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インドの小型商用車市場:車両タイプ別(ピックアップトラック、バン)、推進タイプ別(ICE車、電気自動車)、エンドユーザー別(個人、フリートオーナー)、地域別(北、南、西、東)、競合別、予測・機会、2019-2029F


India Light Commercial Vehicle Market Segmented By Vehicle Type (Pickup Trucks, Vans), By Propulsion Type (ICE Vehicles, Electric Vehicles), By End User (Individual, Fleet Owner), By Region (North, South, West, East), By Competition, Forecast & Opportunities, 2019- 2029F

インドの小型商用車市場は、電子商取引産業の増加とゼロ・エミッション車への移行により、今後数年間で成長すると予測されている。 インドの小型商用車市場概要 経済成長の重要な原動力のひとつは自動車部門で... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
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75 英語

 

サマリー

インドの小型商用車市場は、電子商取引産業の増加とゼロ・エミッション車への移行により、今後数年間で成長すると予測されている。
インドの小型商用車市場概要
経済成長の重要な原動力のひとつは自動車部門であると考えられている。車両総重量7.5トン以下の商用輸送車両は「小型商用車」(LCV)と呼ばれる。ピックアップトラックやバンは小型商用車の一例である。インドには世界有数の自動車産業があり、2022年の国内販売台数は379万台(二輪車、三輪車を除く)である。しかし、インドではCOVIDの大流行と全国的な封鎖のため、過去2年間の販売台数は減少の一途をたどっている。さらに、最新のBS6エンジンモデルや電気自動車により、自動車セクターは徐々に販売発展へのペースを加速させている。インドの小型商用車市場が成長しているのは、商用車の技術開発への投資が増加しているためである。
インフラ整備と物流産業の成長
インドでは、小型商用車市場の成長はeコマース部門の拡大によって支えられている。さらに、食品・飲料、建設、自動車、ヘルスケア部門を含むいくつかの最終用途産業は、製造施設から小売店への完成品の流通の両方で商用トラックに大きく依存しており、これが商用車の需要を高めている。また、インド国内の複数の場所から原材料を輸送することも、市場における小型商用車の需要を高めている。さらに、政府によるインフラプロジェクトへの投資拡大も、インドの小型商用車販売を後押ししている。また、小型で燃費が良いため、小型商用車は都市内輸送に適している。
運用コストの上昇
ガソリンを動力源とする輸送車両の全体的なコスト要因は、運賃の50~60%を占める。さらに、地政学的な制約やパンデミックも原油価格に影響を与えている。エネルギー価格の高騰は、軽商用車の大規模なフリート所有者と個人消費者の両方の購買力に影響を与える傾向がある。フリートオーナーへの小型商用車の納車も、上記の要因のために遅れている。さらに、排ガス規制と安全規制により、一般的な自動車の製造価格が上昇した。したがって、前述の要因が総合的にインドにおける小型商用車販売台数の伸び率の鈍化につながっている。
ディーラーと流通網
商用車の品質と購入時点での製品の入手可能性は、販売台数に大きな影響を与える。そのため、大手企業はインドの小型商用車業界の競争力を維持するため、幅広い品揃えを導入している。その結果、企業は幅広い流通網に投資し、メーカーが幅広い地域で存在感を発揮できるようにしている。その結果、同国における小型商用車の販売台数は増加している。さらに、多くの企業がブランド獲得を維持するため、市内に多くのサービス施設を建設している。同様に、インドの小型商用車市場は、ティア1、ティア2、ティア3のすべての都市でネットワークが拡大するため、今後数年間で大きな成長率で拡大すると予想される。
最近の展開
マルチ・スズキ・インディアは、インド経営大学バンガロール校(IIMB)のスタートアップ・ハブであるNadathur S. Raghavan Centre for Entrepreneurial Learning(NSRCEL)と協力し、検討の結果選ばれた26社の車両モビリティ企業に9ヶ月間の集中インキュベーション・プログラムを提供した。
タタ・モーターズは2023年、大手ライドシェアリング・アプリの一つであるウーバーと、同社のプレミアム・カテゴリー・サービスに2万5,000台のXPRES-T EVを導入する契約を締結した。
2023年2月、VE Commercial Vehiclesの事業子会社であるEicher Trucks & Busesが、ケララ州Kaladyに新たな商用車ディーラーPSN Automotive Marketing Pvt Ltd.を開設した。
2022年8月、国内最大級の商用車メーカーであるAshok LeylandがBADA DOST i1とi2を発表した。これらの車両はセントラルロック、キーレスエントリー、盗難防止技術を備えている。
2022年、マヒンドラ&マヒンドラは、製品ラインをさらに多様化するため、14のマヒンドラLCVを発表した。
市場機会
インドの小型商用車市場は拡大の可能性が大きい。あらゆる産業の発展が拡大しているため、小型商用車の需要は全国的に増加している。さらに、いくつかの州では工業化が急速に加速している。そのため、この地域で大きなビジネスチャンスが生まれ、小型商用車の販売が拡大すると予想される。さらに、インドにおける工業、建築、インフラ事業の復活は、商用車市場の予測年数の成長を支援するだろう。
市場細分化
インドの小型商用車市場は、車両タイプ別、推進力タイプ別、エンドユーザー別、地域別に区分される。車両タイプ別では、市場はピックアップトラックとバンに区分される。推進力タイプに基づき、市場はICE車と電気自動車に区分される。エンドユーザーの観点からは、市場は個人とフリートオーナーに分けられる。市場分析ではまた、小型商用車市場を考案するために、北、西、東、南に分け、地域別のセグメンテーションも研究している。
企業洞察
インド最大の商用車メーカーであるタタ・モーターズ(Tata Motors)と、国内トップの公的セクター銀行であるインドステイト銀行(State Bank of India、SBI)は、ゼロ・エミッション商用車である新型タタ・エースEVの購入に特別融資オプションを提供する覚書に調印した。このプログラムによると、車両本体価格の90%で最長6年間のローンを組むことができる。また、同社は2023年1月にラスト・マイル・デリバリー用のタタ・エースEVの出荷を開始した。
デリー交通公社とタタ・モーターズは、同地域で1500台のバスを生産・運行・保守する契約を結んでおり、すでに2022年から開始している。
フォース・モーターズは2022年11月にUrbaniaバンをデビューさせ、価格はインドのショールーム渡しで3万5,000米ドル(28.99ラカ)からとなっている。
2021年、タタ・モーターズとタタ大宇商用車は韓国の商用車市場リーダーと提携した。
タタ・モーターズは2023年2月、西ベンガル州政府に218台のウィンガー・ベテラン・バンを納入した。
会社概要
Tata Motors Limited、Mahindra & Mahindra Ltd.、Ashok Leyland Limited、VE Commercial Vehicles Limited、Maruti Suzuki India Limited、Force Motors Limited、SML Isuzu Limited、Piaggio Vehicles Private Limited、Toyota Motor Corporation、Eicher Motorsは、市場での競争力を維持するために先進技術を開発している主要企業であり、この地域での製品ポートフォリオを強化し、顧客へのアウトリーチを拡大している。

レポートの範囲
本レポートでは、インドの小型商用車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドの小型商用車市場:車種別
o ピックアップトラック
バン
- インドの小型商用車市場:推進タイプ別
o ICE自動車
o 電気自動車
- インドの小型商用車市場:エンドユーザー
o 個人
o フリートオーナー
- インドの小型商用車市場:地域別
o 北部

西

競合状況
企業プロフィール:インドの小型商用車市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Light Commercial Vehicle Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Light Commercial Vehicle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Pickup Trucks, Vans)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE Vehicles, Electric Vehicles)
6.2.3. By End User Market Share Analysis (Individual, Fleet Owner)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. North Market Share Analysis
6.2.4.2. West Market Share Analysis
6.2.4.3. South Market Share Analysis
6.2.4.4. East Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
6.3. India Light Commercial Vehicle Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. India Pickup Trucks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.3. By End User Market Share Analysis
7.3. Product Benchmarking
8. India Vans Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.3. By End User Market Share Analysis
8.3. Product Benchmarking
9. Market Dynamics
9.1. Market Drivers
9.2. Market Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
14.1.1. Tata Motors Limited
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Recent Development
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. Mahindra & Mahindra Ltd.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Recent Development
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. Ashok Leyland Limited
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Recent Development
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. VE Commercial Vehicles Limited
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Recent Development
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Maruti Suzuki India Limited
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Recent Development
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. Force Motors Limited
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Recent Development
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. SML Isuzu Limited
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Recent Development
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. Piaggio Vehicles Private Limited
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Recent Development
14.1.8.4. Key Management Personnel
14.1.9. Toyota Motor Corporation
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products & Services
14.1.9.3. Recent Development
14.1.9.4. Key Management Personnel
14.1.10. Eicher Motors
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products & Services
14.1.10.3. Recent Development
14.1.10.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Regions
15.3. Target Vehicle Type
16. About Us & Disclaimer
Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

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Summary

India Light Commercial Vehicle Market is anticipated to grow in the upcoming years due to increasing E-commerce industry and transition towards zero emission vehicles.
India Light Commercial Vehicle Market Overview
One of the key forces behind economic growth is regarded to be the automotive sector. A commercial transport vehicle with a gross vehicle weight of up to 7.5 metric tonnes is referred to as a "light commercial vehicle" (LCV). Pickup trucks and vans are examples of light commercial vehicles. India has one of the greatest car industries in the world, with domestic sales of 3.79 million units (excluding two and three wheelers) in 2022. However, because of the COVID pandemic and the nationwide lockdown in India, there has been a constant fall in sales over the previous two years. Additionally, with the newest BS6 engine models and electric vehicles, the automotive sector is gradually accelerating its pace towards development in sales. The India light commercial vehicle market is growing because of increasing investments in technology developments in commercial vehicles.
Growing Infrastructure Development and Logistic Industry
In India, the growth of the light commercial vehicle market has been aided by the expansion of the e-commerce sector. Additionally, several end-use industries, including the food and beverage, construction, automotive, and healthcare sectors, heavily rely on commercial trucks for both the distribution of finished goods from manufacturing facilities to retail outlets which raises the demand for commercial vehicles. Also, the transportation of raw materials from multiple locations across India increases the demand for light commercial vehicles in the market. Furthermore, the government's increased investment in infrastructure projects also assists India's light commercial vehicle sales. Also, due to their small size and fuel efficiency, light commercial vehicles are the preferred choice for intracity transit.
Rising Operational Cost
The overall cost factor for transport vehicles, powered by gasoline, accounts for 50 to 60 percent of the freight rate. Furthermore, Geopolitical limitations and pandemics also had an impact on crude oil prices. Escalating energy prices tend to influence the purchasing power of both large fleet owners of light commercial vehicles and individual consumers. The delivery of light commercial cars to fleet owners is also delayed because of the above factor. Additionally, restrictive emissions and safety restrictions increased the manufacturing price of a typical vehicle. Therefore, the aforementioned factors collectively lead to a slower growth rate of light commercial vehicle sales in India.
Dealers and Distribution Network
The commercial vehicle quality and availability of the product at the point of purchase have a significant impact on sales volume. Therefore, leading corporations are introducing a wide selection of products to keep the light commercial vehicle industry in India competitive. As a result, businesses are investing in a broad distribution network to provide manufacturers with a strong presence throughout a wide range of locations. Moreover, this results in rising sales of light commercial vehicles in the country. Furthermore, many businesses construct a number of service facilities in the city to sustain brand acquisitions. Likewise, it is expected that the India light commercial vehicle market will expand at a significant growth rate in the next years, due to expanding networks across all tier 1, tier 2, and tier 3 cities.
Recent Development
Maruti Suzuki India Ltd collaborated with the Indian Institute of Management Bangalore's (IIMB) startup hub, the Nadathur S. Raghavan Centre for Entrepreneurial Learning (NSRCEL), to provide 9-month intensive incubation program for 26 vehicle mobility firms that had been selected from their consideration.
Tata Motors signed an agreement with Uber, one of the leading ridesharing apps, in 2023 to put 25,000 XPRES-T EVs into their premium category service.
In February 2023, Eicher Trucks & Buses, a business subsidiary of VE Commercial Vehicles, opened a new commercial vehicle dealership, PSN Automotive Marketing Pvt Ltd., in Kalady, Kerala.
In August 2022, one of the biggest producers of commercial vehicles in the nation, Ashok Leyland, introduced the BADA DOST i1 and i2. These vehicles have central locking, keyless entry, and anti-theft technology.
In 2022, In an effort to further diversify its product line, Mahindra & Mahindra has introduced 14 Mahindra LCVs, six of which are new electrified versions.
Market Opportunities
The market for light commercial vehicles in India has substantial potential for expansion. The demand for light commercial vehicles has increased throughout the nation due to expanding developments in all industries. Additionally, industrialization is accelerating rapidly in several states. Significant opportunities are, therefore, anticipated to develop in the area, which will increase the sales of light commercial vehicles. Moreover, the revival of industrial, building, and infrastructural operations in India will assist the commercial vehicle market to grow in forecast years.
Market Segmentation
The India Light Commercial Vehicle Market is segmented by vehicle type, by propulsion type, by end user and by region. Based on vehicle type, the market is segmented into Pickup Trucks, and Vans. Based on propulsion type, the market is segmented into ICE vehicles and Electric vehicles. In terms of end user, the market is divided into individual and fleet owner. The market analysis also studies the region wise segmentation to devise light commercial vehicle market, divided among North, West, East and South.
Company Insights
Tata Motors, the largest commercial vehicle producer in India, and State Bank of India (SBI), the nation's top public sector bank, have inked a Memorandum of Understanding (MoU) to provide special financing options for the purchase of the brand-new Tata Ace EV, a zero-emission commercial vehicle. According to the program, a loan for up to six years can be obtained for 90% of the vehicle's on-road price. Also, the company began shipping Tata Ace EVs for last-mile delivery in January 2023.
The Delhi Transport Corporation and Tata Motors to produce, operate, and maintain 1500 buses in the area, which has been already commenced in 2022.
Force Motors debuted the Urbania van in November 2022, with prices starting from USD 35,000 (INR 28.99 lakh) ex-showroom, India.
In 2021, Tata Motors and Tata Daewoo Commercial Vehicles teamed up with South Korea's market leader in commercial vehicles.
Tata Motors delivered 218 Winger veterinary vans to the Government of West Bengal in February 2023.
Company Profiles
Tata Motors Limited, Mahindra & Mahindra Ltd., Ashok Leyland Limited, VE Commercial Vehicles Limited, Maruti Suzuki India Limited, Force Motors Limited, SML Isuzu Limited, Piaggio Vehicles Private Limited, Toyota Motor Corporation, Eicher motors are the key players developing advanced technologies to stay competitive in the market and enhance their product portfolio in the region to increase their customer outreach.

Report Scope:
In this report, India Light Commercial Vehicle Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Light Commercial Vehicle Market, By Vehicle Type:
o Pickup Trucks
o Vans
• India Light Commercial Vehicle Market, Propulsion Type:
o ICE Vehicles
o Electric Vehicles
• India Light Commercial Vehicle Market, End User:
o Individual
o Fleet Owner
• India Light Commercial Vehicle Market, By Region:
o North
o South
o West
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Light Commercial Vehicle Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Light Commercial Vehicle Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Light Commercial Vehicle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Pickup Trucks, Vans)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE Vehicles, Electric Vehicles)
6.2.3. By End User Market Share Analysis (Individual, Fleet Owner)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. North Market Share Analysis
6.2.4.2. West Market Share Analysis
6.2.4.3. South Market Share Analysis
6.2.4.4. East Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
6.3. India Light Commercial Vehicle Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. India Pickup Trucks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.3. By End User Market Share Analysis
7.3. Product Benchmarking
8. India Vans Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.3. By End User Market Share Analysis
8.3. Product Benchmarking
9. Market Dynamics
9.1. Market Drivers
9.2. Market Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
14.1.1. Tata Motors Limited
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Recent Development
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. Mahindra & Mahindra Ltd.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Recent Development
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. Ashok Leyland Limited
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Recent Development
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. VE Commercial Vehicles Limited
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Recent Development
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Maruti Suzuki India Limited
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Recent Development
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. Force Motors Limited
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Recent Development
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. SML Isuzu Limited
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Recent Development
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. Piaggio Vehicles Private Limited
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Recent Development
14.1.8.4. Key Management Personnel
14.1.9. Toyota Motor Corporation
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products & Services
14.1.9.3. Recent Development
14.1.9.4. Key Management Personnel
14.1.10. Eicher Motors
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products & Services
14.1.10.3. Recent Development
14.1.10.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Regions
15.3. Target Vehicle Type
16. About Us & Disclaimer
Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

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