食品用着色料の世界市場規模、シェア、動向、機会、予測、タイプ別(天然、合成、天然同質)、形態別(粉末、液体、ジェル&ペースト)、用途別(食品&飲料、ベーカリー&菓子、乳製品&冷凍デザート、肉製品、その他)、流通チャネル別(直接、間接)、地域別&競合:2020-2030F
Food Colours Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity and Forecast, By Type (Natural, Synthetic, Nature-Identical), By Form (Powder, Liquid, Gel & Paste), By Application (Food & Beverages, Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Dessert, Meat Products, Others), By Distribution Channel (Direct, Indirect), By Region & Competition, 2020-2030F
世界の食品着色料市場は2024年に39.1億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは6.76%で2030年には63.4億米ドルに成長すると予測されている。食品着色料市場を牽引しているのは、視覚に訴える革新的な食品に対する消... もっと見る
サマリー 世界の食品着色料市場は2024年に39.1億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは6.76%で2030年には63.4億米ドルに成長すると予測されている。食品着色料市場を牽引しているのは、視覚に訴える革新的な食品に対する消費者需要の高まりである。消費者がより刺激的で活気に満ちた食体験を求めるようになるにつれて、食品着色料の使用は製品の魅力を高めるために不可欠となっている。また、健康志向の高まりと合成添加物に対する懸念から、天然着色料や植物由来の着色料へのシフトが著しい。人工着色料に関連する潜在的リスクに対する意識の高まりは、メーカーに代替品の探求を促し、果物、野菜、その他の植物由来の天然着色料の採用につながった。加工食品、飲料、製菓業界の拡大も、メーカーが風味や栄養価とともに見た目の美しさを優先し続けていることから、食品着色料の需要に寄与している。
主な市場牽引要因
肉製品の消費拡大
食肉製品の消費の拡大は、世界の食品着色料市場の重要な促進要因である。その一環として、最近の調査によると、2023年現在、世界中で約1億4,000万トンの鶏肉が消費されており、最も消費されている肉の種類となっている。豚肉は世界で2番目に人気のある食肉で、牛肉と子牛肉がこれに続く。食肉消費が世界的に、特に可処分所得が上昇している新興経済圏で増加するにつれて、視覚に訴える魅力的な食肉製品に対する需要も高まっている。食品メーカーは、ソーセージ、加工肉、惣菜などの食肉製品の視覚的魅力、鮮度、市場性を高めるために着色料を使用している。天然着色料は、見た目を良くし、新鮮な肉の色をシミュレートし、競争の激しい市場で製品を差別化するために添加されることが多い。
消費者が食欲をそそる新鮮な食肉製品を好むようになっているため、特にパッケージや加工された食肉製品では、メーカーはこうした期待に応えるために食品着色料を利用するようになっている。果物、野菜、香辛料に由来する天然着色料は、よりクリーンなラベルを提供し、健康志向の高まる消費者層に合致するため、食肉製品に人気が出てきている。こうした天然着色料は、消費者の間で関心が高まっている人工添加物の使用削減にも役立つ。食肉加工業界は、伝統的な食肉製品と新しい植物性食肉代替品の両方を含み、食品着色料の需要を引き続き牽引している。植物由来の食肉やその代替品が主流になるにつれて、食肉の食感や外観をシミュレートするためのリアルな着色のニーズがさらに世界の食品着色料市場の成長に寄与している。
主な市場課題
原材料価格の変動
原材料価格の変動は、世界の食品着色料市場に大きな課題を突きつけている。原材料、特に果物、野菜、植物抽出物のような天然源のコストは、気候条件、作物収量、サプライチェーンの混乱などの要因により大きく変動する可能性がある。例えば、ビートルート、スピルリナ、ウコンなどの作物に由来する天然食品着色料の価格は、天候パターン、季節変動、農業生産性の変化によって影響を受ける可能性がある。こうした変動は生産コストの予測不能につながり、メーカーが製品の価格設定を一定に保つことを困難にする。また、天然着色料や有機着色料への需要の高まりは、こうした原材料が合成着色料よりも豊富でなく高価であることが多いため、問題をさらに悪化させている。その結果、食品メーカーは製造コストの上昇に直面する可能性があり、それが消費者に転嫁されることで、食用色素製品の値ごろ感や市場競争力に影響を及ぼす可能性がある。さらに、地政学的要因、貿易制限、輸送の遅延などによるサプライチェーンの混乱は、原材料の入手可能性とコストにさらに影響を与える可能性がある。このため、製造業者は、高品質で安定した食用色素に対する消費者の需要を満たしながら、こうした価格変動を乗り切らなければならず、さらに不確実性が増すことになる。結局のところ、原料価格の変動は世界の食品着色料市場にとって大きな課題であり、企業は調達戦略を適応させ、コストを効果的に管理するためのイノベーションを行う必要がある。
主要市場動向
有機食品着色料の人気上昇
有機食品着色料の人気の高まりは、世界の食品着色料市場の成長を促す重要な傾向である。消費者の健康志向が高まり、よりクリーンで自然な原料を求める傾向が強まるにつれて、有機食品用色素は大きな支持を集めている。潜在的な健康リスクを伴うことが多い合成着色料とは異なり、有機食品着色料は果物、野菜、スパイス、藻類などの天然源に由来する。こうした天然の代替物はより安全で、オーガニックや植物由来の食生活を好む傾向が強まっていることに合致していると認識されている。
この傾向は、消費者が原料調達の透明性を求めるクリーン・ラベル製品への需要の高まりによってさらに後押しされている。有機着色料は、合成着色料と比較してより持続可能で環境に優しい選択肢を提供し、この需要に応える一助となる。健康上の利点に加え、有機食品着色料は鮮やかでユニークな色合いを提供することが多く、食品・飲料業界、特に菓子、乳製品、スナック菓子、飲料などの分野で高く評価されている。多くの地域の規制機関も有機製品を推進しており、有機認証はメーカーに競争力をもたらす。有機食品を求める傾向が拡大し続けるにつれて、有機食品用着色料の採用が増加し、技術革新と天然着色料の選択肢の拡大が促進されると予想される。このような有機食品着色料へのシフトは、自然で持続可能な健康志向の代替品に焦点を当て、市場を再形成している。
主要市場プレーヤー
- BASF SE
- カーギル社
- オテラ
- ジボダンS.A.
- GNTグループ
- ライコアード社
- サンフードテック
- ユニレックス・カラーズ&ケミカルズ・リミテッド
- ヴィプル・オーガニックス
- ロハ・グループ
レポートの範囲
本レポートでは、食品用着色料の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 食品用着色料市場、タイプ別
o 天然
o 合成
o 自然同一
- 食品着色料市場:形態別
粉体
o 液体
ゲル&ペースト
- 食品着色料市場:用途別
o 食品&飲料
o ベーカリー&製菓
o 乳製品・冷凍デザート
o 肉製品
o その他
- 食品着色料市場、流通チャネル別
o 直接販売
o 間接
- 食品着色料市場:地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o アジア太平洋
§ 中国
§ 日本
§ インド
§ オーストラリア
§ 韓国
§ インドネシア
o ヨーロッパ
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
o 南米
§ アルゼンチン
§ コロンビア
§ ブラジル
o 中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の食品着色料市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データを用いて世界の食品用着色料市場レポートを作成し、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング
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目次 1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
5.世界の食品着色料市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(天然、合成、天然由来)
5.2.2.形状別市場シェア分析(パウダー、リキッド、ジェル、ペースト)
5.2.3.用途別市場シェア分析(食品・飲料、ベーカリー・菓子、乳製品・冷凍デザート、肉製品、その他)
5.2.4.流通チャネル別市場シェア分析(直接、間接)
5.2.5.地域別市場シェア分析
5.2.5.1.北米市場シェア分析
5.2.5.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.5.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.5.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.5.5.南米市場シェア分析
5.2.6.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.食品用着色料の世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.形態別市場マッピングと機会評価
5.3.3.用途別市場マッピングと機会評価
5.3.4.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.5.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米の食品着色料市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.2.形態別市場シェア分析
6.2.3.用途別市場シェア分析
6.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
6.2.5.国別市場シェア分析
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国の食品着色料市場の展望
6.3.1.1.市場規模と予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.3.1.2.2.形態別市場シェア分析
6.3.1.2.3.用途別市場シェア分析
6.3.1.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
6.3.2.カナダ食品着色料市場の展望
6.3.2.1.市場規模・予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.3.2.2.2.形態別市場シェア分析
6.3.2.2.3.用途別市場シェア分析
6.3.2.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
6.3.3.メキシコの食用色素市場の展望
6.3.3.1.市場規模・予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.3.3.2.2.形態別市場シェア分析
6.3.3.2.3.用途別市場シェア分析
6.3.3.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.アジア太平洋地域の食品着色料市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.2.形態別市場シェア分析
7.2.3.用途別市場シェア分析
7.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.2.5.国別市場シェア分析
7.3.アジア太平洋地域国別分析
7.3.1.中国食品着色料市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.1.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.1.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.1.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.2.日本食品着色料市場の展望
7.3.2.1.市場規模・予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.2.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.2.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.2.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.3.インド食品着色料市場の展望
7.3.3.1.市場規模・予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.3.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.3.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.3.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.4.オーストラリア食品着色料市場の展望
7.3.4.1.市場規模・予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.4.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.4.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.4.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.5.韓国食品着色料の市場展望
7.3.5.1.市場規模と予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.5.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.5.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.5.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
7.3.6.インドネシアの食用色素市場の展望
7.3.6.1.市場規模・予測
7.3.6.1.1.金額ベース
7.3.6.2.市場シェアと予測
7.3.6.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.3.6.2.2.形態別市場シェア分析
7.3.6.2.3.用途別市場シェア分析
7.3.6.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.欧州食品着色料市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.2.形態別市場シェア分析
8.2.3.用途別市場シェア分析
8.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.2.5.国別市場シェア分析
8.3.ヨーロッパ国別分析
8.3.1.フランス食品着色料市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.3.1.2.2.形態別市場シェア分析
8.3.1.2.3.用途別市場シェア分析
8.3.1.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.2.イギリスの食品着色料市場の展望
8.3.2.1.市場規模・予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.3.2.2.2.形態別市場シェア分析
8.3.2.2.3.用途別市場シェア分析
8.3.2.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.3.イタリアの食品着色料市場の展望
8.3.3.1.市場規模・予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.3.3.2.2.形態別市場シェア分析
8.3.3.2.3.用途別市場シェア分析
8.3.3.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.4.ドイツ食品着色料市場の展望
8.3.4.1.市場規模・予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.3.4.2.2.形態別市場シェア分析
8.3.4.2.3.用途別市場シェア分析
8.3.4.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
8.3.5.スペイン食品着色料市場の展望
8.3.5.1.市場規模・予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.3.5.2.2.形態別市場シェア分析
8.3.5.2.3.用途別市場シェア分析
8.3.5.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
9.南米食品着色料の市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.2.形態別市場シェア分析
9.2.3.用途別市場シェア分析
9.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
9.2.5.国別市場シェア分析
9.3.南米国別分析
9.3.1.アルゼンチン食品着色料市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.3.1.2.2.形態別市場シェア分析
9.3.1.2.3.用途別市場シェア分析
9.3.1.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
9.3.2.コロンビアの食用色素市場の展望
9.3.2.1.市場規模&予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.3.2.2.2.形態別市場シェア分析
9.3.2.2.3.用途別市場シェア分析
9.3.2.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
9.3.3.ブラジル食品着色料市場の展望
9.3.3.1.市場規模&予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.3.3.2.2.形態別市場シェア分析
9.3.3.2.3.用途別市場シェア分析
9.3.3.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
10.中東・アフリカ食品着色料市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.2.2.形態別市場シェア分析
10.2.3.用途別市場シェア分析
10.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
10.2.5.国別市場シェア分析
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカの食品着色料市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.3.1.2.2.形態別市場シェア分析
10.3.1.2.3.用途別市場シェア分析
10.3.1.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.2.サウジアラビアの食用色素市場の展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.3.2.2.2.形態別市場シェア分析
10.3.2.2.3.用途別市場シェア分析
10.3.2.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.3.UAE食品用着色料の市場展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.3.3.2.2.形態別市場シェア分析
10.3.3.2.3.用途別市場シェア分析
10.3.3.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
10.3.4.トルコの食品着色料市場の展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.タイプ別市場シェア分析
10.3.4.2.2.形態別市場シェア分析
10.3.4.2.3.用途別市場シェア分析
10.3.4.2.4.流通チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.推進要因
11.2.課題
12.COVID-19が世界の食品着色料市場に与える影響
12.1.影響評価モデル
12.1.1.影響を受ける主要セグメント
12.1.2.影響を受ける主要地域
12.1.3.影響を受ける主要国
13.市場動向
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.BASF SE
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.製品
14.1.1.3.財務(入手可能な限り)
14.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.1.5.最近の動向
14.1.1.6.主要経営陣
14.1.2.カーギル社
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.製品
14.1.2.3.財務(入手可能な限り)
14.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.2.5.最近の動向
14.1.2.6.主要経営陣
14.1.3.オテラ
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.3.5.最近の動向
14.1.3.6.主要経営陣
14.1.4.ジボダン社
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.4.5.最近の動向
14.1.4.6.主要経営陣
14.1.5.GNTグループB.V.
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.製品
14.1.5.3.財務(入手可能な限り)
14.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.5.5.最近の動向
14.1.5.6.主要経営陣
14.1.6.ライコアード社
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.製品
14.1.6.3.財務(入手可能な限り)
14.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.6.5.最近の動向
14.1.6.6.主要経営陣
14.1.7.サンフードテック
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.製品
14.1.7.3.財務(入手可能な限り)
14.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.7.5.最近の動向
14.1.7.6.主要経営陣
14.1.8.ユニレックス・カラーズ&ケミカルズ・リミテッド
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.製品
14.1.8.3.財務(入手可能な限り)
14.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.8.5.最近の動向
14.1.8.6.主要経営陣
14.1.9.ヴィプル・オーガニクス社
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.製品
14.1.9.3.財務(入手可能な限り)
14.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.9.5.最近の動向
14.1.9.6.主要経営陣
14.1.10.ロハグループ
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.製品
14.1.10.3.財務(入手可能な限り)
14.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.10.5.最近の動向
14.1.10.6.主要経営陣
15.戦略的提言/行動計画
15.1.重点分野
15.2.用途別ターゲット
15.3.流通チャネル別ターゲット
16.会社概要・免責事項
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Summary Global Food Colours market was valued at USD 3.91 billion in 2024 and is expected to grow to USD 6.34 billion by 2030 with a CAGR of 6.76% during the forecast period. The Food Colours market is driven by the by the increasing consumer demand for visually appealing and innovative food products. As consumers seek more exciting and vibrant food experiences, the use of food colors has become essential for enhancing product appeal. Also, there is a significant shift towards natural and plant-based colors due to growing health-conscious preferences and concerns over synthetic additives. The rising awareness of the potential risks associated with artificial colors has encouraged manufacturers to explore alternatives, leading to the adoption of natural colorants derived from fruits, vegetables, and other plant-based sources. The expanding processed food, beverage, and confectionery industries also contribute to the demand for food colors, as manufacturers continue to prioritize visual aesthetics alongside flavor and nutritional value. Key Market Drivers Growing Consumption of Meat Products The growing consumption of meat products is a significant driver of the global food colors market. As a part of this, according to a recent study, as of 2023, around 140 million tons of poultry meat were consumed worldwide, making it the most consumed type of meat. Pork was the second most popular meat worldwide, followed by beef and veal. As meat consumption increases globally, especially in emerging economies with rising disposable incomes, the demand for visually appealing and attractive meat products also grows. Food manufacturers use colors to enhance the visual appeal, freshness, and marketability of meat products such as sausages, processed meats, and deli items. Natural food colors are often added to improve the visual appearance, simulate fresh meat color, and differentiate products in a competitive market. As consumers increasingly prefer meat products that look appetizing and fresh, especially in packaged and processed forms, manufacturers are turning to food colors to meet these expectations. Natural colorants derived from fruits, vegetables, and spices are becoming popular in meat products, as they offer a cleaner label and align with the growing health-conscious consumer base. These natural alternatives also help in reducing the use of artificial additives, which are a growing concern among consumers. The meat processing industry, which includes both traditional meat products and newer plant-based meat alternatives, continues to drive demand for food colors. As plant-based meats and alternatives become more mainstream, the need for realistic coloring to simulate meat textures and appearance further contributes to the global food colors market growth. Key Market Challenges Fluctuating Prices of Raw Material Fluctuating prices of raw materials pose a significant challenge to the global food colors market. The cost of raw materials, especially natural sources like fruits, vegetables, and plant extracts, can vary widely due to factors such as climate conditions, crop yields, and supply chain disruptions. For instance, the prices of natural food colorants derived from crops like beetroot, spirulina, and turmeric can be affected by weather patterns, seasonal variations, and changes in agricultural productivity. These fluctuations can lead to unpredictability in production costs, making it difficult for manufacturers to maintain consistent pricing for their products. Also, the growing demand for natural and organic food colors further exacerbates the issue, as these raw materials are often less abundant and more expensive than synthetic alternatives. As a result, food manufacturers may face higher production costs, which could be passed on to consumers, potentially affecting the affordability and market competitiveness of food color products. In addition, supply chain disruptions, such as those caused by geopolitical factors, trade restrictions, or transportation delays, can further impact the availability and cost of raw materials. This creates an added layer of uncertainty for manufacturers, who must navigate these price fluctuations while meeting consumer demand for high-quality, stable food colorants. Ultimately, fluctuating raw material prices present a considerable challenge for the global food colors market, requiring companies to adapt their sourcing strategies and innovate to manage costs effectively. Key Market Trends Rising Popularity of Organic Food Colors The rising popularity of organic food colors is a significant trend driving growth in the global food colors market. As consumers become more health-conscious and increasingly demand cleaner, natural ingredients, organic food colors have gained substantial traction. Unlike synthetic colorants, which are often associated with potential health risks, organic food colors are derived from natural sources such as fruits, vegetables, spices, and algae. These natural alternatives are perceived as safer and more aligned with the growing preference for organic and plant-based diets. This trend is further supported by the increasing demand for clean-label products, where consumers seek transparency in ingredient sourcing. Organic food colors help meet this demand, offering a more sustainable and eco-friendly option compared to synthetic colors. In addition to their health benefits, organic food colors often provide vibrant and unique hues that are highly valued in the food and beverage industry, especially in segments like confectionery, dairy, snacks, and beverages. Regulatory bodies in many regions are also promoting organic products, and organic certification provides a competitive edge for manufacturers. As the trend towards organic food products continues to grow, the adoption of organic food colors is expected to rise, pushing innovation and the expansion of natural colorant options. This shift toward organic food colors is reshaping the market, with a focus on natural, sustainable, and health-conscious alternatives. Key Market Players • BASF SE • Cargill, Incorporated • OTERRA • Givaudan S.A. • GNT Group • Lycored Corp • Sun Food Tech • Unilex Colours & Chemicals Ltd • Vipul Organics Ltd • Roha Group Report Scope: In this report, the Global Food Colours Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: • Food Colours Market, By Type: o Natural o Synthetic o Nature-Identical • Food Colours Market, By Form: o Powder o Liquid o Gel & Paste • Food Colours Market, By Application: o Food & Beverages o Bakery & Confectionery o Dairy & Frozen Dessert o Meat Products o Others • Food Colours Market, By Distribution Channel: o Direct o Indirect • Food Colours Market, By Region: o North America § United States § Canada § Mexico o Asia-Pacific § China § Japan § India § Australia § South Korea § Indonesia o Europe § France § United Kingdom § Italy § Germany § Spain o South America § Argentina § Colombia § Brazil o Middle East & Africa § South Africa § Saudi Arabia § UAE § Turkey Competitive Landscape Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Food Colours Market. Available Customizations: Global Food Colours Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report: Company Information • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
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Table of Contents 1. Introduction 1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customers 4.1. Brand Awareness 4.2. Factor Influencing Purchase Decision 5. Global Food Colours Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Natural, Synthetic, Nature-Identical) 5.2.2. By Form Market Share Analysis (Powder, Liquid, Gel & Paste) 5.2.3. By Application Market Share Analysis (Food & Beverages, Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Dessert, Meat Products, Others) 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Direct, Indirect) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. North America Market Share Analysis 5.2.5.2. Europe Market Share Analysis 5.2.5.3. Asia Pacific Market Share Analysis 5.2.5.4. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.5.5. South America Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024) 5.3. Global Food Colours Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Form Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Food Colours Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Form Market Share Analysis 6.2.3. By Application Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.5. By Country Market Share Analysis 6.3. North America: Country Analysis 6.3.1. United States Food Colours Market Outlook 6.3.1.1. Market Size & Forecast 6.3.1.1.1. By Value 6.3.1.2. Market Share & Forecast 6.3.1.2.1. By Type Market Share Analysis 6.3.1.2.2. By Form Market Share Analysis 6.3.1.2.3. By Application Market Share Analysis 6.3.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3.2. Canada Food Colours Market Outlook 6.3.2.1. Market Size & Forecast 6.3.2.1.1. By Value 6.3.2.2. Market Share & Forecast 6.3.2.2.1. By Type Market Share Analysis 6.3.2.2.2. By Form Market Share Analysis 6.3.2.2.3. By Application Market Share Analysis 6.3.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3.3. Mexico Food Colours Market Outlook 6.3.3.1. Market Size & Forecast 6.3.3.1.1. By Value 6.3.3.2. Market Share & Forecast 6.3.3.2.1. By Type Market Share Analysis 6.3.3.2.2. By Form Market Share Analysis 6.3.3.2.3. By Application Market Share Analysis 6.3.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Asia Pacific Food Colours Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Form Market Share Analysis 7.2.3. By Application Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.5. By Country Market Share Analysis 7.3. Asia Pacific: Country Analysis 7.3.1. China Food Colours Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.1.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.1.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3.2. Japan Food Colours Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.2.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.2.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3.3. India Food Colours Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.3.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.3.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3.4. Australia Food Colours Market Outlook 7.3.4.1. Market Size & Forecast 7.3.4.1.1. By Value 7.3.4.2. Market Share & Forecast 7.3.4.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.4.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.4.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3.5. South Korea Food Colours Market Outlook 7.3.5.1. Market Size & Forecast 7.3.5.1.1. By Value 7.3.5.2. Market Share & Forecast 7.3.5.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.5.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.5.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3.6. Indonesia Food Colours Market Outlook 7.3.6.1. Market Size & Forecast 7.3.6.1.1. By Value 7.3.6.2. Market Share & Forecast 7.3.6.2.1. By Type Market Share Analysis 7.3.6.2.2. By Form Market Share Analysis 7.3.6.2.3. By Application Market Share Analysis 7.3.6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Europe Food Colours Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Form Market Share Analysis 8.2.3. By Application Market Share Analysis 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.5. By Country Market Share Analysis 8.3. Europe: Country Analysis 8.3.1. France Food Colours Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Type Market Share Analysis 8.3.1.2.2. By Form Market Share Analysis 8.3.1.2.3. By Application Market Share Analysis 8.3.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3.2. United Kingdom Food Colours Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Type Market Share Analysis 8.3.2.2.2. By Form Market Share Analysis 8.3.2.2.3. By Application Market Share Analysis 8.3.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3.3. Italy Food Colours Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Type Market Share Analysis 8.3.3.2.2. By Form Market Share Analysis 8.3.3.2.3. By Application Market Share Analysis 8.3.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3.4. Germany Food Colours Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Type Market Share Analysis 8.3.4.2.2. By Form Market Share Analysis 8.3.4.2.3. By Application Market Share Analysis 8.3.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3.5. Spain Food Colours Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Type Market Share Analysis 8.3.5.2.2. By Form Market Share Analysis 8.3.5.2.3. By Application Market Share Analysis 8.3.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. South America Food Colours Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Form Market Share Analysis 9.2.3. By Application Market Share Analysis 9.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.5. By Country Market Share Analysis 9.3. South America: Country Analysis 9.3.1. Argentina Food Colours Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Type Market Share Analysis 9.3.1.2.2. By Form Market Share Analysis 9.3.1.2.3. By Application Market Share Analysis 9.3.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3.2. Colombia Food Colours Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Type Market Share Analysis 9.3.2.2.2. By Form Market Share Analysis 9.3.2.2.3. By Application Market Share Analysis 9.3.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3.3. Brazil Food Colours Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Type Market Share Analysis 9.3.3.2.2. By Form Market Share Analysis 9.3.3.2.3. By Application Market Share Analysis 9.3.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Middle East & Africa Food Colours Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.2. By Form Market Share Analysis 10.2.3. By Application Market Share Analysis 10.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.5. By Country Market Share Analysis 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis 10.3.1. South Africa Food Colours Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Type Market Share Analysis 10.3.1.2.2. By Form Market Share Analysis 10.3.1.2.3. By Application Market Share Analysis 10.3.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3.2. Saudi Arabia Food Colours Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Type Market Share Analysis 10.3.2.2.2. By Form Market Share Analysis 10.3.2.2.3. By Application Market Share Analysis 10.3.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3.3. UAE Food Colours Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Type Market Share Analysis 10.3.3.2.2. By Form Market Share Analysis 10.3.3.2.3. By Application Market Share Analysis 10.3.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3.4. Turkey Food Colours Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Type Market Share Analysis 10.3.4.2.2. By Form Market Share Analysis 10.3.4.2.3. By Application Market Share Analysis 10.3.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Food Colours Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Region Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. BASF SE 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Cargill, Incorporated 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. OTERRA 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Givaudan S.A. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. GNT Group B.V. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Lycored Corp 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Sun Food Tech 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. Unilex Colours & Chemicals Ltd 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Vipul Organics Ltd 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Roha Group 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target By Application 15.3. Target By Distribution Channel 16. About Us & Disclaimer
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電気ランチボックス用フードヒーターの世界市場成長2025-2031
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インド外食市場:市場タイプ別(組織化、非組織化)、タイプ別(外食(ホテル、レストラン)、QSR(クイックサービスレストラン)、PBCL(パブ、バー、クラブ、ラウンジ)、その他(カフェテリア、クラウドキッチン、ケータリング、ヴェンディング))、所有形態別(独立型アウトレット、チェーン型アウトレット)、ブランド別(国内、海外)、地域別、市場競争予測および機会、2020-2030F
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インドの冷凍食品市場:製品タイプ別(スナック、果物・野菜、肉・鶏肉・シーフード、その他)、カテゴリー別(オーガニック、レギュラー)、販売チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、地域別、競争、予測、機会、2020-2030F
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インドネシアの調理済み食品市場:製品タイプ別(加熱調理済み、調理済み)、エンドユーザー別(家庭用、外食、流通)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、百貨店、オンライン、その他(流通販売、直販など))、地域別、市場競争、予測、機会、2020-2030F
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米国の家庭外飲食市場:タイプ別(クイックサービスレストラン、フルサービスレストラン、カフェ&バー、ストリートベンダー、その他)、サービスタイプ別(テイクアウト/デリバリー、ダインイン)、地域別、競合、予測、機会、2020-2030F
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インドの調理済み食品市場:製品カテゴリー別(即席麺・パスタ、即席スープ、レディトゥミックス、スナック、その他)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、地域別、市場競争予測と機会、2020-2030F
よくあるご質問
TechSci Research社はどのような調査会社ですか?
テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
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但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
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5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
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当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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