カナダのタイヤ市場:自動車タイプ別(乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車)、需要カテゴリー別(OEM、アフターマーケット)、タイヤ構造タイプ別(ラジアル、バイアス)、チューブタイプ別(チューブ、チューブレス)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FCanada Tire Market Segmented By Vehicle Type (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off The Road Vehicles), By Demand Category (OEM, Aftermarket), By Tire Construction Type (Radial, Bias), By Tube Type (Tube, Tubeless), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F カナダのタイヤ市場は、国内の物流や旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。 カナダタイヤ市場の概要 走行中の自動車の車輪は、牽引のためのグリップ面を提供する。自動車用タイヤの大... もっと見る
サマリーカナダのタイヤ市場は、国内の物流や旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。カナダタイヤ市場の概要 走行中の自動車の車輪は、牽引のためのグリップ面を提供する。自動車用タイヤの大半は空気入りで、タイヤ内部で空気が圧縮されている。さらに、タイヤはステアリング、ブレーキ、旋回を補助し、全体的な走行性能を高める。そのため、性能を最大限に引き出し、自動車のスムーズな走行を確保するために、顧客は適切なタイヤを選ぶ必要がある。ゴムタイヤの構成要素は、トレッド、ジョイントレスキャップヒープ、ビード、および合成ゴム、カーボンブラック、布などの他の材料である。あらゆるセグメントにわたる自動車需要の急増に対応するための自動車生産需要の増加により、タイヤのニーズは指数関数的に増加している。カナダのタイヤ市場は、カナダの自動車産業の拡大と冬用タイヤの需要増加により急成長している。また、自動車保有台数の増加に伴い、タイヤ需要も今後増加すると予想される。 カナダタイヤ市場牽引要因 商用車の成長 カナダでは、深刻なロックダウンと原材料の遅延により、2021年の自動車総生産台数は2020年に比べて約18%減少した。逆に、自動車生産台数の減少にもかかわらず、2021年の自動車販売台数は全体で7.46%増加した。カナダの新車販売台数の80%以上が商用車であり、これがカナダのタイヤ産業の拡大に寄与している。さらに、ファイナル・マイル活動の活発化により、中型車や大型車の販売が増加し、カナダのタイヤ産業が大幅に拡大している。さらに、2050年までに完全に持続可能なネットゼロ経済を実現するという目標の一環として、カナダ政府は2022年3月に「2030年排出削減計画」も発表しており、電気自動車の販売をさらに後押しすることになる。カナダは、2035年までにすべての小型車と乗用車用トラックの新車販売をゼロ・エミッションにすると定めている。需要がかなりの割合で伸びているため、多くの有力企業が生産能力を増強している。さらに、この結果、カナダタイヤ市場の需要は今後数年間で増加する。 カナダタイヤ市場の課題 サプライチェーンの遅れ ここ数年、自動車販売は川下の見通しの悪さ、原材料不足、品質管理の問題など様々な理由で減速し始めた。自動車は平均して約3万点の部品で構成されているが、その中でもタイヤはサプライチェーンが一貫生産できるように設計された主要部品の一つである。製造工程におけるあらゆる部品を軽視した結果、在庫不足や遅延の長期化など、調達プロセスに支障をきたす可能性がある。また、自動車を生産する際には、組み立て工程でミスが生じないようにすることが不可欠だ。管理・監査の不足は品質問題につながり、リコール、収益損失、材料の無駄を招き、製造会社への納品が遅れることになる。さらに、COVID流行時には、部品不足、特にマイクロチップ不足のため、多くの自動車メーカーが車両組立を遅らせ、タイヤ市場の成長鈍化を招いた。 カナダのタイヤ市場動向 タイヤ技術の進歩 自動車産業全体の急速な発展に伴い、持続可能なタイヤとスマートタイヤの需要が急激に増加している。長年にわたり、多くの製造会社が需要の高まりに対応するため、タイヤ産業の研究開発に投資してきた。例えば、ミシュランは2050年までに100%持続可能なタイヤという目標を達成するため、エアレスタイヤの技術開発を計画している。現在、タイヤの20%は、ブローアウトやパンク(12%)、タイヤの空気圧低下による異常摩耗(8%)が原因で早期に廃棄されている。ミシュランは、UPTISのエアレス技術により、全世界で毎年2億本のタイヤが早期に廃棄されるのを回避できると推定している。また、複合材料技術の開発により、グッドイヤーは2022年に70%の持続可能なタイヤを達成した。この結果、新技術のタイヤが採用され、カナダ・タイヤ市場は今後数年で活性化する。 最近の開発 ファイアストンのブリヂストン ウェザーグリップタイヤは、同社のハイドログリップトレッド技術とフルデプスグルーブ(溝)を組み合わせることで誕生した。 タイヤ製造におけるもう一つの重要な技術革新は、ブリヂストンのランフラットタイヤ技術である。この技術は、タイヤ表面の損傷や穴あきによって空気が失われた場合でも、時速50マイルでの走行を可能にする。ドライバーはパンクしても時速50マイル以上走行できるため、修理するのに十分な時間を確保できる。 グッドイヤー・ウェザー・レディ・タイヤは、路面の天候に関係なく優れた性能を発揮する。アウトボード・トレッドリブとセンター3Dトレッドロック・テクノロジー・ブレードの開発により、グッドイヤーのウェザー・リアクティブ・テクノロジーはスリックコンディションでのコーナリングとブレーキングを確実にします。 OEMとアフターマーケットの両セグメントにおける需要の増加により、ブリヂストンは2023年に製造能力を10%以上増強すると予測されている。 市場機会 カナダの多くの地域で商業活動が活発化し、商用車の販売が増加する傾向にある。販売倍率の上昇に加え、スマートで持続可能なタイヤの開発も、今後数年間の市場をさらに押し上げる一助となる。高速輸送サービスの拡大は、メーカーに製品の多様化の機会を提供した。さらに、この地域は世界的な電気自動車への移行から恩恵を受ける可能性があり、カナダ地域の先進タイヤ産業の人気を向上させるだろう。以上のような要因から、メーカーやサプライヤーにとっては、今後の需要増に対応するために全国に流通網を構築する機会が多くある。 市場区分 カナダのタイヤ市場は、車両タイプ別、需要カテゴリー別、タイヤ構造タイプ別、チューブタイプ別、地域別に区分される。車種別では、乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車に区分される。需要カテゴリーに基づき、市場はOEMとアフターマーケットに分けられる。さらに、タイヤの構造タイプに基づいて、市場はラジアルとバイアスに分けられる。チューブタイプでは、チューブとチューブレスに細分化される。また、この市場分析では、西、東、北、南に分けられたタイヤ市場を考案するために、地域別のセグメンテーションも研究している。 企業洞察 2022年、ミシュランは自動車用とバス用の2つの新しいタイヤを発表し、それぞれ45%と58%の持続可能な材料を含むという新たな壁を越えた。 ミシュラン独自の耐パンクタイヤシステム(UPTIS)は、主に自動車とライトバン向けの、圧縮空気を使用しない耐パンクホイール・タイヤアッセンブリーである。UPTISのプロトタイプは2023年末までにシンガポールのDHL配送車両50台に搭載される予定である。また2022年12月、ミシュランは自走式噴霧器用に、高い生産性、良好な土壌保護、最適化されたドライバーの快適性を実現する初の浮動タイヤSPRAYBIBを発表した。 2022年8月、アポロタイヤはトラック・バス用ラジアルタイヤの新シリーズの拡充を発表した。 2022年5月、ブリヂストンは超低転がり抵抗と高負荷容量を実現したEバス用オールポジションラジアルタイヤR192Eを発売した。 2022年、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、過酷なスーパーリージョンのトラック輸送に対応する新型プレミアムスーパーリージョナルシングルアクスルドライブタイヤ「fuel max 1AD」を発売。2022年2月、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、EV車、ガス車、ディーゼル車に対応する同社初の電気自動車対応タイヤ、レンジマックス™ RSD® EVを発売した。 会社概要 Michelin North America (Canada) Inc.、Goodyear Canada Inc.、Bridgestone Canada Inc.(BSCA)、Hankook Tire Canada Corporation、Continental Tire Canada Inc.、Pirelli Tire Inc.、Kumho Tire Canada Inc.、Yokohama Tire (Canada) Inc.、Toyo Tire Canada Inc.、Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd.は、市場競争力を維持するために先進技術を開発する主要プレーヤーであり、それによってこの地域での製品ポートフォリオを強化し、顧客との関係を強化している。 レポートの範囲 本レポートでは、カナダのタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - カナダのタイヤ市場、車種別 o 乗用車 o 乗用車 o 中・大型商用車 o 二輪車 o オフロード車 - カナダのタイヤ市場、需要カテゴリー別 o OEM o アフターマーケット - カナダのタイヤ市場:タイヤ構造タイプ別 o ラジアル o バイアス - カナダタイヤ市場:チューブタイプ別 チューブ チューブレス - カナダのタイヤ市場、地域別 アルバータ州 ケベック州 o オンタリオ州 o ブリティッシュ・コロンビア州 o サスカチュワン州 o マニトバ o その他のカナダ 競合状況 企業プロフィール:カナダタイヤ市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Canada Tire Market 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges & Unmet Needs 6. Canada Tire Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off Road Vehicles (OTR)) 6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Aftermarket) 6.2.3. By Tire Construction Type Market Share Analysis (Radial, Bias) 6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Alberta Market Share Analysis 6.2.5.2. Quebec Market Share Analysis 6.2.5.3. Ontario Market Share Analysis 6.2.5.4. British Columbia Market Share Analysis 6.2.5.5. Saskatchewan Market Share Analysis 6.2.5.6. Manitoba Market Share Analysis 6.2.5.7. Rest of Canada Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Canada Tire Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Tire Construction Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Canada Passenger Cars Tire Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 7.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 7.3. Pricing Analysis 8. Canada Light Commercial Vehicles Tire Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 8.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 8.3. Pricing Analysis 9. Canada Medium & Heavy Commercial Vehicles Tire Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 9.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 9.3. Pricing Analysis 10. Canada Two-Wheelers Tire Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 10.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 10.3. Pricing Analysis 11. Canada Off The Road Vehicles Tire Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 11.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 11.3. Pricing Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. SWOT Analysis 14.1. Strength 14.2. Weakness 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Canada Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Michelin North America (Canada) Inc. 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Products & Services 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. Goodyear Canada Inc. 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Products & Services 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Bridgestone Canada Inc. (BSCA) 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Products & Services 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Hankook Tire Canada Corporation 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Products & Services 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Continental Tire Canada, Inc. 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Products & Services 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Pirelli Tire Inc. 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Products & Services 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Kumho Tire Canada Inc. 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Products & Services 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Yokohama Tire (Canada) Inc. 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Products & Services 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Toyo Tire Canada Inc. 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Products & Services 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd. 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Products & Services 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Key Focus Areas 19.2. Target Regions 19.3. Target Tire Construction Type 19.4. Target Vehicle Type 20. About Us & Disclaimer
SummaryCanada Tire Market is predicted to grow in the coming years due to increasing logistic and travel activities in the country. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Canada Tire Market 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges & Unmet Needs 6. Canada Tire Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off Road Vehicles (OTR)) 6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Aftermarket) 6.2.3. By Tire Construction Type Market Share Analysis (Radial, Bias) 6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Alberta Market Share Analysis 6.2.5.2. Quebec Market Share Analysis 6.2.5.3. Ontario Market Share Analysis 6.2.5.4. British Columbia Market Share Analysis 6.2.5.5. Saskatchewan Market Share Analysis 6.2.5.6. Manitoba Market Share Analysis 6.2.5.7. Rest of Canada Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Canada Tire Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Tire Construction Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Canada Passenger Cars Tire Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 7.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 7.3. Pricing Analysis 8. Canada Light Commercial Vehicles Tire Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 8.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 8.3. Pricing Analysis 9. Canada Medium & Heavy Commercial Vehicles Tire Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 9.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 9.3. Pricing Analysis 10. Canada Two-Wheelers Tire Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 10.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 10.3. Pricing Analysis 11. Canada Off The Road Vehicles Tire Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 11.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis 11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 11.3. Pricing Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. SWOT Analysis 14.1. Strength 14.2. Weakness 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Canada Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Michelin North America (Canada) Inc. 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Products & Services 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. Goodyear Canada Inc. 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Products & Services 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Bridgestone Canada Inc. (BSCA) 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Products & Services 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Hankook Tire Canada Corporation 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Products & Services 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Continental Tire Canada, Inc. 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Products & Services 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Pirelli Tire Inc. 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Products & Services 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Kumho Tire Canada Inc. 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Products & Services 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Yokohama Tire (Canada) Inc. 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Products & Services 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Toyo Tire Canada Inc. 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Products & Services 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd. 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Products & Services 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Key Focus Areas 19.2. Target Regions 19.3. Target Tire Construction Type 19.4. Target Vehicle Type 20. About Us & Disclaimer
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |