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食品培養物市場:製品別(スターター培養物、保護培養物、プロバイオティック培養物)、用途別(乳製品、食肉、飲料、その他)、機能別(風味、保存料、食感、その他):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Food Cultures Market By Product (Starter Cultures, Protective Cultures, Probiotic Cultures), By Application (Dairy, Meat, Beverage, Others), By Function (Flavoring, Preservative, Texture, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界の食品培養市場規模は、2022年に476億6,410万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は4.8%で、2032年には758億4,490万ドルに達すると予測されている。 食品培養物は、食品・飲料業界で食品・... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
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サマリー

世界の食品培養市場規模は、2022年に476億6,410万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は4.8%で、2032年には758億4,490万ドルに達すると予測されている。
食品培養物は、食品・飲料業界で食品・飲料製品に風味、食感、味を変化させたり付加したりするために使用される微生物である。世界の消費者の間でクリーンラベル食品への需要が高まっていることから、世界の食品培養物市場は今後数年間で大きな成長が見込まれる。肥満や過体重の増加、生活習慣病の有病率の増加、化学的に加工された食品が健康に及ぼす悪影響に関する消費者の意識の高まりにより、消費者の健康意識が高まっている。特に北米と欧州の消費者は、自然でクリーンラベルの食品や飲料の消費にますます注目しており、これが食品培養市場の需要を促進すると予想される。
さらに、中国やインドのような発展途上国での加工食品需要の増加が、食品培養の需要を促進している。発展途上国の国内レベルにおける食品加工業者の普及率の伸びは、食品加工産業における食品培養の広範な使用により、食品培養市場の成長を促進すると予想される。

さらに、機能性食品に対する需要の大幅な増加が、食品培養物の需要を促進している。プロバイオティクス・ヨーグルト、ケフィア、発酵食品を含む機能性食品は、胃腸の健康や腸全体の健康維持に役立つと考えられているため、脚光を浴びている。機能性食品の健康上の利点に関する消費者の意識の高まりが、食品培養市場の成長を後押ししている。
しかし、微生物培養のコスト変動が市場成長の妨げになる可能性がある。細菌や酵母株などの微生物食品培養物は、乳製品、パン、発酵飲料など幅広い食品の発酵・製造に不可欠である。これらの培養物は、風味、外観、棚での日持ちを向上させるために不可欠であり、食品事業に欠かせないものとなっている。しかし、微生物培養の栽培と維持にかかるコストは、サプライチェーンの中断、原材料の価格設定、製造手順などの変動要因によって変動する可能性がある。このようなコスト差は食品製造の経済性に大きな影響を及ぼし、その結果、営業経費が増加し、利益率が低下する可能性がある。

北米は2022年に市場を支配し、予測期間中もその優位性を維持すると予想される。より健康的な食品・飲料製品の消費へと消費者行動が大きく変化していることが、この地域の市場成長を促進している。さらに、北米における加工食品と機能性飲料の需要の高まりが、市場の成長を飛躍的に促進している。
食品培養物市場は、製品、機能、用途、地域に基づいて分析される。製品別では、市場はスターター培養物、保護培養物、プロバイオティック培養物に分類される。機能別では、市場は香料、保存料、食感、その他に区分される。用途によって、市場は乳製品、食肉、飲料、その他に分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、アルゼンチン、サウジアラビア、南アフリカ、その他LAMEA)で分析される。
Chr. Hansen Holding A/S、Angel Yeast Co.Ltd.、E&O Laboratories、Lallemand, Inc.、Wyeast Laboratories、Koninklijke DSM N.V.、International Flavors & Fragrances Inc.、Lactina Ltd.、Dohler GmbH、LB Bulgaricum Ltd.は、食品培養市場レポートで紹介されている主要企業です。これらの企業は、競争上の優位性を獲得し、市場機会を利用するために、パートナーシップ、合併、買収、新製品の発売など、様々な開発戦略に絶えず取り組んでいます。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までの食品培養市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、市場機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益志向のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
食品培養市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピング。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域および世界の食品培養市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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国または地域の追加分析-市場規模と予測
クロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなど、エクセル形式を含む)
SWOT分析
主要市場セグメント
製品別
スターターカルチャー
微生物
バクテリア
酵母
カビ
保護培養
微生物
バクテリア
酵母
カビ
プロバイオティクス培養物
微生物
バクテリア
酵母
用途別
乳製品
食肉
飲料
その他
機能別
香料
保存料
テクスチャー
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
南アフリカ
サウジアラビア
アルゼンチン
その他の地域
主要市場プレイヤー
Chr.Hansen Holding A/S
エンゼルイースト(株
E&O Laboratories Ltd.
Wyeast Laboratories, Inc.
Koninklijke DSM N.V.
International Flavors & Fragrances Inc.
ドーラー社
LB Bulgaricum Ltd.
Lallemand Inc.
ラクティナ社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度~高い
3.3.3.代替品の脅威は低い
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の高い交渉力
3.4.市場力学
3.4.1.促進要因
3.4.1.1.加工食品需要の伸び
3.4.1.2.食品成分のクリーンラベルが消費者の関心を集めている
3.4.1.3.機能性食品に対する需要の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.アレルギー懸念の増加
3.4.2.2.微生物食品培養のコスト変動の増大
3.4.3.機会
3.4.3.1.微生物食品培養の持続可能な生産プロセスの採用
3.5.バリューチェーン分析
3.6.上位影響因子
第4章 食品培養市場(製品別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.スターターカルチャー
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.2.4.スターターカルチャーの微生物別食品培養市場
4.2.4.1.バクテリアの地域別市場規模・予測
4.2.4.2.細菌市場規模・予測、国別
4.2.4.3.酵母の市場規模・予測、地域別
4.2.4.4.酵母の市場規模・予測、国別
4.2.4.5.カビの市場規模・予測、地域別
4.2.4.6.カビの市場規模・予測、国別
4.3.保護培養
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.3.4.微生物別の保護培養食品市場
4.3.4.1.細菌地域別市場規模・予測
4.3.4.2.細菌市場規模・予測、国別
4.3.4.3.酵母の市場規模・予測、地域別
4.3.4.4.酵母の市場規模・予測、国別
4.3.4.5.カビの市場規模・予測、地域別
4.3.4.6.カビの市場規模・予測、国別
4.4.プロバイオティクス培養物
4.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.4.4.プロバイオティクス培養食品微生物別市場
4.4.4.1.細菌地域別市場規模・予測
4.4.4.2.細菌市場の規模・予測、国別
4.4.4.3.酵母の市場規模・予測、地域別
4.4.4.4.酵母の市場規模・予測、国別
第5章 食品培養市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.乳製品
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.食肉
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.飲料
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別の市場シェア分析
第6章 食品培養市場:機能別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.香料
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.防腐剤
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.テクスチャー
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.その他
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章 食品培養市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(製品別
7.2.2.1.北米のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.2.2.2.北米の保護培養食品微生物別市場
7.2.2.3.北米のプロバイオティクス培養食品微生物別市場
7.2.3.用途別市場規模・予測
7.2.4.機能別市場規模・予測
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:製品別
7.2.5.1.1.1.米国のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.2.5.1.1.2.米国の保護培養食品微生物別市場
7.2.5.1.1.3.米国の微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.2.5.1.2.市場規模および予測、用途別
7.2.5.1.3.機能別市場規模・予測
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:製品別
7.2.5.2.1.1.カナダのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.2.5.2.1.2.カナダの微生物別保護培養食品市場
7.2.5.2.1.3.カナダの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.2.5.2.2.用途別市場規模・予測
7.2.5.2.3.機能別市場規模・予測
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:製品別
7.2.5.3.1.1.メキシコのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.2.5.3.1.2.メキシコの微生物別保護培養食品市場
7.2.5.3.1.3.微生物別のメキシコのプロバイオティクス培養食品市場
7.2.5.3.2.用途別市場規模・予測
7.2.5.3.3.機能別市場規模・予測
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(製品別
7.3.2.1.欧州のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.3.2.2.欧州の保護培養食品微生物別市場
7.3.2.3.微生物別の欧州プロバイオティクス培養食品市場
7.3.3.市場規模および予測、用途別
7.3.4.市場規模・予測:機能別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.フランス
7.3.5.1.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.1.1.1.フランスのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.3.5.1.1.2.フランスの微生物別保護培養食品市場
7.3.5.1.1.3.微生物別のフランスプロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.1.2.市場規模および予測、用途別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:機能別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.2.1.1.ドイツの微生物別スターターカルチャー食品培養市場
7.3.5.2.1.2.ドイツの保護培養食品微生物別市場
7.3.5.2.1.3.ドイツの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.2.2.市場規模・予測、用途別
7.3.5.2.3.機能別市場規模・予測
7.3.5.3.イタリア
7.3.5.3.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.3.1.1.イタリアの微生物別スターターカルチャー食品培養物市場
7.3.5.3.1.2.イタリアの微生物別保護培養食品市場
7.3.5.3.1.3.イタリアの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.3.2.市場規模および予測、用途別
7.3.5.3.3.機能別市場規模・予測
7.3.5.4.スペイン
7.3.5.4.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.4.1.1.スペインの微生物別スターターカルチャー食品培養市場
7.3.5.4.1.2.スペインの保護培養食品微生物別市場
7.3.5.4.1.3.スペインの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.4.2.市場規模および予測、用途別
7.3.5.4.3.機能別市場規模・予測
7.3.5.5.イギリス
7.3.5.5.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.5.1.1.イギリスのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.3.5.5.1.2.イギリスの保護培養食品微生物別市場
7.3.5.5.1.3.イギリスの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.5.2.市場規模・予測、用途別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:機能別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模・予測:製品別
7.3.5.6.1.1.その他のヨーロッパのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.3.5.6.1.2.その他のヨーロッパの保護培養食品微生物別市場
7.3.5.6.1.3.その他のヨーロッパの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.3.5.6.2.市場規模および予測、用途別
7.3.5.6.3.機能別市場規模・予測
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(製品別
7.4.2.1.アジア太平洋地域のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.4.2.2.アジア太平洋地域の保護培養食品微生物別市場
7.4.2.3.アジア太平洋地域の微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.4.3.用途別市場規模・予測
7.4.4.機能別市場規模・予測
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:製品別
7.4.5.1.1.1.中国の微生物別スターターカルチャー食品培養市場
7.4.5.1.1.2.中国の微生物別保護培養食品市場
7.4.5.1.1.3.微生物別の中国プロバイオティクス培養食品市場
7.4.5.1.2.用途別の市場規模および予測
7.4.5.1.3.機能別市場規模・予測
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:製品別
7.4.5.2.1.1.日本のスターターカルチャー食品培養市場:微生物別
7.4.5.2.1.2.日本の保護培養食品微生物別市場
7.4.5.2.1.3.日本の微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.4.5.2.2.用途別市場規模・予測
7.4.5.2.3.機能別市場規模・予測
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:製品別
7.4.5.3.1.1.インドのスターターカルチャー食品培養市場:微生物別
7.4.5.3.1.2.インドの微生物別保護培養食品市場
7.4.5.3.1.3.インドの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.4.5.3.2.市場規模・予測、用途別
7.4.5.3.3.機能別市場規模・予測
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模および予測:製品別
7.4.5.4.1.1.韓国のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.4.5.4.1.2.韓国の微生物別保護培養食品市場
7.4.5.4.1.3.韓国の微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.4.5.4.2.市場規模および予測、用途別
7.4.5.4.3.機能別市場規模および予測
7.4.5.5.オーストラリア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:製品別
7.4.5.5.1.1.オーストラリアのスターターカルチャー食品培養市場:微生物別
7.4.5.5.1.2.オーストラリアの微生物別保護培養食品市場
7.4.5.5.1.3.オーストラリアの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.4.5.5.2.用途別市場規模・予測
7.4.5.5.3.機能別市場規模・予測
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模・予測:製品別
7.4.5.6.1.1.その他のアジア太平洋地域のスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.4.5.6.1.2.アジア太平洋地域のその他の保護培養食品微生物別市場
7.4.5.6.1.3.その他のアジア太平洋地域のプロバイオティクス培養食品の微生物別市場
7.4.5.6.2.用途別市場規模・予測
7.4.5.6.3.機能別市場規模・予測
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(製品別
7.5.2.1.LAMEAのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.5.2.2.LAMEAの保護培養食品微生物別市場
7.5.2.3.LAMEAの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.5.3.用途別の市場規模および予測
7.5.4.市場規模・予測:機能別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:製品別
7.5.5.1.1.1.ブラジルのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.5.5.1.1.2.ブラジルの微生物別保護培養食品市場
7.5.5.1.1.3.微生物別のブラジルのプロバイオティクス培養食品市場
7.5.5.1.2.市場規模・予測, 用途別
7.5.5.1.3.機能別市場規模・予測
7.5.5.2.南アフリカ
7.5.5.2.1.市場規模・予測:製品別
7.5.5.2.1.1.南アフリカ、スターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.5.5.2.1.2.南アフリカ、微生物別の保護培養食品市場
7.5.5.2.1.3.南アフリカの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.5.5.2.2.市場規模および予測、用途別
7.5.5.2.3.市場規模および予測、機能別
7.5.5.3.サウジアラビア
7.5.5.3.1.市場規模・予測:製品別
7.5.5.3.1.1.サウジアラビアのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.5.5.3.1.2.サウジアラビアの微生物別保護培養食品市場
7.5.5.3.1.3.サウジアラビアの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.5.5.3.2.市場規模・予測、用途別
7.5.5.3.3.機能別市場規模・予測
7.5.5.4.アルゼンチン
7.5.5.4.1.市場規模・予測:製品別
7.5.5.4.1.1.アルゼンチンの微生物別スターターカルチャー食品培養市場
7.5.5.4.1.2.アルゼンチンの微生物別保護培養食品市場
7.5.5.4.1.3.アルゼンチンの微生物別プロバイオティクス培養食品市場
7.5.5.4.2.市場規模・予測, 用途別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:機能別
7.5.5.5.その他の地域
7.5.5.5.1.市場規模および予測:製品別
7.5.5.5.1.1.その他のLAMEAのスターターカルチャー食品培養物市場:微生物別
7.5.5.5.1.2.LAMEAのその他の保護培養食品微生物市場:微生物別
7.5.5.5.1.3.微生物別のLAMEAのその他のプロバイオティクス培養食品市場
7.5.5.5.2.市場規模および予測、用途別
7.5.5.5.3.市場規模および予測:機能別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.Chr.Hansen Holding A/S
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.エンゼルイースト株式会社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.ラレマンド社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.主な戦略的動きと展開
9.4.ドーラーGmbH
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.主な戦略的動きと展開
9.5.ワイアーストラボラトリーズ社
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.E&Oラボラトリーズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.Koninklijke DSM N.V.
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.ラクティナ社
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.9.LBブルガリクム社
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.10.インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The global food cultures market size was valued at $47,664.1 million in 2022 and is estimated to reach $75,844.9 million by 2032, growing at a CAGR of 4.8% from 2023 to 2032.
Food cultures are microorganisms that are used in the food and beverage industry to alter or add flavor, texture, and taste to food and beverage products. The global food cultures market is anticipated to witness significant growth in the upcoming years owing to the growing demand for clean-label food products among global consumers. The rising health consciousness among consumers due to the rising obesity and overweight, increasing prevalence of lifestyle diseases, and growing consumer awareness regarding the ill-effects of chemically processed food on health. The consumers especially in North America and Europe, are increasingly focusing on the consumption of natural and clean-label food and drinks, which is expected to foster the demand for the food cultures market.
Moreover, the growing demand for processed food in developing nations like China and India is fueling the demand for food cultures. The growth in the penetration of food processors at the domestic level in developing economies is expected to drive the food cultures market growth owing to the extensive use of food cultures in the food processing industry.

Moreover, a significant increase in the demand for functional food is fostering the demand for food cultures. Functional foods, which include probiotic yogurt, kefir, and fermented goods, are gaining prominence due to their supposed benefits for gastrointestinal health and maintaining overall gut health. The growing consumer awareness regarding the health benefits of functional food is boosting the growth of the food cultures market.
However, the cost fluctuations of microbial cultures may hamper market growth. Microbial food cultures, such as bacteria and yeast strains, are essential in the fermentation and manufacturing of a wide range of food items, including dairy, bread, and fermented drinks. These cultures are critical for improving flavor, appearance, and longevity on shelves, making them an essential part of the food business. However, the costs of growing and sustaining microbial cultures might fluctuate due to variables such as supply chain interruptions, raw material pricing, and manufacturing procedures. These cost differences can have a substantial influence on food production economics, resulting in increased operating expenditures and potentially lowering profit margins.

North America dominated the market in 2022 and is expected to sustain its dominance during the forecast period. A significant shift in consumer behavior toward the consumption of healthier food and beverage products has been fostering market growth in the region. Furthermore, the higher demand for processed food and functional beverages in North America is driving the market growth exponentially.
The food cultures market is analyzed on the basis of product, function, application, and region. By product, the market is classified into starter cultures, protective cultures, and probiotic cultures. On the basis of function, the market is segmented into flavoring, preservatives, texture, and others. Depending on the application, the market is categorized into dairy, meat, beverage, and others. Region-wise, the market is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, UK, France, Italy, Spain, and the rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, Australia, South Korea, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, Argentina, Saudi Arabia, South Africa, and rest of LAMEA).
Chr. Hansen Holding A/S, Angel Yeast Co., Ltd., E&O Laboratories, Lallemand, Inc., Wyeast Laboratories, Koninklijke DSM N.V., International Flavors & Fragrances Inc., Lactina Ltd., Dohler GmbH, and LB Bulgaricum Ltd. are the major companies profiled in the food cultures market report. These players are constantly engaged in various developmental strategies such as partnerships, mergers, acquisitions, and new product launches to gain a competitive edge and exploit the prevailing market opportunities.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the food cultures market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing food cultures market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the food cultures market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global food cultures market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
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● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Product
● Starter Cultures
○ Microorganism
○ Bacteria
○ Yeast
○ Mould
● Protective Cultures
○ Microorganism
○ Bacteria
○ Yeast
○ Mould
● Probiotic Cultures
○ Microorganism
○ Bacteria
○ Yeast
By Application
● Dairy
● Meat
● Beverage
● Others
By Function
● Flavoring
● Preservative
● Texture
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ South Africa,
○ Saudi Arabia
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Chr. Hansen Holding A/S
○ Angel Yeast Co., Ltd.
○ E&O Laboratories Ltd
○ Wyeast Laboratories, Inc.
○ Koninklijke DSM N.V.
○ International Flavors & Fragrances Inc.
○ Dohler GmbH
○ LB Bulgaricum Ltd.
○ Lallemand Inc.
○ Lactina Ltd.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate-high threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. High bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growth in the demand for processed food
3.4.1.2. Clean label on food ingredients is grabbing consumer’s attention
3.4.1.3. Increase in demand for functional food
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Increase in allergy concerns
3.4.2.2. Increasing cost fluctuation for microbial food cultures
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Adoption of sustainable production process for microbial food cultures
3.5. Value Chain Analysis
3.6. Top Impacting Factors
CHAPTER 4: FOOD CULTURES MARKET, BY PRODUCT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Starter Cultures
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.2.4. Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
4.2.4.1. Bacteria Market size and forecast, by region
4.2.4.2. Bacteria Market size and forecast, by country
4.2.4.3. Yeast Market size and forecast, by region
4.2.4.4. Yeast Market size and forecast, by country
4.2.4.5. Mould Market size and forecast, by region
4.2.4.6. Mould Market size and forecast, by country
4.3. Protective Cultures
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.3.4. Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
4.3.4.1. Bacteria Market size and forecast, by region
4.3.4.2. Bacteria Market size and forecast, by country
4.3.4.3. Yeast Market size and forecast, by region
4.3.4.4. Yeast Market size and forecast, by country
4.3.4.5. Mould Market size and forecast, by region
4.3.4.6. Mould Market size and forecast, by country
4.4. Probiotic Cultures
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.4.4. Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
4.4.4.1. Bacteria Market size and forecast, by region
4.4.4.2. Bacteria Market size and forecast, by country
4.4.4.3. Yeast Market size and forecast, by region
4.4.4.4. Yeast Market size and forecast, by country
CHAPTER 5: FOOD CULTURES MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Dairy
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Meat
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Beverage
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: FOOD CULTURES MARKET, BY FUNCTION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Flavoring
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Preservative
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Texture
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Others
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: FOOD CULTURES MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Product
7.2.2.1. North America Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.2.2. North America Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.2.3. North America Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by Function
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Product
7.2.5.1.1.1. U.S. Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.1.1.2. U.S. Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.1.1.3. U.S. Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Function
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Product
7.2.5.2.1.1. Canada Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.2.1.2. Canada Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.2.1.3. Canada Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Function
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Product
7.2.5.3.1.1. Mexico Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.3.1.2. Mexico Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.3.1.3. Mexico Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Function
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Product
7.3.2.1. Europe Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.2.2. Europe Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.2.3. Europe Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by Function
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. France
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.1.1.1. France Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.1.1.2. France Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.1.1.3. France Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Function
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.2.1.1. Germany Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.2.1.2. Germany Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.2.1.3. Germany Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Function
7.3.5.3. Italy
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.3.1.1. Italy Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.3.1.2. Italy Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.3.1.3. Italy Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Function
7.3.5.4. Spain
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.4.1.1. Spain Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.4.1.2. Spain Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.4.1.3. Spain Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Function
7.3.5.5. UK
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.5.1.1. UK Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.5.1.2. UK Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.5.1.3. UK Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Function
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Product
7.3.5.6.1.1. Rest of Europe Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.6.1.2. Rest of Europe Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.6.1.3. Rest of Europe Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Function
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Product
7.4.2.1. Asia-Pacific Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.2.2. Asia-Pacific Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.2.3. Asia-Pacific Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by Function
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.1.1.1. China Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.1.1.2. China Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.1.1.3. China Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Function
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.2.1.1. Japan Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.2.1.2. Japan Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.2.1.3. Japan Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Function
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.3.1.1. India Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.3.1.2. India Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.3.1.3. India Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Function
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.4.1.1. South Korea Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.4.1.2. South Korea Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.4.1.3. South Korea Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Function
7.4.5.5. Australia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.5.1.1. Australia Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.5.1.2. Australia Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.5.1.3. Australia Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Function
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Product
7.4.5.6.1.1. Rest of Asia-Pacific Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.6.1.2. Rest of Asia-Pacific Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.6.1.3. Rest of Asia-Pacific Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Function
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Product
7.5.2.1. LAMEA Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.2.2. LAMEA Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.2.3. LAMEA Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by Function
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Product
7.5.5.1.1.1. Brazil Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.1.1.2. Brazil Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.1.1.3. Brazil Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Function
7.5.5.2. South Africa,
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Product
7.5.5.2.1.1. South Africa, Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.2.1.2. South Africa, Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.2.1.3. South Africa, Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Function
7.5.5.3. Saudi Arabia
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Product
7.5.5.3.1.1. Saudi Arabia Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.3.1.2. Saudi Arabia Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.3.1.3. Saudi Arabia Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Function
7.5.5.4. Argentina
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Product
7.5.5.4.1.1. Argentina Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.4.1.2. Argentina Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.4.1.3. Argentina Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Function
7.5.5.5. Rest of LAMEA
7.5.5.5.1. Market size and forecast, by Product
7.5.5.5.1.1. Rest of LAMEA Starter Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.5.1.2. Rest of LAMEA Protective Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.5.1.3. Rest of LAMEA Probiotic Cultures Food Cultures Market by Microorganism
7.5.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.5.3. Market size and forecast, by Function
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Chr. Hansen Holding A/S
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Angel Yeast Co., Ltd.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. Lallemand Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. Dohler GmbH
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Key strategic moves and developments
9.5. Wyeast Laboratories, Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. E&O Laboratories Ltd
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Koninklijke DSM N.V.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Lactina Ltd.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.9. LB Bulgaricum Ltd.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. International Flavors & Fragrances Inc.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.10.7. Key strategic moves and developments

 

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注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/20 10:28

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