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パキスタンのタイヤ市場、車種別(二輪車、乗用車、OTR、小型商用車、中型・大型商用車)、需要区分別(OEM、アフターマーケット)、タイヤ構造タイプ別(ラジアル、バイアス)、販売チャネル別(オフライン、オンライン)、価格区分別(ウルトラバジェット、バジェット、プレミアム)、地域別、競争予測と機会、2026年


Pakistan Tire Market, By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Car, OTR, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle), By Demand Category (OEM & Aftermarket), By Tire Construction Type (Radial and Bias), By Sales Channel (Offline and Online), By Price Segment (Ultra Budget, Budget, Premium), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2026

パキスタンのタイヤ市場は、2020年の10億米ドルから2026年には16億5,000万米ドルに成長し、2026年までの年平均成長率は8.47%になると予測されています。一人当たりの所得の増加は、パキスタンの人々の購買能力の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年10月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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121 英語

 

サマリー

パキスタンのタイヤ市場は、2020年の10億米ドルから2026年には16億5,000万米ドルに成長し、2026年までの年平均成長率は8.47%になると予測されています。一人当たりの所得の増加は、パキスタンの人々の購買能力の強化と生活水準の向上につながっています。これにより、自動車販売の拡大と車両数の増加がもたらされ、パキスタンのタイヤ需要回復の成長につながっています。また、パキスタンでは二輪車の需要が増加しており、二輪車を中心とした二輪車の生産量が増加しているため、二輪車用タイヤの需要も増加しています。また、人口の増加に伴い、通勤に個人的な移動手段を好む人が増えており、それが二輪車の販売増加につながっています。そのため、パキスタンでは今後5年間、二輪車用タイヤのOEM需要が増加すると考えられます。しかし、COVID-19の発生に伴い、国中でロックダウンが実施されたため、同国の自動車販売は大幅に減少しました。前月までは生産と販売が大きく落ち込んでいましたが、現在は自動車の生産が再開され、販売もペースアップしているため、OEMセグメントでのタイヤの需要が見込まれます。
パキスタンのタイヤ市場は、需要区分、車両タイプ別、タイヤ構造タイプ別、販売チャネル別、価格区分、地域別に分けられます。需要カテゴリー別に見ると、2020年にはアフターマーケット用タイヤがパキスタンのタイヤ市場全体の約72%のシェアを占めています。また、自動車の保有台数が増加していることから、近い将来もこの傾向は変わらないと予想されます。車両タイプ別では、二輪車用タイヤが2020年に50%以上のシェアでパキスタンのタイヤ市場をリードしており、続いて乗用車、OTR、LCV、M&HCVとなっています。予測期間においても、二輪車用タイヤの消費量は他の車種に比べて多く、高いCAGRで増加すると予想されています。構造タイプ別に見ると、パキスタンのタイヤ市場ではバイアスタイヤがラジアルタイヤを上回り、全体の約77%のシェアを占めています。これは主に2輪車の増加によるものです。
Servis Tyres, Panther Tyres Limited, The General Tyre and Rubber Company of Pakistan Limited, Diamond Tyres Ltd., Goodyear Tire and Rubber Company, Ghauri Tyre & Tube Pvt Ltd, Yokohama Rubber Co.Ltd.などがこの市場の主要プレイヤーです。これらの企業は、市場での競争力を維持するために、先進的な技術を開発し、新製品を発売しています。その他の競争戦略としては、M&Aや新製品の開発などがあります。市場に参入している企業は、研究開発能力を向上させると同時に、業務効率を高めてプラス成長を目指しています。
本レポートで考慮した年数
過去の期間:2016年~2019年
ベースイヤー: 2020
推定期間: 2021E
予測期間: 2022F-2026F
本調査の目的
- 2016年から2020年までのパキスタンのタイヤ市場規模の過去の成長を分析すること。
- 2021年から2026年までのパキスタンのタイヤ市場規模および2026年までの成長率を推定・予測すること。
- パキスタンのタイヤ市場における支配的な地域またはセグメントを特定すること。
- パキスタンのタイヤ市場のドライバーと課題を特定すること。
- パキスタンのタイヤ市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競争力のある開発を検討すること。
- パキスタンのタイヤ市場の価格分析を行うこと。
- パキスタンのタイヤ市場で活動している主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。まず、パキスタン国内のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、パキスタンにおけるすべての主要メーカーの製品提供、流通チャンネル、および存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、パキスタンのタイヤ市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、業界の専門家や企業の代表者からこれらの値を入手し、適切な全体的な市場規模を得るために、これらの製品タイプとその需要カテゴリーの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。

主な対象者
- オリジナル機器メーカー、サプライヤー、その他のステークホルダー
- 研究機関、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- パキスタンのタイヤ市場に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど

本調査は、メーカーやパートナー、エンドユーザーなどの業界のステークホルダーにとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するだけでなく、投資を戦略的に行い、市場の機会を生かすためにも役立ちます。
レポートの範囲
本レポートでは、パキスタンのタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。
- パキスタンのタイヤ市場、車両タイプ別
o 二輪車
o 乗用車
o オフ・ザ・ロード(OTR)
o 小型商用車 (LCV)
o 中型・大型商用車(M&HCV)
- パキスタンのタイヤ市場、需要カテゴリー別
o アフターマーケット
o OEM
- パキスタンのタイヤ市場:構造タイプ別
o ラジアル
o バイアス
- パキスタンのタイヤ市場:販売チャネル別
o オフライン
オンライン
- パキスタンのタイヤ市場:価格セグメント別
o 超低価格
o 予算
o プレミアム
- パキスタンのタイヤ市場、地域別
o Punjab
o シンド州
o Khyber Pakhtunkhwa
o その他(Balochistan、Gilgit-Baltistan、その他
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートには以下のカスタマイズオプションが用意されています。

企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

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目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
4.1.購入意思決定に影響を与える要因
4.2.ブランド想起
4.3.ブランド・スイッチング
4.4.ブランド満足度
5.パキスタンのタイヤ市場の展望、2016-2026F
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額・数量ベース
5.2.市場シェア&予測(数量ベース
5.2.1.車両タイプ別(二輪車、乗用車、OTR、小型商用車、中型・大型商用車
5.2.2.需要分野別(OEM、アフターマーケット
5.2.3.タイヤの構造タイプ別(ラジアル対バイアス
5.2.4.販売チャネル別(オンライン、オフライン
5.2.5.価格帯別(ウルトラバジェット、バジェット、プレミアム
5.2.6.地域別
5.2.7.トップ5都市別(2020年
5.2.8.企業別(2020年)
5.3.自動車のフリートサイズ、2016-2026年
5.4.市場マップ(車両タイプ別、地域別
6.パキスタンの二輪車用タイヤ市場の展望、2016-2026F
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額・数量ベース
6.2.市場シェア&予測(数量ベース
6.2.1.車両タイプ別(モーターサイクル、スクーター/モペット
6.2.2.需要分野別
6.2.3.タイヤ構造タイプ別
6.2.4.販売チャネル別
6.2.5.リムサイズ別
6.2.6.価格帯別
6.3.主要なタイヤサイズ
6.4.二輪車のフリートサイズ、2016-2026年
7.パキスタンの乗用車用タイヤ市場の展望、2016-2026年
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額・数量ベース
7.2.市場シェア&予測(数量ベース
7.2.1.車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV/MPV
7.2.2.需要カテゴリー別
7.2.3.タイヤ構造タイプ別
7.2.4.販売チャネル別
7.2.5.リムサイズ別
7.2.6.価格帯別
7.3.主要なタイヤサイズ
7.4.乗用車のフリートサイズ、2016-2026年
8.パキスタンOTRタイヤ市場の展望、2016-2026年
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額・数量ベース
8.2.市場シェア&予測(数量ベース
8.2.1.アプリケーションタイプ別(鉱山車両、建設・産業車両、農業用車両、その他
8.2.2.需要分野別
8.2.3.タイヤ構造タイプ別
8.2.4.販売チャネル別
8.2.5.リムサイズ別
8.2.6.価格帯別
8.3.主要なタイヤサイズ
8.4.OTRフリートサイズ、2016-2026年
9.パキスタンの小型商用車(LCV)用タイヤ市場の展望、2016-2026F
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額・数量ベース
9.2.市場シェア&予測(数量ベース
9.2.1.車両タイプ別(ピックアップトラック、パネルバン
9.2.2.需要分野別
9.2.3.タイヤ構造タイプ別
9.2.4.販売チャネル別
9.2.5.リムサイズ別
9.2.6.価格帯別
9.3.主要なタイヤサイズ
9.4.小型商用車のフリートサイズ、2016-2026年
10.パキスタンの中型・大型商用車(M&HCV)用タイヤ市場の展望、2016-2026年
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額・数量ベース
10.2.市場シェア・予測(数量ベース
10.2.1.車両タイプ別(トラック、バス
10.2.2.需要分野別
10.2.3.タイヤの構造タイプ別
10.2.4.販売チャネル別
10.2.5.リムサイズ別
10.2.6.価格帯別
10.3.主要なタイヤサイズ
10.4.中型・大型商用車のフリートサイズ、2016-2026年
11.輸入・輸出分析
12.サプライチェーン分析
13.マーケットダイナミクス
13.1.ドライバー
13.2.課題
14.市場動向と開発
15.政策と規制の状況
16.著名な販売店/流通業者
17.パキスタン経済の概要
18.COVID-19がパキスタンのタイヤ市場に与える影響
19.競合状況
19.1.サービス・タイヤ
19.2.株式会社ブリヂストン
19.3.ザ・ジェネラル・タイア・アンド・ラバー・カンパニー・オブ・パキスタン・リミテッド
19.4.Panther Tyres Limited
19.5.Ghauri Tyre & Tube Pvt Ltd.
19.6.ダイヤモンド・タイヤ社
19.7.横浜ゴム7.横浜ゴム
19.8.クラウンタイヤ株式会社
19.9.ミシュラン
19.10.グッドイヤー・タイヤ・アンド・ラバー・カンパニー
20.戦略的提言
21.会社概要・免責事項

 

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Summary

Pakistan tire market is forecast to grow from USD1.00 billion in 2020 to USD1.65 billion by 2026, growing at a CAGR of 8.47% through 2026 due to rapid increase in the fleet size of vehicles, which is setting up the aftermarket demand for tires in Pakistan. Rise in per capita income has led to strengthening of the purchasing capability as well as hike in living standard of Pakistan’s population. This is resulting in expansion of vehicle sales as well as increase in fleet size and leading to growth in the demand restoration for tires in Pakistan. Increasing demand for two-wheelers in Pakistan is also boosting two-wheeler production, especially motorcycles, which has led to the growth in demand for two-wheeler tires as well. With the increase in population, number of people preferring personal mode of transportation for commuting is also increasing, which has led to an increase in sales of two-wheelers. Hence, driving the OEM demand for two-wheeler tires in Pakistan over the next five years. However due to the imposition of lockdown across the country, following the COVID-19 outbreak, the sales of automobiles in the country declined significantly. After a big drop in production and sales in previous months, the production of vehicles has resumed now with sales also picking the pace, which is going to generate demand for tires in the OEM segment.
Pakistan tire market can be segmented based on demand category, by vehicle type, by tire construction type, by sales channel, by price segment and by region. On the basis of demand category, aftermarket tires dominate the overall Pakistan tire market with around 72% of total market share in 2020. And because of increasing fleet size of the vehicle, it is expected that the trend will continue to be the same in near future also. On the basis of vehicle type, two-wheelers tires are leading the Pakistan tire market with share of more than 50% in 2020, followed by Passenger Car, OTR, LCV and M&HCV. In the forecast period also, it is expected that the consumption of two-wheeler tires will be more than any other and will increase at a higher CAGR in comparison to other vehicle types. On the basis of construction type, bias tires are dominating the Pakistan tire market over radial tire with almost 77% of the total share. This is mainly due to increasing fleet of two wheelers.
Servis Tyres, Panther Tyres Limited, The General Tyre and Rubber Company of Pakistan Limited, Diamond Tyres Ltd., Goodyear Tire and Rubber Company, Ghauri Tyre & Tube Pvt Ltd, Yokohama Rubber Co. Ltd, etc. are key players in the market. They are developing advanced technologies and launching new products to stay competitive in the market. Other competitive strategies include mergers and acquisition and new product developments. Players operating in the market are improving R&D capabilities while enhancing operational efficiency to register positive growth.
Years considered for this report:
Historical Period: 2016-2019
Base Year: 2020
Estimated Year: 2021E
Forecast Period: 2022F-2026F
Objective of the Study:
• To analyze historical growth in market size of Pakistan tire market from 2016 to 2020.
• To estimate and forecast the market size of Pakistan tire market from 2021 to 2026 and growth rate until 2026.
• To identify dominant region or segment in the Pakistan tire market.
• To identify drivers and challenges for Pakistan tire market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Pakistan tire market.
• To conduct pricing analysis for Pakistan tire market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Pakistan tire market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across Pakistan. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the product offerings, distribution channels and presence of all major manufacturers across Pakistan.
TechSci Research calculated the market size of Pakistan Tire Market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types and its demand category for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.

Key Target Audience:
• Original equipment manufacturers, suppliers and other stakeholders
• Research organizations and consulting companies
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers.
• Organizations, forums and alliances related to Pakistan tire market.

The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Pakistan tire market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Pakistan Tire Market, By Vehicle Type:
o Two-Wheeler
o Passenger Car
o Off the Road (OTR)
o Light Commercial Vehicle (LCV)
o Medium & Heavy Commercial Vehicle (M&HCV)
• Pakistan Tire Market, By Demand Category:
o Aftermarket
o OEM
• Pakistan Tire Market, By Construction Type:
o Radial
o Bias
• Pakistan Tire Market, By Sales Channel:
o Offline
o Online
• Pakistan Tire Market, By Price Segment:
o Ultra Budget
o Budget
o Premium
• Pakistan Tire Market, By Region:
o Punjab
o Sindh
o Khyber Pakhtunkhwa
o Others (Balochistan, Gilgit-Baltistan, etc.)
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Brand Recall
4.3. Brand Switching
4.4. Brand Satisfaction Level
5. Pakistan Tire Market Outlook, 2016-2026F
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast (By Volume)
5.2.1. By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Car, OTR, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle)
5.2.2. By Demand Category (OEM & Aftermarket)
5.2.3. By Tire Construction Type (Radial Vs Bias)
5.2.4. By Sales Channel (Online and Offline)
5.2.5. By Price Segment (Ultra Budget, Budget and Premium)
5.2.6. By Region
5.2.7. By Top Five Cities (2020)
5.2.8. By Company (2020)
5.3. Vehicle Fleet Size, 2016-2026
5.4. Market Map (By Vehicle Type, By Region)
6. Pakistan Two-Wheeler Tire Market Outlook, 2016-2026F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast (By Volume)
6.2.1. By Vehicle Type (Motorcycle, Scooters/Mopeds)
6.2.2. By Demand Category
6.2.3. By Tire Construction Type
6.2.4. By Sales Channel
6.2.5. By Rim Size
6.2.6. By Price Segment
6.3. Prominent Tire Sizes
6.4. Two-Wheeler Fleet Size, 2016-2026
7. Pakistan Passenger Car Tire Market Outlook, 2016-2026F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast (By Volume)
7.2.1. By Vehicle Type (Hatchback, Sedan and SUV/MPV)
7.2.2. By Demand Category
7.2.3. By Tire Construction Type
7.2.4. By Sales Channel
7.2.5. By Rim Size
7.2.6. By Price Segment
7.3. Prominent Tire Sizes
7.4. Passenger Car Fleet Size, 2016-2026
8. Pakistan OTR Tire Market Outlook, 2016-2026F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast (By Volume)
8.2.1. By Application Type (Mining Vehicles, Construction & Industrial Vehicles, Agriculture Vehicles, Others)
8.2.2. By Demand Category
8.2.3. By Tire Construction Type
8.2.4. By Sales Channel
8.2.5. By Rim Size
8.2.6. By Price Segment
8.3. Prominent Tire Sizes
8.4. OTR Fleet Size, 2016-2026
9. Pakistan Light Commercial Vehicle (LCV) Tire Market Outlook, 2016-2026F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast (By Volume)
9.2.1. By Vehicle Type (Pickup Truck, Panel Van)
9.2.2. By Demand Category
9.2.3. By Tire Construction Type
9.2.4. By Sales Channel
9.2.5. By Rim Size
9.2.6. By Price Segment
9.3. Prominent Tire Sizes
9.4. Light Commercial Vehicle Fleet Size, 2016-2026
10. Pakistan Medium & Heavy Commercial Vehicle (M&HCV) Tire Market Outlook, 2016-2026F
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast (By Volume)
10.2.1. By Vehicle Type (Truck and Bus)
10.2.2. By Demand Category
10.2.3. By Tire Construction Type
10.2.4. By Sales Channel
10.2.5. By Rim Size
10.2.6. By Price Segment
10.3. Prominent Tire Sizes
10.4. Medium & Heavy Commercial Vehicle Fleet Size, 2016-2026
11. Import-Export Analysis
12. Supply Chain Analysis
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Policy and Regulatory Landscape
16. Prominent Dealers/Distributors
17. Pakistan Economic profile
18. Impact of COVID-19 on Pakistan Tire Market
19. Competitive Landscape
19.1. Servis Tyres
19.2. Bridgestone Corporation
19.3. The General Tyre and Rubber Company of Pakistan Limited
19.4. Panther Tyres Limited
19.5. Ghauri Tyre & Tube Pvt Ltd
19.6. Diamond Tyres Ltd.
19.7. Yokohama Rubber Co. Ltd
19.8. Crown Tyres Limited
19.9. Michelin
19.10. Goodyear Tire and Rubber Company
20. Strategic Recommendations
21. About Us & Disclaimer

 

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