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インドネシアの地域密着型観光市場:旅行者タイプ別(単独、グループ)、年齢別(X世代、Y世代、Z世代)、販売チャネル別(旅行会社、直接) :2024-2034年の機会分析と産業予測

インドネシアの地域密着型観光市場:旅行者タイプ別(単独、グループ)、年齢別(X世代、Y世代、Z世代)、販売チャネル別(旅行会社、直接) :2024-2034年の機会分析と産業予測


Indonesia Community Based Tourism Market By Traveler Type (Solo, Group) , By Age (Generation X, Generation Y, Generation Z) By Sales Channel (Travel Agents, Direct) : Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2034

インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場 インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場の2023年の市場規模は272億ドルで、2024年から2034年までの年平均成長率は15.3%で、2034年には1,2... もっと見る

 

 

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サマリー

インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場
インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場の2023年の市場規模は272億ドルで、2024年から2034年までの年平均成長率は15.3%で、2034年には1,290億ドルに達すると予測されている。
コミュニティ・ベースド・ツーリズムは持続可能な旅行のカテゴリーであり、旅行者に充実した体験を提供するために地域住民が積極的に参加するものである。この形態の観光は、文化と伝統を守り、地域の遺産を促進し、住民の生活の質を向上させることを目的としている。コミュニティ・ベースド・ツーリズムは、責任ある廃棄物管理や二酸化炭素排出量の削減など、環境に配慮した取り組みに重点を置いている。さらに、宿泊、食事、観光、地域体験を含む低予算の旅程を提供することで、旅行者にアピールしている。

インドネシアは、政府から観光促進やあまり知られていない観光地の強化のための資金や有利な政策という形で大きな支援を受けているため、インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場の成長は顕著である。加えて、インドネシアの文化的豊かさと生物多様性の豊かさは、世界中の多くの観光客を引き付けており、市場開発を増強している。最近、市場で顕著になっている傾向は、スピリチュアル、健康、アドベンチャー、ウェルネス・リトリートなどのニッチな体験へのコミュニティ・ベースド・ツーリズムの拡大である。この傾向は、旅行者の要望や予算に応じてオーダーメイドのサービスを体験できることから、人気を集めている。

しかし、インドネシアではインフレ率が低下しているため、サービス価格が低下し、地域社会の収益性に影響を及ぼし、市場の成長が抑制されている。信用調査、ビジネス情報、信用リスクソリューションのグローバルリーダーであるCRIFによると、インドネシアのインフレ率は2023年2月の5.47%から2024年7月には2.13%まで低下した。これとは対照的に、宿泊、飲食、現地ツアー・パッケージの金利上昇は、インドネシアの地域密着型観光市場に収益機会をもたらしている。さらに、環境と社会文化保全の重要性に関する旅行者の意識が高まるにつれ、同市場はいくつかの新たな道を目撃する準備が整っている。

セグメント別レビュー
インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場は、旅行者のタイプ、年齢、販売チャネル、地域に区分される。旅行者のタイプによって、市場はソロとグループに二分される。年齢別ではX世代、Y世代、Z世代に分けられ、販売チャネル別では旅行代理店とダイレクトに分類される。
主な調査結果
旅行者のタイプ別では、2023年に最もシェアが高かったのはグループ・セグメントであった。
年齢別では、Y世代セグメントが2023年に顕著なシェアを獲得した。
販売チャネル別では、旅行代理店セグメントが2023年に最も高い収益を上げた。
競合分析
インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場の主要プレーヤーには、バリ・エコ・ステイ、ワカトビ・ダイブリゾート、ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ、サンバ・ヴィラ、バンブ・インダ、バリ・サステイナブル・ツーリズム、カンポン・サンバー、リマ・ビレッジ、ジャングル・リトリート、エコ・ビレッジ・バリなどがある。これらの主要プレーヤーは、競争の激しい市場での足場を強化するために、事業拡大、新製品の発売、パートナーシップなどの様々な主要な開発戦略を採用している。

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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
過去の市場データ
主要市場セグメント
旅行者タイプ別
ソロ
グループ
年代別
ジェネレーションX
ジェネレーションY
ジェネレーションZ
販売チャネル別
旅行代理店
ダイレクト
主要市場プレイヤー
バリ・エコ・ステイ
ワカトビ・ダイブリゾート
ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ
サンバ・ヴィラ
バンブ・インダ
バリ・サステイナブル・ツーリズム
カンプン・サンバー
リマ・ビレッジ
ジャングル・リトリート
エコ・ビレッジ・バリ

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章 インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:旅行者タイプ別
4.1.市場概要
4.1.1 旅行者タイプ別市場規模と予測
4.2.ソロ
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.グループ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
第5章 インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:年齢別
5.1.市場概要
5.1.1 年齢別市場規模と予測
5.2.ジェネレーションX
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.ジェネレーションY
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.Z世代
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
第6章 インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:販売チャネル別
6.1.市場概要
6.1.1 販売チャネル別市場規模と予測
6.2.旅行代理店
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.ダイレクト
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第8章 企業プロフィール
8.1.バリ・エコ・ステイ
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.会社概要
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.1.7.主な戦略的動きと展開
8.2.ワカトビ・ダイブリゾート
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.会社概要
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.業績
8.2.7.主な戦略的動きと展開
8.3.ナヤガワナ・リゾート&スパ
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.会社概要
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.3.6.業績
8.3.7.主な戦略的動きと展開
8.4.サンバ・ヴィラ
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.会社概要
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.業績
8.4.7.主な戦略的動きと展開
8.5.バンブ・インダ
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.会社概要
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.5.6.業績
8.5.7.主な戦略的動きと展開
8.6.バリの持続可能な観光
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.会社概要
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.6.6.業績
8.6.7.主な戦略的動きと展開
8.7.カンプン・スンベル
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.7.6.業績
8.7.7.主な戦略的動きと展開
8.8.リマビレッジ
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.8.6.業績
8.8.7.主な戦略的動きと展開
8.9.ジャングル・リトリート
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.9.6.業績
8.9.7.主な戦略的動きと展開
8.10.エコビレッジ・バリ
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.会社概要
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ
8.10.6.業績
8.10.7.主な戦略的動きと展開
表一覧
表1.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場、旅行者タイプ別、2024~2034年(百万ドル)
表2.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:年齢別(2024-2034年)
表3.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:販売チャネル別、2024〜2034年(百万ドル)
表4.バリのエコ・ステイ:主要役員
表5.バリ・エコ・ステイ:企業スナップショット
表6.バリ・エコ・ステイ:事業セグメント
表7.バリ・エコステイ:製品ポートフォリオ
表8.バリ・エコ・ステイ:主な戦略的動きと展開
表9.ワカトビ・ダイブリゾート主要役員
表10.ワカトビ・ダイブリゾート会社概要
表11.ワカトビ・ダイブリゾート事業セグメント
表12.ワカトビ・ダイブリゾート製品ポートフォリオ
表13.ワカトビ・ダイブリゾート主な戦略的動きと展開
表14.ナヤガワナ・リゾート&スパ:主要役員
表15.ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ:会社概要
表16.ナヤガワナリゾート&スパ事業セグメント
表17.ナヤガワナリゾート&スパ:製品ポートフォリオ
表18.ナヤガワナリゾート&スパ:主要な戦略的動きと展開
表19.サンバ・ヴィラ:主要役員
表20.サンバ・ヴィラ:会社概要
表21.サンバ・ヴィラ:事業セグメント
表22. サンバ・ヴィラ:製品ポートフォリオ
表23.サンバ・ヴィラ:主要な戦略的動きと展開
表24.バンブ・インダ:主要役員
表25.バンブ・インダ:会社概要
表26.バンブーインダ:事業セグメント
表27.バンブーインダ:製品ポートフォリオ
表28.バンブー・インダ:主要な戦略的動きと展開
表29.バリ・サステイナブル・ツーリズム:主要役員
表30.バリ・サステイナブル・ツーリズム:会社概要
表31.バリ・サステイナブル・ツーリズム:事業セグメント
表32.バリ・サステイナブル・ツーリズム:製品ポートフォリオ
表33.バリ・サステイナブル・ツーリズム:主な戦略的動きと展開
表34.カンプン・スンバー:主要役員
表35.カンプン・スンバー:会社概要
表36.カンプン・サンバー事業セグメント
表37.KAMPUNG SUMBER:製品ポートフォリオ
表38.KAMPUNG SUMBER:主要な戦略的動きと展開
表39.リマビレッジ主要役員
表40.リマビレッジ会社概要
表41.リマヴィレッジ:事業セグメント
表42.リマヴィレッジ:製品ポートフォリオ
表43.リマヴィレッジ:主な戦略的動きと展開
表44.ジャングル・リトリート:主要役員
表45.ジャングル・リトリート:会社概要
表46.ジャングル・リトリート:事業セグメント
表47.ジャングル・リトリート:製品ポートフォリオ
表48.ジャングル・リトリート:主要な戦略的移動と展開
表49.エコ・ビレッジ・バリ:主要役員
表50.エコ・ビレッジ・バリ:会社概要
表51.エコ・ビレッジ・バリ:事業セグメント
表52.エコ・ビレッジ・バリ:製品ポートフォリオ
表53.エコ・ビレッジ・バリ:主な戦略的動きと展開
図表一覧
図1. インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場,2024 - 2034
図2.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場のセグメンテーション,2024 - 2034
図3. インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場における上位投資先(2024~2034年)
図4.買い手の適度な交渉力
図5.供給者の交渉力は中程度
図6. 新規参入企業の脅威は中程度
図 7.代替の脅威は低い
図8.高い競合関係
図9.機会、阻害要因、促進要因:インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場
図10.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:旅行者タイプ別,2024年~2034年(百万ドル)
図11.インドネシアのコミュニティ観光市場:年齢別,2024-2034年(百万ドル)
図12.インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:販売チャネル別,2024 - 2034年(百万ドル)
図13.トップ勝ち組戦略、年別、2021年~2023年*。
図14.上位勝ち組戦略(開発別)、2021~2023年*年
図15.上位勝ち組戦略、企業別、2021~2023年*。
図16.上位10社の製品マッピング
図17.競合ダッシュボード
図18.競争ヒートマップ:インドネシアのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場
図19.トッププレーヤーのポジショニング,2023
図20.バリのエコ・ステイ:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図21.バリ・エコ・ステイ:売上高シェア、セグメント別、2023年(%)
図22. バリ・エコ・ステイ:地域別売上高シェア、2023年(%)
図23.ワカトビ・ダイブリゾート:売上高, 2021-2023 (百万ドル)
図24.ワカトビダイブリゾート:セグメント別売上高シェア, 2023 (%)
図25.ワカトビ・ダイブリゾート:地域別収益シェア, 2023 (%)
図26.ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図27.ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図28.ナヤ・ガワナ・リゾート&スパ:地域別収益シェア、2023年(%)
図29.サンバ・ヴィラ:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図30.サンバ・ヴィラ:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図31.サンバ・ヴィラ:収益シェア、地域別、2023年(%)
図32.バンブ・インダ:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図33.バンブ・インダ:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図34.バンブーインダ:売上高シェア、地域別、2023年(%)
図35.バリ・サステイナブル・ツーリズム:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図36.バリの持続可能な観光事業:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図37.バリの持続可能な観光事業:地域別売上シェア、2023年(%)
図38.カンプン・スンバー:売上高、2021~2023年(百万ドル)
図39.KAMPUNG SUMBER:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図40.KAMPUNG SUMBER:地域別収益シェア、2023年(%)
図41.リマヴィレッジ:純売上高、2021-2023年(百万ドル)
図42.リマヴィレッジ:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図43.リマヴィレッジ:地域別収益シェア、2023年(%)
図44.ジャングル・リトリート:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図45.ジャングル・リトリート:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図46.ジャングル・リトリート:収益シェア、地域別、2023年(%)
図47.エコ・ビレッジ・バリ:売上高、2021年~2023年(百万ドル)
図48.エコ・ビレッジ・バリ:セグメント別売上高シェア、2023年(%)
図49.エコ・ビレッジ・バリ:地域別売上高シェア、2023年(%)

 

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Summary

Indonesia Community Based Tourism Market
The Indonesia community based tourism market was valued at $27.2 billion in 2023 and is projected to reach $129.0 billion by 2034, growing at a CAGR of 15.3% from 2024 to 2034.
Community based tourism is a category of sustainable travel that involves the active participation of residents of a locality in providing enhanced experiences to travelers. This form of tourism aims to preserve cultures & traditions, promote local heritage, and improve the quality of life of residents. Community based tourism focuses on eco-friendly practices as initiatives such as responsible waste management and low carbon footprint remain its highlight. Furthermore, it appeals to travelers by offering them a low-budget travel itinerary, which includes stay, meals, sightseeing, and regional experiences.

As Indonesia receives significant support from its government in the form of funds & favorable policies for the promotion of tourism and enhancement of lesser-known destinations, the growth of the Indonesia community based tourism market is driven notably. In addition, the cultural richness and biodiversity affluence of Indonesia have attracted a large number of tourists across the globe, which has augmented the market development. A notable trend gaining prominence in the market in recent times is the expansion of community based tourism into niche experiences such as spiritual, health, adventure, and wellness retreats. This trend is acquiring traction as it enables travelers to experience a tailored service according to their requirements and budget.

However, decline of inflation in Indonesia has restrained the growth of the market owing to reduction in the prices of services, which has impacted the profitability of local communities. According to CRIF—a global leader in credit bureau, business information, and credit risk solutions—inflation decreased in Indonesia from 5.47% in February 2023 to 2.13% in July 2024. Contrarily, rise in interest rates over accommodation, food & beverage, and local tour packages is presenting remunerative opportunities for the Indonesia community based tourism market. Moreover, as awareness among travelers regarding the importance of environmental and socio-cultural preservation increases, the market is poised to witness several new avenues.

Segment Review
The Indonesia community based tourism market is segmented into traveler type, age, and sales channel, and region. Depending on traveler type, the market is bifurcated into solo and group. As per age, it is divided into generation X, generation Y, and generation Z. By sales channel, it is classified into travel agents and direct.
Key Findings
Depending on traveler type, the group segment was the highest shareholder in 2023.
As per age, the generation Y segment acquired a notable stake in the market in 2023.
By sales channel, the travel agents segment was the highest revenue generator in 2023.
Competition Analysis
The major players in the Indonesia community based tourism market include Bali Eco Stay, Wakatobi Dive Resort, Naya Gawana Resort & Spa, Samba Villa, Bambu Indah, Bali Sustainable Tourism, Kampung Sumber, Rimah Village, Jungle Retreat, and Eco Village Bali. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.

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Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Consumer Buying Behavior Analysis
● Average Consumer Expenditure
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Historic market data
Key Market Segments
By Traveler Type
● Solo
● Group
By Age
● Generation X
● Generation Y
● Generation Z
By Sales Channel
● Travel Agents
● Direct
● Key Market Players
○ Bali Eco Stay
○ Wakatobi Dive Resort
○ Naya Gawana Resort & Spa
○ Samba Villa
○ Bambu Indah
○ Bali Sustainable Tourism
○ Kampung Sumber
○ Rimah Village
○ Jungle Retreat
○ Eco Village Bali



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY TRAVELER TYPE
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Traveler Type
4.2. Solo
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3. Group
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
CHAPTER 5: INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY AGE
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By Age
5.2. Generation X
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3. Generation Y
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.4. Generation Z
5.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
CHAPTER 6: INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY SALES CHANNEL
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Sales Channel
6.2. Travel Agents
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3. Direct
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top Winning Strategies
7.3. Product Mapping Of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top Player Positioning,2023
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Bali Eco Stay
8.1.1. Company Overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company Snapshot
8.1.4. Operating Business Segments
8.1.5. Product Portfolio
8.1.6. Business Performance
8.1.7. Key Strategic Moves and Developments
8.2. Wakatobi Dive Resort
8.2.1. Company Overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company Snapshot
8.2.4. Operating Business Segments
8.2.5. Product Portfolio
8.2.6. Business Performance
8.2.7. Key Strategic Moves and Developments
8.3. Naya Gawana Resort And Spa
8.3.1. Company Overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company Snapshot
8.3.4. Operating Business Segments
8.3.5. Product Portfolio
8.3.6. Business Performance
8.3.7. Key Strategic Moves and Developments
8.4. Samba Villa
8.4.1. Company Overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company Snapshot
8.4.4. Operating Business Segments
8.4.5. Product Portfolio
8.4.6. Business Performance
8.4.7. Key Strategic Moves and Developments
8.5. Bambu Indah
8.5.1. Company Overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company Snapshot
8.5.4. Operating Business Segments
8.5.5. Product Portfolio
8.5.6. Business Performance
8.5.7. Key Strategic Moves and Developments
8.6. Bali Sustainable Tourism
8.6.1. Company Overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company Snapshot
8.6.4. Operating Business Segments
8.6.5. Product Portfolio
8.6.6. Business Performance
8.6.7. Key Strategic Moves and Developments
8.7. Kampung Sumber
8.7.1. Company Overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company Snapshot
8.7.4. Operating Business Segments
8.7.5. Product Portfolio
8.7.6. Business Performance
8.7.7. Key Strategic Moves and Developments
8.8. Rimah Village
8.8.1. Company Overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company Snapshot
8.8.4. Operating Business Segments
8.8.5. Product Portfolio
8.8.6. Business Performance
8.8.7. Key Strategic Moves and Developments
8.9. Jungle Retreat
8.9.1. Company Overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company Snapshot
8.9.4. Operating Business Segments
8.9.5. Product Portfolio
8.9.6. Business Performance
8.9.7. Key Strategic Moves and Developments
8.10. Eco Village Bali
8.10.1. Company Overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company Snapshot
8.10.4. Operating Business Segments
8.10.5. Product Portfolio
8.10.6. Business Performance
8.10.7. Key Strategic Moves and Developments
LIST OF TABLES
TABLE 1. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY TRAVELER TYPE, 2024 - 2034 ($MILLION)
TABLE 2. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY AGE, 2024 - 2034 ($MILLION)
TABLE 3. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY SALES CHANNEL, 2024 - 2034 ($MILLION)
TABLE 4. BALI ECO STAY: KEY EXECUTIVES
TABLE 5. BALI ECO STAY: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 6. BALI ECO STAY: OPERATING SEGMENTS
TABLE 7. BALI ECO STAY: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 8. BALI ECO STAY: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 9. WAKATOBI DIVE RESORT: KEY EXECUTIVES
TABLE 10. WAKATOBI DIVE RESORT: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 11. WAKATOBI DIVE RESORT: OPERATING SEGMENTS
TABLE 12. WAKATOBI DIVE RESORT: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 13. WAKATOBI DIVE RESORT: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 14. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: KEY EXECUTIVES
TABLE 15. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 16. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: OPERATING SEGMENTS
TABLE 17. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 18. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 19. SAMBA VILLA: KEY EXECUTIVES
TABLE 20. SAMBA VILLA: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 21. SAMBA VILLA: OPERATING SEGMENTS
TABLE 22. SAMBA VILLA: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 23. SAMBA VILLA: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 24. BAMBU INDAH: KEY EXECUTIVES
TABLE 25. BAMBU INDAH: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 26. BAMBU INDAH: OPERATING SEGMENTS
TABLE 27. BAMBU INDAH: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 28. BAMBU INDAH: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 29. BALI SUSTAINABLE TOURISM: KEY EXECUTIVES
TABLE 30. BALI SUSTAINABLE TOURISM: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 31. BALI SUSTAINABLE TOURISM: OPERATING SEGMENTS
TABLE 32. BALI SUSTAINABLE TOURISM: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 33. BALI SUSTAINABLE TOURISM: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 34. KAMPUNG SUMBER: KEY EXECUTIVES
TABLE 35. KAMPUNG SUMBER: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 36. KAMPUNG SUMBER: OPERATING SEGMENTS
TABLE 37. KAMPUNG SUMBER: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 38. KAMPUNG SUMBER: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 39. RIMAH VILLAGE: KEY EXECUTIVES
TABLE 40. RIMAH VILLAGE: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 41. RIMAH VILLAGE: OPERATING SEGMENTS
TABLE 42. RIMAH VILLAGE: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 43. RIMAH VILLAGE: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 44. JUNGLE RETREAT: KEY EXECUTIVES
TABLE 45. JUNGLE RETREAT: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 46. JUNGLE RETREAT: OPERATING SEGMENTS
TABLE 47. JUNGLE RETREAT: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 48. JUNGLE RETREAT: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
TABLE 49. ECO VILLAGE BALI: KEY EXECUTIVES
TABLE 50. ECO VILLAGE BALI: COMPANY SNAPSHOT
TABLE 51. ECO VILLAGE BALI: OPERATING SEGMENTS
TABLE 52. ECO VILLAGE BALI: PRODUCT PORTFOLIO
TABLE 53. ECO VILLAGE BALI: KEY STRATEGIC MOVES AND DEVELOPMENTS
LIST OF FIGURES
FIGURE 1. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET,2024 - 2034
FIGURE 2. SEGMENTATION OF INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET,2024 - 2034
FIGURE 3. TOP INVESTMENT POCKET IN INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET,2024 - 2034
FIGURE 4. MODERATE BARGAINING POWER OF BUYERS
FIGURE 5. MODERATE BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
FIGURE 6. MODERATE THREAT OF NEW ENTRANTS
FIGURE 7. LOW THREAT OF SUBSTITUTION
FIGURE 8. HIGH COMPETITIVE RIVALRY
FIGURE 9. OPPORTUNITIES, RESTRAINTS AND DRIVERS: INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET
FIGURE 10. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET , BY TRAVELER TYPE,2024 - 2034 ($MILLION)
FIGURE 11. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET , BY AGE,2024 - 2034 ($MILLION)
FIGURE 12. INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET , BY SALES CHANNEL,2024 - 2034 ($MILLION)
FIGURE 13. TOP WINNING STRATEGIES, BY YEAR, 2021-2023*
FIGURE 14. TOP WINNING STRATEGIES, BY DEVELOPMENT, 2021-2023*
FIGURE 15. TOP WINNING STRATEGIES, BY COMPANY, 2021-2023*
FIGURE 16. PRODUCT MAPPING OF TOP 10 PLAYERS
FIGURE 17. COMPETITIVE DASHBOARD
FIGURE 18. COMPETITIVE HEATMAP: INDONESIA COMMUNITY BASED TOURISM MARKET
FIGURE 19. TOP PLAYER POSITIONING,2023
FIGURE 20. BALI ECO STAY: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 21. BALI ECO STAY: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 22. BALI ECO STAY: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 23. WAKATOBI DIVE RESORT: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 24. WAKATOBI DIVE RESORT: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 25. WAKATOBI DIVE RESORT: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 26. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 27. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 28. NAYA GAWANA RESORT AND SPA: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 29. SAMBA VILLA: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 30. SAMBA VILLA: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 31. SAMBA VILLA: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 32. BAMBU INDAH: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 33. BAMBU INDAH: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 34. BAMBU INDAH: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 35. BALI SUSTAINABLE TOURISM: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 36. BALI SUSTAINABLE TOURISM: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 37. BALI SUSTAINABLE TOURISM: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 38. KAMPUNG SUMBER: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 39. KAMPUNG SUMBER: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 40. KAMPUNG SUMBER: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 41. RIMAH VILLAGE: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 42. RIMAH VILLAGE: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 43. RIMAH VILLAGE: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 44. JUNGLE RETREAT: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 45. JUNGLE RETREAT: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 46. JUNGLE RETREAT: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)
FIGURE 47. ECO VILLAGE BALI: NET SALES, 2021-2023 ($MILLION)
FIGURE 48. ECO VILLAGE BALI: REVENUE SHARE, BY SEGMENT, 2023 (%)
FIGURE 49. ECO VILLAGE BALI: REVENUE SHARE, BY REGION, 2023 (%)

 

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