世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場、タイプ別(床用クリーナー、洗剤リキッド、食器洗いジェル、トイレクリーナー、ガラス・多面用クリーナー、野菜・果物洗い、その他)、流通チャネル別(一般取引、オンライン、モダントレード)、地域別、競合・予測・機会、2017年度~2027年度


India Eco-Friendly Home Hygiene Products Market, By Type (Floor Cleaner, Detergent Liquid, Dishwash Gel, Toilet Cleaner, Glass & Multi-surface Cleaner, Vegetable & Fruit Wash, Others), By Distribution Channel (General Trade, Online, Modern Trade), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, FY2017-FY2027

インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場は、2021年に1,293万米ドルと評価され、予測期間である2022年から2027年にはCAGR 32.90%で成長し、2027年には7405万米ドルに達すると予想されています。インドの環境に優... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
115 英語

 

サマリー

インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場は、2021年に1,293万米ドルと評価され、予測期間である2022年から2027年にはCAGR 32.90%で成長し、2027年には7405万米ドルに達すると予想されています。インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の成長は、安全対策や家庭を清潔に保つことによる健康効果に関する国民の関心の高まりなどの要因を背景に、拡大すると予測されます。ライフスタイルの変化と革新的な製品で溢れる市場が、今後5年間のインドの環境に優しい家庭用衛生製品市場の成長を後押ししています。政府の取り組みや、環境に優しい家庭用衛生用品の製造・販売促進に対する有利な制度、政府・非政府組織による健康キャンペーンが、今後5年間のインドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の成長をさらに後押ししています。環境の悪化を最小限に抑え、環境に優しい方法とプロセスで生産されるという製品の環境に対する利点は、今後5年間のインドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の成長をさらに立証しています。さらに、有毒化学物質の存在や化学物質の悪臭によって、消費者は家庭用グリーンクリーニング製品にさらなる欲求を抱いており、製品イノベーションの増加、市場関係者が提供するリサイクル可能なパッケージなどが、2027年までの予測期間においてインドの環境に優しい家庭用衛生製品市場の成長を促進する主要因の一部となっています。
インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場は、タイプ、流通チャネル、地域分布、競争環境に基づいて区分されます。タイプ別に見ると、床用クリーナー、液体洗剤、食器用ジェル、トイレ用クリーナー、ガラス・多面用クリーナー、野菜・果物洗浄剤、その他に細分化されています。液体洗剤は、従来の洗剤よりも環境に優しい製品であるという需要の高まりから、今後5年間は市場で最大の売上シェアを占め、この分野を支配すると予想されます。有機洗浄剤への要求の高まりと洗浄剤の環境に優しい劣化は、さらにこのサブセグメントの成長とインドの環境に優しい家庭用衛生製品市場の成長を予測年数で立証しています。
GlobalBees Brands Pvt.(The Better Home)、Aditya Renewtech LLP(GreenWorx)、Rutu Biosys Private Limited(Biodoc)、Be Better Personal Care Private Limited(Born Good)、GreenPledge Products Pvt.Ltd. (GreenPledge Pvt.(PureCult), Pon Pure Chemical India Private Limited (Vooki), Seventh Generation, Inc., Harvestwild Organic Solutions Private Limited (BubbleNut Wash), Herbal Strategi Homecare Pvt.Ltd, Organica Biotech Pvt.Ltd., Triveni Engineering & Industries Ltd., Inc.(SuperGuard)など、インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の成長をリードするインドプラットフォームの主要な市場プレイヤーです。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022年
予測年:2023年~2027年
調査の目的
- インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の2017年から2021年までの市場規模を分析・推計すること。
- インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場の2022年から2027年までの市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場をタイプ、流通経路、地域分布、競争環境に基づいて分類・予測する。
- インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場の促進要因と課題を特定する。
- インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争力のある展開を検討する。
- インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場で事業展開している主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定する。
TechSci Research社は、この調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いて、インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場の市場規模を算出しました。TechSci Research社は、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データの分析を通じて外部で検証しました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 製造業者、供給業者、販売業者、その他の関係者
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 環境に優しい家庭用衛生製品に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にするものである。

レポートの範囲
本レポートでは、インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドの環境に優しい家庭用衛生用品市場:タイプ別
o 床用クリーナー
o 洗剤液体
o 食器洗い用ジェル
o トイレクリーナー
o ガラス・多面体クリーナー
o ベジタブル&フルーツウォッシュ
o その他
- インドの環境にやさしい家庭用衛生用品市場:流通チャネル別
o 一般消費者向け
o オンライン
o モダントレード
- インドの環境にやさしい家庭用衛生用品市場:地域別
o 北
o 南部
o 西
o 東
競合他社の状況
企業プロフィール。インドの環境に優しい家庭用衛生製品市場に存在する主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業特有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Eco-friendly Home Hygiene Products Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Sources of Information
6. Consumer Behavior
7. India Eco-friendly Home Hygiene Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (Floor Cleaner, Detergent Liquid, Dishwash Gel, Toilet Cleaner, Glass & Multi-surface Cleaner, Vegetable & Fruit Wash, Others)
7.2.2. By Distribution Channel (General Trade, Online, Modern Trade)
7.2.3. By Region
7.2.4. By Company (2021)
7.2.4.1. Competitor Analysis, By Online Distribution Channel (Top 5 Players)
7.3. Market Map (Type, Region)
8. India Detergent Liquid Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.2.2. By Region
8.3. Pricing Analysis
9. India Floor Cleaner Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.2.2. By Region
9.3. Pricing Analysis
10. India Dishwash Liquid Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.2.2. By Region
10.3. Pricing Analysis
11. India Toilet Cleaner Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Distribution Channel
11.2.2. By Region
11.3. Pricing Analysis
12. India Glass & Multi-Surface Cleaner Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Distribution Channel
12.2.2. By Region
12.3. Pricing Analysis
13. India Vegetable & Fruit Wash Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Distribution Channel
13.2.2. By Region
13.3. Pricing Analysis
14. Top 5 Bestselling SKUs in Modern Trade, General Trade, Institutional Sales, Online Marketplaces
15. List of SKUs by Top 10 Players
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends and Developments
18. Policy & Regulatory Landscape
19. India Economic Profile
20. Competitive Landscape
20.1. GlobalBees Brands Pvt. Ltd. (The Better Home)
20.2. Aditya Renewtech LLP (GreenWorx)
20.3. Rutu Biosys Private Limited (Biodoc)
20.4. Be Better Personal Care Private Limited (Born Good)
20.5. GreenPledge Products Pvt. Ltd. (PureCult)
20.6. Pon Pure Chemical India Private Limited (Vooki)
20.7. Seventh Generation, Inc.
20.8. Harvestwild Organic Solutions Private Limited (BubbleNut Wash)
20.9. Herbal Strategi Homecare Pvt. Ltd
20.10. Organica Biotech Pvt. Ltd.
20.11. Triveni Engineering & Industries Ltd. (SuperGuard)
21. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India eco-friendly home hygiene products market was valued at USD12.93 million in the year 2021 and is anticipated to grow with CAGR 32.90% in the forecast years, 2022-2027, to reach USD74.05 million by 2027. The India eco-friendly home hygiene products market growth is anticipated to grow on the backbones of factors like increasing concerns among the population regarding safety measures and health benefits of keeping homes clean. Changing lifestyles and markets flooding with innovative products is driving the growth of the India eco-friendly home hygiene products market in the upcoming five years. Government initiatives and favorable schemes toward manufacturing and promotions of eco-friendly home hygiene products and health campaigns run by governmental and non-governmental organizations further support the growth of the India eco-friendly home hygiene products market in the next five years. The advantage of the product toward the environment as causing minimum environment degradation, being produced in environment-friendly methods and processes, is further substantiating the growth of the India eco-friendly home hygiene products market in the future five years. Furthermore, the presence of toxic chemicals, as well as the bad odor in chemicals, which has left consumers desiring more from household green cleaning products, increased product innovation, and recyclable packaging offered by market players, are some of the major factors driving the growth of the India eco-friendly home hygiene products market in the forecast years, until 2027.
The India eco-friendly home hygiene products market is segmented based on type, distribution channel, regional distribution, and competitive landscape. Based on type, the market is further fragmented into floor cleaner, detergent liquid, dishwash gel, toilet cleaner, glass & multi-surface cleaner, vegetable & fruit wash, others. Detergent liquid is anticipated to hold the largest revenue shares of the market and dominate the market segment in the upcoming five years on account of increasing demand for the product being more environment friendly over traditional detergents in the market. Surging requirement for organic cleaning products and environment-friendly degradation of the cleaning products further substantiate the growth of the sub-segment and the growth of the India eco-friendly home hygiene products market in the forecast years.
GlobalBees Brands Pvt. Ltd. (The Better Home), Aditya Renewtech LLP (GreenWorx), Rutu Biosys Private Limited (Biodoc), Be Better Personal Care Private Limited (Born Good), GreenPledge Products Pvt. Ltd. (PureCult), Pon Pure Chemical India Private Limited (Vooki), Seventh Generation, Inc., Harvestwild Organic Solutions Private Limited (BubbleNut Wash), Herbal Strategi Homecare Pvt. Ltd, Organica Biotech Pvt. Ltd., Triveni Engineering & Industries Ltd. (SuperGuard), etc., are among the major market players in the India platform that lead the market growth of the India eco-friendly home hygiene products market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze and estimate the market size of India eco-friendly home hygiene products market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of India eco-friendly home hygiene products market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast India eco-friendly home hygiene products market based on type, distribution channel, regional distribution, and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the India eco-friendly home hygiene products market.
• To identify drivers and challenges for India eco-friendly home hygiene products market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India eco-friendly home hygiene products market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India eco-friendly home hygiene products market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India eco-friendly home hygiene products market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of India eco-friendly home hygiene products market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Manufacturers, suppliers, distributors and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to eco-friendly home hygiene products
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.

Report Scope:
In this report, India eco-friendly home hygiene products market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Eco-friendly home hygiene products Market, By Type:
o Floor Cleaner
o Detergent Liquid
o Dishwash Gel
o Toilet Cleaner
o Glass & Multi-surface Cleaner
o Vegetable & Fruit Wash
o Others
• India Eco-friendly home hygiene products Market, By Distribution Channel:
o General Trade
o Online
o Modern Trade
• India Eco-friendly home hygiene products Market, By Region:
o North
o South
o West
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India eco-friendly home hygiene products market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Eco-friendly Home Hygiene Products Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Sources of Information
6. Consumer Behavior
7. India Eco-friendly Home Hygiene Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (Floor Cleaner, Detergent Liquid, Dishwash Gel, Toilet Cleaner, Glass & Multi-surface Cleaner, Vegetable & Fruit Wash, Others)
7.2.2. By Distribution Channel (General Trade, Online, Modern Trade)
7.2.3. By Region
7.2.4. By Company (2021)
7.2.4.1. Competitor Analysis, By Online Distribution Channel (Top 5 Players)
7.3. Market Map (Type, Region)
8. India Detergent Liquid Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.2.2. By Region
8.3. Pricing Analysis
9. India Floor Cleaner Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.2.2. By Region
9.3. Pricing Analysis
10. India Dishwash Liquid Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.2.2. By Region
10.3. Pricing Analysis
11. India Toilet Cleaner Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Distribution Channel
11.2.2. By Region
11.3. Pricing Analysis
12. India Glass & Multi-Surface Cleaner Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Distribution Channel
12.2.2. By Region
12.3. Pricing Analysis
13. India Vegetable & Fruit Wash Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Distribution Channel
13.2.2. By Region
13.3. Pricing Analysis
14. Top 5 Bestselling SKUs in Modern Trade, General Trade, Institutional Sales, Online Marketplaces
15. List of SKUs by Top 10 Players
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends and Developments
18. Policy & Regulatory Landscape
19. India Economic Profile
20. Competitive Landscape
20.1. GlobalBees Brands Pvt. Ltd. (The Better Home)
20.2. Aditya Renewtech LLP (GreenWorx)
20.3. Rutu Biosys Private Limited (Biodoc)
20.4. Be Better Personal Care Private Limited (Born Good)
20.5. GreenPledge Products Pvt. Ltd. (PureCult)
20.6. Pon Pure Chemical India Private Limited (Vooki)
20.7. Seventh Generation, Inc.
20.8. Harvestwild Organic Solutions Private Limited (BubbleNut Wash)
20.9. Herbal Strategi Homecare Pvt. Ltd
20.10. Organica Biotech Pvt. Ltd.
20.11. Triveni Engineering & Industries Ltd. (SuperGuard)
21. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research社の通信回線分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(home)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る