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製品情報管理の世界市場規模調査:導入形態別(クラウド、オンプレミス)、企業タイプ別(中小企業、大企業)、エンドユーザー別(小売・Eコマース、製造、IT・通信、ヘルスケア、自動車、その他)、地域別予測:2022年~2032年


Global Product Information Management Market Size study, by Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Type (Small & Medium Enterprises, Large Enterprises), By End-user (Retail & E-commerce, Manufacturing, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, Others) and Regional Forecasts 2022-2032

世界の製品情報管理市場は、2023年に約13億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて10.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。製品情報管理(PIM)ソリューションには、企業の製品情報... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の製品情報管理市場は、2023年に約13億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて10.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。製品情報管理(PIM)ソリューションには、企業の製品情報を統合・管理し、製品データの統一された正確な表現を確保するために設計されたプロセスとツールが含まれる。PIMは、一元化されたプラットフォームを提供することで、企業が製品やサービスに関する包括的なデータを効率的に収集することを可能にする。このアプローチにより、すべての顧客接点において均一で高品質な商品情報の維持が容易になり、より良い顧客体験と業務効率が促進されます。PIMは、サイズ、成分、重量、色、仕様などの複雑な製品詳細の管理を簡素化し、一元化されたプラットフォームを必要とする小売業者、製造業者、卸売業者の進化するニーズに対応します。PIMはデータの一貫性と品質を維持すると同時に、複数のソースからの商品データを単一のリポジトリに統合することで、社内外のマーケティング・プロセスを合理化します。このように、さまざまな業界でPIMソリューションの採用が進むことで、顧客体験の向上やオムニチャネル戦略の最適化につながっている。顧客体験を向上させるためにeコマースと拡張現実(AR)技術の統合が進んでいることは、世界の製品情報管理市場の成長にとって重要な傾向である。

さらに、デジタル商取引によるデータ管理の複雑化が、PIMソリューションの需要を促進している。オンライン販売が拡大するにつれ、企業は顧客の需要に応えるためにリアルタイムの製品情報を提供するERP、サプライチェーン、CRMのような効率的なシステムを必要としている。複雑な製品カタログを持つ企業は、複数のチャネルにわたるデータの作成、保守、公開を合理化するPIMを求めている。PIMはデータ配信を簡素化するため、膨大な商品コンテンツを管理する上で魅力的であり、デジタル商取引の複雑なデータを処理するための採用に拍車をかけている。さらに、一元化されたデータ管理ツールに対する需要の急増や先端技術への投資の高まりが、世界の製品情報管理市場のさまざまな成長機会をもたらしている。この急成長の背景には、チームの生産性向上、製品データの効果的な管理、シームレスなデータ・シンジケーションの実現、eコマースセクターの隆盛に対応する必要性がある。これらの要因が総合的に、様々な地域におけるPIM市場の拡大に寄与している。しかし、データ・セキュリティやプライバシー・リスクに関する懸念、業界や地域によって異なるデータや政府規制が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害すると予測されている。

製品情報管理の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。2023年には、北米が市場シェアを独占したが、これは主に電子商取引活動の急増によるものである。この傾向は、全体的な顧客体験の向上を目的とした製品情報管理ソフトウェアに対する需要の高まりにつながっている。米国国勢調査局によると、2023年の電子商取引総売上高は約1兆1,187億米ドルに達し、2022年と比較して7.6%増加した。2023年のEコマース売上高は総売上高の15.4%を占め、2022年の14.7%からの伸びを反映している。北米における主要市場プレイヤーの存在感は高く、市場の成長をさらに促進するものと思われる。小売業やeコマース部門でこのソフトウェアが広く採用されていることが、北米地域の米国やカナダなどの国々でeコマース売上を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
Akeneo (フランス)
インフォマティカ社(ドイツ)
マグニチュード・ソフトウェア社(アジリティ・マルチチャネル)(スウェーデン)
IBM Corporation(イギリス)
Inriver AB(ドイツ)
Salsify Inc.(アメリカ)
Syndigo LLC(アメリカ)
SAP SE(ドイツ)
スティボ・システムズ(米国)
ピムコア(米国)

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

デプロイメント別
クラウド
オンプレミス

企業タイプ別
中小企業
大企業

エンドユーザー別
小売・Eコマース
製造業
IT・通信
ヘルスケア
自動車
その他

地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界の製品情報管理市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.製品情報管理の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.展開別
2.3.2.企業タイプ別
2.3.3.エンドユーザー別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.製品情報管理の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.世界の製品情報管理市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 製品情報管理の世界市場製品情報管理の世界市場規模・展開別予測 2022-2032
5.1.クラウド
5.2.オンプレミス
第6章 製品情報管理の世界市場製品情報管理の世界市場規模・予測:企業タイプ別 2022-2032
6.1.中小企業
6.2.大企業
第7章 製品情報管理の世界市場製品情報管理の世界市場規模・予測:エンドユーザー別 2022-2032
7.1.小売・Eコマース
7.2.製造業
7.3.IT・通信
7.4.ヘルスケア
7.5.自動車
7.6.その他
第8章.製品情報管理の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米の製品情報管理市場
8.1.1.米国の製品情報管理市場
8.1.1.1.展開の内訳規模と予測、2022-2032年
8.1.1.2.企業タイプの内訳規模と予測、2022-2032年
8.1.1.3.エンドユーザー内訳:市場規模・予測、2022-2032年
8.1.2.カナダの製品情報管理市場
8.2.ヨーロッパ製品情報管理市場
8.2.1.イギリスの製品情報管理市場
8.2.2.ドイツの製品情報管理市場
8.2.3.フランス製品情報管理市場
8.2.4.スペイン製品情報管理市場
8.2.5.イタリアの製品情報管理市場
8.2.6.その他のヨーロッパ製品情報管理市場
8.3.アジア太平洋製品情報管理市場
8.3.1.中国製品情報管理市場
8.3.2.インドの製品情報管理市場
8.3.3.日本製品情報管理市場
8.3.4.オーストラリア製品情報管理市場
8.3.5.韓国製品情報管理市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域製品情報管理市場
8.4.ラテンアメリカの製品情報管理市場
8.4.1.ブラジル製品情報管理市場
8.4.2.メキシコ製品情報管理市場
8.4.3.その他のラテンアメリカ製品情報管理市場
8.5.中東・アフリカ製品情報管理市場
8.5.1.サウジアラビアの製品情報管理市場
8.5.2.南アフリカの製品情報管理市場
8.5.3.その他の中東・アフリカ製品情報管理市場
第9章 製品情報管理市場競合情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.アケネオ(フランス)
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.インフォマティカ社(ドイツ)
9.3.3.マグニチュード・ソフトウェア社(アジリティ・マルチチャネル)(スウェーデン)
9.3.4.IBMコーポレーション(イギリス)
9.3.5.Inriver AB(ドイツ)
9.3.6.サルシファイ社(アメリカ)
9.3.7.シンディゴLLC(米国)
9.3.8.SAP SE(ドイツ)
9.3.9.スティボ・システムズ(米国)
9.3.10.ピムコア(米国)
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Global Product Information Management Market is valued approximately USD 1.3 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.80% over the forecast period 2024-2032. Product information management (PIM) solutions encompass processes and tools designed to consolidate and oversee a company's product information, ensuring a unified and precise representation of product data. PIM enables businesses to efficiently gather comprehensive data about their products and services by providing a centralized platform. This approach facilitates the maintenance of uniform and high-quality product information across all customer touchpoints, promoting better customer experiences and operational efficiency. PIM simplifies the management of complex product details like size, ingredients, weight, colors, and specifications, catering to the evolving needs of retailers, manufacturers, and wholesalers who require a centralized platform. PIM maintains data consistency and quality while streamlining internal and external marketing processes by consolidating product data from multiple sources into a single repository. This growing adoption of PIM solutions across various industries leads to improved customer experiences and optimized omnichannel strategies. The increasing integration of augmented reality technology with e-commerce to improve customer experience is a key trend for the growth of the Global Product Information Management Market.

Additionally, the increasing complexity of managing data from digital commerce is driving demand for PIM solutions. As online sales grow, businesses need efficient systems like ERP, supply chain, and CRM to provide real-time product information to meet customer demands. With intricate product catalogs, companies seek PIM to streamline creation, maintenance, and publication of data across multiple channels. PIM simplifies data distribution, making it appealing for managing vast product content, fueling its adoption to handle digital commerce data complexities. Moreover, the surge in demand for centralized data management tools, as well as rising investment in advanced technologies is leveraging various growth opportunities for the Global Product Information Management Market. This surge is fueled by the imperative to enhance team productivity, effectively manage product data, enable seamless data syndication, and capitalize on the flourishing eCommerce sector. These factors collectively contribute to the expansion of the PIM market across various regions. However, concern related to data security and privacy risks, along with varied data and government regulations across industries and regions is anticipated to stifle market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the Global Product Information Management Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the market share, primarily driven by the surge in e-commerce activities witnessed. This trend has led to a heightened demand for product information management software, aimed at enhancing the overall customer experience. According to the United States Census Bureau, the total e-commerce sales for 2023 reached approximately USD 1,118.7 billion, marking a 7.6 percent increase compared to 2022. E-commerce sales constituted 15.4 percent of total sales in 2023, reflecting a growth from 14.7 percent in 2022. The strong presence of key market players in North America is poised to further propel the market's growth. The widespread adoption of this software within the retail and e-commerce sectors is playing a pivotal role in driving e-commerce sales in countries like the U.S. and Canada across the North American region.

Major market player included in this report are:
Akeneo (France)
Informatica Inc. (Germany)
Magnitude Software, Inc. (Agility Multichannel) (Sweden)
IBM Corporation (U.K.)
Inriver AB (Germany)
Salsify Inc. (U.S.)
Syndigo LLC (U.S.)
SAP SE (Germany)
Stibo Systems (U.S.)
Pimcore (U.S.)

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment
Cloud
On-premise

By Enterprise Type
Small & Medium Enterprises
Large Enterprises

By End-user
Retail & E-commerce
Manufacturing
IT & Telecommunication
Healthcare
Automotive
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Product Information Management Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Product Information Management Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Deployment
2.3.2. By Enterprise Type
2.3.3. By End-user
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Product Information Management Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Product Information Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032
5.1. Cloud
5.2. On-premise
Chapter 6. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Enterprise Type 2022-2032
6.1. Small & Medium Enterprises
6.2. Large Enterprises
Chapter 7. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by End-user 2022-2032
7.1. Retail & E-commerce
7.2. Manufacturing
7.3. IT & Telecommunication
7.4. Healthcare
7.5. Automotive
7.6. Others
Chapter 8. Global Product Information Management Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America Product Information Management Market
8.1.1. U.S. Product Information Management Market
8.1.1.1. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. Enterprise Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. End-user breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada Product Information Management Market
8.2. Europe Product Information Management Market
8.2.1. U.K. Product Information Management Market
8.2.2. Germany Product Information Management Market
8.2.3. France Product Information Management Market
8.2.4. Spain Product Information Management Market
8.2.5. Italy Product Information Management Market
8.2.6. Rest of Europe Product Information Management Market
8.3. Asia-Pacific Product Information Management Market
8.3.1. China Product Information Management Market
8.3.2. India Product Information Management Market
8.3.3. Japan Product Information Management Market
8.3.4. Australia Product Information Management Market
8.3.5. South Korea Product Information Management Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific Product Information Management Market
8.4. Latin America Product Information Management Market
8.4.1. Brazil Product Information Management Market
8.4.2. Mexico Product Information Management Market
8.4.3. Rest of Latin America Product Information Management Market
8.5. Middle East & Africa Product Information Management Market
8.5.1. Saudi Arabia Product Information Management Market
8.5.2. South Africa Product Information Management Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Product Information Management Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Akeneo (France)
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Informatica Inc. (Germany)
9.3.3. Magnitude Software, Inc. (Agility Multichannel) (Sweden)
9.3.4. IBM Corporation (U.K.)
9.3.5. Inriver AB (Germany)
9.3.6. Salsify Inc. (U.S.)
9.3.7. Syndigo LLC (U.S.)
9.3.8. SAP SE (Germany)
9.3.9. Stibo Systems (U.S.)
9.3.10. Pimcore (U.S.)
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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