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プレイアウトオートメーション&チャンネルインアボックス市場規模推移と予測(2021年~2031年)、世界および地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:オファリング別(ソリューションとサービス)、カバレッジ別(国内放送局、国際放送局)、バーティカル別(メディア&エンターテイメント、テレコミュニケーション、教育&企業セクター、その他)、アプリケーション別(放送、ケーブル、ストリーミング、その他)


Playout Automation & Channel-in-a-Box Market Size and Forecast (2021 - 2031), Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Offering (Solution and Services), Coverage (National Broadcasters and International Broadcasters), Vertical (Media & Entertainment, Telecommunications, Education & Corporate Sector, and Other), and Application (Broadcast, Cable, Streaming, and Others)

プレイアウト・オートメーション&チャンネル・イン・ア・ボックスの市場規模は、2023年に206億米ドルと評価され、2031年には633億米ドルに達すると予測されている。 プレイアウト・オートメーションとチャン... もっと見る

 

 

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サマリー

プレイアウト・オートメーション&チャンネル・イン・ア・ボックスの市場規模は、2023年に206億米ドルと評価され、2031年には633億米ドルに達すると予測されている。

プレイアウト・オートメーションとチャンネル・イン・ア・ボックス技術は、カット、ミキシング、スケジューリング、インジェスト、SDからHDへの変換を容易にすることで、視聴者に配信される映像とコンテンツの品質を高める上で重要な役割を果たす。これらのテクノロジーは、放送局がビデオ、オーバーレイ、広告をインポートし、ロゴを組み込んでコンテンツを作成し、放送用にスケジュールして再生できる包括的なソリューションを提供する。さらに、チャンネル・イン・ア・ボックス・ソリューションは広告課金機能を提供し、放送局はコンテンツを効果的に収益化できる。この包括的なパッケージには、ビデオ取り込みのための入力インターフェース、コンテンツ検索のためのストレージ・インターフェース、シームレスなビデオ再生のための出力インターフェース、デジタル・ビデオ・エフェクトのためのリアルタイム・ビデオ処理、支払いや業務の包括的な管理などが含まれています。コンテンツ品質の向上、効率的なコンテンツ管理、合理的な収益創出に対する需要の高まりが、放送業界におけるプレイアウト・オートメーションとチャンネル・イン・ア・ボックス技術の採用を後押ししています。

プレイアウト・オートメーションとチャンネル・イン・ア・ボックス市場の将来動向は、業界の著しい成長と進歩を示している。主要なトレンドの1つは、コンテンツ配信を合理化し、シームレスな放送と配信を保証するために、プレイアウト自動化ソリューションの採用が増加していることです。これらのソリューションは、効率性の向上と費用対効果を実現し、さまざまな業界におけるビデオコンテンツに対する需要の高まりに対応することができる。もう一つのトレンドは、チャンネル・イン・ア・ボックス・ソリューションの拡大である。これは、プライベートTVチャンネルを放送するためのターンキー・プレイアウト・サーバー・ソリューションを提供する。これらのソリューションは、標準画質(SD)と高画質(HD)の両方でアクセシビリティを提供し、放送事業者の進化するニーズに応えます。また、プレイアウト・オートメーションとチャンネル・イン・ア・ボックス市場は、高精細度(HD)および超高精細度(UHD)コンテンツの消費、オーバー・ザ・トップ(OTT)サービス、さまざまな業界におけるビデオコンテンツ需要の増加など、先進技術の統合を目の当たりにしている。これらの要因が、プレイアウト自動化とチャンネル・イン・ア・ボックス・ソリューションの需要を促進している。

中東・アフリカ(MEA)のプレイアウト・オートメーション&チャンネル・イン・ア・ボックス市場は著しい成長を遂げており、市場全体の拡大に貢献すると期待されている。同地域では、チャンネルプレゼンテーションの改善、手続きの簡便化、中小企業の放送業界への参入などのニーズにより、プレイアウトオートメーションとチャンネル・イン・ボックス技術の進歩が見られる。MEA地域は、世界市場で大きな成長が見込まれている。この拡大は、中東を含む同地域の急速な発展、および高度なプレイアウト自動化ソリューションの採用増加によるものである。MEA地域のプレイアウト・オートメーション&チャンネル・イン・ア・ボックス市場は、様々な規制機関、政府機関、業界景観を形成する役割を果たす組織の影響を受けている。全体として、中東・アフリカのプレイアウト・オートメーション&チャンネル・イン・ア・ボックス市場は、放送局やテレビ事業者が業務を強化し、シームレスなクロスプラットフォームキャンペーンを提供するための有望な機会を提供しています。



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目次

1.はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場の定義、前提、限界
1.3 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場魅力度分析
3.調査方法
4.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の展望
4.1 概要
4.2 PEST分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 主な市場ダイナミクス
5.1 主な市場促進要因
5.2 主な市場阻害要因
5.3 主な市場機会
5.4 今後の動向
5.5 推進要因と抑制要因の影響分析
6.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 世界市場分析
6.1 プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス - 世界市場概観
6.2 プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス - 2031年までの世界市場と予測
7.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 収益分析(USD Million) - オファリング別、2021年~2031年
7.1 概要
7.2 ソリューション
7.3 サービス
8.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 収入分析(USD Million) - カバレッジ別、2021年~2031年
8.1 概要
8.2 国内放送局
8.3 国際放送局
9.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 収入分析(USD Million) - 業種別、2021年~2031年
9.1 概要
9.2 メディアとエンターテインメント
9.3 通信
9.4 教育・企業
9.5 その他
10.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 収入分析(USD Million) - アプリケーション別、2021年~2031年
10.1 概要
10.2 放送
10.3 ケーブル
10.4 ストリーミング
10.5 その他
11.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 収入分析(USD Million), 2021-2031 - 地域別分析
11.1 北米
11.1.1 北米のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場概要
11.1.2 北米のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の収益と2031年までの予測
11.1.3 北米のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の収益と予測・分析-オファリング別
11.1.4 北米のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の収益と予測・分析 - カバレッジ別
11.1.5 北米のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の売上高と予測・分析-業種別
11.1.6 北米プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の収益と予測・分析-用途別
11.1.7 北米プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場の売上高と予測・分析-国別
11.1.7.1 アメリカ:プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場
11.1.7.1.1 米国のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:提供製品別
11.1.7.1.2 米国のプレイアウトオートメーションとチャネルインボックス市場:カバレッジ別
11.1.7.1.3 米国のプレイアウトオートメーションとチャネルインボックス市場:垂直市場別
11.1.7.1.4 米国のプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:用途別
11.1.7.2 カナダのプレイアウトオートメーションとチャネルインボックス市場
11.1.7.2.1 カナダのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:提供製品別
11.1.7.2.2 カナダのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:カバレッジ別
11.1.7.2.3 カナダのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:垂直市場別
11.1.7.2.4 カナダのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:用途別
11.1.7.3 メキシコのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場
11.1.7.3.1 メキシコのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:提供製品別
11.1.7.3.2 メキシコのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:カバレッジ別
11.1.7.3.3 メキシコのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:垂直市場別
11.1.7.3.4 メキシコのプレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場:用途別
注-以下の地域/国についても同様の分析が提供される。

11.2 欧州
11.2.1 ドイツ
11.2.2 フランス
11.2.3 イタリア
11.2.4 イギリス
11.2.5 ロシア
11.2.6 その他のヨーロッパ
11.3 アジア太平洋
11.3.1 オーストラリア
11.3.2 中国
11.3.3 インド
11.3.4 日本
11.3.5 韓国
11.3.6 その他のアジア太平洋地域
11.4 中東・アフリカ
11.4.1 南アフリカ
11.4.2 サウジアラビア
11.4.3 U.A.E
11.4.4 その他の中東・アフリカ
11.5 中南米
11.5.1 ブラジル
11.5.2 アルゼンチン
11.5.3 その他の中南米
12.産業展望
12.1 合併と買収
12.2 合意、提携、合弁事業
12.3 新製品の発売
12.4 事業拡大とその他の戦略的展開
13.競争環境
13.1 主要企業によるヒートマップ分析
13.2 企業のポジショニングと集中度
14.プレイアウトオートメーションとチャンネルインボックス市場 - 主要企業プロフィール
14.1 エバーツ
14.1.1 主要事実
14.1.2 事業内容
14.1.3 製品とサービス
14.1.4 財務概要
14.1.5 SWOT分析
14.1.6 主要開発
注-同様の情報は以下の企業リストにも提供されます。

14.2 ペブルビーチ・システムズ
14.3 イマジン・コミュニケーションズ
14.4 アビッドテクノロジー
14.5 グラスバレー
14.6 ブライトコーブ
14.7 ENCOシステムズ
14.8 プレイボックス・テクノロジー
14.9 Axel Technology Srl
14.10 アプロンテクノロジー
15.付録
15.1 用語集
15.2 インサイトパートナーについて
15.3 マーケットインテリジェンスクラウド

 

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Summary

The playout automation & channel-in-a-box market size was valued at US$ 20.6 billion in 2023 and is expected to reach US$ 63.3 billion by 2031; it is estimated to record a CAGR of 15.1% from 2023 to 2031.

Playout automation and channel-in-a-box technologies play a crucial role in enhancing the visual and content quality delivered to the audience by facilitating cutting, mixing, scheduling, ingesting, and SD to HD conversion. These technologies offer a comprehensive solution where broadcasters can import video, overlays, and advertisements, create content by incorporating logos, and then schedule and play it for broadcasting. Additionally, channel-in-a-box solutions provide advertising billing functionality, enabling broadcasters to monetize their content effectively. This all-inclusive package encompasses input interfaces for video intake, storage interfaces for content retrieval, output interfaces for seamless video playback, real-time video processing for digital video effects, and comprehensive management of payments and business operations. The growing demand for enhanced content quality, efficient content management, and streamlined revenue generation are driving factors behind the adoption of playout automation and channel-in-a-box technologies in the broadcasting industry.

The future trends of the playout automation & channel-in-a-box market indicate significant growth and advancements in the industry. One key trend is the increasing adoption of playout automation solutions to streamline content delivery and ensure seamless broadcasting and distribution. These solutions offer efficiency gains and cost-effectiveness, making them appeal to meet the escalating demands for video content across various industries. Another trend is the expansion of Channel-in-a-Box solutions, which provide a turnkey playout server solution for broadcasting private TV channels. These solutions offer accessibility in both standard definition (SD) and high definition (HD), catering to the evolving needs of broadcasters. The playout automation & channel-in-a-box market is also witnessing the integration of advanced technologies such as high-definition (HD) and ultra-high-definition (UHD) content consumption, over-the-top (OTT) services, and the growing demand for video content across different industries. These factors are driving the demand for playout automation and channel-in-a-box solutions.

The playout automation & channel-in-a-box market in the Middle East and Africa (MEA) is experiencing significant growth and is expected to contribute to the overall market expansion. The region is witnessing advancements in playout automation and channel-in-a-box technologies, driven by factors such as the need for improved channel presentation, ease of procedures, and the entry of small and medium-sized businesses into the broadcasting industry. The MEA region is anticipated to witness significant growth in the global market. The expansion can be attributed to the rapid development in the region, including the Middle East, and the increasing adoption of advanced playout automation solutions. The playout automation & channel-in-a-box market in the MEA region is influenced by various regulatory bodies, government agencies, and organizations that play a role in shaping the industry landscape. Overall, the playout automation & channel-in-a-box market in the Middle East and Africa presents promising opportunities for broadcasters and TV operators to enhance their operations and deliver seamless cross-platform campaigns.



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Table of Contents

1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
1.3 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness Analysis
3. Research Methodology
4. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in the Value Chain
5. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market - Key Market Dynamics
5.1 Key Market Drivers
5.2 Key Market Restraints
5.3 Key Market Opportunities
5.4 Future Trends
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market - Global Market Analysis
6.1 Playout Automation and Channel-in-a-Box - Global Market Overview
6.2 Playout Automation and Channel-in-a-Box - Global Market and Forecast to 2031
7. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Offering, 2021-2031
7.1 Overview
7.2 Solution
7.3 Services
8. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Coverage, 2021-2031
8.1 Overview
8.2 National Broadcasters
8.3 International Broadcasters
9. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Vertical, 2021-2031
9.1 Overview
9.2 Media and Entertainment
9.3 Telecommunications
9.4 Education and Corporate Sector
9.5 Other
10. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Application, 2021-2031
10.1 Overview
10.2 Broadcast
10.3 Cable
10.4 Streaming
10.5 Others
11. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market - Revenue Analysis (USD Million), 2021-2031 – Geographical Analysis
11.1 North America
11.1.1 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Overview
11.1.2 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts to 2031
11.1.3 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Offering
11.1.4 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Coverage
11.1.5 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Vertical
11.1.6 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Application
11.1.7 North America Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
11.1.7.1 United States Playout Automation and Channel-in-a-Box Market
11.1.7.1.1 United States Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Offering
11.1.7.1.2 United States Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Coverage
11.1.7.1.3 United States Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Vertical
11.1.7.1.4 United States Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Application
11.1.7.2 Canada Playout Automation and Channel-in-a-Box Market
11.1.7.2.1 Canada Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Offering
11.1.7.2.2 Canada Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Coverage
11.1.7.2.3 Canada Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Vertical
11.1.7.2.4 Canada Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Application
11.1.7.3 Mexico Playout Automation and Channel-in-a-Box Market
11.1.7.3.1 Mexico Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Offering
11.1.7.3.2 Mexico Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Coverage
11.1.7.3.3 Mexico Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Vertical
11.1.7.3.4 Mexico Playout Automation and Channel-in-a-Box Market, by Application
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

11.2 Europe
11.2.1 Germany
11.2.2 France
11.2.3 Italy
11.2.4 United Kingdom
11.2.5 Russia
11.2.6 Rest of Europe
11.3 Asia-Pacific
11.3.1 Australia
11.3.2 China
11.3.3 India
11.3.4 Japan
11.3.5 South Korea
11.3.6 Rest of Asia-Pacific
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 South Africa
11.4.2 Saudi Arabia
11.4.3 U.A.E
11.4.4 Rest of Middle East and Africa
11.5 South and Central America
11.5.1 Brazil
11.5.2 Argentina
11.5.3 Rest of South and Central America
12. Industry Landscape
12.1 Mergers and Acquisitions
12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
12.3 New Product Launches
12.4 Expansions and Other Strategic Developments
13. Competitive Landscape
13.1 Heat Map Analysis by Key Players
13.2 Company Positioning and Concentration
14. Playout Automation and Channel-in-a-Box Market - Key Company Profiles
14.1 Evertz
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
Note - Similar information would be provided for below list of companies

14.2 Pebble Beach Systems
14.3 Imagine Communications
14.4 Avid Technology, Inc.
14.5 Grass Valley
14.6 Brightcove Inc.
14.7 ENCO Systems
14.8 PlayBox Technology
14.9 Axel Technology Srl
14.10 Aplomb Technology
15. Appendix
15.1 Glossary
15.2 About The Insight Partners
15.3 Market Intelligence Cloud

 

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