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カナダのタイヤ市場:自動車タイプ別(乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車)、需要カテゴリー別(OEM、アフターマーケット)、タイヤ構造タイプ別(ラジアル、バイアス)、チューブタイプ別(チューブ、チューブレス)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028F


Canada Tire Market Segmented By Vehicle Type (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off The Road Vehicles), By Demand Category (OEM, Aftermarket), By Tire Construction Type (Radial, Bias), By Tube Type (Tube, Tubeless), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

カナダのタイヤ市場は、国内の物流や旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。 カナダタイヤ市場の概要 走行中の自動車の車輪は、牽引のためのグリップ面を提供する。自動車用タイヤの大... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
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79 英語

 

サマリー

カナダのタイヤ市場は、国内の物流や旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。
カナダタイヤ市場の概要
走行中の自動車の車輪は、牽引のためのグリップ面を提供する。自動車用タイヤの大半は空気入りで、タイヤ内部で空気が圧縮されている。さらに、タイヤはステアリング、ブレーキ、旋回を補助し、全体的な走行性能を高める。そのため、性能を最大限に引き出し、自動車のスムーズな走行を確保するために、顧客は適切なタイヤを選ぶ必要がある。ゴムタイヤの構成要素は、トレッド、ジョイントレスキャップヒープ、ビード、および合成ゴム、カーボンブラック、布などの他の材料である。あらゆるセグメントにわたる自動車需要の急増に対応するための自動車生産需要の増加により、タイヤのニーズは指数関数的に増加している。カナダのタイヤ市場は、カナダの自動車産業の拡大と冬用タイヤの需要増加により急成長している。また、自動車保有台数の増加に伴い、タイヤ需要も今後増加すると予想される。
カナダタイヤ市場牽引要因
商用車の成長
カナダでは、深刻なロックダウンと原材料の遅延により、2021年の自動車総生産台数は2020年に比べて約18%減少した。逆に、自動車生産台数の減少にもかかわらず、2021年の自動車販売台数は全体で7.46%増加した。カナダの新車販売台数の80%以上が商用車であり、これがカナダのタイヤ産業の拡大に寄与している。さらに、ファイナル・マイル活動の活発化により、中型車や大型車の販売が増加し、カナダのタイヤ産業が大幅に拡大している。さらに、2050年までに完全に持続可能なネットゼロ経済を実現するという目標の一環として、カナダ政府は2022年3月に「2030年排出削減計画」も発表しており、電気自動車の販売をさらに後押しすることになる。カナダは、2035年までにすべての小型車と乗用車用トラックの新車販売をゼロ・エミッションにすると定めている。需要がかなりの割合で伸びているため、多くの有力企業が生産能力を増強している。さらに、この結果、カナダタイヤ市場の需要は今後数年間で増加する。
カナダタイヤ市場の課題
サプライチェーンの遅れ
ここ数年、自動車販売は川下の見通しの悪さ、原材料不足、品質管理の問題など様々な理由で減速し始めた。自動車は平均して約3万点の部品で構成されているが、その中でもタイヤはサプライチェーンが一貫生産できるように設計された主要部品の一つである。製造工程におけるあらゆる部品を軽視した結果、在庫不足や遅延の長期化など、調達プロセスに支障をきたす可能性がある。また、自動車を生産する際には、組み立て工程でミスが生じないようにすることが不可欠だ。管理・監査の不足は品質問題につながり、リコール、収益損失、材料の無駄を招き、製造会社への納品が遅れることになる。さらに、COVID流行時には、部品不足、特にマイクロチップ不足のため、多くの自動車メーカーが車両組立を遅らせ、タイヤ市場の成長鈍化を招いた。
カナダのタイヤ市場動向
タイヤ技術の進歩
自動車産業全体の急速な発展に伴い、持続可能なタイヤとスマートタイヤの需要が急激に増加している。長年にわたり、多くの製造会社が需要の高まりに対応するため、タイヤ産業の研究開発に投資してきた。例えば、ミシュランは2050年までに100%持続可能なタイヤという目標を達成するため、エアレスタイヤの技術開発を計画している。現在、タイヤの20%は、ブローアウトやパンク(12%)、タイヤの空気圧低下による異常摩耗(8%)が原因で早期に廃棄されている。ミシュランは、UPTISのエアレス技術により、全世界で毎年2億本のタイヤが早期に廃棄されるのを回避できると推定している。また、複合材料技術の開発により、グッドイヤーは2022年に70%の持続可能なタイヤを達成した。この結果、新技術のタイヤが採用され、カナダ・タイヤ市場は今後数年で活性化する。
最近の開発
ファイアストンのブリヂストン ウェザーグリップタイヤは、同社のハイドログリップトレッド技術とフルデプスグルーブ(溝)を組み合わせることで誕生した。
タイヤ製造におけるもう一つの重要な技術革新は、ブリヂストンのランフラットタイヤ技術である。この技術は、タイヤ表面の損傷や穴あきによって空気が失われた場合でも、時速50マイルでの走行を可能にする。ドライバーはパンクしても時速50マイル以上走行できるため、修理するのに十分な時間を確保できる。
グッドイヤー・ウェザー・レディ・タイヤは、路面の天候に関係なく優れた性能を発揮する。アウトボード・トレッドリブとセンター3Dトレッドロック・テクノロジー・ブレードの開発により、グッドイヤーのウェザー・リアクティブ・テクノロジーはスリックコンディションでのコーナリングとブレーキングを確実にします。
OEMとアフターマーケットの両セグメントにおける需要の増加により、ブリヂストンは2023年に製造能力を10%以上増強すると予測されている。
市場機会
カナダの多くの地域で商業活動が活発化し、商用車の販売が増加する傾向にある。販売倍率の上昇に加え、スマートで持続可能なタイヤの開発も、今後数年間の市場をさらに押し上げる一助となる。高速輸送サービスの拡大は、メーカーに製品の多様化の機会を提供した。さらに、この地域は世界的な電気自動車への移行から恩恵を受ける可能性があり、カナダ地域の先進タイヤ産業の人気を向上させるだろう。以上のような要因から、メーカーやサプライヤーにとっては、今後の需要増に対応するために全国に流通網を構築する機会が多くある。
市場区分
カナダのタイヤ市場は、車両タイプ別、需要カテゴリー別、タイヤ構造タイプ別、チューブタイプ別、地域別に区分される。車種別では、乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車に区分される。需要カテゴリーに基づき、市場はOEMとアフターマーケットに分けられる。さらに、タイヤの構造タイプに基づいて、市場はラジアルとバイアスに分けられる。チューブタイプでは、チューブとチューブレスに細分化される。また、この市場分析では、西、東、北、南に分けられたタイヤ市場を考案するために、地域別のセグメンテーションも研究している。
企業洞察
2022年、ミシュランは自動車用とバス用の2つの新しいタイヤを発表し、それぞれ45%と58%の持続可能な材料を含むという新たな壁を越えた。
ミシュラン独自の耐パンクタイヤシステム(UPTIS)は、主に自動車とライトバン向けの、圧縮空気を使用しない耐パンクホイール・タイヤアッセンブリーである。UPTISのプロトタイプは2023年末までにシンガポールのDHL配送車両50台に搭載される予定である。また2022年12月、ミシュランは自走式噴霧器用に、高い生産性、良好な土壌保護、最適化されたドライバーの快適性を実現する初の浮動タイヤSPRAYBIBを発表した。
2022年8月、アポロタイヤはトラック・バス用ラジアルタイヤの新シリーズの拡充を発表した。
2022年5月、ブリヂストンは超低転がり抵抗と高負荷容量を実現したEバス用オールポジションラジアルタイヤR192Eを発売した。
2022年、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、過酷なスーパーリージョンのトラック輸送に対応する新型プレミアムスーパーリージョナルシングルアクスルドライブタイヤ「fuel max 1AD」を発売。2022年2月、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、EV車、ガス車、ディーゼル車に対応する同社初の電気自動車対応タイヤ、レンジマックス™ RSD® EVを発売した。
会社概要
Michelin North America (Canada) Inc.、Goodyear Canada Inc.、Bridgestone Canada Inc.(BSCA)、Hankook Tire Canada Corporation、Continental Tire Canada Inc.、Pirelli Tire Inc.、Kumho Tire Canada Inc.、Yokohama Tire (Canada) Inc.、Toyo Tire Canada Inc.、Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd.は、市場競争力を維持するために先進技術を開発する主要プレーヤーであり、それによってこの地域での製品ポートフォリオを強化し、顧客との関係を強化している。
レポートの範囲
本レポートでは、カナダのタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- カナダのタイヤ市場、車種別
o 乗用車
o 乗用車
o 中・大型商用車
o 二輪車
o オフロード車
- カナダのタイヤ市場、需要カテゴリー別
o OEM
o アフターマーケット
- カナダのタイヤ市場:タイヤ構造タイプ別
o ラジアル
o バイアス
- カナダタイヤ市場:チューブタイプ別
チューブ
チューブレス
- カナダのタイヤ市場、地域別
アルバータ州
ケベック州
o オンタリオ州
o ブリティッシュ・コロンビア州
o サスカチュワン州
o マニトバ
o その他のカナダ
競合状況
企業プロフィール:カナダタイヤ市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Canada Tire Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges & Unmet Needs
6. Canada Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off Road Vehicles (OTR))
6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Aftermarket)
6.2.3. By Tire Construction Type Market Share Analysis (Radial, Bias)
6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. Alberta Market Share Analysis
6.2.5.2. Quebec Market Share Analysis
6.2.5.3. Ontario Market Share Analysis
6.2.5.4. British Columbia Market Share Analysis
6.2.5.5. Saskatchewan Market Share Analysis
6.2.5.6. Manitoba Market Share Analysis
6.2.5.7. Rest of Canada Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. Canada Tire Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Tire Construction Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Canada Passenger Cars Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
7.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
7.3. Pricing Analysis
8. Canada Light Commercial Vehicles Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
8.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
8.3. Pricing Analysis
9. Canada Medium & Heavy Commercial Vehicles Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
9.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
9.3. Pricing Analysis
10. Canada Two-Wheelers Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
10.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
10.3. Pricing Analysis
11. Canada Off The Road Vehicles Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
11.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
11.3. Pricing Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. SWOT Analysis
14.1. Strength
14.2. Weakness
14.3. Opportunities
14.4. Threats
15. Porter’s Five Forces Model
15.1. Competitive Rivalry
15.2. Bargaining Power of Buyers
15.3. Bargaining Power of Suppliers
15.4. Threat of New Entrants
15.5. Threat of Substitutes
16. Policy & Regulatory Landscape
17. Canada Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
18.1.1. Michelin North America (Canada) Inc.
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Products & Services
18.1.1.3. Recent Development
18.1.1.4. Key Management Personnel
18.1.2. Goodyear Canada Inc.
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Products & Services
18.1.2.3. Recent Development
18.1.2.4. Key Management Personnel
18.1.3. Bridgestone Canada Inc. (BSCA)
18.1.3.1. Company Details
18.1.3.2. Products & Services
18.1.3.3. Recent Development
18.1.3.4. Key Management Personnel
18.1.4. Hankook Tire Canada Corporation
18.1.4.1. Company Details
18.1.4.2. Products & Services
18.1.4.3. Recent Development
18.1.4.4. Key Management Personnel
18.1.5. Continental Tire Canada, Inc.
18.1.5.1. Company Details
18.1.5.2. Products & Services
18.1.5.3. Recent Development
18.1.5.4. Key Management Personnel
18.1.6. Pirelli Tire Inc.
18.1.6.1. Company Details
18.1.6.2. Products & Services
18.1.6.3. Recent Development
18.1.6.4. Key Management Personnel
18.1.7. Kumho Tire Canada Inc.
18.1.7.1. Company Details
18.1.7.2. Products & Services
18.1.7.3. Recent Development
18.1.7.4. Key Management Personnel
18.1.8. Yokohama Tire (Canada) Inc.
18.1.8.1. Company Details
18.1.8.2. Products & Services
18.1.8.3. Recent Development
18.1.8.4. Key Management Personnel
18.1.9. Toyo Tire Canada Inc.
18.1.9.1. Company Details
18.1.9.2. Products & Services
18.1.9.3. Recent Development
18.1.9.4. Key Management Personnel
18.1.10. Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd.
18.1.10.1. Company Details
18.1.10.2. Products & Services
18.1.10.3. Recent Development
18.1.10.4. Key Management Personnel
19. Strategic Recommendations
19.1. Key Focus Areas
19.2. Target Regions
19.3. Target Tire Construction Type
19.4. Target Vehicle Type
20. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Canada Tire Market is predicted to grow in the coming years due to increasing logistic and travel activities in the country.
Canada Tire Market Overview
The wheels of a moving vehicle provide a gripping surface for traction. The majority of automobile tires are pneumatic, which means that air is compressed inside the tire. Furthermore, tires help with steering, braking, and turning, which enhances overall driving performance. So, in order to maximize performance and ensure the smooth operation of the vehicle, the customer needs to choose the appropriate tire. The components of a rubber tire are tread, jointless cap heaps, beads, and other materials such as synthetic rubber, carbon black, and fabric. Due to the rise in demand for vehicle production to meet the surge in demand for automobiles across all segments, the need for tires is increasing exponentially. The Canada Tire Market is growing rapidly due to the expansion of the Canadian automobile industry and increased demand for winter tires. Also, it is anticipated that as the fleet size of vehicle increases, the demand for tires will increase in coming years.
Canada Tire Market Driver
Growth in Commercial Vehicle
In Canada, due to severe lockdown and raw material delays, total car production declined by approximately 18% in 2021, compared to 2020. On the contrary, vehicle sales as a whole rose 7.46% in 2021, despite a decline in vehicle manufacturing. More than 80% of all new vehicle sales in Canada are commercial vehicles, which helps to expand the country's tires industry. Moreover, a rise in Final Mile activities has increased sales of medium and large vehicles, significantly expanding the Canadian tires industry. Additionally, as part of its goal to have a fully sustainable and net-zero economy by 2050, the Canadian government also unveiled its 2030 Emissions Reduction Plan in March 2022, which will further boost the sales of electric vehicles. Canada has stipulated that all new light-duty car and passenger truck sales be zero-emission by 2035. Many prominent players are increasing their production capacity as demand is growing at a considerable rate. Moreover, this results in increasing demand for Canada tire market in upcoming years.
Canada Tire Market Challenge
Delay in Supply Chain
Over the last years, vehicles sales began to slow down due to variety of reasons including Poor Downstream Visibility, Raw Material Shortages and Quality Control Issues, etc. On average, a vehicle consists of roughly 30,000 components, among which the tires are one of the major parts that are designed to bring supply chains together for consistent production. The procurement process may suffer as a result of disregarding any component in the manufacturing process, such as inventory shortages and prolonged delays. Also, it is essential to ensure that there aren't any errors made throughout the assembling process when producing automobiles. A lack of control and auditing can lead to quality issues, which can result in recalls, revenue loss, and material waste, resulting in the delay in deliveries to manufacturing companies. Additionally, during COVID pandemic, due to the shortage of parts, particularly microchip shortages, a lot of automotive manufacturers delayed their vehicle assembly, resulting in slower growth in tire market.
Canada Tire Market Trend
Advancement in Tire Technology
With rapid development across automobile industries, the demand for sustainable tire and smart tire increases drastically. Over the years, many manufacturing companies invested in their research and development of tire industry to keep up with the rising demand. For example, Michelin is planning to achieve the goal of a 100% sustainable tire by 2050, with their airless technology in tires. Currently, 20% of tires are discarded early due to blowouts and flats (12%) or abnormal wear and tear brought on by low tire pressure (8%). Michelin estimates that UPTIS airless technology could avoid up to 200 million tires from being prematurely discarded globally each year. Also, with development in composite material technology, Goodyear achieved 70% sustainable tire in 2022. This results in adoption of new technology tires and boosting Canada tire market in coming years.
Recent Development
Bridgestone Weather grip tire from Firestone is created by combining the company's Hydro-Grip tread technology with full-depth grooves, which aid in smooth cutting through water and resisting hydroplaning.
Another significant technological innovation in tire manufacturing is Bridgestone's run-flat tire technology. This technology permits driving at 50 mph in the event of air loss, owing to a damaged or perforated surface. The driver can travel over 50 miles with a puncture, giving them enough time to fixed.
Goodyear Weather ready tires perform well regardless of the weather on the roads. With the development of outboard tread ribs and center 3D Tredlock Technology Blades, Goodyear's Weather Reactive Technology ensures cornering and braking in slick conditions.
Due to the increase in demand in both the OEM and aftermarket segments, Bridgestone is projected to increase its manufacturing capacity by over 10% in 2023.
Market Opportunities
Rising commercial activities in many regions in Canada tend to boost the sales of commercial vehicles. In addition to rising sales factor, development of smart and sustainable tires also aids in further boosting the market in coming years. The expansion of rapid transport services provided the manufacturers with more opportunities to diversify their product offerings. Furthermore, the region could benefit from the global transition to electric vehicles, which would improve advanced tire industry popularity among Canada region. Because of the aforementioned factors, there are many opportunities for manufactures and suppliers to build distribution network across country to keep up with rising demand in upcoming years.
Market Segmentation
The Canada tire market is segmented by vehicle type, by demand category, by tire construction type, by tube type and by region. Based on vehicle type, the market is segmented into Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off Road Vehicles. On the basis of demand category, market is divided into OEM and Aftermarket. Further, based on tire construction type, market is divided into Radial and Bias. In terms of tube type, it is fragmented into Tube and Tubeless. The market analysis also studies the region wise segmentation to devise tire market, divided among West, East, North and South.
Company Insights
In 2022, Michelin has crossed a new barrier unveiling two new tires, one for cars and the other for buses, containing 45% and 58% sustainable materials, respectively.
The Michelin Unique Puncture-Proof Tire System (UPTIS) is a puncture-proof wheel/tire assembly with no compressed air mainly for cars and light vans. The UPTIS prototype is projected to be fitted in 50 DHL delivery vehicles in Singapore by end 2023. Also, In December 2022, Michelin launched its first SPRAYBIB flotation tire for self-propelled sprayers which helps in high productivity, good soil protection and optimized driver comfort.
In August 2022, Apollo tires announced the expansion of its new range of truck and bus radial tires.
In May 2022, Bridgestone launched R192E all-position radial tires for e-buses offering ultra-low rolling resistance and high load capacity.
In 2022, Goodyear Tire & Rubber Company launched the new fuel max 1AD premium super-regional single-axle drive tire for tough super-regional trucking jobs. In February 2022, The Goodyear Tire & Rubber Company introduced RangeMax™ RSD® EV, the company’s first electric vehicle ready tire, compatible with EV, gas- or diesel-powered vehicles.
Company Profiles
Michelin North America (Canada) Inc., Goodyear Canada Inc., Bridgestone Canada Inc. (BSCA), Hankook Tire Canada Corporation, Continental Tire Canada Inc., Pirelli Tire Inc., Kumho Tire Canada Inc., Yokohama Tire (Canada) Inc., Toyo Tire Canada Inc., Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd. are the key players developing advanced technologies to stay competitive in the market, thereby enhancing their product portfolio in the region to increase their customer outreach.
Report Scope:
In this report, Canada tire market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Canada Tire Market, By Vehicle Type:
o Passenger Cars
o Light Commercial Vehicles
o Medium & Heavy Commercial Vehicles
o Two-Wheelers
o Off Road Vehicles
• Canada Tire Market, By Demand Category:
o OEM
o Aftermarket
• Canada Tire Market, By Tire Construction Type:
o Radial
o Bias
• Canada Tire Market, By Tube Type:
o Tube
o Tubeless
• Canada Tire Market, By Region:
o Alberta
o Quebec
o Ontario
o British Columbia
o Saskatchewan
o Manitoba
o Rest of Canada
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Canada Tire Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Canada Tire Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges & Unmet Needs
6. Canada Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, Medium & Heavy Commercial Vehicles, Two-Wheelers, Off Road Vehicles (OTR))
6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Aftermarket)
6.2.3. By Tire Construction Type Market Share Analysis (Radial, Bias)
6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. Alberta Market Share Analysis
6.2.5.2. Quebec Market Share Analysis
6.2.5.3. Ontario Market Share Analysis
6.2.5.4. British Columbia Market Share Analysis
6.2.5.5. Saskatchewan Market Share Analysis
6.2.5.6. Manitoba Market Share Analysis
6.2.5.7. Rest of Canada Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. Canada Tire Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Tire Construction Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Canada Passenger Cars Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
7.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
7.3. Pricing Analysis
8. Canada Light Commercial Vehicles Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
8.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
8.3. Pricing Analysis
9. Canada Medium & Heavy Commercial Vehicles Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
9.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
9.3. Pricing Analysis
10. Canada Two-Wheelers Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
10.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
10.3. Pricing Analysis
11. Canada Off The Road Vehicles Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
11.2.2. By Tire Construction Type Market Share Analysis
11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
11.3. Pricing Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. SWOT Analysis
14.1. Strength
14.2. Weakness
14.3. Opportunities
14.4. Threats
15. Porter’s Five Forces Model
15.1. Competitive Rivalry
15.2. Bargaining Power of Buyers
15.3. Bargaining Power of Suppliers
15.4. Threat of New Entrants
15.5. Threat of Substitutes
16. Policy & Regulatory Landscape
17. Canada Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
18.1.1. Michelin North America (Canada) Inc.
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Products & Services
18.1.1.3. Recent Development
18.1.1.4. Key Management Personnel
18.1.2. Goodyear Canada Inc.
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Products & Services
18.1.2.3. Recent Development
18.1.2.4. Key Management Personnel
18.1.3. Bridgestone Canada Inc. (BSCA)
18.1.3.1. Company Details
18.1.3.2. Products & Services
18.1.3.3. Recent Development
18.1.3.4. Key Management Personnel
18.1.4. Hankook Tire Canada Corporation
18.1.4.1. Company Details
18.1.4.2. Products & Services
18.1.4.3. Recent Development
18.1.4.4. Key Management Personnel
18.1.5. Continental Tire Canada, Inc.
18.1.5.1. Company Details
18.1.5.2. Products & Services
18.1.5.3. Recent Development
18.1.5.4. Key Management Personnel
18.1.6. Pirelli Tire Inc.
18.1.6.1. Company Details
18.1.6.2. Products & Services
18.1.6.3. Recent Development
18.1.6.4. Key Management Personnel
18.1.7. Kumho Tire Canada Inc.
18.1.7.1. Company Details
18.1.7.2. Products & Services
18.1.7.3. Recent Development
18.1.7.4. Key Management Personnel
18.1.8. Yokohama Tire (Canada) Inc.
18.1.8.1. Company Details
18.1.8.2. Products & Services
18.1.8.3. Recent Development
18.1.8.4. Key Management Personnel
18.1.9. Toyo Tire Canada Inc.
18.1.9.1. Company Details
18.1.9.2. Products & Services
18.1.9.3. Recent Development
18.1.9.4. Key Management Personnel
18.1.10. Cooper Tire & Rubber Company Canada Ltd.
18.1.10.1. Company Details
18.1.10.2. Products & Services
18.1.10.3. Recent Development
18.1.10.4. Key Management Personnel
19. Strategic Recommendations
19.1. Key Focus Areas
19.2. Target Regions
19.3. Target Tire Construction Type
19.4. Target Vehicle Type
20. About Us & Disclaimer

 

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