ブラジルのタイヤ市場、需要区分別(OEM、交換)、車両タイプ別(乗用車、LCV、M&HCV、二輪車、OTR)、構造タイプ別(ラジアル、バイアス)、販売チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、競争予測と機会、2026年
Brazil Tire Market, By Demand Category (OEM, Replacement), By Vehicle Type (Passenger Car, LCV, M&HCV, Two-Wheeler, OTR), By Construction Type (Radial and Bias), By Sales Channel (Offline and Online), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2026
ブラジルのタイヤ市場は、2020年の59.2億米ドルから2026年には86.3億米ドルに成長し、今後5年間の年平均成長率は6.29%になると予想されています。この市場の成長は、自動車保有台数の増加により、ブラジルのアフ... もっと見る
サマリー ブラジルのタイヤ市場は、2020年の59.2億米ドルから2026年には86.3億米ドルに成長し、今後5年間の年平均成長率は6.29%になると予想されています。この市場の成長は、自動車保有台数の増加により、ブラジルのアフターマーケットにおけるタイヤ需要が増加していることに起因しています。また、一人当たりの所得が増加したことで、ブラジル国民の購買力が高まり、生活水準が向上しています。その結果、自動車販売台数が増加し、車両規模が拡大しているため、ブラジルのタイヤの交換需要が増加しています。また、ブラジルでは二輪車の需要が高まっているため、二輪車の生産台数、特に二輪車の生産台数が増加しており、二輪車用タイヤの需要も増加しています。通勤に個人的な移動手段を選ぶ人が増えていることから、今後数年間は二輪車の販売が伸び続け、それが今後5年間のブラジルにおける二輪車用タイヤのOEM需要を牽引することになるでしょう。しかし、COVID-19の発生を受けてロックダウンが課せられ、2020年には経済が不安定になったため、同国の自動車販売台数は大幅に減少しました。しかし、COVID-19のロックダウンによる長く大きな悪影響を受けた後、ブラジルでは再びタイヤ市場が一定のペースで拡大しています。前月までは生産と販売が大きく落ち込んでいましたが、現在は自動車の生産が再開され、販売もペースアップしているため、OEMセグメントでのタイヤ需要が見込まれています。
ブラジルのタイヤ市場は、需要カテゴリー別、車種別、構造別、販売チャネル別、地域別に分類されます。需要カテゴリー別では、交換用タイヤがブラジルのタイヤ市場全体の4/5以上のシェアを占めています。自動車の保有台数が増加していることから、近い将来もこの傾向は続くと予想されます。車種別では、乗用車用タイヤがブラジルタイヤ市場の半分以上を占めており、次いでLCV、M&HCV、二輪車、OTRとなっています。予測期間においても、乗用車用タイヤの需要は他のどの車種よりも高いと予想されますが、二輪車用タイヤの需要は他の車種に比べて高いCAGRで増加すると考えられます。ブラジルのタイヤ市場では、構造タイプ別に見ると、ラジアルタイヤがバイアスタイヤを上回り、全体の約3/4のシェアを占めています。これは主に乗用車の消費量が多いためで、乗用車の保有台数が増えていることから、将来的にもラジアルタイヤが市場を支配すると予想されます。
ブラジルのタイヤ市場に参入している主要プレーヤーは、Pirelli Pneus SA、Michelin Pneus、Bridgestone Americas Tire Operations, LLC、The Goodyear Tire & Rubber Company、Continental AG、Rinaldi Tires、Maggion Industrias de Pneus e Maquinas Ltda.、Maxxis International、Kenda Rubber Industrial Company, LTD.、Technic Tiresなどです。主要プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、先進的な技術を開発し、新製品を発表しています。その他の競争戦略としては、M&Aや新製品の開発などがあります。市場で活動するプレイヤーは、研究開発能力を向上させると同時に、業務効率を高めてプラス成長を目指しています。
本レポートで考慮した年数
過去の期間:2016年~2019年
ベースイヤー: 2020
推定期間: 2021年
予測期間: 2022年~2026年
本調査の目的
- 2016年から2020年までのブラジルのタイヤ市場の市場規模の歴史的成長を分析すること。
- 2021年から2026年までのブラジルのタイヤ市場の市場規模と2026年までの成長率を推定・予測すること。
- ブラジルのタイヤ市場において、支配的な地域やセグメントを特定すること。
- ブラジルのタイヤ市場のドライバーと課題を特定すること。
- ブラジルのタイヤ市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競合他社の動向を調査すること。
- ブラジルのタイヤ市場の価格分析を行う。
- ブラジルのタイヤ市場で事業を展開している大手企業のプロファイルを特定し、分析する。
TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchはブラジル国内のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、ブラジル国内のすべての主要メーカーのサービス提供、流通チャネル、および存在を分析しました。
TechSci Researchはブラジルのタイヤ市場の市場規模を、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。
主な対象者
- オリジナル機器メーカー、サプライヤー、その他のステークホルダー
- 研究機関、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- ブラジルのタイヤ市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス
この調査は、メーカーやパートナー、エンドユーザーなどの業界のステークホルダーにとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用に役立てることができます。
レポートの範囲
本レポートでは、ブラジルのタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類しています。また、業界動向についても以下のように説明しています。
- ブラジルのタイヤ市場、需要カテゴリー別
o OEM
o リプレイスメント
- ブラジルのタイヤ市場:自動車タイプ別
o 乗用車
o LCV
o M&HCV
o 二輪車
o OTR
- ブラジルのタイヤ市場、構造タイプ別
o ラジアル
o バイアス
- ブラジルのタイヤ市場、販売チャネル別
o オフライン
オンライン
- ブラジルのタイヤ市場:地域別
o 南東部
o 南
o 北東
o 中西部
o 北
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。
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目次 1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.エグゼクティブサマリー
4.COVID-19がブラジルのタイヤ市場に与える影響
5.お客様の声
5.1.ブランド・リコール(支援・非支援)
5.2.購入意思決定に影響を与える要因
5.3.ブランド満足度(ライフタイム別、トラクション別
6.ブラジルのタイヤ市場の展望、2016-2026年
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額・数量ベース
6.2.市場シェアと展望
6.2.1.車両タイプ別(乗用車、2輪車、LCV、M&HCV、OTR
6.2.2.タイヤ構造タイプ別(ラジアル対バイアス
6.2.3.需要カテゴリー別(OEM vs 補修用
6.2.4.販売チャネル別(オンライン vs オフライン
6.2.5.地域別
6.2.6.企業別(2020年
6.3.主要なタイヤサイズ
6.4.マーケットマップ
7.ブラジルの乗用車用タイヤ市場の見通し、2016-2026年
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額・数量ベース
7.2.市場シェアと展望
7.2.1.車両タイプ別(SUV、セダン、ハッチバック
7.2.2.タイヤ構造タイプ別
7.2.3.需要分野別
8.ブラジルの二輪車用タイヤ市場展望、2016-2026年
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額・数量ベース
8.2.市場シェアと展望
8.2.1.車両タイプ別(モーターサイクル、スクーター/モペット
8.2.2.タイヤ構造タイプ別
8.2.3.需要分野別
9.ブラジルのLCV用タイヤ市場の見通し、2016-2026年
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額・数量ベース
9.2.市場シェアと展望
9.2.1.車両タイプ別(ピックアップトラック、バン、ライトトラック、ライトバス
9.2.2.タイヤの構造タイプ別
9.2.3.需要分野別
10.ブラジルのM&HCV用タイヤ市場の見通し、2016-2026年
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額・数量ベース
10.2.市場シェアと展望
10.2.1.車両タイプ別(トラック、バス
10.2.2.タイヤの構造タイプ別
10.2.3.需要分野別
11.ブラジルのOTRタイヤ市場展望、2016-2026年
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額・数量ベース
11.2.市場シェアと展望
11.2.1.車両タイプ別(農業用車両、鉱業用車両、建設・産業用車両、その他
11.2.2.タイヤの構造タイプ別
11.2.3.需要分野別
12.輸入・輸出分析
13.マーケットダイナミクス
13.1.ドライバー
13.2.課題
14.市場動向と開発
15.価格マトリックス
16.政策・規制動向
17.ブラジル経済の概要
18.競争環境
18.1.Pirelli Pneus SA
18.2.ミシュラン・プネウス
18.3.Bridgestone Americas Tire Operations, LLC(ブリヂストン・アメリカス・タイヤ・オペレーションズ
18.4.The Goodyear Tire & Rubber Company
18.5.コンチネンタルAG
18.6.リナルディタイヤ
18.7.Maggion Industrias de Pneus e Maquinas Ltda.
18.8.マキシスインターナショナル
18.9.Kenda Rubber Industrial Company, LTD.
18.10.Technic Tires
19.戦略的提言
20.会社概要・免責事項
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Summary Brazil tire market is expected to grow from USD5.92 billion in 2020 to USD8.63 billion by 2026, growing at a CAGR of 6.29% in the next five years. Anticipated growth in the market can be attributed to an increase in the fleet size of vehicles which is boosting the after-market demand for tires in Brazil. The rise in per capita income has led to an increase in the purchasing power and growth in the living standard of Brazil’s population. This results in the growth of vehicle sales and expansion of fleet size, leading to growth in the replacement demand for tires in Brazil. The rise in demand for two-wheelers in Brazil is also boosting two-wheeler production, especially motorcycles, which augments the demand for two-wheeler tires as well. With an increasing number of people opting for personal mode of transportation for commuting, sales of two-wheelers will continue to grow in the coming years, thereby driving the OEM demand for two-wheeler tires in Brazil over the next five years. However, due to the imposed lockdown, following the COVID-19 outbreak, which resulted in economic instability in 2020, the sales of automobiles in the country dropped significantly. However, after the long and hugely negative effect of the COVID-19 lockdown, the tire market has again gained some pace in Brazil. After a big drop in production and sales in previous months, the production of vehicles has resumed now with sales also picking the pace, which is going to generate demand for tires in the OEM segment. Brazil tire market can be segmented based on-demand category, by vehicle type, by construction type, by sales channel, and by region. On the basis of demand category, replacement tires dominate the overall Brazil tire market with more than 4/5th of total market share. Owing to increasing fleet size of the vehicle, it is expected that the trend is continuing to be the same in the near future as well. On the basis of vehicle type, passenger car tires are leading the Brazil tire market with more than half of the total market followed by LCV, M&HCV, Two-Wheeler, and OTR. In the forecast period also, it is expected that passenger car tires will be in high demand than any other, but demand for two-wheeler tires will increase at a higher CAGR in comparison to other vehicle types. On the basis of construction type, radial tires are dominating in Brazil tire market over bias tires with almost 3/4th of the total share. This is mainly due to high consumption in passenger cars and because of increasing fleet of passenger cars it is expected that it will dominate the market in future as well. Major players operating in Brazil tire market are Pirelli Pneus SA, Michelin Pneus, Bridgestone Americas Tire Operations, LLC, The Goodyear Tire & Rubber Company, Continental AG, Rinaldi Tires, Maggion Industrias de Pneus e Maquinas Ltda., Maxxis International, Kenda Rubber Industrial Company, LTD., and Technic Tires. Key players are developing advanced technologies and launching new products to stay competitive in the market. Other competitive strategies include mergers and acquisitions and new product developments. Players operating in the market are improving R&D capabilities while enhancing operational efficiency to register positive growth. Years considered for this report: Historical Period: 2016-2019 Base Year: 2020 Estimated Year: 2021 Forecast Period: 2022-2026 Objective of the Study: • To analyze the historical growth in the market size of Brazil Tire Market from 2016 to 2020. • To estimate and forecast the market size of Brazil Tire Market from 2021 to 2026 and growth rate until 2026. • To identify the dominant region or segment in the Brazil Tire Market. • To identify drivers and challenges for Brazil Tire Market. • To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Brazil Tire Market. • To conduct pricing analysis for Brazil Tire Market. • To identify and analyze the profile of leading players operating in Brazil Tire Market. TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across Brazil. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the service offerings, distribution channels and presence of all major manufacturers across Brazil. TechSci Research calculated the market size of Brazil Tire Market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience: • Original equipment manufacturers, suppliers and other stakeholders • Research organizations and consulting companies • Government bodies such as regulating authorities and policy makers • Organizations, forums and alliances related to Brazil Tire Market
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities. Report Scope: In this report, Brazil Tire Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: • Brazil Tire Market, By Demand Category: o OEM o Replacement • Brazil Tire Market, By Vehicle Type: o Passenger car o LCV o M&HCV o Two-Wheeler o OTR • Brazil Tire Market, By Construction Type: o Radial o Bias • Brazil Tire Market, By Sales Channel: o Offline o Online • Brazil Tire Market, By Region: o South East o South o North East o Mid-West o North Available Customizations: With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
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Table of Contents 1. Product Overview 2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Brazil Tire Market 5. Voice of Customer 5.1. Brand Recall (Aided and Unaided) 5.2. Factors Influencing Purchase Decisions 5.3. Brand Satisfaction Level (By Lifetime and By Traction) 6. Brazil Tire Market Outlook, 2016-2026 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type (Passenger Car, Two-Wheeler, LCV, M&HCV, and OTR) 6.2.2. By Tire Construction Type (Radial vs Bias) 6.2.3. By Demand Category (OEM vs Replacement) 6.2.4. By Sales Channel (Online vs Offline) 6.2.5. By Region 6.2.6. By Company (2020) 6.3. Prominent Tire Sizes 6.4. Market Map 7. Brazil Passenger Car Tire Market Outlook, 2016-2026 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type (SUV, Sedan, and Hatchback) 7.2.2. By Tire Construction Type 7.2.3. By Demand Category 8. Brazil Two-Wheeler Vehicle Tire Market Outlook, 2016-2026 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type (Motorcycle and Scooter/Moped) 8.2.2. By Tire Construction Type 8.2.3. By Demand Category 9. Brazil LCV Tire Market Outlook, 2016-2026 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type (Pickup Truck, Van, Light Truck, and Light Bus) 9.2.2. By Tire Construction Type 9.2.3. By Demand Category 10. Brazil M&HCV Tire Market Outlook, 2016-2026 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type (Truck and Bus) 10.2.2. By Tire Construction Type 10.2.3. By Demand Category 11. Brazil OTR Tire Market Outlook, 2016-2026 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value & Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Vehicle Type (Agriculture Vehicle, Mining, Construction & Industrial Vehicle, and Others) 11.2.2. By Tire Construction Type 11.2.3. By Demand Category 12. Import and Export Analysis 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Price Matrix 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Brazil Economic profile 18. Competitive Landscape 18.1. Pirelli Pneus SA 18.2. Michelin Pneus 18.3. Bridgestone Americas Tire Operations, LLC 18.4. The Goodyear Tire & Rubber Company 18.5. Continental AG 18.6. Rinaldi Tires 18.7. Maggion Industrias de Pneus e Maquinas Ltda. 18.8. Maxxis International 18.9. Kenda Rubber Industrial Company, LTD. 18.10. Technic Tires 19. Strategic Recommendations 20. About Us & Disclaimer
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