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サウジアラビアの乗用車市場、車種別(ハッチバック、セダン、MPV、ピックアップ、SUV)、燃料別(ガソリン、ディーゼル、その他)、トランスミッション別(マニュアルトランスミッション、オートマチックトランスミッション)、競争予測と機会、2026年


Saudi Arabia Passenger Car Market, By Vehicle Type (Hatchback, Sedan, MPV, Pickup & SUV), By Fuel Type (Petrol, Diesel & Others), By Transmission Type (Manual Transmission & Automatic Transmission), Competition Forecast & Opportunities, 2026

サウジアラビアの乗用車市場は、2020年には113.3億米ドルとなり、予測期間中は金額ベースで6.25%のCAGRで成長すると予測されています。さらに、2026年には176億4,000万米ドルに達すると予想されています。サウジ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年10月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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145 英語

 

サマリー

サウジアラビアの乗用車市場は、2020年には113.3億米ドルとなり、予測期間中は金額ベースで6.25%のCAGRで成長すると予測されています。さらに、2026年には176億4,000万米ドルに達すると予想されています。サウジアラビアの乗用車市場は、道路インフラの拡大と、同地域の人々の一人当たりの支出の増加によって牽引されています。2017年には、サウジアラビア王国で女性の運転禁止が解除され、それ以降、女性ドライバーが増加しています。したがって、このセグメントからの需要が増加すると予想され、予測期間においても市場を推進する可能性があります。
サウジアラビアの乗用車市場は、車両タイプ、燃料タイプ、トランスミッションタイプ、企業に基づいて分類されています。車両タイプ別では、ハッチバック、セダン、ピックアップカー、多目的車(MPV)、スポーツユーティリティービークル(SUV)に分類されています。車両タイプ別では、過去の期間ではセダン車セグメントが最大のシェアを占めており、予測期間でも支配的なセグメントであることが予想されます。伝統的なライフスタイルから近代的なライフスタイルへと消費者の嗜好が変化し、可処分所得の増加を背景に技術的に優れた個人用車両を好むようになったことが、サウジアラビアにおけるセダン車の成長を促進する主な要因となっています。燃料タイプ別では、ガソリンの入手可能性の高さと価格の低さから、主にガソリン車の乗用車が市場に貢献しており、この傾向は予測期間中も継続すると思われます。セダンでは、エンジン容量が2000ccまでの車が大半を占めると予想されますが、より高いエンジン容量の車への需要が高まっているため、エンジン容量が2000cc以下の車は伸び悩むと予想されます。サウジアラビアの乗用車市場では、オートマチックトランスミッション搭載車が大半のシェアを占めていますが、これは同地域の厳しい交通ルールの中で、運転のしやすさが理由です。
さらに、技術の進歩がサウジアラビアの乗用車需要を押し上げています。技術の進歩に伴い、自動車メーカーは、電気自動車やハイブリッド技術など、消費者が利用できる機能や仕様を充実させています。電気自動車やハイブリッド車は、消費者や環境要因に関する未来的な事柄を念頭に置いて開発されています。Tesla Inc.やHyundai Motor Companyなどの乗用車メーカーは、電気エンジンに投資して、Konaのような未来に対応した乗用車を顧客のために電動化しています。また、お客様は、より良い機能と少ないメンテナンスコストのために、内燃エンジン(ICE)よりも徐々に電気エンジンを好むようになっています。このようなエネルギー効率の高い車の動向は、乗用車の需要を押し上げ、サウジアラビアの乗用車市場の成長を促進すると予想されます。
サウジアラビアの乗用車市場には、トヨタ自動車株式会社、日産自動車株式会社、現代自動車株式会社、起亜株式会社などの大手企業が参入しています。これらの企業以外にも、他の乗用車メーカーは、この地域でのマーケティング活動を強化し、製品ポートフォリオを充実させて、顧客へのアプローチを強化しています。また、サウジアラビアの乗用車市場の主要企業は、この地域の乗用車市場でより大きなシェアを獲得するために、ディーラーや販売代理店のネットワークを拡大することに注力しています。
本レポートで考慮した年数
過去の期間:2016年~2019年
基準年:2020年
推定期間: 2021年
予測期間: 2022-2026
本調査の目的
- 2016年から2020年までのサウジアラビアの乗用車市場規模の歴史的成長を分析すること。
- 2021年から2026年までのサウジアラビアの乗用車市場規模と2026年までの成長率を推定・予測すること。
- サウジアラビアの乗用車市場を、車両タイプ、燃料タイプ、トランスミッションタイプ、企業に基づいて分類し、予測すること。
- サウジアラビアの乗用車市場における主要な地域やセグメントを特定すること。
- サウジアラビアの乗用車市場における推進要因と課題を明らかにすること。
- サウジアラビアの乗用車市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競合他社の動向を調査すること。
- サウジアラビアの乗用車市場の価格分析を行うこと。
- サウジアラビアの乗用車市場で事業を展開している主要企業のプロファイルを特定・分析すること。
- サウジアラビアの乗用車市場において、市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を明らかにすること。

TechSci Researchは本調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchはサウジアラビア地域の乗用車ディーラーと販売業者のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても尋ねた。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったベンダーやサービスプロバイダーを含めることができました。TechSci Researchは、国内のすべての乗用車販売業者およびディーラーの製品提供、アプリケーション、流通チャネルおよび地域的存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、サウジアラビアの乗用車市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。

主な対象となるオーディエンス
- 国内で活動する世界の乗用車メーカー
- 乗用車のディーラーや販売業者
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 乗用車に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど

本調査は、メーカー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用に役立つものです。
レポートの範囲
- 本レポートでは、サウジアラビアの乗用車市場を以下のカテゴリーに分類しています。また、業界動向についても以下に詳述しています。
- サウジアラビアの乗用車市場:車両タイプ別
o ハッチバック
o セダン
o 多目的車 (MPV)
o スポーツ・ユーティリティー・ビークル(SUV)
o ピックアップカー
- サウジアラビアの乗用車市場、燃料タイプ別
o ガソリン/ペトロール
o ディーゼル
o 代替燃料
- サウジアラビアの乗用車市場:トランスミッションタイプ別
o マニュアルトランスミッション
o オートマチックトランスミッション

企業プロファイルサウジアラビアの乗用車市場に参入している主要企業の詳細な分析を行っています。
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートには以下のカスタマイズオプションが用意されています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。
利益率の分析
- 直接販売チャネルと間接販売チャネルの場合の利益率分析。

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目次

1.製品概要2.リサーチ・メソドロジー3.エグゼクティブサマリー4.お客様の声4.1.購入意思決定に影響を与える要因4.2.購入に影響を与える要因4.3.ブランド想起の助けになるもの4.4.非協力的なブランド想起4.5.ブランド満足度5.サウジアラビアの乗用車市場の展望5.1.市場規模と予測5.1.1.金額・数量ベース5.2.5.2.市場シェアと予測5.2.1.車両タイプ別(ハッチバック、セダン、MPV、ピックアップ、SUV)5.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)5.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT) 5.2.4.車両カテゴリー別(2020年)5.2.5.会社別5.3.製品マーケットマップ(燃料タイプ別)5.4.製品別市場マップ(トランスミッションタイプ別)5.5.サウジアラビアにおける中国製乗用車の製品ベンチマーキング6.サウジアラビアのセダン車市場の展望6.1.市場規模・予測6.1.1.金額・数量ベース6.2.市場シェアと予測6.2.1.エンジン容量別(<1600cc, 1600-2000cc, 2001-2400cc, >2400cc)6.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)6.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT)6.2.4.車両カテゴリー別(2020年)6.2.5.推進力別(2020年)6.3.製品マーケットマップ(エンジン容量別)6.4.製品市場マップ(トランスミッションタイプ別)6.5.製品市場マップ(燃料タイプ別)7.サウジアラビアのSUV車市場の展望7.1.市場規模・予測7.1.1.金額・数量ベース7.2.市場シェアと予測7.2.1.エンジン容量別(<1800cc, 1801-2400cc, >2400cc)7.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)7.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT)7.2.4.車両カテゴリー別(2020年)7.2.5.推進力別(2020年)7.3.製品市場マップ(エンジン容量別)7.4.製品市場マップ(トランスミッションタイプ別)7.5.製品市場マップ(燃料タイプ別)8.サウジアラビアのPickup Car市場の展望8.1.市場規模・予測8.1.1.金額・数量ベース8.2.市場シェアと予測8.2.1.エンジン容量別(1600-2400cc, >2400cc) 8.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)8.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT) 8.3.製品市場マップ(エンジン容量別) 8.4.製品市場マップ(トランスミッションタイプ別)8.5.製品市場マップ(燃料タイプ別)9.サウジアラビアのMPV市場展望9.1.市場規模・予測9.1.1.金額・数量ベース9.2.市場シェア・予測9.2.1.エンジン容量別(1400~1800cc、1800cc超)9.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)9.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT) 9.3.製品市場マップ(エンジン容量別) 9.4.製品市場マップ(トランスミッションタイプ別)9.5.製品市場マップ(燃料タイプ別)10.サウジアラビアのハッチバック車市場の展望10.1.市場規模・予測10.1.1.金額・数量ベース10.2.市場シェアと予測10.2.1.エンジン容量別(1200-1600cc,<1200cc and >1600cc)10.2.2.燃料種類別(ガソリン、ディーゼル、その他)10.2.3.トランスミッションタイプ別(MT、AT)10.2.4.推進力別(2020年)10.3.製品市場マップ(エンジン容量別)10.4.製品市場マップ(トランスミッションタイプ別)10.5.製品市場マップ(燃料タイプ別)10.5.中国のサウジアラビアにおける乗用車市場規模の見通し11.1.市場規模・予測11.1.1.金額・数量ベース11.2.サウジアラビアの中国製乗用車市場シェア、車両タイプ別(2020年)11.3.サウジアラビアの乗用車市場における中国の乗用車ブランドのシェア(2020年)11.4.サウジアラビアにおける中国製乗用車全体の販売台数に占める中国製乗用車ブランドのシェア(2020年)11.5.中国のトップ5ブランドのサウジアラビア乗用車市場におけるシェア(2020年)11.5.1.長安の乗用車ブランドのサウジアラビアにおける車種別市場シェア(2020年)11.5.2.MGの乗用車ブランドのサウジアラビアにおける車種別市場シェア(2020年)11.5.3.Geely(吉利)乗用車ブランドのサウジアラビアにおける車種別市場シェア(2020年)11.5.4.Chery乗用車ブランドのサウジアラビアにおける車種別市場シェア(2020年)11.5.5.GAC Motorの乗用車ブランドのサウジアラビアにおける車種別市場シェア(2020年)12.輸入・輸出分析13.サプライチェーン分析14.COVID-19の影響15.市場力学15.1.ドライバー15.2.課題16.政策と規制の状況17.市場の動向と開発18.サウジアラビアの経済概要19.競合他社の状況19.1.トヨタ自動車株式会社19.2.ヒュンダイ・モーター・カンパニー19.3.マツダ・サウジアラビア19.4.日産自動車株式会社19.5.Ltd.19.5.ゼネラルモーターズ株式会社19.6.フォード・ミドルイースト19.7.起亜自動車株式会社19.8.いすゞモーターズサウジアラビアCo.Ltd.19.9.フォルクスワーゲンAG19.10.ルノー・ミドルイースト20.戦略的提言21.会社概要・免責事項

 

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Summary

Saudi Arabia passenger car market was valued at USD11.33 billion in 2020 and it is estimated to grow with a CAGR of 6.25% in terms of value during the forecast period. Moreover, the market is anticipated to reach USD17.64 billion by 2026. The Saudi Arabia passenger car market is driven by expanding road infrastructure and increasing per capita spending of the people in the region. In 2017, the ban on women driving was uplifted in the Kingdom of Saudi Arabia and since then there is an increase in women drivers, hence the demand is expected to increase from this segment and is susceptible to propel the market in the forecast period as well.
The Saudi Arabia passenger car market is divided based on vehicle type, fuel type, transmission type and company. Based on vehicle type, the market can be classified into hatchback, sedan, pickup cars, multi-purpose vehicles (MPV) and sports utility vehicles (SUV). In terms of vehicle type, the sedan car segment accounts for the largest share in the historical period and is projected to remain the dominant segment in the forecast period. Shifting consumers’ preferences towards modernized lifestyle from the traditional one and their preferences in the usage of technologically advanced personal vehicles backed by the increase in disposable income are the major factors propelling the growth of the sedan cars in Saudi Arabia. Based on fuel type, the market is majorly contributed by gasoline driven passenger cars due to comparatively high availability and low prices of gasoline and this trend is susceptible to withstand in the forecast period as well. In the sedan segment, cars with engine capacity up to 2000cc are expected to hold majority shares, but due to the increasing demand for cars with higher engine capacities, cars with engine capacity below 2000cc are anticipated to register a slothful growth. Cars with automatic transmission account for the majority share in the Saudi Arabia passenger car market on account of ease of driving with stringent traffic rules across the region.
Furthermore, advancements in technology are driving the demand for passenger cars in the country. With changing technology advancements, automotive manufacturers are making better features and specifications available for the consumers such as electric and hybrid technology. Electric and hybrid cars are being developed, keeping futuristic things in mind concerning consumer and environmental factors. Passenger car manufacturers, such as Tesla Inc. and Hyundai Motor Company, are investing in electric engines to make future-ready passenger cars like Kona electric for the customers. Customers are also preferring electric engines gradually over the Internal Combustion Engine (ICE), due to better functioning and less maintenance cost. The trend of these energy-efficient cars is expected to boost the demand for passenger cars, driving the growth of the passenger car market in Saudi Arabia.
Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Company, Ltd., Hyundai Motor Company, Kia Corporation, etc., are among some of the leading players operating in the Saudi Arabia passenger car market. Apart from these companies, other passenger car manufacturers are also increasing their marketing activities and enriching their product portfolio in the region to increase their customer outreach. Major companies in the Saudi Arabia passenger car market industry are also focusing on increasing their dealer and distributor network to grab a larger share in the region’s passenger car market.
Years considered for this report:
Historical Period: 2016-2019
Base Year: 2020
Estimated Year: 2021
Forecast Period: 2022-2026
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of the Saudi Arabia passenger car market from 2016 to 2020.
• To estimate and forecast the market size of the Saudi Arabia passenger car market from 2021 to 2026 and growth rate until 2026.
• To classify and forecast Saudi Arabia passenger car market-based vehicle type, fuel type, transmission type and company.
• To identify dominant region or segment in the Saudi Arabia passenger car market.
• To identify drivers and challenges for the Saudi Arabia passenger car market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers and acquisitions, etc., in the Saudi Arabia passenger car market.
• To conduct pricing analysis for the Saudi Arabia passenger car market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in the Saudi Arabia passenger car market.
• To identify key sustainable strategies adopted by the market players in the Saudi Arabia passenger car market.

TechSci Research performed primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of passenger car dealers and distributors in Saudi Arabia region. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include vendors and service providers that could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed product offerings, application, distribution channel and regional presence of all the passenger car distributors and dealers across the country.
TechSci Research calculated the market size of the Saudi Arabia passenger car market using a bottom-up approach, where data for various end-user segments were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.

Key Target Audience:
• Global passenger car manufacturers operating in the country
• Dealers and distributors of passenger cars
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to passenger cars

The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
• In this report, the Saudi Arabia Passenger Car market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Passenger Car Market, By Vehicle Type:
o Hatchback
o Sedan
o Multi-Purpose Vehicle (MPV)
o Sports Utility Vehicle (SUV)
o Pick-Up Cars
• Saudi Arabia Passenger Car Market, By Fuel Type:
o Gasoline / Petrol
o Diesel
o Alternate Fuels
• Saudi Arabia Passenger Car Market, By Transmission Type:
o Manual Transmission
o Automatic Transmission

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Saudi Arabia passenger car market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
Profit Margin Analysis
• Profit margin analysis in case of direct and indirect sales channel.



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Table of Contents

1. Product Overview 2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Voice of Customer 4.1. Factors Influencing Purchase Decision 4.2. Influencer of Purchase 4.3. Aided Brand Recall 4.4. Unaided Brand Recall 4.5. Brand Satisfaction Level 5. Saudi Arabia Passenger Car Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Vehicle Type (Hatchback, Sedan, MPV, Pickup and SUV) 5.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 5.2.3. By Transmission Type (MT and AT) 5.2.4. By Vehicle Category (2020) 5.2.5. By Company 5.3. Product Market Map (By Fuel Type) 5.4. Product Market Map (By Transmission Type) 5.5. Product Benchmarking of Chinese Passenger Cars in Saudi Arabia 6. Saudi Arabia Sedan Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Engine Capacity (<1600cc, 1600-2000cc, 2001-2400cc, >2400cc) 6.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 6.2.3. By Transmission Type (MT, AT) 6.2.4. By Vehicle Category (2020) 6.2.5. By Propulsion (2020) 6.3. Product Market Map (By Engine Capacity) 6.4. Product Market Map (By Transmission Type) 6.5. Product Market Map (By Fuel Type) 7. Saudi Arabia SUV Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Engine Capacity (<1800cc, 1801-2400cc, >2400cc) 7.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 7.2.3. By Transmission Type (MT, AT) 7.2.4. By Vehicle Category (2020) 7.2.5. By Propulsion (2020) 7.3. Product Market Map (By Engine Capacity) 7.4. Product Market Map (By Transmission Type) 7.5. Product Market Map (By Fuel Type) 8. Saudi Arabia Pickup Car Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Engine Capacity (1600-2400cc, >2400cc) 8.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 8.2.3. By Transmission Type (MT, AT) 8.3. Product Market Map (By Engine Capacity) 8.4. Product Market Map (By Transmission Type) 8.5. Product Market Map (By Fuel Type) 9. Saudi Arabia MPV Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Engine Capacity (1400-1800cc and >1800cc) 9.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 9.2.3. By Transmission Type (MT, AT) 9.3. Product Market Map (By Engine Capacity) 9.4. Product Market Map (By Transmission Type) 9.5. Product Market Map (By Fuel Type) 10. Saudi Arabia Hatchback Vehicle Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Engine Capacity (1200-1600cc, <1200cc and >1600cc) 10.2.2. By Fuel Type (Petrol, Diesel and Others) 10.2.3. By Transmission Type (MT, AT) 10.2.4. By Propulsion (2020) 10.3. Product Market Map (By Engine Capacity) 10.4. Product Market Map (By Transmission Type) 10.5. Product Market Map (By Fuel Type) 11. Chinese Passenger Car Market Size in Saudi Arabia Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value & Volume 11.2. Saudi Arabia Chinese Passenger Car Market Share, By Vehicle Type, (2020) 11.3. Chinese Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia Passenger Car Market (2020) 11.4. Chinese Passenger Car Brand Share In Overall Chinese Passenger Car Sales in Saudi Arabia (2020) 11.5. Top Five Chinese Passenger Car Brand Share in Saudi Arabia Passenger Car Market (2020) 11.5.1. Changan Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia, By Vehicle Type (2020) 11.5.2. MG Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia, By Vehicle Type (2020) 11.5.3. Geely Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia, By Vehicle Type (2020) 11.5.4. Chery Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia, By Vehicle Type (2020) 11.5.5. GAC Motor Passenger Car Brand Market Share in Saudi Arabia, By Vehicle Type (2020) 12. Import-Export Analysis 13. Supply Chain Analysis 14. Impact of COVID-19 15. Market Dynamics 15.1. Drivers 15.2. Challenges 16. Policy and Regulatory Landscape 17. Market Trends and Developments 18. Saudi Arabia Economic profile 19. Competitive Landscape 19.1. Toyota Motors Corporation 19.2. Hyundai Motor Company 19.3. Mazda Saudi Arabia 19.4. Nissan Motor Co. Ltd 19.5. General Motors Co. 19.6. Ford Middle East 19.7. Kia Motors Corp 19.8. Isuzu Motors Saudi Arabia Co. Ltd. 19.9. Volkswagen AG 19.10. Renault Middle East 20. Strategic Recommendations 21. About Us & Disclaimer

 

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