タヒニ:形状別(殻付き、殻なし)、製品タイプ別(ペースト&スプレッド、ベーカリー&デザート、ソース&ディップ、その他)、流通チャネル別(モダンリテール、従来型リテール、輸出、ホテルレストラン&カフェ、その他)、地域別、競合予測&機会、2018-2028FTahini By Form Type (Hulled and Unhulled), By Product Type (Pastes & Spreads, Bakery & Dessert, Sauces & Dips, and Others), By Distribution Channel (Modern Retail, Conventional Retail, Export, Hotel Restaurant & Cafe and Others), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F 世界のタヒニ市場は、2022年に15億5000万米ドルの評価額を達成し、予測期間を通じて堅調な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は4.5%と予測されている。世界のタヒニ市場は、より広範な食品分野の中... もっと見る
サマリー世界のタヒニ市場は、2022年に15億5000万米ドルの評価額を達成し、予測期間を通じて堅調な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は4.5%と予測されている。世界のタヒニ市場は、より広範な食品分野の中で活気に満ちた拡大分野として存在している。タヒニは、すりつぶしたゴマから得られるペーストであり、その多用途な用途、栄養面での利点、多様な料理の伝統における人気の高まりにより、近年大きな注目を集めている。タヒニはその汎用性の高さから、様々な料理で高い人気を誇っている。フムスやファラフェルのような伝統的な中東料理から、現代的なサラダドレッシング、ディップ、焼き菓子まで、タヒニ特有のナッツのような風味とクリーミーなテクスチャーは、様々なレシピを引き立てます。タヒニの栄養価の高さは、健康志向の消費者の間で人気が高まっていることに貢献している。タンパク質、健康的な脂肪、ビタミン、ミネラルなどの必須栄養素を豊富に含むタヒニは、食生活に栄養価の高い食品を求める人々に健康的な選択肢を提供する。タヒニの世界的な魅力は、文化の境界を超えるその能力にある。ほのかなナッツのエッセンスとクリーミーな粘性は、タヒニを様々な料理に加え、伝統的な料理にも現代的な料理にもシームレスに溶け込ませます。タヒニは植物性であるため、ビーガンやベジタリアン向けの食品への需要が高まっている。植物をベースとしたライフスタイルが支持される中、タヒニは動物性以外の栄養源を求める人々にとって、風味豊かでタンパク質が豊富な代替食品となる。より健康的な食習慣を求める傾向は、最小限の加工を施した天然素材への欲求に拍車をかけている。タヒニはゴマを主成分とするシンプルな構成で、透明性の高い表示とホールフードを優先する消費者の共感を呼んでいる。グルメやエスニック料理のトレンドの高まりは、タヒニを注目の的へと押し上げた。シェフや家庭料理人が斬新な風味や食材を試す中、タヒニは料理の革新のためのキャンバスの役割を果たし、フュージョン料理や斬新な味覚体験の開発を促進している。タヒニ市場が繁栄する一方で、ある課題にも直面している。高品質なゴマの調達、安定した製品品質の維持、アレルゲンへの対応などは、タヒニ業界が乗り越えなければならない課題である。しかし、これらの課題は、革新的な調達や製造方法のチャンスでもある。主な市場牽引要因 中東・地中海料理への需要の高まり タヒニのルーツは中東料理と地中海料理であり、何世紀にもわたって主食として食されてきた。これらの料理の世界的な人気の高まりがタヒニ需要の原動力となっている。消費者はフムス、ファラフェル、ババガヌーシュのような料理の本格的な風味と食感に魅了されており、その中心的な材料としてタヒニが用いられることが多い。料理の探求が一般的になるにつれ、これらの料理に欠かせない要素としてのタヒニの役割が注目されるようになっている。レストランでも家庭料理でも、伝統的なレシピから革新的なフュージョン料理まで、さまざまな料理にタヒニが取り入れられている。タヒニの豊かなナッツの味わいとベルベットのような舌触りは、独特の感覚をもたらし、これらの料理の楽しさを一層高めてくれる。この需要の高まりは波及効果を生み、世界のタヒニ市場を新たな高みへと押し上げている。 健康とウェルネスのトレンド タヒニの栄養価の高さは、その人気上昇の大きな原動力となっている。健康的な脂肪、植物性タンパク質、カルシウム、鉄、マグネシウムなどの重要なミネラルが豊富に含まれている。健康志向の消費者が食生活に配慮した選択をしようと努力する中、タヒニは健康志向の消費者の目的に沿った栄養価の高い食材として浮上している。タヒニが植物ベースの食事やビーガン食に含まれることは、タヒニが注目される一因となっている。フレキシタリアニズムが台頭し、畜産が環境に与える影響に対する意識が高まる中、タヒニは植物由来であることから、従来のスプレッドや調味料に代わる万能な食材として位置づけられている。このような健康志向や倫理的意識の高い消費者へのアピールは、多様な層の需要を促進している。 料理の多様性と革新性 タヒニ特有の汎用性は、無数の料理創作に取り入れる可能性を解き放った。伝統的な料理だけでなく、タヒニは今や様々な料理においてモダンで革新的な方法で使用されている。タヒニはドレッシング、ソース、ディップ、マリネなどの土台となり、味に深みと複雑さを与える。さらに、タヒニのクリーミーなテクスチャーは、多くのレシピにおいて乳製品の代用品として適しており、植物由来の選択肢に対する需要の高まりに拍車をかけている。さらに、タヒニと他の世界的な食材との融合は、料理イノベーションの新たな波に火をつけた。シェフや食品メーカーは、チョコレートや蜂蜜からスパイスやハーブに至るまで、タヒニを甘みや風味の成分とブレンドしている。このような独創的な組み合わせは、進化する味覚の嗜好と消費者の好奇心を刺激し、タヒニ市場をこれまで未開の領域へと拡大させている。 セグメント別インサイト フォームタイプの洞察 外皮付きタヒニは世界のタヒニ市場において大きな影響力を持つ。その特徴的な特性、多用途性、料理の魅力により、外皮付きタヒニは多様な文化や料理で称賛される基礎的な食材として登場し、世界の料理風景におけるその重要性を強調している。ゴマから作られる外皮付きタヒニは、クリーミーなテクスチャーとマイルドでナッツのような風味が特徴です。この万能性により、伝統的な中東料理から現代的で世界的なレシピまで、多くの料理にシームレスに溶け込むことができる。タンパク質、健康的な脂肪、ビタミンを含むそのしっかりとした栄養プロフィールは、健康志向の消費者に評価される栄養豊富な食材として位置づけられている。外皮付きタヒニ分野は、特に中東と地中海地域において、数多くの世界的な料理の礎となっている。フムス、ババガヌーシュ、ハルバといった代表的な料理のエッセンスを形成し、何世紀にもわたる料理の伝統におけるその重要性を例証している。殻付きタヒニは、植物性タンパク質、健康的な脂肪、必須ミネラルの供給源として、健康とウェルネスのムーブメントとシームレスに連携している。栄養豊富な食材として現代の食生活に取り入れられることで、その魅力はさらに増している。伝統に深く根ざしながらも、外皮付きタヒニは革新も取り入れている。世界中の料理クリエイターやシェフが、スムージーボウル、グレインボウル、植物性デザートなどの現代的な料理にハルード・タヒニを取り入れ、伝統と現代のトレンドの橋渡しをしている。 製品タイプ別インサイト ペースト&スプレッド部門は世界のタヒニ市場において重要かつ影響力のあるシェアを占めている。ナッツのような豊かな風味と多様な用途で知られるタヒニは、世界の様々な料理で重要な位置を占めており、ペースト&スプレッド部門は消費者の嗜好と料理の革新に応える上で極めて重要な役割を果たしている。タヒニ特有の風味とクリーミーなテクスチャーは、塩味料理と甘味料理の両方で高い人気を誇る。ペースト&スプレッド部門は、タヒニを便利でスプレッドしやすい形で提供することで、消費者がサンドイッチ、ディップ、ドレッシング、デザートにこの食材を簡単に取り入れることを可能にし、それによって様々な料理創作の風味とコクを高めている。 タヒニの文化的意義は中東から世界各地に広がっており、ペースト&スプレッド部門はこの魅力を活用している。伝統的なフムスやファラフェルから、タヒニベースのクッキーやスムージーのような現代的なレシピまで、タヒニ・スプレッドの多様性は文化の境界を超え、伝統的な味覚と現代的な味覚の両方に対応している。タヒニは、健康的な脂肪、タンパク質、ビタミンなどの必須栄養素を含む栄養価の高い食品として知られている。ペースト&スプレッド部門は、健康志向の消費者に、これらの栄養素を食生活に取り入れるための便利で風味豊かな方法を提供し、次のようなニーズに応えている。 栄養豊富で健康的な食品オプションに対する需要の高まりに合致している。植物性食品やビーガン食が普及するにつれて、タヒニは動物性食品を使用せずにクリーミーさと深みのある風味を提供できることから、定番の食材として浮上している。ペースト&スプレッド部門は、幅広いヴィーガン料理を作るための汎用性の高い植物由来の代替品を提供することで、このトレンドに対応している。タヒニには様々な味と調和する能力があり、フュージョン料理で好まれている。伝統的な地中海の食材と組み合わせたり、グローバルなレシピに取り入れたり、ペースト&スプレッド部門が提供するタヒニ・スプレッドは、料理の実験を容易にし、新しくエキサイティングな味覚体験の創造に貢献する。 地域別インサイト 中東・アフリカ地域は世界のタヒニ市場において重要かつ影響力のあるシェアを占めている。この地域は料理の伝統、歴史的意義、地域料理における重要な役割に深く根ざしており、タヒニを伝統的な食文化と国際的な食文化の最前線に一貫して押し上げてきた。タヒニ発祥の地である中東・アフリカ地域は、比類のない料理の信頼性を醸し出している。タヒニは、フムス、ババガヌーシュ、ファラフェルといった代表的な料理の主原料であり、この地域の文化に深く根付いている。この真正性は世界中の消費者の共感を呼び、伝統的な料理や文化にインスパイアされた料理の需要を牽引している。タヒニの歴史的意義は何世紀にも遡り、長い時間をかけて培われた風味と魅力を持つ料理の遺物となっている。この地域の豊かな農業遺産は、タヒニの主原料である高品質のゴマの生産に貢献しており、それが最終製品の信頼性と風味を高めている。タヒニは地域の料理に深く根ざしているが、地理的な境界を越えて、国際的なキッチンで愛される食材となっている。その汎用性の高さから、サラダのドレッシングやソース、さらにはデザートなど、様々な料理にシームレスに組み込むことができ、新しい味覚体験を求める世界中の人々の舌に応えている。タヒニの栄養価に対する中東とアフリカの評価は、世界的な健康とウェルネスのトレンドとよく一致している。タヒニには、健康的な脂肪、タンパク質、様々なビタミンやミネラルなどの必須栄養素が豊富に含まれている。栄養価の高い食材として現代の食生活に取り入れられることで、タヒニの魅力はさらに高まる。 主要市場プレイヤー - エル・ラシディ・エル・ミザン - ハルワニ・ブロス社Co. - ハイトグルー・ブロスSA - サンシャイン・インターナショナル・フーズ - ケバラ・インターナショナルLLC - プリンス・タヒナ社 - アールジェイエム食品工業 - アル・ワディ・アル・アクダール・サル - アル・ヤマン工場 - アル・カナテル・サル レポートの範囲 本レポートでは、タヒニの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - タヒニ市場、形態タイプ別 殻付き 殻なし - タヒニ市場:製品タイプ別 o ペースト&スプレッド o ベーカリー&デザート o ソース&ディップ o その他 - タヒニ市場:流通チャネル別 近代的小売 o 従来型小売 輸出 o ホテルレストラン&カフェ o その他 - タヒニ市場、地域別 北米 米国 カナダ メキシコ o アジア太平洋 中国 インド 日本 韓国 オーストラリア ヨーロッパ ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 中東・アフリカ サウジアラビア アラブ首長国連邦 南アフリカ 競争状況 企業プロフィール:世界のタヒニ市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社のタヒニ世界市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Global Tahini Market Outlook 4.1. Market Size & Forecast 4.1.1. By Value 4.2. Market Share & Forecast 4.2.1. By Form Type Market Share Analysis (Hulled and Unhulled) 4.2.2. By Product Type Market Share Analysis (Pastes & Spreads, Bakery & Dessert, Sauces & Dips and Others) 4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Modern Retail, Conventional Retail, Export, Hotel Restaurant & Cafe and Others) 4.2.4. By Regional Market Share Analysis 4.2.4.1. North America Market Share Analysis 4.2.4.2. South America Market Share Analysis 4.2.4.3. Middle East & Africa Market Share Analysis 4.2.4.4. Europe Market Share Analysis 4.2.4.5. Asia-Pacific Market Share Analysis 4.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 4.3. Global Tahini Market Mapping & Opportunity Assessment 4.3.1. By Form Type Mapping & Opportunity Assessment 4.3.2. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 4.3.3. By Distribution Channel Mapping & Opportunity Assessment 4.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 5. North America Tahini Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4. By Country Market Share Analysis 5.2.4.1. United States Tahini Market Outlook 5.2.4.1.1. Market Size & Forecast 5.2.4.1.1.1. By Value 5.2.4.1.2. Market Share & Forecast 5.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4.2. Canada Tahini Market Outlook 5.2.4.2.1. Market Size & Forecast 5.2.4.2.1.1. By Value 5.2.4.2.2. Market Share & Forecast 5.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4.3. Mexico Tahini Market Outlook 5.2.4.3.1. Market Size & Forecast 5.2.4.3.1.1. By Value 5.2.4.3.2. Market Share & Forecast 5.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6. Europe Tahini Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. France Tahini Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Germany Tahini Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. Spain Tahini Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.4. Italy Tahini Market Outlook 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast 6.2.4.4.1.1. By Value 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast 6.2.4.4.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.5. United Kingdom Tahini Market Outlook 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast 6.2.4.5.1.1. By Value 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast 6.2.4.5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Asia-Pacific Tahini Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. China Tahini Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Japan Tahini Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. India Tahini Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.4. Australia Tahini Market Outlook 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast 7.2.4.4.1.1. By Value 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast 7.2.4.4.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.4.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.5. South Korea Tahini Market Outlook 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast 7.2.4.5.1.1. By Value 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast 7.2.4.5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Middle East & Africa Tahini Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. South Africa Tahini Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Saudi Arabia Tahini Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. UAE Tahini Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. South America Tahini Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. Argentina Tahini Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Colombia Tahini Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. Brazil Tahini Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Impact of COVID-19 on Global Tahini Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Countries Impacted 12. Market Trends & Developments 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. El Rashidi El Mizan 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Halwani Bros Co. Ltd 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Haitoglou Bros SA 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Sunshine International Foods Inc. 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Kevala International LLC 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Prince Tahina Ltd 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. R.j.m. Food Industries Ltd 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Al Wadi Al Akhdar Sal 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Al Yaman Factories 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Al Kanater Sal 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Form Type 16.3. Target Product Type 17. About Us & Disclaimer
SummaryThe Global Tahini Market achieved a valuation of USD 1.55 billion in 2022 and is projected to experience robust growth throughout the forecast period, with a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 4.5% until 2028. The global tahini market exists as a vibrant and expanding sector within the broader realm of food products. Tahini, a paste derived from ground sesame seeds, has garnered significant attention in recent years due to its versatile applications, nutritional benefits, and increasing popularity across diverse culinary traditions. The versatility of tahini makes it a highly sought-after ingredient across a range of cuisines. From traditional Middle Eastern dishes like hummus and falafel to contemporary salad dressings, dips, and baked goods, tahini's distinctive nutty flavor and creamy texture enhance a diverse array of recipes. The nutritional value of tahini contributes to its growing popularity among health-conscious consumers. Rich in essential nutrients such as protein, healthy fats, vitamins, and minerals, tahini offers a wholesome choice for individuals seeking nutrient-dense additions to their diets. The global appeal of tahini rests in its ability to transcend cultural boundaries. Its subtle nutty essence and creamy consistency render it a compelling addition to an array of cuisines, allowing it to seamlessly integrate into both traditional and modern dishes worldwide. The plant-based nature of tahini aligns well with the increasing demand for vegan and vegetarian food products. As plant-based lifestyles gain traction, tahini presents a flavorful and protein-rich alternative for those seeking non-animal sources of nutrition. The trend toward healthier eating habits has fueled the desire for minimally processed, natural ingredients. Tahini's straightforward composition—primarily comprising sesame seeds—resonates with consumers who prioritize transparent labeling and whole foods. The surge in gourmet and ethnic food trends has propelled tahini into the spotlight. As chefs and home cooks experiment with novel flavors and ingredients, tahini serves as a canvas for culinary innovation, facilitating the development of fusion dishes and novel taste experiences. While the tahini market thrives, it faces certain challenges. Sourcing high-quality sesame seeds, maintaining consistent product quality, and addressing allergen concerns are aspects that the industry must navigate. However, these challenges also present opportunities for innovative sourcing and production methods. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Global Tahini Market Outlook 4.1. Market Size & Forecast 4.1.1. By Value 4.2. Market Share & Forecast 4.2.1. By Form Type Market Share Analysis (Hulled and Unhulled) 4.2.2. By Product Type Market Share Analysis (Pastes & Spreads, Bakery & Dessert, Sauces & Dips and Others) 4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Modern Retail, Conventional Retail, Export, Hotel Restaurant & Cafe and Others) 4.2.4. By Regional Market Share Analysis 4.2.4.1. North America Market Share Analysis 4.2.4.2. South America Market Share Analysis 4.2.4.3. Middle East & Africa Market Share Analysis 4.2.4.4. Europe Market Share Analysis 4.2.4.5. Asia-Pacific Market Share Analysis 4.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 4.3. Global Tahini Market Mapping & Opportunity Assessment 4.3.1. By Form Type Mapping & Opportunity Assessment 4.3.2. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 4.3.3. By Distribution Channel Mapping & Opportunity Assessment 4.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 5. North America Tahini Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4. By Country Market Share Analysis 5.2.4.1. United States Tahini Market Outlook 5.2.4.1.1. Market Size & Forecast 5.2.4.1.1.1. By Value 5.2.4.1.2. Market Share & Forecast 5.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4.2. Canada Tahini Market Outlook 5.2.4.2.1. Market Size & Forecast 5.2.4.2.1.1. By Value 5.2.4.2.2. Market Share & Forecast 5.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 5.2.4.3. Mexico Tahini Market Outlook 5.2.4.3.1. Market Size & Forecast 5.2.4.3.1.1. By Value 5.2.4.3.2. Market Share & Forecast 5.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 5.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 5.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6. Europe Tahini Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. France Tahini Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Germany Tahini Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. Spain Tahini Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.4. Italy Tahini Market Outlook 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast 6.2.4.4.1.1. By Value 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast 6.2.4.4.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.5. United Kingdom Tahini Market Outlook 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast 6.2.4.5.1.1. By Value 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast 6.2.4.5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Asia-Pacific Tahini Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. China Tahini Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Japan Tahini Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. India Tahini Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.4. Australia Tahini Market Outlook 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast 7.2.4.4.1.1. By Value 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast 7.2.4.4.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.4.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.5. South Korea Tahini Market Outlook 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast 7.2.4.5.1.1. By Value 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast 7.2.4.5.2.1. By Form Type Market Share Analysis 7.2.4.5.2.2. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Middle East & Africa Tahini Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. South Africa Tahini Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Saudi Arabia Tahini Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. UAE Tahini Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. South America Tahini Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. Argentina Tahini Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Colombia Tahini Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. Brazil Tahini Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Form Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Impact of COVID-19 on Global Tahini Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Countries Impacted 12. Market Trends & Developments 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. El Rashidi El Mizan 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Halwani Bros Co. Ltd 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Haitoglou Bros SA 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Sunshine International Foods Inc. 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Kevala International LLC 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Prince Tahina Ltd 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. R.j.m. Food Industries Ltd 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Al Wadi Al Akhdar Sal 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Al Yaman Factories 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Al Kanater Sal 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Form Type 16.3. Target Product Type 17. About Us & Disclaimer
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