.
A2P SMS refers to messages sent from applications to individuals and is widely used across industries for customer notifications, marketing campaigns, and transactional messages, including one-time passwords (OTPs) and appointment reminders. The proliferation of mobile devices and the growing reliance on mobile communication for customer engagement are key contributors to this rising demand.
The need for dependable messaging solutions across sectors such as banking, retail, and healthcare further drives market expansion. Technological advancements in messaging platforms and a heightened focus on personalized customer communication have also bolstered growth. As organizations aim to optimize customer experience and operational efficiency through automation, A2P SMS is becoming an integral part of modern communication strategies. Furthermore, regulatory advancements and the development of high-capacity messaging infrastructure are expected to strengthen market dynamics, reinforcing the role of A2P SMS in enterprise communications.
Key Market Drivers
Rising Mobile Penetration and Usage
The global surge in mobile phone usage is a primary growth driver for the A2P SMS market. With smartphones becoming increasingly ubiquitous and mobile network coverage expanding, businesses are leveraging SMS as a direct, reliable communication tool. In many regions—especially in developing markets where internet access remains limited—mobile devices serve as the main gateway to digital services.
A2P SMS is particularly effective in these contexts due to its high open and response rates, making it ideal for critical alerts, promotional messaging, and transactional updates. The market is expected to benefit further as global smartphone penetration exceeds 80% by 2025, with emerging markets playing a significant role in this growth trajectory.
Key Market Challenges
Regulatory and Compliance Complexities
A significant challenge facing the A2P SMS market is the diverse and evolving regulatory landscape across regions. Laws such as the European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR) and the United States' Telephone Consumer Protection Act (TCPA) impose stringent requirements around data privacy, consent, and consumer protection.
To comply, businesses must implement comprehensive systems for managing user consent, data security, and message content—often requiring substantial investment in technology and compliance infrastructure. Non-compliance can result in financial penalties and legal liabilities, creating substantial operational risks for global businesses. Additionally, the continuously shifting regulatory environment demands constant monitoring and adaptation, further complicating compliance efforts.
Key Market Trends
Growing Adoption of Multi-Factor Authentication (MFA)
An emerging trend in the A2P SMS market is the increasing use of SMS for Multi-Factor Authentication (MFA). As digital threats escalate, organizations are turning to MFA to secure user accounts and transactions. A2P SMS plays a pivotal role in this area by delivering OTPs and verification codes, offering a reliable and immediate means of authentication.
Driven by the rise of digital banking, e-commerce, and online services, this trend reflects a broader emphasis on enhancing cybersecurity and regulatory compliance. The integration of A2P SMS into MFA frameworks is expected to continue rising, as organizations prioritize secure, real-time communication with their users.
Key Market Players
• Twilio Inc.
• Sinch AB
• Vonage America, LLC
• Bandwidth Inc.
• Plivo Inc.
• Infobip Ltd.
• Tata Communications Limited
• T-Mobile USA, Inc.
• Orange S.A.
• Bharti Airtel Limited
• Proofpoint, Inc.
• Clickatell Corporation
Report Scope:
In this report, the Global A2P SMS Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• A2P SMS Market, By End-User:
o Healthcare
o Retail
o Hospitality
o Entertainment
o BFSI
o Travel & Transport
o Others
• A2P SMS Market, By Application:
o Interactive Services
o Promotional Campaigns
o Customer Relationship Management (CRM) Services
o Pushed Content Services
o Others
• A2P SMS Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
§ Belgium
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Australia
§ South Korea
§ Indonesia
§ Vietnam
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
§ Chile
§ Peru
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
§ Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global A2P SMS Market.
Available Customizations:
Global A2P SMS market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global A2P SMS Market Overview
6. Global A2P SMS Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End-User (Healthcare, Retail, Hospitality, Entertainment, BFSI, Travel & Transport, Others)
6.2.2. By Application (Interactive Services, Promotional Campaigns, Customer Relationship Management (CRM) Services, Pushed Content Services, Others)
6.2.3. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
6.3. By Company (2024)
6.4. Market Map
7. North America A2P SMS Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End-User
7.2.2. By Application
7.2.3. By Country
7.3. North America: Country Analysis
7.3.1. United States A2P SMS Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By End-User
7.3.1.2.2. By Application
7.3.2. Canada A2P SMS Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By End-User
7.3.2.2.2. By Application
7.3.3. Mexico A2P SMS Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By End-User
7.3.3.2.2. By Application
8. Europe A2P SMS Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End-User
8.2.2. By Application
8.2.3. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany A2P SMS Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By End-User
8.3.1.2.2. By Application
8.3.2. France A2P SMS Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By End-User
8.3.2.2.2. By Application
8.3.3. United Kingdom A2P SMS Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By End-User
8.3.3.2.2. By Application
8.3.4. Italy A2P SMS Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By End-User
8.3.4.2.2. By Application
8.3.5. Spain A2P SMS Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By End-User
8.3.5.2.2. By Application
8.3.6. Belgium A2P SMS Market Outlook
8.3.6.1. Market Size & Forecast
8.3.6.1.1. By Value
8.3.6.2. Market Share & Forecast
8.3.6.2.1. By End-User
8.3.6.2.2. By Application
9. South America A2P SMS Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End-User
9.2.2. By Application
9.2.3. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil A2P SMS Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By End-User
9.3.1.2.2. By Application
9.3.2. Colombia A2P SMS Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By End-User
9.3.2.2.2. By Application
9.3.3. Argentina A2P SMS Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By End-User
9.3.3.2.2. By Application
9.3.4. Chile A2P SMS Market Outlook
9.3.4.1. Market Size & Forecast
9.3.4.1.1. By Value
9.3.4.2. Market Share & Forecast
9.3.4.2.1. By End-User
9.3.4.2.2. By Application
9.3.5. Peru A2P SMS Market Outlook
9.3.5.1. Market Size & Forecast
9.3.5.1.1. By Value
9.3.5.2. Market Share & Forecast
9.3.5.2.1. By End-User
9.3.5.2.2. By Application
10. Middle East & Africa A2P SMS Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By End-User
10.2.2. By Application
10.2.3. By Country
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. Saudi Arabia A2P SMS Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By End-User
10.3.1.2.2. By Application
10.3.2. UAE A2P SMS Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By End-User
10.3.2.2.2. By Application
10.3.3. South Africa A2P SMS Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By End-User
10.3.3.2.2. By Application
10.3.4. Turkey A2P SMS Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By End-User
10.3.4.2.2. By Application
10.3.5. Israel A2P SMS Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By End-User
10.3.5.2.2. By Application
11. Asia Pacific A2P SMS Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By End-User
11.2.2. By Application
11.2.3. By Country
11.3. Asia-Pacific: Country Analysis
11.3.1. China A2P SMS Market Outlook
11.3.1.1. Market Size & Forecast
11.3.1.1.1. By Value
11.3.1.2. Market Share & Forecast
11.3.1.2.1. By End-User
11.3.1.2.2. By Application
11.3.2. India A2P SMS Market Outlook
11.3.2.1. Market Size & Forecast
11.3.2.1.1. By Value
11.3.2.2. Market Share & Forecast
11.3.2.2.1. By End-User
11.3.2.2.2. By Application
11.3.3. Japan A2P SMS Market Outlook
11.3.3.1. Market Size & Forecast
11.3.3.1.1. By Value
11.3.3.2. Market Share & Forecast
11.3.3.2.1. By End-User
11.3.3.2.2. By Application
11.3.4. South Korea A2P SMS Market Outlook
11.3.4.1. Market Size & Forecast
11.3.4.1.1. By Value
11.3.4.2. Market Share & Forecast
11.3.4.2.1. By End-User
11.3.4.2.2. By Application
11.3.5. Australia A2P SMS Market Outlook
11.3.5.1. Market Size & Forecast
11.3.5.1.1. By Value
11.3.5.2. Market Share & Forecast
11.3.5.2.1. By End-User
11.3.5.2.2. By Application
11.3.6. Indonesia A2P SMS Market Outlook
11.3.6.1. Market Size & Forecast
11.3.6.1.1. By Value
11.3.6.2. Market Share & Forecast
11.3.6.2.1. By End-User
11.3.6.2.2. By Application
11.3.7. Vietnam A2P SMS Market Outlook
11.3.7.1. Market Size & Forecast
11.3.7.1.1. By Value
11.3.7.2. Market Share & Forecast
11.3.7.2.1. By End-User
11.3.7.2.2. By Application
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. Twilio Inc.
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Sinch AB
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. Vonage America, LLC
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. Bandwidth Inc.
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Plivo Inc.
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. Infobip Ltd.
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. Tata Communications Limited
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. T-Mobile USA, Inc.
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
14.9. Orange S.A.
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue and Financials
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.9.5. Key Product/Services Offered
14.10. Bharti Airtel Limited
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue and Financials
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.10.5. Key Product/Services Offered
14.11. Proofpoint, Inc.
14.11.1. Business Overview
14.11.2. Key Revenue and Financials
14.11.3. Recent Developments
14.11.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.11.5. Key Product/Services Offered
14.12. Clickatell Corporation
14.12.1. Business Overview
14.12.2. Key Revenue and Financials
14.12.3. Recent Developments
14.12.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.12.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

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