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インドエアコン市場、製品タイプ別(スプリット、ウィンドウズ、VRF、チラー、その他はカセット、ダクト式スプリットなど)、エンドユーズ部門別(住宅、商業、工業)、地域別、競争、予測&機会、2017-2027年


India Air Conditioner Market, By Product Type (Splits, Windows, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.), By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2017-2027

2021年のインドエアコン市場規模は4億2841万米ドルで、予測期間である2023~2027年にはCAGR6.08%で成長し、2027年の市場規模は6億5496万米ドルに達すると予測されています。インドのエアコン市場は、同国の気温... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
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72 英語

 

サマリー

2021年のインドエアコン市場規模は4億2841万米ドルで、予測期間である2023~2027年にはCAGR6.08%で成長し、2027年の市場規模は6億5496万米ドルに達すると予測されています。インドのエアコン市場は、同国の気温上昇に伴い、このような成長を遂げると予測されています。また、国民の可処分所得の増加や贅沢なライフスタイルへの要求の高まりから、エアコンの需要が急増しています。また、産業用、商業用、家庭用の各分野で需要が急増していることも、市場の成長を後押ししています。GDPの上昇、一人当たりの所得の増加、手頃な価格帯が売上の急増を後押しし、今後5年間のインドエアコン市場の成長を支えています。さらに、eコマース分野の成長、複数のブランド製品の入手可能性、オンライン配送や分割払い・メンテナンス料金・サービスの実現可能性も、今後5年間のインドエアコン市場の成長をサポートします。インフラの急速な発展、生活水準の向上、熱中症や夏季の極端な気温上昇など気候面での悪影響の増加も、今後5年間のインドエアコン市場の成長を実質化する主な要因の1つとなっています。さらに、家電製品をより経済的にするための研究・技術進歩への投資の増加、エネルギー消費の減少も、2027年までの予測期間におけるインドエアコン市場の成長に影響を及ぼしています。
インドのエアコン市場は、製品タイプ、最終用途分野、地域分析、競争環境に基づいて区分されます。製品タイプ別に見ると、市場はスプリット、窓、VRF、チラー、そしてカセット、ダクト式スプリットなどのその他に二分されます。エンドユースセクターでは、市場は住宅用、商業用、産業用に細分化されています。また、地域別市場シェアでは、北インド地域、南インド地域、東インド地域、西インド地域に区別して分析されています。分割型エアコンには、シングルスプリット型とマルチスプリット型の2種類があります。家庭内に設置され、吹き出し口が目立たない美観重視のエアコンに対する需要が高まっていることから、今後5年間は分割型エアコンが最大の売上シェアを占め、市場を支配すると予想されます。また、スプリット型エアコンの電力効率の高さも、今後5年間のインドエアコン市場の成長とともに、セグメント成長の主な要因となっています。
Voltas Limited、Daikin Airconditioning India Pvt.Ltd., LG Electronics India Pvt.Ltd., Blue Star Limited, Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited, Panasonic India Private Limited, Samsung India Electronics Private Limited, Haier Appliances India Pvt.Ltd, Havells India Pvt.Ltd, Carrier Midea India Private Limitedなど、エアコン業界の主要市場プレーヤーがインドのエアコン市場の成長をけん引してきたと言えるでしょう。
本レポートで考慮した年数
過去数年:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022年
予測年:2023年~2027年
調査の目的
- 2017年から2021年までのインドエアコン市場規模を分析すること。
- 2022年から2027年までのインドエアコン市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- インドのエアコン市場を製品タイプ、エンドユーザー部門、地域分析、競合環境などに基づいて分類・予測する。
- インドエアコン市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドエアコン市場の促進要因と課題を特定する。
- インドエアコン市場における事業拡大、新製品投入、M&Aなどの競争展開の検証。
- インドエアコン市場で事業展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドのエアコン市場で市場参加者が採用する持続可能な主要戦略を特定する。
サンプルのダウンロードはこちら
TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。当初、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査アンケートを実施しました。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いてインドのエアコン市場の市場規模を算出した。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品や用途の履歴データの分析を通じて外部で検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 製造業者、供給業者、販売業者、その他の関係者
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- エアコンに関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用なものとなっています。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのエアコン市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのエアコン市場:製品タイプ別
o スプリット
o ウィンドウ
o VRF
o チラー
o その他:カセット、ダクト付きスプリットなど
- インドエアコン市場:エンドユーザー別
o 住宅用
o 商業用
o 工業用
- インドエアコン市場:地域別
o 北
o 西
o 南
o 東
競合他社の状況
企業プロフィール。インドのエアコン市場に存在する主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Air Conditioner Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decisions
5.3. Brand Satisfaction Level
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Air Conditioner Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Split, Window, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.)
6.2.2. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
6.2.3. By Region (North, West, South, East)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Region)
7. India Split Air Conditioner Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Tonnage Capacity (Less than 2TR, More than or equal to 2TR)
7.2.2. By Split ACType (Inverter and Non-Inverter)
7.2.3. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
7.3. Product Benchmarking
8. India Window Air Conditioner Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Tonnage Capacity (Less than 2TR, More than or equal to 2TR)
8.2.2. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
8.3. Product Benchmarking
9. India VRF Air Conditioner Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Tonnage Capacity (10HP-14HP, 14.1HP-20HP, Less than 10HP, More than 20HP)
9.2.2. By End Use Sector (Commercial, Residential, and Industrial)
9.3. Product Benchmarking
10. India Chillers Air Conditioner Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Chillers AC Type (Air Cooled Screw, Water Cooled Screw, Air Cooled Scroll, Water Cooled Scroll, Centrifugal, and Others include Absorption and Reciprocating)
10.2.2. By End Use Sector (Industrial, Commercial, and Residential)
10.3. Product Benchmarking
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges/Restraints
12. Market Trends and Developments
13. Import & Export Analysis
14. Supply Chain Analysis
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Voltas Limited
17.1.2. Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd.
17.1.3. LG Electronics India Pvt. Ltd.
17.1.4. Blue Star Limited
17.1.5. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited
17.1.6. Panasonic India Private Limited
17.1.7. Samsung India Electronics Private Limited
17.1.8. Haier Appliances India Pvt. Ltd
17.1.9. Havells India Pvt. Ltd
17.1.10. Carrier Midea India Private Limited
18. Strategic Recommendations
*The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022.

 

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Summary

India air conditioner market value in the year 2021 stood at USD4287.41 million, which is anticipated to grow at a CAGR of 6.08% during the forecast period, 2023-2027, to achieve a market value of USD6054.96 million by 2027. The India air conditioner market is anticipated to achieve this growth owing to the rising temperature in the country. The demand for air conditioners is spiking due to rising disposable income among the population and the surging demand for lavish lifestyles. A surge in demand for the appliance from the industrial sector, commercial sector, as well as residential sector is further aiding the market growth. Rising GDP, growing per capita income, along with affordability are driving the surge in sales and thus supporting the growth of the India air conditioner market in the upcoming five years. Additionally, the growing e-commerce sector, availability of multiple branded products, and feasibility of online delivery and installment & maintenance charges & services also support the growth of the India air conditioner market in the next five years. Rapidly growing infrastructure, higher standards of living, growing instances of climatic adversity like heat stroke, and extreme temperature hikes during the summer season are some of the major factors substantiating the growth of the India air conditioner market in the future five years. Furthermore, increasing investment in the research and technological advancement in the air conditioners to make the appliances more economical, decreasing energy consumption are also influencing the growth of the India air conditioners market in the forecast years through 2027.
The India air conditioner market is segmented on the basis of product type, end use sector, regional analysis, and competitional landscape. Based on product type, the market is bifurcated into splits, windows, VRF, chillers, and others like cassette, ductable splits, etc. By end use sector, the market is fragmented into residential, commercial, and industrial. The market is also analyzed on the basis of regional market shares differentiated into the North India region, South India region, East India region, and West India region. Split air conditioners are of two types; single split and multi split. Split air conditioners are anticipated to hold the largest revenue shares of the market and dominate the market segment in the upcoming five years due to growing demands for the aesthetically appealing air conditioners being installed inside the home but the vents being out of sight. Moreover, the higher power efficiency of the split air conditioners is also a major factor behind the segmental growth along with the growth of the India air conditioners market in the future five years.
Voltas Limited, Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd., LG Electronics India Pvt. Ltd., Blue Star Limited, Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited, Panasonic India Private Limited, Samsung India Electronics Private Limited, Haier Appliances India Pvt. Ltd, Havells India Pvt. Ltd, Carrier Midea India Private Limited, and others are among the major market players in the air conditioner industry that led the market growth of the India air conditioner market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the market size of India air conditioner market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of India air conditioner market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast India air conditioner market based on product type, end use sector, regional analysis, and competitional landscape.
• To identify dominant region or segment in the India air conditioner market.
• To identify drivers and challenges for India air conditioner market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India air conditioner market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India air conditioner market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India air conditioner market.
Click here to download the sample
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of India air conditioner market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these products and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Manufacturers, suppliers, distributors and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to air conditioners
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India Air Conditioner market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Air Conditioner Market, By Product Type:
o Split
o Window
o VRF
o Chillers
o Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.
• India Air Conditioner Market, By End User:
o Residential
o Commercial
o Industrial
• India Air Conditioner Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India air conditioner market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Air Conditioner Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decisions
5.3. Brand Satisfaction Level
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Air Conditioner Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Split, Window, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.)
6.2.2. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
6.2.3. By Region (North, West, South, East)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Region)
7. India Split Air Conditioner Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Tonnage Capacity (Less than 2TR, More than or equal to 2TR)
7.2.2. By Split ACType (Inverter and Non-Inverter)
7.2.3. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
7.3. Product Benchmarking
8. India Window Air Conditioner Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Tonnage Capacity (Less than 2TR, More than or equal to 2TR)
8.2.2. By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial)
8.3. Product Benchmarking
9. India VRF Air Conditioner Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Tonnage Capacity (10HP-14HP, 14.1HP-20HP, Less than 10HP, More than 20HP)
9.2.2. By End Use Sector (Commercial, Residential, and Industrial)
9.3. Product Benchmarking
10. India Chillers Air Conditioner Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Chillers AC Type (Air Cooled Screw, Water Cooled Screw, Air Cooled Scroll, Water Cooled Scroll, Centrifugal, and Others include Absorption and Reciprocating)
10.2.2. By End Use Sector (Industrial, Commercial, and Residential)
10.3. Product Benchmarking
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges/Restraints
12. Market Trends and Developments
13. Import & Export Analysis
14. Supply Chain Analysis
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Voltas Limited
17.1.2. Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd.
17.1.3. LG Electronics India Pvt. Ltd.
17.1.4. Blue Star Limited
17.1.5. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited
17.1.6. Panasonic India Private Limited
17.1.7. Samsung India Electronics Private Limited
17.1.8. Haier Appliances India Pvt. Ltd
17.1.9. Havells India Pvt. Ltd
17.1.10. Carrier Midea India Private Limited
18. Strategic Recommendations
*The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022.

 

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